Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:19

HAHA heerlijk. Zo herkenbaar dit. Vuilniszak 3 staat mij nu aan te kijken.

Het is onvoorstelbaar, want op mijn werk ben ik echt 1 van de netste werknemers. Laat altijd alles schoon achter. Maar mijn baas moet niet thuis komen hoor.

Anoniem

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:20

Ik ben in de openbare ruimtes ook super netjes. Loop wel ietsjes achter met schoonmaken maar ik ruim m'n troep wel altijd gelijk op. Het is gewoon echt m'n eigen kamer.. Het hoeft niet, dus ik doe het niet :=

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:20

Ladybird schreef:
Sababber schreef:
Onderbroeken kun je toch gewoon 4 dagen dragen? :+ Nee, ik heb er gewoon ontzettend veel. Net als paardrijbroeken. Gewoon zorgen dat je er 14 hebt liggen. Dan kun je gewoon een maand vooruit. :P

Tuurlijk gewoon, achterstevoren, binnenstebuiten, ondersteboven :j

En vergeet de gum niet, je kunt het altijd uit gummen. :D

Ik woon niet op kamer, ben ook geen student.
Maar ik lach me kapot hier.
Geen schaamte, gewoon foto's van de bende hier neer zetten. +:)+
Me moeder zei altijd:
Zolang je je gelukkig voelt is het goed!
Niet naar andere luisteren.
Toppie TS, ben benieuwd naar de foto van NA. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:29

Ik ben ook een sloddervos en ik heb nu onwijze opruimdrang, alleen mijn moeder vindt het niet goed als ik opruim omdat ik het niet op haar manier doe*. Vanaf zondag ben ik ouder-loos dus ik download nu een to-do list app en ik zeg mijn lijstje straks hier neer. ~~}>

*Zo mag ik dus ook niet wassen, strijken, zelf beddengoed verschonen etc. Gelukkig hebben we een vaatwasser want zelf doet ze die dingen ook alleen als zij zelf geen ondergoed meer heeft :Y) De hele eettafel ligt altijd vol met alles.

edit: Mijn lijst!

-Keuken schoonmaken (vaatwasser aanzetten etc.)
-Eettafel uitmesten.
-Doekje over de koffietafel.
-Konijnenhok schoonmaken.
-Afstoffen beneden.
-Stofzuigen beneden.
-Alle schoenen uit de gang opruimen/kapstok ordenen.
-Slaapkamer opruimen (= alle kleren in de was etc.)
-Beddengoed verschonen.
-Afstoffen boven.
-Stofzuigen boven.
-Was uitzoeken.
-Wassen/drogen en alles waar het hoort opbergen.
-Badkamer schoonmaken (=doekje door de douche, het bad, de wastafel etc.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-15 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:31

Brr ik krijg er de rillingen van dat je zo vies kan zijn, althans dat maak ik op uit de reacties hier. :=

Vraag mij dan ook af hoe schoon je op jezelf bent? Kan mij niet voorstellen dat als je geen hoes op je bed hebt je persoonlijke verzorging top is. Al je lichaamssappen en schilfers trekken dat toch in het matras en deken? Niet heel hygiënisch lijkt mij. Kan mij vergissen hoor misschien is je persoonlijke hygiëne wel gewoon goed maar kan het mij bijna niet voorstellen als ik het zo lees. Krijg er de gruwels van. :+

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:32

Danique schreef:
Ik ben ook een sloddervos en ik heb nu onwijze opruimdrang, alleen mijn moeder vindt het niet goed als ik opruim omdat ik het niet op haar manier doe*. Vanaf zondag ben ik ouder-loos dus ik download nu een to-do list app en ik zeg mijn lijstje straks hier neer. ~~}>

*Zo mag ik dus ook niet wassen, strijken, zelf beddengoed verschonen etc. Gelukkig hebben we een vaatwasser want zelf doet ze die dingen ook alleen als zij zelf geen ondergoed meer heeft :Y)

Wat ben je van plan :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:35

LauraSaskia schreef:
Danique schreef:

*Zo mag ik dus ook niet wassen, strijken, zelf beddengoed verschonen etc. Gelukkig hebben we een vaatwasser want zelf doet ze die dingen ook alleen als zij zelf geen ondergoed meer heeft :Y)

