Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:49

Hellingtrekken, bochtje achteruit, fileparkeren, inparkeren ed, het is algemeen bekend dat oefening kunst baart. Zit je weinig op de weg of kun je thuis en op je werk altijd moeiteloos je auto kwijt, dan zal je er minder handig in zijn dan wanneer je dagelijks je auto op onmogelijke plekken moeten parkeren.

Ook het soort auto speelt mee, ik kan gemakkelijker parkeren met een caddy waarin ik hoger zit en met twee fatsoenlijke spiegels, dan in een buikschuiver auto met twee frotspiegels.

Parkeren op andermans opritten of zonder enige reden aan komen sjezen en je auto schuin op twee vakken zetten vind ik asociaal.
Maar verder zou wat meer geduld en meedenken met de ander in het verkeer erg prettig zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:50

Morrie schreef:
(als er een kudde fietskinderen zonder licht aan komt karren 's morgens vroeg, doe ik ook het licht van de auto uit en dan gaan ze allemaal naar me roepen, ik stop dan en doe het raampje naar beneden en vraag wat er is, dan roepen ze dingen waarop ik kan uitmaken dat mijn licht het niet doet, dan zeg ik : oooohhh ik dacht dat dat moest hier, jullie hebben ook geen licht op..... tegen de tijd dat ze het snappen, ben ik alweer uit zicht :') )

_O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:52

Morrie schreef:
in plaats van de middelvinger, steek ik tegenwoordig mijn duim op als ik iemand iets stoms of gevaarlijks zie doen, zo van: goed gedaan joh! Moet je zien kijken dan :+ :D

(als er een kudde fietskinderen zonder licht aan komt karren 's morgens vroeg, doe ik ook het licht van de auto uit en dan gaan ze allemaal naar me roepen, ik stop dan en doe het raampje naar beneden en vraag wat er is, dan roepen ze dingen waarop ik kan uitmaken dat mijn licht het niet doet, dan zeg ik : oooohhh ik dacht dat dat moest hier, jullie hebben ook geen licht op..... tegen de tijd dat ze het snappen, ben ik alweer uit zicht :') )

_O- O- _/-\o_

Had ooit een klasgenoot, die gozer vertelde zoiets moois. Hij had autorijles gehad, overal schooljeugd op de fiets en echt niet dat ze aan de kant gingen. Hij vroeg aan zijn instructeur: "Wat moet ik nu? Ik kan er niet om heen." Zegt die instructeur: "Nouja, wees eens creatief."
Dus die gozer bedenkt zich niet, trapt z'n koppeling in en het gaspedaal tot de bodem...

Needless to say... die groep fietsers spatte uit elkaar _O-

Was niet de creatieve oplossing die de instructeur graag wilde... :Y)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:54

Grit schreef:
Hellingtrekken, bochtje achteruit, fileparkeren, inparkeren ed, het is algemeen bekend dat oefening kunst baart. Zit je weinig op de weg of kun je thuis en op je werk altijd moeiteloos je auto kwijt, dan zal je er minder handig in zijn dan wanneer je dagelijks je auto op onmogelijke plekken moeten parkeren.
.

In mijn geval niet kloppend. Ik zit veel op de weg, het is altijd een drama om thuis te parkeren, elke centimeter moet benut worden, en toch blijf ik een kluns in fileparkeren. Haat het om vrouw-zijn als excuus te gebruiken maar ik zit zelf regelmatig hoofdschuddend in de auto, om mezelf, tijdens het parkeren.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:59

Sleeper schreef:
In mijn geval niet kloppend. Ik zit veel op de weg, het is altijd een drama om thuis te parkeren, elke centimeter moet benut worden, en toch blijf ik een kluns in fileparkeren. Haat het om vrouw-zijn als excuus te gebruiken maar ik zit zelf regelmatig hoofdschuddend in de auto, om mezelf, tijdens het parkeren.
:(:), dus jij bent degene die het vooroordeel dat vrouwen geen ruimtelijk inzicht hebben in stand blijft houden :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:00

Grit schreef:
Sleeper schreef:
:(:), dus jij bent degene die het vooroordeel dat vrouwen geen ruimtelijk inzicht hebben in stand blijft houden :D

-O- Inderdaad :o

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:02

Sleeper schreef:
Grit schreef:
.

*zie jou daar al zitten* :n :')

Sommige mensen hebben het gewoon niet, dat ruimtelijk inzicht om goed achteruit te kunnen parkeren. Mijn mama kan dat bijvoorbeeld ook echt niet, terwijl ik het achteruit parkeren (in file of gewoon op een parking van een winkel) meestal net makkelijker vindt dan vooruit parkeren!

