Words we couldn't say..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:16

Ik mis je zo. Ik wil je zo graag vragen om te stoppen mij te appen, naar me te lachen en oh.. het liefst zou ik je gewoon even echt uit mijn leven bannen. Je moet uit mijn systeem, even helemaal niks. Maar tegelijkertijd wil ik je zeggen dat ik je mis, je voorstellen weer af te spreken en wil ik je meer dan ooit in mijn leven.
Ik ben iemand die haar gevoelens niet wilt inhouden, spijt krijgt als ze niet zegt wat ze zo graag wilt zeggen. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik spijt krijg als ik die gevoelens uitspreek, omdat ik bijna zeker weet dat jij er niks mee gaat doen. Deze gevoelens zijn allemaal zo tegenstrijdig en ze geven me kopzorgen, terwijl ik ze beter gewoon helemaal kan bannen. Want wat hebben ze voor een nut. Ik kan er helemaal niks mee. En toch houdt het me bezig.. jij houdt me bezig..

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:45

Veel TE herkenbaar dit! Wat een hartzeer leeft er toch onder Bokkers! Bij mij ook!!!

Sometimes Life SUCKS! And then you die.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:27

Je kan me pesten, me voor de hele school voor schut zetten en noem het maar op. Je kan me niet raken. Dat jij boos kan worden omdat ik je van Facebook en andere social media heb verwijderd en heb geblokkeerd moet jij weten; maar zo los je het niet op - door mij zogenaamd te schoppen, stomme opmerkingen te maken, gangpaden blokkeren etc. En wanneer iemand het voor mij opneemt wordt je ineens zielig etc. Meid, je moet de wereld nog zien, de wereld is harder dan je denkt! Nogmaals, ik ben geen Chinees, ik ben geen K*thipster, Applegeek en wat dan ook; je bent jaloers! Want het enige wat je doet is mij naar beneden halen. Het doet me echt niets, je hebt alleen jezelf ermee want zelfs mensen waarmee ik niet bevriend ben nemen het voor mij op! Je moet nog veel leren. En iemand pesten die 2 jaar ouder is dan jou maakt je niet "stoer" of wat dan ook. Zorg eerst dat je niet meer onzeker bent, dan door mensen naar beneden te halen en te pesten om je beter te voelen.

PS, mij van Skype verwijderen nadat ik je van Facebook en Instagram had verwijderd is wel een beetje zielig. Bovendien praatte ik niet eens tegen je via Skype... Dus snap niet precies wat het doel was. Overigens helpt het over mij roddelen etc. over Twitter ook niet echt. En dan heel snel je tweets beschermen zodat alleen volgers ze kunnen zien, jammer dat ik van alles al een prinsscreen heb. En een reactie bij mij losmaken lukt je vast en zeker niet, zeker niet op de manier hoe je nu doet.

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:44

Ik ben op. Die laatste ruzie was er teveel aan….Hoe heb je me zo ver kunnen krijgen? Ik voel niks meer. Ik ben niet meer kwaad, ik ben niet meer verdrietig, ik panikeer niet meer, ik ben niet meer happy, ik ben niet meer verliefd, ik probeer me niet meer hopeloos aan jou vast te klampen… Ik voel geen pijn of wanhoop meer als ik terugdenk aan al die leuke dingen die we samen deden, of aan de dingen die we nog allemaal gingen doen. Jouw huis is nu een hoop bakstenen met een bed, zetel en bad. Het is niet meer mijn thuis. Waar je iedere avond uithangt, doet me niks. Of je nu bij mij slaapt of niet, het doet me niks meer. Zelfs als je straks weer kwaad wordt en wegloopt, het doet me niks…Al mijn emoties zijn weg. Ik heb stop gezegd. Want die emotionele rollercoaster waar ik al een maand op zit, die kan ik niet meer aan. Ik ben fysiek en mentaal op. Ik wil rust. Ik wil geen ruzie en verdriet meer. Ik ga aan mezelf denken vanaf nu. Jij wou afstand, wel, er is een hele grote kloof tussen ons. Het betekent niet dat ik niet meer om je geef. Maar jij bent nu gewoon jij. Niet meer de jij die bij mij hoorde.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:58

Ik zou tegen mezelf willen zeggen:

Het spijt me dat ik je zolang ben vergeten en de belangen van anderen zo belangrijk vond dat je steeds een stap achteruit moest zetten. Het spijt me dat ik over je grenzen ging en je gevoel niet belangrijk vond. Het spijt me dat ik steeds anderen belangrijker vond dan jou, uit angst niet leuk door hen gevonden te worden. Ik wil je niet meer kwetsen, verstoppen en doen alsof je er niet bent, alsof je er niet toe doet.
Ik zie je , ik wil je weer kennen, ik wil je op de eerste plaats zetten. Want ook jij bent belangrijk.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:01

Prachtig Cooper. En heel herkenbaar. Die ga ik groot uitprinten en op mijn deur hangen. :(:) Sterkte

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:05

Amen cooper!

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:40

Ik lees hier regelmatig mee en dit wilde ik eigenlijk wel even kwijt.

Gericht aan m'n ex, gewoon hoofdspinsels..

Altijd heb ik me afgevraagd wat er in je omging, wat je dacht, wat je nou daadwerkelijk deed besluiten te gaan. Om een ander te kiezen en daar mee verder te gaan. We leken alles zo goed voor elkaar te hebben, toekomst al zo uitgestippeld.

Wat was er zo mis met mij? Nooit hebben we er over kunnen praten en al die jaren verder, weet ik het nog steeds niet. Waar we jaren een geweldig stel waren was alles 'plotseling' over. Waar ik totaal niets had zien aan komen, was jij er al klaar mee leek het.

Was ik naïef? Zag ik het niet of wilde ik het niet zien? In onze omgeving zag ook niemand het aankomen. Zat het dan toch allemaal alleen al een tijdje in jou hoofd? Soms zou ik de tijd wel even willen terugdraaien. Kijken of het anders had gemoeten, had gekund of dat het toch gedoemd was mis te gaan.