Wat ben je van plan :\

Het was hoog tijd dat ik op mezelf ging... dus ik heb ze eruit gegooid! :D

Nee hoor, grapje, ze gaan een weekje weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:36

_O-

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:38

Kleren op de grond oké, erger gaat het bij mij in huis niet worden gelukkig :) Alle clichés over opruimen kloppen imo, als je het bijhoudt is het niet zo erg. Denk niet dat veel mensen echt van opruimen houden, maar als je je er toe zet en het is klaar dan is het toch wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:39

Mijn probleem is dat ik echt wel van opruimen houdt, maar dat ik op mijn slaapkamer gewoon niet zo veel ruimte heb om dingen op te bergen, dus dat donder ik allemaal in een laatje en als ik dat dan uitzoek ligt het op het bed omdat ik er geen plek voor heb... :+

Plus als ik opruim wil ik het goed doen en als ik op dat moment net even geen schoon beddengoed heb/de stofzuiger staat beneden etc. dan heb ik er al geen zin meer in :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:45

Oh ja ruimte is ook een probleem hier. Woon heel klein zonder ingebouwde kasten oid. Heb wel 2 grote kasten waar veel inkan maar lang niet alles. En meer kasten erbij kan haast niet, want dan heb ik EN minder ruimte en moet het voor de ramen staan. Wat ik ook zonde vind.

Oke ik schaam me wel een beetje dus morgen na school opruimdag. Please praat me moed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:46

Ik zou andersom ook niet kunnen leven hoor :') Mocht thuis nooit iets op de eettafel laten liggen of langer dan 5 minuten ergens m'n schoenen oid laten liggen. En anders legde m'n moeder het altijd ergens uit het zicht waar ik het dan vervolgens dus niet meer kon vinden. Vreselijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:49

Ik heb wel heel veel opbergruimte, maar alsnog niet genoeg voor al m'n kleding, schoenen en tassen (lichte verslaving :D ), dus dat maakt het ook lastig. M'n rekje stort in als ik alles ophang en m'n twee inbouwkasten puilen ook echt uit. Ik heb besloten dat ik morgenochtend gewoon ga beginnen want ik ga vanavond aan de zuip en nu gaat er toch niks meer van komen, zit al met m'n huisgenoten te chillen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:54

Hier nog een rommelkont, al een paar keer geprobeerd mijn leven te beteren, maar het lukt nog niet. :')
Ik heb me al een paar keer voor genomen om gewoon iedere dag even een (half) uurtje op te ruimen, maar dat komt er ook niet van.
En als ik eenmaal aan het opruimen ben, kom ik dingen van vroeger tegen, en dan ga ik dat weer uitgebreid bestuderen, en dan komt er nog niks van opruimen. :')

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:57

Jaaaaa ik was ook zo! Heerlijk topic, ik heb het echt met genot gelezen :D inmiddels woon ik samen dus geen bende meer. Maar oh wat herkenbaar!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:08

Goh, ik vind mijn troep opeens giga meevallen :D Ik stapel vooral papieren ed. op, en kleding in mijn slaapkamer. Heb gelukkig vorige week een grote schoonmaak gehouden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:11

Emmaa_ schreef:
Ik heb wel heel veel opbergruimte, maar alsnog niet genoeg voor al m'n kleding, schoenen en tassen (lichte verslaving :D ), dus dat maakt het ook lastig. M'n rekje stort in als ik alles ophang en m'n twee inbouwkasten puilen ook echt uit. Ik heb besloten dat ik morgenochtend gewoon ga beginnen want ik ga vanavond aan de zuip en nu gaat er toch niks meer van komen, zit al met m'n huisgenoten te chillen

Hoofdstel haken aan je deur installeren om je tassen aan te hangen! :D

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:12

Zelf ben ik een beetje een mengelmoes van slordervos en orderlijk.
M'n kamer kan best een keer een chaos zijn, alles ligt dan voornamelijk bezaait met kleding en boeken etc.
Vaak is het wel 'vijf minuten rommel' want als ik ergens een grote hekel aan heb dan is het zoeken naar spullen :') Belangrijke dingen hebben dan ook een vaste plek en berg ik altijd meteen op.
Er blijft hier soms wel eens een kopje staan en dan beschimmelt per ongeluk bv. het restje choco die er nog inzit :P maar verder ruim ik alles aan eten op, dat gaat voor mij net iets te ver.