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:02

Ik had een paar weken geleden iemand die op het parkeerterrein bij de duinen/strand z'n auto echt strak achter de klep van m'n trailer had geparkeerd, en dan niet eens in de vakken ofzo, gewoon achter m'n klep, weet niet wat die dacht..... Kon gelukkig wel vooruit wegrijden maar moest wel iemand vragen om m'n paard even vast te houden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:05

1 van de buren is weleens naar buiten gekomen om te vragen of hij moest helpen. "ik zie je al 10 min. heen en weer schuiven maar beter wordt het er niet op" Ja bedankt he, goed voor het vertrouwen :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:06

Janine1990 schreef:
Morrie schreef:
in plaats van de middelvinger, steek ik tegenwoordig mijn duim op als ik iemand iets stoms of gevaarlijks zie doen, zo van: goed gedaan joh! Moet je zien kijken dan :+ :D

_O- O- _/-\o_

Had ooit een klasgenoot, die gozer vertelde zoiets moois. Hij had autorijles gehad, overal schooljeugd op de fiets en echt niet dat ze aan de kant gingen. Hij vroeg aan zijn instructeur: "Wat moet ik nu? Ik kan er niet om heen." Zegt die instructeur: "Nouja, wees eens creatief."
Dus die gozer bedenkt zich niet, trapt z'n koppeling in en het gaspedaal tot de bodem...

Needless to say... die groep fietsers spatte uit elkaar _O-

Was niet de creatieve oplossing die de instructeur graag wilde... :Y)

Wel effectief...

Middelvinger gebruik ik nooit. Maar facepalm vaak genoeg.
Maar meestal, lach ik, en denk ik. "Ja, ik had het ook kunnen zijn"

Met afrijden stonden er (SUPER voor in de topic) auto's, midden op de T kruizing.
Nee, geen splitsing. Maar gewoon een kruising met 3 wegen er naar toe.

Dat persoon had m er gewoon midden op gezet.
En ja hoor, een auto van rechts. Een auto achter mij. Hoe ga ik dit oplossen?
"Bedenk maar wat je in het dagelijks leven zou doen?"

Ik op de stoep kijken, voor me, achter me, geen mensen? Huppa, met de wiel over de stoep heen, zo ver mogelijk aan de kant, en de man van rechts kon er langs.

Maar.... mijn examinator zei niets! Geen glimlachje, niets!!

Ik was al 2 x gezakt. En wilde hem echt graag halen.

Eenmaal aangekomen. Ik al in tranen, dit wordt m niet dacht ik.

"Waar ga je, je rijbewijs ophalen? Daar? Of daar?"

Ogen groot... WAAT? GESLAAGD? HOE?

"Nou, ik vroeg hoe je het in het dagelijks leven zou doen.
Jij keek of alles veilig genoeg was om jou actie uit te voeren. En dat deed je. Je hebt niemand in gevaar gebracht en de verkeers situatie opgelost."

:') heb de hele weg naar huis, mijn instructeur reed, stom voor me zitten kijken.. Ik had m..

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:14

Sleeper schreef:
1 van de buren is weleens naar buiten gekomen om te vragen of hij moest helpen. "ik zie je al 10 min. heen en weer schuiven maar beter wordt het er niet op" Ja bedankt he, goed voor het vertrouwen :')

Sorry maar _O- en _/-\o_ voor de behulpzame buur! Eigenlijk best wel lief dat ie komt helpen, toch? Al kan ik me voorstellen dat je wel even door de grond ging haha :D

tess_84

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:15

Maralyn, heerlijk opgelost en fijne reactie van de examinator! Ja, je moet toch wat hé. Als je dan niemand in gevaar brengt, alleen maar top!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:27

Grit schreef:

Dit dus. Ik kon tijdens mijn examen prima file parkeren, maar ik hoef het nu zo weinig te doen, dat als het toch een keer voorkomt, ik er niet al te veel van bak :o Het verschilt toch ook per auto.
Met als gevolg dat ik het eigenlijk probeer te vermijden. Ik parkeer de auto dan liever verderop in een normaal parkeervak :+

