jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:47

Vroeger dacht dat ze met "surf naar www.. bedoelde dat je daar met een surfplank naar toe moest. :)*

Nassie

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:53

Ik was zeer in shock dat Afrika ook echt wegen, huizen en een stad had.
Ik dacht dat Afrika echt alleen maar hutjes hadden, ze allemaal arm waren en geen goede voorzieningen hadden :o

Imagination

Vroeger dacht ik dat er kabouters in het bos leefde. Alleen in de herfst hadden ze huisjes (paddestoelen). En dat vond ik altijd zo zielig dat ik in de andere seizoen altijd huisjes voor ze maakte met kleine takjes tegen een boom aan. En als we dan weer verder liepen riep ik altijd dat ze konden komen want hun huisje was af :D

Aslien

Clemency schreef:
Ik had vroeger altijd heel veel knuffels en ik was er van overtuigd dat ze me 's nachts beschermden tegen monsters enzo. Of op zijn minst dat ze 's nachts leefden. Het was dus ook echt not done als mijn moeder ze in de wasmachine deed. :')

Haha komt bekend voor, bij mij was het ook altijd krijsen als ze in de wasmachine moesten, dat zouden ze zeker niet overleven en dan zat ik met 'dooie' knuffels.. :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:55

Oh ja ik had een knuffel die in mijn armen lag als ik sliep en altijd ergens op grond of aan mijn voeten lag bij het opstaan. Dus mijn moeder had eens gezegd dat die 's nachts op stap ging, en dat geloofde ik dan ook.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:55

MevrouwtJ schreef:
Ik dacht altijd dat er een mannetje achter de geldautomaat zat die het juiste geld aangaf. Dus je tikte 50 euro in en dan ging hij het briefje van 50 zoeken en stopte het dan door het gaatje :Y).

dat dus. :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:57

Ik dacht altijd dat de karakters in tekenfilms/series echte mensen waren die dat speelde, en dan vroeg ik me af waar de mensen er zo uit zagen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:02

het geel in een gekookt ei was natuurlijk een dood kuikentje.. :j :')

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:15

ElineGC schreef:
Mijn moeder zei altijd shampoo voor je haar en shampoo voor je buik, nu noemen wij het nog steeds zo en mijn zus ik al 19

Haha ja hier ook nog steeds! Maar dan shampoo voor t lichaam hahaha

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:23

Imagination schreef:
Vroeger dacht ik dat er kabouters in het bos leefde. Alleen in de herfst hadden ze huisjes (paddestoelen). En dat vond ik altijd zo zielig dat ik in de andere seizoen altijd huisjes voor ze maakte met kleine takjes tegen een boom aan. En als we dan weer verder liepen riep ik altijd dat ze konden komen want hun huisje was af :D

<3

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:31

amkeVH schreef:
vroeger noemde ik eksters altijd orkaduiven, en mijn familie deed vrolijk mee. duurde een hele tijd voordat ik wist dat ze eigenlijk gewoon eksters heetten. maar de orkaduif is er wel ingebleven hier in de familie +:)+

Zooo leuk en lief! <3

Mijn vader werkte vroeger bij een transportbedrijf dat FoodExpress heette. Toen ik echt nog jong was vond ik dat verschrikkelijk omdat ik dacht dat de mensen die daar werkten elkaar expres lieten struikelen (VoetExpres).. :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:33

Er schiet me nog een te binnen;

Toen ik 3 a 4 was ging een van mijn opa's dood, en die gingen we nog een keer "bezoeken" in zijn huis. Mijn ouders zeiden "Opa, is er niet meer." waarop ik aan mijn opa voelde en zei "maar hij is toch alleen maar koud? :? "

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:34

Mijn zus heeft mij wijsgemaakt dat je voor je zwemdiploma B zeven KILOmeter onder water moest zwemmen. Ik kwam er pas toen ik 12 was achter dat het om meters ging. Nooit voor mijn B diploma gegaan. Ik vond het ook altijd heel indrukwekkend als iemand vertelde dat ze hun B diploma hadden gehaald, dat je zooo lang je adem in kon houden :)).