Waar je leek verder te gaan bleef ik vooral hangen. Lang lang heb ik getreurd, me verdrietig, hopeloos en hulpeloos gevoeld. Ik zou je zo graag willen vertellen wat voor wrak ik was nadat jij ging. Hoelang ik niet gehoopt heb dat jij je zou bedenken, en me uiteindelijk ging vertellen dat alles een nare droom was.

En ondanks dat we nu jaren verder zijn, ik het ergens wel een plekje heb gegeven en normaal met jou zou kunnen omgaan. Moet jij mij nog steeds ontwijken en vermijden, dat zegt mij eigenlijk wel genoeg. Het feit dat je ruzie maakt met vrienden van jou die nog met mij omgaan, omdat je dat niet wil, niet kunt uitstaan. Jij hebt dat besluit toch genomen, daar hoeven anderen geen consequenties voor te dragen, alleen jij.

Ergens diep van binnen, weet ik dat ik er beter overheen ben dan jij dat bent. Ik heb mezelf zeker zonder jou uitleg niets te verwijten. Waar ik niet weet wat er anders moet, kan ik niks veranderen. En aangezien jij de knoop hebt doorgehakt, kun jij jezelf alleen maar voor je kop slaan als je ooit beseft hoe simpel dingen misschien opgelost hadden kunnen worden.

Daar waar ik dan verder ga, zul jij net zo blijven hangen als ik destijds deed. En het is niet dat ik je je geluk niet gun, maar ergens weet ik dat het diep van binnen nog knaagt bij je. En het enige wat ik daarop kan zeggen, het had niet zo hoeven zijn.. Life is what you make it!

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:37

Lieverd,

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen en eigenlijk weet ik ook niet of ik je wel een brief moet geven. Er is zoveel wat er in me omgaat, zoveel wat ik je wil zeggen, zoveel wat ik met je wil delen. Er is zoveel… en dat maakt het zo moeilijk.

Als ik bedenk dat ik je pas een jaar ken, vind ik het gek dat ik zoveel voor je ben gaan voelen ondanks dat we helemaal niet in de positie zaten om dat gevoel te ontbranden. Bij toeval kwamen we op elkaars pad en uiteindelijk groeiden we meer en meer naar elkaar toe. Ik was naïef, zocht niks achter ons contact en negeerde het gevoel dat ontstond. Ik wilde er niks van weten en daarom deed ik of het er niet was, of ik niet naar jouw berichtjes uit keek, of ik niet gekker op je was dan zomaar iemand. Ik negeerde de plagerige en flirterige ondertoon die steeds vaker in onze berichten voor kwam. Dat was veel makkelijker, maar.... ontkennen had geen zin meer. Natuurlijk wist ik dat er meer achter zat. Maar het kon niet, het mocht niet, het moest stoppen.

Ik dacht dat we net weer een flinke stap naar elkaar hadden gezet. Het voelde allemaal zo goed. Open en eerlijk, blij en verliefd. Maar toen? Toen was het ineens voorbij. Over. Klaar. Ergens voelde het raar en oneerlijk, maar natuurlijk wist ik dat dit het beste was voor ons allebei. Maar net als eerder wist ik niet hoe het verder moest. We hadden zoveel contact met elkaar gehad, dat ik niet goed wist hoe ik daar afstand van moest nemen. De hele dag hoorde ik je, zag ik je, rook ik je. Ik werd er gek van. Het levende bewijs van de persoon waar ik gek op ben, loopt hele dagen om me heen. Zo dichtbij, maar ondertussen zo ver weg. Ik merkte dat ook jij moeite had met echt afstand nemen. Wanhopig heb ik je van me afgeduwd, maar uiteindelijk mocht het niet baten, want langzaam aan groeiden we weer naar elkaar toe.

Wie houden we nou eigenlijk voor de gek? We zijn gek op elkaar en we proberen met elkaar in contact te blijven. We proberen elkaar te blijven voeden met onze gevoelens, maar ondertussen proberen we afstand te creëren tussen ons. We trekken aan elkaar, we duwen elkaar weer weg. Ik kan het niet. Ik wil je helemaal. Ik wil voor je vechten, lol maken en mezelf zijn. Ik wil niet continue op mijn eigen rem trappen, omdat mijn gevoelens voor jou niet kunnen. Ik wil niet op mijn rem trappen, omdat jouw gevoelens voor mij helemaal niet kunnen.

Ik wil mezelf verliezen in iets wat wij ooit waren. Ik wil herinneringen ophalen en nieuwe herinneringen maken. Ik wil samen komen en samen groeien. Ik wil zoveel samen, maar ik wil niet samen elkaar aantrekken en weer afstoten. Ik wil niet meer leven tussen hoop en wanhoop.

Ik ben dankbaar dat ik het kleine hartje achter de grote mond heb mogen zien. Ik ben dankbaar voor het feit dat we zoveel hebben gedeeld en dat ik zoveel van je heb mogen leren. Je bent dan af en toe een opgefokt standje en misschien zou het soms wat minder mogen, maar zelfs dat vind ik leuk. Je hebt muren bij me afgebroken en je hebt me zoveel moois gegeven. Bedankt voor alles lieverd.

Ik hou van jou.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:19

Lief,

Wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent.

Wat ben je eigenwijs, met al die beelden in je hoofd van wie je graag zou willen zijn, van wie je graag had willen worden. Wat ben je mooi, omdat je nooit wilt opgeven maar oh, wat ben je koppig, ik zou zo graag willen dat je het niet ziet als opgeven. Accepteren, ik blijf het tegen je zeggen, accepteren is niet hetzelfde als opgeven. Pas wanneer je het accepteert zoals het is kun je er iets aan veranderen, wist je dat? Wist je dat het geen zin heeft om er tegen te blijven vechten, dat het daarmee niet verdwijnt? Heb je door dat het niet werkt, doen alsof het er niet is? Het is er, dit is je leven en je kunt het nooit echt gaan leven met je kop in het zand.

