Brief aan verkrachter, vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:04

WAUW MEIS WAT EEN SUPER DAPPER BESLUIT!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Veel succes en sterkte vandaag bij je gesprek, houd je ons wel op de hoogte?! :* :* :*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:08

Natuurlijk zal het voor ts verschrikkelijk zwaar zijn om aangifte te doen, er kan zo veel gebeuren. Iedereen kan aan haar kant gaan staan maar het kan ook anders uit pakken, tweedeling in de familie, ongeloof enzenz. Gelukkig heeft zij iig bewijs van bedreiging en dat is een groot pluspunt. Het is imo nog zwaarder om niets te zeggen want dan blijft het als een molensteen om je nek hangen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:09

horsies5 schreef:
Ik heb een deel van dit topic gelezen niet alles.. maar ik vraag me oprecht af of iemand van jullie beseft/weet hoe zwaar het is om aangifte te doen en dat hele traject (wat jaren kan duren) in te gaan.. ik denk dat velen het onderschatten.. ik heb zelf dit traject doorlopen en voor mij was het in die zin nog makkelijker omdat ik en een heeeeel stuk jonger was en omdat het geen familie was.. en hoewel er bewijs is, wil dat niet zeggen dat dit tot een veroordeling leidt (weet k helaas uit ervaring)

Ik kan niet voor iedereen uit dit topic spreken maar ik onderschat zeker niet hoe moeilijk en zwaar dit is/gaat worden. We kunnen haar ook alleen maar een digitale hart onder de riem steken. We kunnen haar wel vertellen dat de aankomende tijd een zware en moeilijke tijd zal worden met veel dalen en weinig pieken maar ik denk niet dat we haar willen afschrikken van het idee dat ze dit moet melden. Al is het maar zodat ze het zelf met professionele hulp een plekje kan gaan proberen te geven.
Dat aangifte een hoop met zich teweeg brengt is duidelijk.. maar waarom zou je dit moeten afschrikken?

Anoniem

Re: Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:14

Meid wat een dapper besluit +:)+
Heel heel veel succes! Enne, JIJ bent hier de topper hoor, niemand anders!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:17

Dapper TS!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:17

Wat een dapper besluit lieve TS.

Heel veel succes vandaag. Het komt goed echt waar

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:25

Wauw TS, wat een dapper besluit. Heel veel succes vandaag!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:27

Sicayes schreef:
horsies5 schreef:
Ik heb een deel van dit topic gelezen niet alles.. maar ik vraag me oprecht af of iemand van jullie beseft/weet hoe zwaar het is om aangifte te doen en dat hele traject (wat jaren kan duren) in te gaan.. ik denk dat velen het onderschatten.. ik heb zelf dit traject doorlopen en voor mij was het in die zin nog makkelijker omdat ik en een heeeeel stuk jonger was en omdat het geen familie was.. en hoewel er bewijs is, wil dat niet zeggen dat dit tot een veroordeling leidt (weet k helaas uit ervaring)

Ik kan niet voor iedereen uit dit topic spreken maar ik onderschat zeker niet hoe moeilijk en zwaar dit is/gaat worden. We kunnen haar ook alleen maar een digitale hart onder de riem steken. We kunnen haar wel vertellen dat de aankomende tijd een zware en moeilijke tijd zal worden met veel dalen en weinig pieken maar ik denk niet dat we haar willen afschrikken van het idee dat ze dit moet melden. Al is het maar zodat ze het zelf met professionele hulp een plekje kan gaan proberen te geven.
Dat aangifte een hoop met zich teweeg brengt is duidelijk.. maar waarom zou je dit moeten afschrikken?

het hoeft je niet af te schrikken.. ik heb zelf destijds ook die keuze gemaakt.. maar je moet die keuze alleen maken als je zelf daar op dat moment sterk genoeg voor in je schoenen staat (en het liefst ook hulp hebt).. als je daar aan twijfelt.. wacht dan met het doen van aangifte puur voor jezelf.. dat je er niet aan onder door gaat en psychische nog verder in de knoop komt te zitten..
Iedereen hier hoor ik maar roepen om aangifte te doen.. maar het is geen schande als je dat niet doet omdat je er zelf (nog) niet aan toe bent.. ik hoor iemand zeggen dat het zwaarder is om niets te zeggen maar dat hoeft echt niet zo te zijn.. dat is per persoon verschillend.. soms is het fijn om het (even) te kunnen laten rusten ipv alle oliebol weer op te rakelen..