Ik parkeer trouwens altijd heel netjes. Rij ook rustig een keer opnieuw in als ik mn auto niet recht genoeg vind staan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:34

op de dag van mijn examen, in de winter van 1976 (!) lag er een enorm pak sneeuw, ik moest achteruit bochtje om maar zag nergens waar de stoep begon, evenals met inparkeren, keren op de weg werd een glij partij.... alle examens die na mij kwamen werden afgelast, maar ik was mooi geslaagd :+

nu, bijna 39 jaar later, ben ik een bange poeperd als er sneeuw ligt, ondanks mijn stoere Landrover.... ^)
maar ik kan wel file parkeren

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:37

Goof schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik les in een BMW 1 serie met een sensor voor het achteruit rijden! *\o/*

En als je je rijbewijs hebt is je eerste auto straks een crappy auto'tje van 20 jaar oud zonder stuurbekrachtiging en al helemaal zonder sensor en blijkt dat je dus helemaal niet kunt parkeren :+
Mijn zusje kan het zelfs mét sensoren niet. :') Mevrouw kwam op een dag thuis met een deuk in de achterbumper van m'n vaders auto. Mijn ouders: "Hoorde je die piepjes niet dan?" "Hoe moet ik nou weten waar die piepjes voor zijn? Dat ding loopt altijd te piepen als ik wil parkeren!" |o En mijn ouders zich maar afvragen waarom ik niet in de auto stap als zij rijdt...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:08

StalNollie schreef:
Berber zie daar het probleem niet van. Misschien is de auto niet in gebruik en is dit een fijne oplossing beter als een parkeerplaats vasthouden dan krijgen ze net zo goed praat in de buurt.

Ik zei ook al, echt asociaal is het niet dus is geen probleem. Alleen wel heel raar. Ze hebben ook een stuk of zes winkel wagens in hun tuin 'geparkeerd' staan. :=

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:51

Hier in de straat parkeren ze direct na een bocht random aan een wegkant zodat iedereen moet slalommen. Een van de buren rijdt deuken in auto's omdat ze niet kunnen parkeren . En tsja de ander denkt dat het hier een bouwplaats is ofzo want die zetten overal karren neer en parkeren gewoon schuin op de paarkeerplek .. er is hier al zo weinig ruimte , soms.... :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:23

Over asociaal parkeren gesproken, wat vinden jullie van deze clown? Foto is 2 minuten geleden gemaakt vanaf mijn balkon naar het parkeerterrein hierachter...
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 12:25

Nooooo way!!!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:28

Jamaarjamaarjamaar anders moet hij/zij wel 20 meter verder lopen hoor, snap dat dan..........
OMG, hoe stom kan je parkeren zeg :oo _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:30

Nou moet ik toegeven dat hij er waarschijnlijk al sinds gisteravond staat, en dat ik aan een van de grotere parkeerterreinen bij de Bredase binnenstad woon, waar gisteravond het carnaval is losgebarsten. Dus ik vermoed dat het terrein verder vol was en dat hij besloten heeft om hem dan maar zo te parkeren.

Wat totaal legitiem zou zijn, als er niet 50 meter verderop n gigantische parkeergarage zou zitten, en 200 meter verderop ook...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:38

Maar zelfs al zouden er geen verdere parkeermogelijkheden in de buurt zijn vind ik het nog een vreemde gedachtengang om hem zo de hele nacht te laten staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 12:39

Inoterry schreef:
Maar zelfs al zouden er geen verdere parkeermogelijkheden in de buurt zijn vind ik het nog een vreemde gedachtengang om hem zo de hele nacht te laten staan.

En zeker niet als je ook gewoon naast het muurtje kan staan... :+
Aangenomen dat die ook gewoon vrij was, aangezien er zo dicht bij garages zijn... :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:41

Ik heb n briefje onder zijn ruitenwisser gestopt...

Janine: gisteravond zou het naast het muurtje niet vrij zijn geweest. En dat zijn ook geen parkeerplekken, omdat er tegenover wel parkeervakken zitten, en als er mensen bij t muurtje parkeren kun je daar dus bijna niet meer uit. Het is gewoon gierig, liever aso parkeren dan een paar centen betalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 12:54

Vjestagirl schreef:
Ik heb n briefje onder zijn ruitenwisser gestopt...

Janine: gisteravond zou het naast het muurtje niet vrij zijn geweest. En dat zijn ook geen parkeerplekken, omdat er tegenover wel parkeervakken zitten, en als er mensen bij t muurtje parkeren kun je daar dus bijna niet meer uit. Het is gewoon gierig, liever aso parkeren dan een paar centen betalen.

Zeker gierig! En ronduit asociaal...