Wat ben je goed in jezelf voor de gek houden, lief, en het spijt me dat ik het zeg. Wat ben je goed in mooie woorden aan de muur hangen en op je lijf tatoeëren en wat ben je goed in het hopen dat het genoeg is. Maar als je niet ‘practice what you preach’ hou je toch alleen jezelf maar voor de gek? Mooie woorden zijn maar dat, mooie woorden. Daden daarentegen, die laten zien wie je bent.

Wat vind ik het verschrikkelijk, om je elke keer weer te zien vechten tegen de tegenslagen en teleurstellingen. Wat doet het me pijn als je zegt: “dat heb ik natuurlijk weer”, of wanneer je zegt dat je pas gelukkig kan zijn op het moment dat je nog meer kunt, nog meer hebt, nog meer bent. Wat vind ik het moeilijk om te zien hoe je soms gevangen zit, in je eigen lichaam en in je eigen geest. Wat wil ik je graag helpen als ze weer eens met je aan de haal gaan, ik wil zo graag dat je gelukkig bent.

Wat ben je krachtig, dat je zelfs nadat het leven niet is geworden wat je ervan had verwacht op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, manieren om te groeien. Wat ben ik fan van mensen die altijd blijven zoeken naar manieren om te groeien, dus ja, ik ben ook fan van jou.

Maar oh, wat maak je me soms boos. Wat maak je me soms boos als je weer blijft hangen in het verleden en alle dingen die zijn gebeurd. Ik begrijp het wel, maar ik zou zo graag willen dat je het los laat omdat je er toch niks meer aan kunt veranderen. Wat zou ik het stoer vinden als je ooit kunt zeggen dat je dankbaar bent voor alles wat er is gebeurd, omdat het je heeft gemaakt tot wie je bent. Ik zou zo graag willen dat jij, net als ik, trots kunt zijn op jezelf, op hoe ver je bent gekomen en op de persoon die je nu bent.

Wat zou ik soms graag willen dat je elk moment van je leven beleeft als een wonder, niet alleen de uitzonderingen ‘wanneer het een keertje kan’. Wat zou ik graag zien dat je altijd gelukkig bent – wat zou het fijn zijn als je zou beginnen te geloven dat het kan, altijd, in ieder geval in je basis, gelukkig zijn. Dat het niet een voorrecht is die bewaard wordt voor de mensen die het verdienen maar dat het voor iedereen voor het oprapen ligt. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen.

Wat zou ik graag meemaken dat je vrede sluit met het leven. Dat je stopt met je verzetten tegen alles wat het nog in petto heeft voor je, maar dat je voor je durft te laten gebeuren. Dat je besluit dat je het verdient en dat je daarna eindelijk kunt ontspannen.

Wat zou ik graag willen dat je elk moment tot in de uiterste hoekjes proeft en ervaart, inademt en voelt tot in je kleinste puntjes van je lijf. Wat zou ik graag willen dat je je lijf niet meer afstoot omdat je het niet knap genoeg of niet sterk genoeg of niet dun genoeg of niet flexibel genoeg vindt, maar dat je het leert te omarmen en dat je inziet dat het je kan helpen voelen hoe het leven voelt. Wat zou het mooi zijn als je kunt inademen en kunt voelen dat je leeft, niet? Dat je je hart kan voelen kloppen, gewoon op elk gegeven moment. Wat zou het mooi zijn, niet?

Wat zou ik het stoer vinden wanneer je jezelf zo goed leert kennen dat je niet zomaar meer alles gelooft wat er in je hoofd opkomt maar dat je onderzoekt waarom het er is. Wat zou ik het stoer vinden als je stopt met jezelf te willen bewijzen, je bent prachtig en meer dan goed genoeg zoals je bent.

Wat ben je een mooi mens, lief, en wat is het jammer dat je het zelf niet ziet. Wat ben je bijzonder, omdat je er bent en omdat je jezelf bent. Wat ben je sterk, en wat hou ik van je.

Wat hou ik van je.

Ik hou van je, lief, wanneer ga jij ook van jou houden?

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:16

Mijn Oma was ziek, alvleesklierkanker en zou snel overlijden. Ik was 11.
Die dag ging het niet goed met haar, ik heb met mijn vader hard geoefend op een duits gedicht wat ik aan haar wilde voordragen (mijn oma was een liefhebber van gedichten, m.n. in het duits, dit was een gedicht uit haar Duitse dichtenbundel). Maar helaas toen ik het wilde voordragen was zij te vermoeid, zij is toen naar bed gegaan en nooit meer wakker geworden.
Ik heb het gedicht uiteindelijk op haar begrafenis voorgedragen... wat zou ik het nog graag in het echt willen doen ;(

Loreley

Ich weiß nicht, was soll es bedeuten,
Daß ich so traurig bin;
Ein Märchen aus alten Zeiten,
Das kommt mir nicht aus dem Sinn.

Die Luft ist kühl und es dunkelt,
Und ruhig fließt der Rhein;
Der Gipfel des Berges funkelt
Im Abendsonnenschein.

Die schönste Jungfrau sitzet
Dort oben wunderbar,
Ihr goldnes Geschmeide blitzet,
Sie kämmt ihr goldnes Haar.

Sie kämmt es mit goldnem Kamme,
Und singt ein Lied dabey;
Das hat eine wundersame,
Gewaltige Melodey.

Den Schiffer, im kleinen Schiffe,
Ergreift es mit wildem Weh;
Er schaut nicht die Felsenriffe,
Er schaut nur hinauf in die Höh'.

Ich glaube, die Wellen verschlingen
Am Ende Schiffer und Kahn;
Und das hat mit ihrem Singen
Die Loreley getan.

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:24

Ailill schreef:
Lief,

Wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent.

Wat ben je eigenwijs, met al die beelden in je hoofd van wie je graag zou willen zijn, van wie je graag had willen worden. Wat ben je mooi, omdat je nooit wilt opgeven maar oh, wat ben je koppig, ik zou zo graag willen dat je het niet ziet als opgeven. Accepteren, ik blijf het tegen je zeggen, accepteren is niet hetzelfde als opgeven. Pas wanneer je het accepteert zoals het is kun je er iets aan veranderen, wist je dat? Wist je dat het geen zin heeft om er tegen te blijven vechten, dat het daarmee niet verdwijnt? Heb je door dat het niet werkt, doen alsof het er niet is? Het is er, dit is je leven en je kunt het nooit echt gaan leven met je kop in het zand.

