Ziek zijn, thuis blijven of doorwerken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:11

Mijn paard moet verzorgd worden net als je kind. Dat vind ik geen richtlijn. Heb wel ooit jankend op stal in tempo slak mn paard verzorgd zo ziek, maar je moet. En als het echt niet kan, kan ik nog iemand bellen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:18

Ik ben ook niet zo'n thuisblijver. Smorgens vaak opstartproblemen, maar die ken ik van mezelf, dan neem ik een pijnstiller en ga ik het eerst maar proberen. Helaas deze winter voor de tweede keer griep. Eerste griep (paar maanden terug) twee dagen thuis gebleven, deze griep is nog wat hardnekkiger, dinsdag ziek naar huis gegaan, maar weet nog niet of ik komende dinsdag weer aan het werk kan.

Voor een verkoudheid of hoofdpijn blijf ik niet thuis, maar bij koorts zeker wel. Ik probeer(de) dan ook altijd iets te regelen voor mijn pony, ziek is ziek en ook niet naar de paarden.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:09

Urielle schreef:
Caatje87 schreef:
Ik heb idd ook de regel: kan ik nog rijden/naar mijn paard? Dan kan ik ook werken.

Dat zou voor mij een slecht criterium zijn, mijn stal is aan huis, kan moeilijk de dieren een week niet voeren omdat ik de griep heb :+

Mwoah... als je dan dus nog kan voeren e.d. zou je in mijn ogen dan ook wel naar je werk kunnen :P

purny

Re: Ziek zijn, thuis blijven of doorwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:48

Als je echt niks meer kan dan gewoon thuis blijven. Voor een verkoudheidje meld ik me ook niet ziek, nooit gedaan ook.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:54

Caatje87, dat ligt natuurlijk ook aan het werk wat je doet. Werk je in het ziekenhuis met al veel zieke en zwakke mensen en jij hebt een besmettelijke griep te pakken dan vind ik het onverantwoord dat je gaat werken. Dat je dan wel een schep biks in de bak van je paard kan gooien vind ik daar totaal niets mee te maken hebben.

Bovendien is even een schep biks in de bak van je paard gooien wat niet meer dan 10min werk is ook wel anders dan een 8u durende werkdag.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:56

Ik was vorige week heerlijk verkouden, en krijg dan ook verschrikkelijk last van reflux. Ik maak dan voortdurend onsmakelijke geluiden in mijn keel, wat ook nog eens een verschrikkelijk gevoel geeft. Niet bepaald professioneel om de hele dag zo te staan gorchelen en daarom heb ik me ziekgemeld. Ik heb thuis zo goed als het ging verder gewerkt en was na het weekend weer van de partij. Ik werk trouwens in een verpleeghuis dus besmettingsgevaar is ook zeker een overweging waard.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:18

Hier zit nu de helft van mijn collega's te hoesten en te proesten... En ik ben er 1 van, klink als manuela kemp 10.0 en iedereen moet lachen als ik praat maar kan me niet ziekmelden omdat we met halve bezetting zitten. Dus maar even door pezen.. Morgen hele dag alleen (werk van 4 + nog cursus) dus vanavond maar vroeg bed in en hopen dat ik morgen nog te verstaan ben. Moet veel bellen voor het werk :')

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:23

Ik heb ook duidelijk iets tegen mensen die voor een kuchje thuisblijven :+ ( of de ochtend zelf ziekmelden na een hard avondje uit ).
Op zich ben ik al een persoon die ant-dokter is, dus ga nooit naar de dokter.
Nu ben ik deze week toch wel naar de spoedgevallen geweest omdat ik niet meer kon staan en een dik been had, ben gelijk ook 4 dagen mogen blijven! Lekker gezellig vond ik dat :+ ( niet dus :P )
De wereld van mijn dienstchef is toch wel effe in elkaar gezakt toen ik aankondigde dat ik de komende 5weken niet mocht werken _-:( ( stiekem zakte die van mezelf ook in |( )

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:57

lastig hoor! ik ben vorige week donderdag met gierende kiespijn aan het werk gegaan, gevolg was dat ik na 3 uurtjes werken alsnog wegkon naar de tandarts om kies te laten trekken vanwege een dikke ontsteking. was er van overtuigd dat ik de volgende dag wel zou kunnen werken, want kies en onsteking weg = weer beter toch?
kreeg er een dikke keelontsteking en behoorlijke verkoudheid achteraan, tezamen met de klachten van het trekken van de kies, dus moest vrijdag thuisblijven.
dinsdag was mijn eerstvolgende werkdag ik en na 3 dagen thuis met voldoende rust dacht ik dat het wel zou gaan, maar dinsdagavond was ik gesloopt, overal spierpijn, misselijk, hoofdpijn en om 19.00 op bed. gister en vandaag dus thuisgebleven, ben bang dat ik morgen ook nog niet fit genoeg ben.
heb geen koorts maar voel me wel wat koortsig, hoofdpijn, misselijk, slap, duizelig, keelpijn etc.
houd er helemaal niet van om me ziek te melden, maar ik denk dat het nu verstandig is om het goed uit te zieken om te voorkomen dat het een lange nasleep krijgt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:13

Ik ging met ( bleek later) een acute blinde darm ontsteking mijn pony buiten zetten. Op dat moment had ik geen werk, maar zowel had ik gaan werken en bezoek aan de dokter uitgesteld omdat het na een nacht helse pijn het s'ochtends gezakt was naar dragelijk...
Gelukkig maar dat ik niet naar het werk hoefde... Bij de HA werd ik moet grote spoed naar het ziekenhuis gestuurd. Ben die zelfde dag nog geopereerd :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:14

Ehm... Dit is een topic uit januari.. :))

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:17

Maartje1990 schreef:
Als je ziek bent ben je ziek, basta. Je kunt minder goed presteren (en dus minder goed je werk doen) als je ziek bent. En als je even goed uitziekt dan ben je er sneller vanaf dan als je blijft door kwakkelen en dus voor langere tijd onderpresteert waar je werk dus onder te lijden heeft. Naast dat het dus effect heeft op je werk denk ik dat je eigen gezondheid ook gewoon belangrijker is dan maar moeten werken. De baas moet het dan maar even een dagje zonder je doen :) Daarbij kan je met je ziekte ook weer andere mensen aansteken en breng je dus ook andere mensen in ''gevaar'', nog meer mensen ziek, nog meer mensen die slechter werken of daardoor zich ziek moeten melden.

Ik denk dat het wel duidelijk is wat ik vind toch? :+

Haha, dat was ook mijn idee: Ziek Is Ziek!
Ik werk als verpleegkundige, en heb snel de neiging om door de gaan, omdat ik anders mijn collega's benadeeld (zij staan dan met 1 minder) Aan de andere kant kan ik zo mijn patienten aansteken, en als ik me niet top voel, maak ik (voor mijn gevoel) sneller fouten... Dus ziek is ziek, lekker dagje uitzieken, en dan weer snel en goed aan het werk!