Ik wil de TS geen keuze opleggen.. maar meer aangeven dat welke keuze ze ook maakt.. het altijd goed is..
weeg alles goed af en maak een keuze op basis van je eigen gevoel.. niet op wat alle andere denken dat het beste is..
praat met je ouders en met de politie en maak dan pas een keuze.. dan zijn je vragen beantwoordt als het goed is en heb je een beter beeld/gevoel wat het inhoudt

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:28

Dapper besluit en heel veel sterkte vandaag gewenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:29

Heel veel succes!! Het zal een moeilijk gesprek worden. :(:)

Over je vraag over het hele proces; dit kan jaren duren.
En de kans is klein dat hij echt gestraft wordt.
Ga zonder hoger beroep maar uit van 3 jaar in totaal, van aangiftes tot uitspraak.
Maar voor je eigen herstel is het wel ontzettend belangrijk om het te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:31

Jolliegirl schreef:
luuntje schreef:
Ts je ben een kanjer.
Hoe je ouders reageren is afwachten.
Als mijn zoon dit zou vertellen zou ik in staat zijn mijn jas aan te trekken en de misbruiker te pijnigen.

Wiel van je auto af. Ik vind dat eng klinken.
Zou ik zeker aangifte van doen.
Wielen vallen niet spontaan van je auto af.

Zou jij het direct geloven?
Je bloedeigem vader...
Ik niet hoor..als mn nichtje bijv nu verteld dat ze misbruikt is door mn opa..
Neh...dat kan niet.

Ik zou het niet raar vinden als iemand dit eerst niet geloofd/beseft..
Daarom roepen er al meerdere bokkers: zorg voor bewijs.
Dat ALS ze het niet meteen geloven.
Je jezelf staande kunt houden.
Het wordt in eerste instantie vooral vaak niet geloofd (als in het zeggen van:"Nee, dat kan niet."), omdat met niet wil dat het waar is.
Men wil, helemaal als ouders, niet geloven dat dit echt met hun kind is gebeurd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:33

Ja ik zou mijn zoon geloven.
Toen hij 3 was kwam hij met een 'raar' verhaal thuis en ben ik er direct achteraan gegaan.
Dadertje was onder de 10, maar zowel haar als haar ouders gesproken.
Zoon de hemel in geprezen voor het vertellen en benadrukt dat zijn lijf, zijn lijf.
Uiteraard zou ik het wel tot op de bodem proberen uit te pluizen.

Eerst ambulance dan politie is een mooie uitspraak.

TS heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:35

Toch gebeurt het genoeg dat ouders kindreen niet geloven, of niet willen geloven ten wille van de familieband of schaamte. Daar zou ik absoluut niet te makkelijk over denken...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:39

Daarom is het voor TS wellicht slim om het eerst alleen met haar moeder te bespreken.. of met een tante van moeders kant of wat dan ook.. bij hen spelen er minder belangen en emoties mee.. bovendien heeft TS dan steun wanneer zij het aan haar vader gaat vertellen..
Maar dit moet de TS zelf even kijken, wat zij fijn vind ;)
Wij kennen haar ouders ook niet.. mss zijn zij wel heel begripvol.. kan TS het beste zelf inschatten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:40

ilaan schreef:
Nou uit ervaring weet ik dat dit soort dingen niet werken. Wat hoop je nu? Dat hij ineens medelijden krijgt en het stopt? Je laat met deze brief juist alleen maar merken dat hij je ermee heeft. Mensen die lastig vallen doen het daarom juist.

Dit soort mensen hebben en krijgen geen medelijden. Hij weet heus wel wat hij jou aan heeft gedaan en wat hij nog steeds met je doet.