Wat ben je goed in jezelf voor de gek houden, lief, en het spijt me dat ik het zeg. Wat ben je goed in mooie woorden aan de muur hangen en op je lijf tatoeëren en wat ben je goed in het hopen dat het genoeg is. Maar als je niet ‘practice what you preach’ hou je toch alleen jezelf maar voor de gek? Mooie woorden zijn maar dat, mooie woorden. Daden daarentegen, die laten zien wie je bent.

Wat vind ik het verschrikkelijk, om je elke keer weer te zien vechten tegen de tegenslagen en teleurstellingen. Wat doet het me pijn als je zegt: “dat heb ik natuurlijk weer”, of wanneer je zegt dat je pas gelukkig kan zijn op het moment dat je nog meer kunt, nog meer hebt, nog meer bent. Wat vind ik het moeilijk om te zien hoe je soms gevangen zit, in je eigen lichaam en in je eigen geest. Wat wil ik je graag helpen als ze weer eens met je aan de haal gaan, ik wil zo graag dat je gelukkig bent.

Wat ben je krachtig, dat je zelfs nadat het leven niet is geworden wat je ervan had verwacht op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, manieren om te groeien. Wat ben ik fan van mensen die altijd blijven zoeken naar manieren om te groeien, dus ja, ik ben ook fan van jou.

Maar oh, wat maak je me soms boos. Wat maak je me soms boos als je weer blijft hangen in het verleden en alle dingen die zijn gebeurd. Ik begrijp het wel, maar ik zou zo graag willen dat je het los laat omdat je er toch niks meer aan kunt veranderen. Wat zou ik het stoer vinden als je ooit kunt zeggen dat je dankbaar bent voor alles wat er is gebeurd, omdat het je heeft gemaakt tot wie je bent. Ik zou zo graag willen dat jij, net als ik, trots kunt zijn op jezelf, op hoe ver je bent gekomen en op de persoon die je nu bent.

Wat zou ik soms graag willen dat je elk moment van je leven beleeft als een wonder, niet alleen de uitzonderingen ‘wanneer het een keertje kan’. Wat zou ik graag zien dat je altijd gelukkig bent – wat zou het fijn zijn als je zou beginnen te geloven dat het kan, altijd, in ieder geval in je basis, gelukkig zijn. Dat het niet een voorrecht is die bewaard wordt voor de mensen die het verdienen maar dat het voor iedereen voor het oprapen ligt. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen.

Wat zou ik graag meemaken dat je vrede sluit met het leven. Dat je stopt met je verzetten tegen alles wat het nog in petto heeft voor je, maar dat je voor je durft te laten gebeuren. Dat je besluit dat je het verdient en dat je daarna eindelijk kunt ontspannen.

Wat zou ik graag willen dat je elk moment tot in de uiterste hoekjes proeft en ervaart, inademt en voelt tot in je kleinste puntjes van je lijf. Wat zou ik graag willen dat je je lijf niet meer afstoot omdat je het niet knap genoeg of niet sterk genoeg of niet dun genoeg of niet flexibel genoeg vindt, maar dat je het leert te omarmen en dat je inziet dat het je kan helpen voelen hoe het leven voelt. Wat zou het mooi zijn als je kunt inademen en kunt voelen dat je leeft, niet? Dat je je hart kan voelen kloppen, gewoon op elk gegeven moment. Wat zou het mooi zijn, niet?

Wat zou ik het stoer vinden wanneer je jezelf zo goed leert kennen dat je niet zomaar meer alles gelooft wat er in je hoofd opkomt maar dat je onderzoekt waarom het er is. Wat zou ik het stoer vinden als je stopt met jezelf te willen bewijzen, je bent prachtig en meer dan goed genoeg zoals je bent.

Wat ben je een mooi mens, lief, en wat is het jammer dat je het zelf niet ziet. Wat ben je bijzonder, omdat je er bent en omdat je jezelf bent. Wat ben je sterk, en wat hou ik van je.

Wat hou ik van je.

Ik hou van je, lief, wanneer ga jij ook van jou houden?



GOD AILILL, wat zou ik graag jouw lief zijn!!!! Zo mooi. Zit echt ff te janken, omdat ik zo hoopte dat mijn lief deze woorden tegen mij zou hebben gezegd. Die Zei vaarwel!
Wat is jouw lief een gelukkig mens!
Ik ga jouw tekst bewaren en net doen alsof je het tegen mij hebt.
Thx!! Je bent duidelijk een mooi mens!

gerlienke
Berichten: 1512
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:39

Ailill schreef:
Lief,

Wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent.

Wat ben je eigenwijs, met al die beelden in je hoofd van wie je graag zou willen zijn, van wie je graag had willen worden. Wat ben je mooi, omdat je nooit wilt opgeven maar oh, wat ben je koppig, ik zou zo graag willen dat je het niet ziet als opgeven. Accepteren, ik blijf het tegen je zeggen, accepteren is niet hetzelfde als opgeven. Pas wanneer je het accepteert zoals het is kun je er iets aan veranderen, wist je dat? Wist je dat het geen zin heeft om er tegen te blijven vechten, dat het daarmee niet verdwijnt? Heb je door dat het niet werkt, doen alsof het er niet is? Het is er, dit is je leven en je kunt het nooit echt gaan leven met je kop in het zand.

Wat ben je goed in jezelf voor de gek houden, lief, en het spijt me dat ik het zeg. Wat ben je goed in mooie woorden aan de muur hangen en op je lijf tatoeëren en wat ben je goed in het hopen dat het genoeg is. Maar als je niet ‘practice what you preach’ hou je toch alleen jezelf maar voor de gek? Mooie woorden zijn maar dat, mooie woorden. Daden daarentegen, die laten zien wie je bent.

