Delphi schreef:MarlindeRooz schreef:Maar het versterkt elkaar wel, voor mij was het veel beter geweest naar een opvang te gaan. Was ik nu vele malen socialer geweest.
Ik geloof daar niet zo in. Hier heb ik 2 meiden en die hebben beide een totaal ander karakter, ondanks dat ze hetzelfde zijn opgevoed. Sterker nog bij de oudste werkte ik nog en dat is de rustigste, al is ze zeker ook sociaal. Mijn jongste is een heerlijke kwebbelkont en ook heel sociaal.
Ook betekend het niet dat ze 24/7 bij/aan mama hangen als je thuisblijfmoeder bent. Hier zijn ze beide vanaf 2,5 jaar 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal gegaan.
Ik heb het nu naast me neer gelegd, maar ik liep in het begin ook tegenaan dat er toch minderwaardig naar thuisblijfmoeders gekeken wordt.
Ik verdedig me ook niet meer voor mijn keuzes, terwijl ik eerder wel die behoefte had.
Ik snap het wel als mensen het niet begrijpen als je ontslag neemt om thuis te blijven voor de kinderen, net zoals ik me niet voor kan stellen dat je bewust voor kinderen kiest en nog 4 of 5 dagen blijft werken en het kind veel tijd in de opvang zit. Ieder zijn ding en zolang je dat van elkaar respecteert is het toch goed!? Als jij je er maar goed bij voelt!
Ik kreeg de vervelendste reacties van kennissen die achteraf jaloers bleken dat zij die keuze niet konden maken.
vooral de laatste zin....dat is echt waar zelfs al zijn de kinderen bijna volwassen dan nog hoor je dit via via wel eens,maar geniet van je positie het is zo mooi!
. Hier heb ik 2 meiden en die hebben beide een totaal ander karakter, ondanks dat ze hetzelfde zijn opgevoed. Sterker nog bij de oudste werkte ik nog en dat is de rustigste, al is ze zeker ook sociaal. Mijn jongste is een heerlijke kwebbelkont en ook heel sociaal.
mn kids die naar sport gaan. Leuke dingen doen...