Nee juist aangifte doen voordat het verjaart en je er niks meer mee kunt. Echt, ik weet helaas veelste goed waar je het over hebt en ik denk niet dat dit de manier is en dat dit gaat werken..
Mensen als dit denken niet als gewone mensen.

Mocht je willen pb'en ofzo moet je dag vooral doen, als jou dat helpt :)

ilaan heeft gelijk TS, laat het niet verjaren.
Ook uit ervaring.
Jij mag altijd pb sturen.
Dit soort mensen gaan door, en misschien na/ voor jou nog tig andere.

Ts ik heb je een PB gestuurd. :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:19

Joolien schreef:
Toch gebeurt het genoeg dat ouders kindreen niet geloven, of niet willen geloven ten wille van de familieband of schaamte. Daar zou ik absoluut niet te makkelijk over denken...

Dit inderdaad. Heb het 1x meegemaakt... Betreffende meisje was 16 en het werd gegooid op puberaal gedrag. Ging overigens om haar eigen vader wat niemand geloofde want het was zo'n aardige, betrokken man! Hij deed alles voor de kerk bladiebla.... En ondertussen ging zijn dochter de afgrond in.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:22

horsies5 schreef:
het hoeft je niet af te schrikken.. ik heb zelf destijds ook die keuze gemaakt.. maar je moet die keuze alleen maken als je zelf daar op dat moment sterk genoeg voor in je schoenen staat (en het liefst ook hulp hebt).. als je daar aan twijfelt.. wacht dan met het doen van aangifte puur voor jezelf.. dat je er niet aan onder door gaat en psychische nog verder in de knoop komt te zitten..
Iedereen hier hoor ik maar roepen om aangifte te doen.. maar het is geen schande als je dat niet doet omdat je er zelf (nog) niet aan toe bent.. ik hoor iemand zeggen dat het zwaarder is om niets te zeggen maar dat hoeft echt niet zo te zijn.. dat is per persoon verschillend.. soms is het fijn om het (even) te kunnen laten rusten ipv alle oliebol weer op te rakelen..

Ah dan begreep ik je verkeerd. Mijn excuus! Nu snap ik wat je bedoeld en ben ik het met je eens :j je moet er inderdaad wel even sterk voor in je schoenen staan om deze tijd aan te kunnen.

Zoals Joolien zegt gebeurt het helaas vaak genoeg dat ouders de kinderen niet (Willen) geloven. Ik ken het helaas uit de omgeving. Is vreselijk, maar het gebeurd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:40

Heel dapper van je. Het werd hier al eerder genoemd, ik denk dat het goed is je ouders eerst de brief te laten lezen en evt. dit topic op bokt. Het zal vast allemaal erg emotioneel worden en dan kan je vaak moeilijk uit je woorden komen. Die brief maakt het dan makkelijker. Professionele hulp zoeken is ook verstandig, je kan met je moeder bv naar de huisarts gaan, of alleen, die kan je dan doorsturen naar een psycholoog oid, veel huisartsen hebben ook een psycholoog in dienst, dat is wat laagdrempeliger.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:44

Caesar schreef:
Joolien schreef:

Dit inderdaad. Heb het 1x meegemaakt... Betreffende meisje was 16 en het werd gegooid op puberaal gedrag. Ging overigens om haar eigen vader wat niemand geloofde want het was zo'n aardige, betrokken man! Hij deed alles voor de kerk bladiebla.... En ondertussen ging zijn dochter de afgrond in.

Vandaar ook mijn advise om eerst L eens te polsen. Ik geloof niet dat die vanwege de leeftijd zomaar niet meer naar opa en oma wilde. STEL dat die ook iets heeft meegemaakt, staat TS sterker.

Ik ken ook wel verhalen waar de dochter vertelde door vader te zijn verkracht / misbruikt. Meid werd geloofd, vader van bed gelicht door politie. Na vele verhoren bleek mevrouw het zelf verzonnen te hebben. Maar die vader die onschuldig was is wel getekend voor zijn leven. En bedankt.

