Klopt, maar zij hadden je zoveel beter kunnen vertellen wat je had kunnen doen in deze situatie. Wij hebben je dat allemaal verteld hier.... Ook dat klopt, maar het waren afgebroken stukken... Uhm, JA! Het gaat wel over de gezondheid van je gezin, in jouw huis.
kaatjemuts
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland
Geplaatst: 17-02-15 12:25
Ff ter info: Asbestvrij betekent dat de aantal asbestdeeltjes onder een bepaalde norm zitten. Als hechtgebonden 'gewoon, hard' asbest er al een tijdje zit dan zijn de meeste deeltjes neergedaald en is de vermenging met de buitenlucht zodanig geworden dat er geen gevolgen meer zijn voor de gezondheid. Er zijn dan nog wel asbestdeeltjes, maar dus onder de voorgeschreven norm...
Dat betekent niet dat het verwijderingsbedrijf goed gehandeld heeft, ze hadden het schoon en netjes achter moeten laten...
Deze stukjes asbest zaten al een jaar of 15 onder de isolatie,hebben daar al die tijd gelegen. Het sloopbedrijf gaf wel toe dat het niet goed en netjes is gegaan.Dat ze hier van geleerd hebben en het bij de volgende blokken huizen anders gaan doen.
Ik las net in de krant dat een bedrijf in Drenthe een boete had gekregen van €36.000 omdat er mogelijk asbest vrij was gekomen bij het verwijderen van dakplaten. Had gehoopt dat het om jouw geval ging, maar helaas woon je niet in Drenthe
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-15 12:44
Ik woon idd. niet in Drente,maar Gelderland.Volgens mij word er erg veel gesjoemeld w.b.t. asbest verwijderen.Het is jammer dat ik álle bewijs stukjes niet meer heb,kan er nu verder niets meer aan doen.