Als ik dit topic zo doorkijk ben ik zo erg nog niet, ik wel wat trekjes maar dat zal altijd in mijn systeem blijven zitten. In zijn algemeenheid is mijn motto ook: eerst leven daarna schoonmaken :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:14

Ohjee, zeer herkenbaar.
Toen mijn zusje en ik tesamen op een flat woonden ivm school in leeuwarden hadden wij er ook last van.
Beide een eigen bank in de woonkamer en je kon er soms net komen zonder je nek te breken.. Tafeltje lag vol, de vloer rondom het tafeltje.
de douchevloer met kleding na het douchen etc.
Maar wij ruimden donderdags alles op. Aangezien het anders heel smerig was als je zondag avond op de flat kwam en alles lag nog vol.
Was deden we zelf en zodra de kleren op waren draaiden we weer 2-3 keer een wasje waardoor de hele woonkamer vol stond met schone was.
Maar opzich was het nog net binnen de grenzen.
Man dat waren toch echt geniale tijden zeg

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:16

Jeetje,wat erg die foto's! :o
Ik was toen ik nog thuis woonde best een rommelkont, met een vieze kamer. Maar dit slaat echt alles haha !!

Nu ik op mijzelf woon is mijn huis schoon, opgeruimd en fris. Een geordende leefomgeving is het begin van een geordend leven.

Soms stel ik het stofzuigen of dwijlen wel eens een dagje uit, maar zichtbaar smerig? Nooit!
En natuurlijk slingert er regelmatig kleding door mijn slaapkamer, wanneer ik haast had 's morgens. Maar dat ruim ik weer netjes op bij thuiskomst.

Een opgeruimd huis is een kleine moeite, echt waar! Ik ben van nature ook een sloddervos. Maar het het scheelt gewoon echt een hele hoop moeite en ergenissen om alles bij te houden.

Tip; begin met dagelijks je was in de wasmand te gooien, en vuil in de afval bak. Wanneer dat in je systeem zit, volgt de restvan zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:17

Als ik eenmaal heb opgeruimd ga ik ook echt proberen om er een systeem in te houden. Alles direct opruimen als ik het vies heb gemaakt. Elke ochtend even een kwartiertje nemen om m'n spullen op te ruimen (kleding ophangen, vuil in de vuilnisbak etc). Denk dat ik het ook echt wel kan, maar het kost me nou eenmaal wat meer moeite :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:22

Ja, zo was mijn studentenkamer ook.... Ondertussen woon ik samen met mijn vriend en 3 honden en helaas zijn we alle 2 geen schoonmaakwonders. En al helemaal geen opruimwonders. Eens per week doen we t hele huis samen en dan kunnen we het redelijk bijhouden. Met 3 honden wordt het gewoon heel snel vies en met die regen dacht ik. Jaja, stofzuigen ok... Maar dweilen.. Heeft toch geen zin zeg maar...

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:27

Oh jeetje zo was ik toen ik nog thuis woonde. Mijn vader werd er gek van _O-
Nu ben ik het huis uit en juist nu houd ik alles netjes, ofja een poging tot.
Ik doe er soms wel een week over om iets op te ruimen maar ik doe het uiteindelijk wel, het gaat me dan toch storen :+

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:35

hahaha ik vind het echt práchtig dat hier in zo'n korte tijd al zóveel reacties op zijn. Blijkbaar is dit een laagdrempelig onderwerp en kunnen veel mensen zich er mee identificeren :') :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:37

Sellyxx schreef:
hahaha ik vind het echt práchtig dat hier in zo'n korte tijd al zóveel reacties op zijn. Blijkbaar is dit een laagdrempelig onderwerp en kunnen veel mensen zich er mee identificeren :') :=

Ik moet bekennen dat ik blij ben dat ik niet als enigste zo ben, en dat het nog veel erger kan dan als bij mij. O:)

En ga proberen dit topic als motivatie te gebruiken om nu eindelijk echt mijn slaapkamer onder handen te nemen.
Maar ik ben nogal van het uitstellen, slechte eigenschap.