TS, jij weet wat je meegemaakt hebt. Blijf sterk en blijf in jezelf geloven. Veel sterkte vandaag. Ben heel benieuwd hoe je moeder gaat reageren. Wellicht heeft ze altijd al wel iets vermoed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:04

Ga nou aub niet beginnen over eventueel niet geloven. Dat maakt ts alleen maar onzeker.

Zij gaat deze stap zetten. Laten we haar steunen.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:34

Als stille meelezer wil ik je vandaag toch even heel veel succes en sterkte wensen. :(:)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:38

ik wens je veel kracht toe en wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:40

Iris82 schreef:
Ga nou aub niet beginnen over eventueel niet geloven. Dat maakt ts alleen maar onzeker.

Zij gaat deze stap zetten. Laten we haar steunen.

Het is inderdaad te hopen dat ze door haar ouders gesteund wordt. Maar helaas komt het ook voor dat de familie het niet gelooft.. en daar kan ze zich beter maar op voorbereiden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:50

Lieve TS,

Jij denkt dat je geen aangifte kan doen omdat het alles zo ingewikkeld maakt en jouw situatie nu net maakt dat je het niet kan of wil vertellen, of dat je alles ermee ontwricht, je bang bent voor de reactie van dader of familie, of je ouders ermee kwetst... Dit zijn alle redenen die anderen ook noemen om geen aangiftes te doen. Jouw verhaal is namelijk niet uniek, er zijn vele anderen zoals jij die hetzelfde mee moeten maken of hebben meegemaakt en allemaal nemen zij de verantwoordelijkheid voor zaken waar zij niet verantwoordelijk voor zijn, net als jij nu..

Jij bent niet verantwoordelijk voor de gevolgen die sexueel misbruik en verkrachting, incest, teweeg brengen!

Alle stof die dit zou doen opwaaien komt door de dader, die een minderjarig, kwetsbaar meisje heeft misbruikt en heeft ingefluisterd dat er hele vervelende dingen gebeuren als het naar buiten komt.

Stop alsjeblieft de vloek die deze man op jou heeft geworpen, zoek hulp. Je hoeft het niet alleen te doen, niet meer! Meld het aan je ouders, aan de vertrouwenspersoon op school, meld je bij de plaatselijke hulpverlening (wil je weten waar, laat me even weten waar je woont via pb, dan help ik je op weg).

Je bent niet alleen, het is niet jouw schuld en je hoeft je helemaal niet verantwoordelijk te voelen om dit geheim in de lucht te houden. Dat is wat de dader wil van jou en niet omdat dat goed is voor jou!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:04

zimbabwe schreef:
Lieve TS,

Jij denkt dat je geen aangifte kan doen omdat het alles zo ingewikkeld maakt en jouw situatie nu net maakt dat je het niet kan of wil vertellen, of dat je alles ermee ontwricht, je bang bent voor de reactie van dader of familie, of je ouders ermee kwetst... Dit zijn alle redenen die anderen ook noemen om geen aangiftes te doen. Jouw verhaal is namelijk niet uniek, er zijn vele anderen zoals jij die hetzelfde mee moeten maken of hebben meegemaakt en allemaal nemen zij de verantwoordelijkheid voor zaken waar zij niet verantwoordelijk voor zijn, net als jij nu..

Jij bent niet verantwoordelijk voor de gevolgen die sexueel misbruik en verkrachting, incest, teweeg brengen!

Alle stof die dit zou doen opwaaien komt door de dader, die een minderjarig, kwetsbaar meisje heeft misbruikt en heeft ingefluisterd dat er hele vervelende dingen gebeuren als het naar buiten komt.

Stop alsjeblieft de vloek die deze man op jou heeft geworpen, zoek hulp. Je hoeft het niet alleen te doen, niet meer! Meld het aan je ouders, aan de vertrouwenspersoon op school, meld je bij de plaatselijke hulpverlening (wil je weten waar, laat me even weten waar je woont via pb, dan help ik je op weg).

Je bent niet alleen, het is niet jouw schuld en je hoeft je helemaal niet verantwoordelijk te voelen om dit geheim in de lucht te houden. Dat is wat de dader wil van jou en niet omdat dat goed is voor jou!

Zo is het goed gezegd.