Wat vind ik het verschrikkelijk, om je elke keer weer te zien vechten tegen de tegenslagen en teleurstellingen. Wat doet het me pijn als je zegt: “dat heb ik natuurlijk weer”, of wanneer je zegt dat je pas gelukkig kan zijn op het moment dat je nog meer kunt, nog meer hebt, nog meer bent. Wat vind ik het moeilijk om te zien hoe je soms gevangen zit, in je eigen lichaam en in je eigen geest. Wat wil ik je graag helpen als ze weer eens met je aan de haal gaan, ik wil zo graag dat je gelukkig bent.

Wat ben je krachtig, dat je zelfs nadat het leven niet is geworden wat je ervan had verwacht op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, manieren om te groeien. Wat ben ik fan van mensen die altijd blijven zoeken naar manieren om te groeien, dus ja, ik ben ook fan van jou.

Maar oh, wat maak je me soms boos. Wat maak je me soms boos als je weer blijft hangen in het verleden en alle dingen die zijn gebeurd. Ik begrijp het wel, maar ik zou zo graag willen dat je het los laat omdat je er toch niks meer aan kunt veranderen. Wat zou ik het stoer vinden als je ooit kunt zeggen dat je dankbaar bent voor alles wat er is gebeurd, omdat het je heeft gemaakt tot wie je bent. Ik zou zo graag willen dat jij, net als ik, trots kunt zijn op jezelf, op hoe ver je bent gekomen en op de persoon die je nu bent.

Wat zou ik soms graag willen dat je elk moment van je leven beleeft als een wonder, niet alleen de uitzonderingen ‘wanneer het een keertje kan’. Wat zou ik graag zien dat je altijd gelukkig bent – wat zou het fijn zijn als je zou beginnen te geloven dat het kan, altijd, in ieder geval in je basis, gelukkig zijn. Dat het niet een voorrecht is die bewaard wordt voor de mensen die het verdienen maar dat het voor iedereen voor het oprapen ligt. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen.

Wat zou ik graag meemaken dat je vrede sluit met het leven. Dat je stopt met je verzetten tegen alles wat het nog in petto heeft voor je, maar dat je voor je durft te laten gebeuren. Dat je besluit dat je het verdient en dat je daarna eindelijk kunt ontspannen.

Wat zou ik graag willen dat je elk moment tot in de uiterste hoekjes proeft en ervaart, inademt en voelt tot in je kleinste puntjes van je lijf. Wat zou ik graag willen dat je je lijf niet meer afstoot omdat je het niet knap genoeg of niet sterk genoeg of niet dun genoeg of niet flexibel genoeg vindt, maar dat je het leert te omarmen en dat je inziet dat het je kan helpen voelen hoe het leven voelt. Wat zou het mooi zijn als je kunt inademen en kunt voelen dat je leeft, niet? Dat je je hart kan voelen kloppen, gewoon op elk gegeven moment. Wat zou het mooi zijn, niet?

Wat zou ik het stoer vinden wanneer je jezelf zo goed leert kennen dat je niet zomaar meer alles gelooft wat er in je hoofd opkomt maar dat je onderzoekt waarom het er is. Wat zou ik het stoer vinden als je stopt met jezelf te willen bewijzen, je bent prachtig en meer dan goed genoeg zoals je bent.

Wat ben je een mooi mens, lief, en wat is het jammer dat je het zelf niet ziet. Wat ben je bijzonder, omdat je er bent en omdat je jezelf bent. Wat ben je sterk, en wat hou ik van je.

Wat hou ik van je.

Ik hou van je, lief, wanneer ga jij ook van jou houden?

Wat mooi omschreven. Het raakt me op een of andere manier. Veel sterkte. En ook sterkte gewenst aan iedereen in dit topic.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:02

Ailill schreef:
Lief,

Wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent.

Wat ben je eigenwijs, met al die beelden in je hoofd van wie je graag zou willen zijn, van wie je graag had willen worden. Wat ben je mooi, omdat je nooit wilt opgeven maar oh, wat ben je koppig, ik zou zo graag willen dat je het niet ziet als opgeven. Accepteren, ik blijf het tegen je zeggen, accepteren is niet hetzelfde als opgeven. Pas wanneer je het accepteert zoals het is kun je er iets aan veranderen, wist je dat? Wist je dat het geen zin heeft om er tegen te blijven vechten, dat het daarmee niet verdwijnt? Heb je door dat het niet werkt, doen alsof het er niet is? Het is er, dit is je leven en je kunt het nooit echt gaan leven met je kop in het zand.

Wat ben je goed in jezelf voor de gek houden, lief, en het spijt me dat ik het zeg. Wat ben je goed in mooie woorden aan de muur hangen en op je lijf tatoeëren en wat ben je goed in het hopen dat het genoeg is. Maar als je niet ‘practice what you preach’ hou je toch alleen jezelf maar voor de gek? Mooie woorden zijn maar dat, mooie woorden. Daden daarentegen, die laten zien wie je bent.

Wat vind ik het verschrikkelijk, om je elke keer weer te zien vechten tegen de tegenslagen en teleurstellingen. Wat doet het me pijn als je zegt: “dat heb ik natuurlijk weer”, of wanneer je zegt dat je pas gelukkig kan zijn op het moment dat je nog meer kunt, nog meer hebt, nog meer bent. Wat vind ik het moeilijk om te zien hoe je soms gevangen zit, in je eigen lichaam en in je eigen geest. Wat wil ik je graag helpen als ze weer eens met je aan de haal gaan, ik wil zo graag dat je gelukkig bent.

Wat ben je krachtig, dat je zelfs nadat het leven niet is geworden wat je ervan had verwacht op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, manieren om te groeien. Wat ben ik fan van mensen die altijd blijven zoeken naar manieren om te groeien, dus ja, ik ben ook fan van jou.

Maar oh, wat maak je me soms boos. Wat maak je me soms boos als je weer blijft hangen in het verleden en alle dingen die zijn gebeurd. Ik begrijp het wel, maar ik zou zo graag willen dat je het los laat omdat je er toch niks meer aan kunt veranderen. Wat zou ik het stoer vinden als je ooit kunt zeggen dat je dankbaar bent voor alles wat er is gebeurd, omdat het je heeft gemaakt tot wie je bent. Ik zou zo graag willen dat jij, net als ik, trots kunt zijn op jezelf, op hoe ver je bent gekomen en op de persoon die je nu bent.