Overigens heeft mijn zus dat ook niet expres gedaan :') die wist gewoon het verschil nog niet zo goed toen ze mij dat vertelde :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:36

De kast van mijn ouders had vroeger een spiegel in de koekjeskast.. ik was er van overtuigd dat je via die kast bij de buren naar binnen keek.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:40

Hahaha die is ook briljant Rebecca, lig helemaal in een deuk :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:40

Spianne schreef:
Ik kon vroeger nasi en bami niet uit elkaar houden, dus bami was 'lange pieren' en nasi was 'korte pieren' _O-

Daarom noemt mijn zoontje een gebakken ei een plat ei :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:48

Kwanyin schreef:
Dat dieren echt konden praten, maar dit geheim hielden voor mensen. Ik heb heel vaak tegen het pluimvee zitten zeggen "jullie moeten tegen mij niet doen alsof hoor, ik ken jullie geheim" :+

Ik reed vroeger op een manege waar een kleine, witte pony stond: Speedy. Speedy ging vaak in de hoeken stilstaan.
Ik zei altijd dat Speedy kon toveren en als hij weer ging toveren ging hij in de hoek staan. :+
Niet dat er dan wat gebeurde in de bak, maar je wist maar nooit. :o

En ik had vroeger een oudoom die in Zuid-Afrika woonde. 1 of 2 keer gezien, ome Cor. Toen ik een keer bij de snackbar kwam werd daar gezegd dat ome Cor zou komen. Ik helemaal blij dat tegen mijn moeder gezegd. Wist ik veel dat de eigenaar van de snackbar ook ome Cor genoemd werd.
Laatst bijgewerkt door Leandra op 20-01-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:50

Ik sprak 'varkens' nooit goed uit. Één varken was bij mij altijd Vark. En bij meerdere zei ik altijd: Kijk mam; allemaal varken!

Ik word er op de dag van vandaag nog mee gepest dat ik altijd vark zei |(

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:50

Bij ons werd altijd een grap uitgehaald met het eten.
Er werd dan altijd gevraagd waarom je je eten onder je neus stopte.
Waarop we verontwaardigd ontkende want dat was niet zo☺️
Ook moest je geen kauwgom doorslikken want dan groeide er een kauwgomballenboom in je buik.
Koffie was heel slecht voor kinderen. Daar kreeg je groene haren van.
Als je te dicht bij het water kwam, trok heintjevaar je mee in de diepte.
In het bos gingen we altijd op zoek naar het kabouterzwembad en de ingang van het kabouterhuis.
En ook gingen we met mijn moeder regelmatig op onderzoek uit en bedacht ze hele verhalen over een heksenhut in het bos waar de heksen met volle maan bij elkaar kwamen.
Heerlijk al die fantasie, eerlijk gezegd doe ik dat zelf ook wel een beetje bij mijn kids.
Ben gek op sprookjes.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:07

Oh ik herinner me opeens iets...

Ik was een jaar of 7/8(?), ik was alleen thuis met mijn zusje van 5/6 oid, mijn moeder zat bij de buren. En mijn zusje deed heel vervelend. Dus ik naar de buren en naar mijn moeder toe; "maaaam Laura doet flauw". Toen zij mams: "Strooi er maar wat zout over".

Ik ben dus naar huis gegaan en heb wat zout over haar hoofd gestrooid.
Toen ging mijn zusje dus naar de buren toe, al huilend: "Mama, Marlinde strooide zout op mijn hoofd".
Mijn moeder moest toen heel hard lachen, daardoor werd mijn zusje nog bozer. _O-

Vergeet dit echt nooit meer denk ik. _O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:23

Marlinde, geweldig _O-

Ik was vroeger altijd bang dat alle ongelovigen op een dag zouden worden vervolgd door alle gelovigen, net zoals dat in de Tweede Wereldoorlog met de joodse bevolking is gebeurd. Dan gingen alle geloven gewoon samenspannen tegen de ongelovigen :j . Ik heb echt geen idee hoe ik daar in vredesnaam ooit bij ben gekomen :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:27

Ik dacht vroeger dat als ik een ei lang genoeg warm zou houden, er een kuiken uit zou komen.
Vooral met Pasen heb ik vaak mijn net versierde ei urenlang onder mijn shirt gehouden in de hoop dat er een kuikentje uit zou komen...

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:52

Nog een leuke... Bij opa en oma liepen de konijnen altijd los over het erf.
Oma zei dan dat je wat zout op het staartje moest strooien.
Want dan zou het konijn doodstil blijven zitten.
Helaas hupste het konijn natuurlijk steeds weg ha ha.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:57

er zijn overigens een hele hoop filmpjes van 'hidden jobs' van addeco.. net zoiets als centraal beheer thema blijkbaar

ik kwam deze tegen

en deze

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:04

_O- Die vind ik wel leuk. Jammer dat ze dat niet in Nederland doen :')