Wat zou ik soms graag willen dat je elk moment van je leven beleeft als een wonder, niet alleen de uitzonderingen ‘wanneer het een keertje kan’. Wat zou ik graag zien dat je altijd gelukkig bent – wat zou het fijn zijn als je zou beginnen te geloven dat het kan, altijd, in ieder geval in je basis, gelukkig zijn. Dat het niet een voorrecht is die bewaard wordt voor de mensen die het verdienen maar dat het voor iedereen voor het oprapen ligt. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen.

Wat zou ik graag meemaken dat je vrede sluit met het leven. Dat je stopt met je verzetten tegen alles wat het nog in petto heeft voor je, maar dat je voor je durft te laten gebeuren. Dat je besluit dat je het verdient en dat je daarna eindelijk kunt ontspannen.

Wat zou ik graag willen dat je elk moment tot in de uiterste hoekjes proeft en ervaart, inademt en voelt tot in je kleinste puntjes van je lijf. Wat zou ik graag willen dat je je lijf niet meer afstoot omdat je het niet knap genoeg of niet sterk genoeg of niet dun genoeg of niet flexibel genoeg vindt, maar dat je het leert te omarmen en dat je inziet dat het je kan helpen voelen hoe het leven voelt. Wat zou het mooi zijn als je kunt inademen en kunt voelen dat je leeft, niet? Dat je je hart kan voelen kloppen, gewoon op elk gegeven moment. Wat zou het mooi zijn, niet?

Wat zou ik het stoer vinden wanneer je jezelf zo goed leert kennen dat je niet zomaar meer alles gelooft wat er in je hoofd opkomt maar dat je onderzoekt waarom het er is. Wat zou ik het stoer vinden als je stopt met jezelf te willen bewijzen, je bent prachtig en meer dan goed genoeg zoals je bent.

Wat ben je een mooi mens, lief, en wat is het jammer dat je het zelf niet ziet. Wat ben je bijzonder, omdat je er bent en omdat je jezelf bent. Wat ben je sterk, en wat hou ik van je.

Wat hou ik van je.

Ik hou van je, lief, wanneer ga jij ook van jou houden?


Prachtig. De tranen staan er van in mijn ogen. Wat ben jij een goed mens!

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:19

SplashIsLief schreef:
Lieverd,

Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen en eigenlijk weet ik ook niet of ik je wel een brief moet geven. Er is zoveel wat er in me omgaat, zoveel wat ik je wil zeggen, zoveel wat ik met je wil delen. Er is zoveel… en dat maakt het zo moeilijk.

Als ik bedenk dat ik je pas een jaar ken, vind ik het gek dat ik zoveel voor je ben gaan voelen ondanks dat we helemaal niet in de positie zaten om dat gevoel te ontbranden. Bij toeval kwamen we op elkaars pad en uiteindelijk groeiden we meer en meer naar elkaar toe. Ik was naïef, zocht niks achter ons contact en negeerde het gevoel dat ontstond. Ik wilde er niks van weten en daarom deed ik of het er niet was, of ik niet naar jouw berichtjes uit keek, of ik niet gekker op je was dan zomaar iemand. Ik negeerde de plagerige en flirterige ondertoon die steeds vaker in onze berichten voor kwam. Dat was veel makkelijker, maar.... ontkennen had geen zin meer. Natuurlijk wist ik dat er meer achter zat. Maar het kon niet, het mocht niet, het moest stoppen.

Ik dacht dat we net weer een flinke stap naar elkaar hadden gezet. Het voelde allemaal zo goed. Open en eerlijk, blij en verliefd. Maar toen? Toen was het ineens voorbij. Over. Klaar. Ergens voelde het raar en oneerlijk, maar natuurlijk wist ik dat dit het beste was voor ons allebei. Maar net als eerder wist ik niet hoe het verder moest. We hadden zoveel contact met elkaar gehad, dat ik niet goed wist hoe ik daar afstand van moest nemen. De hele dag hoorde ik je, zag ik je, rook ik je. Ik werd er gek van. Het levende bewijs van de persoon waar ik gek op ben, loopt hele dagen om me heen. Zo dichtbij, maar ondertussen zo ver weg. Ik merkte dat ook jij moeite had met echt afstand nemen. Wanhopig heb ik je van me afgeduwd, maar uiteindelijk mocht het niet baten, want langzaam aan groeiden we weer naar elkaar toe.

Wie houden we nou eigenlijk voor de gek? We zijn gek op elkaar en we proberen met elkaar in contact te blijven. We proberen elkaar te blijven voeden met onze gevoelens, maar ondertussen proberen we afstand te creëren tussen ons. We trekken aan elkaar, we duwen elkaar weer weg. Ik kan het niet. Ik wil je helemaal. Ik wil voor je vechten, lol maken en mezelf zijn. Ik wil niet continue op mijn eigen rem trappen, omdat mijn gevoelens voor jou niet kunnen. Ik wil niet op mijn rem trappen, omdat jouw gevoelens voor mij helemaal niet kunnen.

Ik wil mezelf verliezen in iets wat wij ooit waren. Ik wil herinneringen ophalen en nieuwe herinneringen maken. Ik wil samen komen en samen groeien. Ik wil zoveel samen, maar ik wil niet samen elkaar aantrekken en weer afstoten. Ik wil niet meer leven tussen hoop en wanhoop.

Ik ben dankbaar dat ik het kleine hartje achter de grote mond heb mogen zien. Ik ben dankbaar voor het feit dat we zoveel hebben gedeeld en dat ik zoveel van je heb mogen leren. Je bent dan af en toe een opgefokt standje en misschien zou het soms wat minder mogen, maar zelfs dat vind ik leuk. Je hebt muren bij me afgebroken en je hebt me zoveel moois gegeven. Bedankt voor alles lieverd.

Ik hou van jou.




Wat een mooie brief. Het gedeelte wat ik heb dichtdrukt vind ik echt zo enorm mooi verwoord.
Je moet hem echt sturen naar degene voor wie die geschreven is. Sommige woorden zijn te mooi om niet gelezen te worden

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:42

Mijn brief :

Lieve Patrick,
We leerden ons kennen als buurjongen/buurmeisje toen ik als 10 jarige naast je kwam wonen, jij was toen in mijn ogen al "heel groot, oud en wijs" want je was al 14.
Al heel vlug merkten we en iedereen rondom ons dat er een enorme klik tussen ons was.
Jij was de derde van vier kinderen, ik was alleen thuis. Ik bekeek je in eerste instantie als mijn grote broer.
Altijd hingen we samen rond na school en op vrije dagen.
Maakten samen de stallen schoon, werkten samen in de tuin van je vader om zo meer vrije tijd samen te hebben.
Urenlang lagen we samen in de weide tussen de koeien naar de wolken te kijken.
Hielden we mensen voor de gek met onze onnozele spelletjes, die sommige ook wel eens ergerden.
We hadden echt een leuke en onbezorgde tijd.
Twee jaar ging dat supergoed.
Ondertussen waren we niet alleen vrienden, maar noemden onze ouders het "kalverliefde".
Wat het ook was of geweest is, we hebben er beide met volle teugen van genoten.
Tot die vreselijke dag ik samen met mijn ouders terug kwam van een uitstapje en thuis aangekomen jouw moeder totaal in paniek aantroffen ...
Mijn moeder is meteen naar haar toe gegaan om haar te troosten en bij te staan, ik mocht niet mee, moest thuis blijven ondertussen.
Maar ik werd gewoon gek tussen die muren, ik moest weten wat er aan de hand was, want ik voelde gewoon dat het vreselijk mis was.
En dat bleek het ook te zijn. |(
Jij ging na het opknappen van je werkjes (voor een keertje zonder mijn hulp) even naar het centrum met je fiets om een ijsje te eten.
*zucht*
Diezelfde route die je zo vaak nam.
Onderweg kwam je een vrachtwagen tegen die afdraaide en jou door zijn "blinde hoek" niet heeft gezien.
Je was op slag dood.
Een vreselijke tijd volgde, waarin ik van alles tegelijk probeerde te doen.
Mezelf omhoog houden, je moeder troosten, je kleine broer proberen te troosten, iedereen liep verloren in zijn eigen wereldje.
Ik werd wel ouder, maar jij bleef voor altijd 16.
Hoe vaak ik me nu nog afvraag of we bij mekaar zouden gebleven zijn, als gewone vrienden, als boezemvrienden of meer ?
Hoe vaak ik me afgevraagd heb waarom ik net die dag niet bij je was, of het dan ook gebeurd zou zijn.
Of we samen ijs zouden gaan eten of gewoon thuis gebleven waren.
Niemand zal het weten.
Ik kan het je niet meer vertellen, maar ik hou nog steeds van je gezicht, je eerlijkheid, van de gekke dingen die je deed.
Hoelang het nu ook al geleden is, nooit zal ik je vergeten, je was het mooiste in mijn jeugd !

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:44

Ewona schreef:
Mijn brief :

Lieve Patrick,
We leerden ons kennen als buurjongen/buurmeisje toen ik als 10 jarige naast je kwam wonen, jij was toen in mijn ogen al "heel groot, oud en wijs" want je was al 14.
Al heel vlug merkten we en iedereen rondom ons dat er een enorme klik tussen ons was.
Jij was de derde van vier kinderen, ik was alleen thuis. Ik bekeek je in eerste instantie als mijn grote broer.
Altijd hingen we samen rond na school en op vrije dagen.
Maakten samen de stallen schoon, werkten samen in de tuin van je vader om zo meer vrije tijd samen te hebben.
Urenlang lagen we samen in de weide tussen de koeien naar de wolken te kijken.
Hielden we mensen voor de gek met onze onnozele spelletjes, die sommige ook wel eens ergerden.
We hadden echt een leuke en onbezorgde tijd.
Twee jaar ging dat supergoed.
Ondertussen waren we niet alleen vrienden, maar noemden onze ouders het "kalverliefde".
Wat het ook was of geweest is, we hebben er beide met volle teugen van genoten.
Tot die vreselijke dag ik samen met mijn ouders terug kwam van een uitstapje en thuis aangekomen jouw moeder totaal in paniek aantroffen ...
Mijn moeder is meteen naar haar toe gegaan om haar te troosten en bij te staan, ik mocht niet mee, moest thuis blijven ondertussen.
Maar ik werd gewoon gek tussen die muren, ik moest weten wat er aan de hand was, want ik voelde gewoon dat het vreselijk mis was.
En dat bleek het ook te zijn. |(
Jij ging na het opknappen van je werkjes (voor een keertje zonder mijn hulp) even naar het centrum met je fiets om een ijsje te eten.
*zucht*
Diezelfde route die je zo vaak nam.
Onderweg kwam je een vrachtwagen tegen die afdraaide en jou door zijn "blinde hoek" niet heeft gezien.
Je was op slag dood.
Een vreselijke tijd volgde, waarin ik van alles tegelijk probeerde te doen.
Mezelf omhoog houden, je moeder troosten, je kleine broer proberen te troosten, iedereen liep verloren in zijn eigen wereldje.
Ik werd wel ouder, maar jij bleef voor altijd 16.
Hoe vaak ik me nu nog afvraag of we bij mekaar zouden gebleven zijn, als gewone vrienden, als boezemvrienden of meer ?
Hoe vaak ik me afgevraagd heb waarom ik net die dag niet bij je was, of het dan ook gebeurd zou zijn.
Of we samen ijs zouden gaan eten of gewoon thuis gebleven waren.
Niemand zal het weten.
Ik kan het je niet meer vertellen, maar ik hou nog steeds van je gezicht, je eerlijkheid, van de gekke dingen die je deed.
Hoelang het nu ook al geleden is, nooit zal ik je vergeten, je was het mooiste in mijn jeugd !


Prachtig geschreven! Heel erg veel sterkte :(:)

Tereno

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:51

Ailill schreef:
Lief,

Wat ben je sterk! Wat heb je al veel meegemaakt, wat ben ik trots op je omdat je er nog bent. Wat ben je stoer, steeds maar meer willen en nooit genoegen nemen met wat je nu kunt, wie je nu bent.

Wat ben je eigenwijs, met al die beelden in je hoofd van wie je graag zou willen zijn, van wie je graag had willen worden. Wat ben je mooi, omdat je nooit wilt opgeven maar oh, wat ben je koppig, ik zou zo graag willen dat je het niet ziet als opgeven. Accepteren, ik blijf het tegen je zeggen, accepteren is niet hetzelfde als opgeven. Pas wanneer je het accepteert zoals het is kun je er iets aan veranderen, wist je dat? Wist je dat het geen zin heeft om er tegen te blijven vechten, dat het daarmee niet verdwijnt? Heb je door dat het niet werkt, doen alsof het er niet is? Het is er, dit is je leven en je kunt het nooit echt gaan leven met je kop in het zand.

Wat ben je goed in jezelf voor de gek houden, lief, en het spijt me dat ik het zeg. Wat ben je goed in mooie woorden aan de muur hangen en op je lijf tatoeëren en wat ben je goed in het hopen dat het genoeg is. Maar als je niet ‘practice what you preach’ hou je toch alleen jezelf maar voor de gek? Mooie woorden zijn maar dat, mooie woorden. Daden daarentegen, die laten zien wie je bent.

Wat vind ik het verschrikkelijk, om je elke keer weer te zien vechten tegen de tegenslagen en teleurstellingen. Wat doet het me pijn als je zegt: “dat heb ik natuurlijk weer”, of wanneer je zegt dat je pas gelukkig kan zijn op het moment dat je nog meer kunt, nog meer hebt, nog meer bent. Wat vind ik het moeilijk om te zien hoe je soms gevangen zit, in je eigen lichaam en in je eigen geest. Wat wil ik je graag helpen als ze weer eens met je aan de haal gaan, ik wil zo graag dat je gelukkig bent.

Wat ben je krachtig, dat je zelfs nadat het leven niet is geworden wat je ervan had verwacht op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen, manieren om te groeien. Wat ben ik fan van mensen die altijd blijven zoeken naar manieren om te groeien, dus ja, ik ben ook fan van jou.

Maar oh, wat maak je me soms boos. Wat maak je me soms boos als je weer blijft hangen in het verleden en alle dingen die zijn gebeurd. Ik begrijp het wel, maar ik zou zo graag willen dat je het los laat omdat je er toch niks meer aan kunt veranderen. Wat zou ik het stoer vinden als je ooit kunt zeggen dat je dankbaar bent voor alles wat er is gebeurd, omdat het je heeft gemaakt tot wie je bent. Ik zou zo graag willen dat jij, net als ik, trots kunt zijn op jezelf, op hoe ver je bent gekomen en op de persoon die je nu bent.

Wat zou ik soms graag willen dat je elk moment van je leven beleeft als een wonder, niet alleen de uitzonderingen ‘wanneer het een keertje kan’. Wat zou ik graag zien dat je altijd gelukkig bent – wat zou het fijn zijn als je zou beginnen te geloven dat het kan, altijd, in ieder geval in je basis, gelukkig zijn. Dat het niet een voorrecht is die bewaard wordt voor de mensen die het verdienen maar dat het voor iedereen voor het oprapen ligt. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen.

Wat zou ik graag meemaken dat je vrede sluit met het leven. Dat je stopt met je verzetten tegen alles wat het nog in petto heeft voor je, maar dat je voor je durft te laten gebeuren. Dat je besluit dat je het verdient en dat je daarna eindelijk kunt ontspannen.

Wat zou ik graag willen dat je elk moment tot in de uiterste hoekjes proeft en ervaart, inademt en voelt tot in je kleinste puntjes van je lijf. Wat zou ik graag willen dat je je lijf niet meer afstoot omdat je het niet knap genoeg of niet sterk genoeg of niet dun genoeg of niet flexibel genoeg vindt, maar dat je het leert te omarmen en dat je inziet dat het je kan helpen voelen hoe het leven voelt. Wat zou het mooi zijn als je kunt inademen en kunt voelen dat je leeft, niet? Dat je je hart kan voelen kloppen, gewoon op elk gegeven moment. Wat zou het mooi zijn, niet?

Wat zou ik het stoer vinden wanneer je jezelf zo goed leert kennen dat je niet zomaar meer alles gelooft wat er in je hoofd opkomt maar dat je onderzoekt waarom het er is. Wat zou ik het stoer vinden als je stopt met jezelf te willen bewijzen, je bent prachtig en meer dan goed genoeg zoals je bent.

Wat ben je een mooi mens, lief, en wat is het jammer dat je het zelf niet ziet. Wat ben je bijzonder, omdat je er bent en omdat je jezelf bent. Wat ben je sterk, en wat hou ik van je.

Wat hou ik van je.

Ik hou van je, lief, wanneer ga jij ook van jou houden?


Wat is dit een ontzettend mooie brief. Krijg er kippenvel van, hoop dat degene waar je dit voor geschreven hebt zich realiseert wat jij hier op papier zet. En ergens ook heel diep vanbinnen heel erg herkenbaar. :(:)

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:38

wauw wat een super mooie brieven, echt respect! ik herken mezelf in sommige brieven..
Mijn tekst is kort maar krachtig, niet zelf verzonnen maar zo toepasselijk en precies wat ik tegen hem wil zeggen:

Dat ik verder ga, wil niet zeggen dat ik je vergeten ben. Het wil zeggen dat ik t accepteer en dat het een beetje bij went. Als je me ziet lachen,wil dat niet zeggen dat ik me beter voel, het wil zeggen dat ik t leven verder ben gegaan sinds de dag dat jij er uit verdween. Als ik weer verliefd wordt, wil dat niet zeggen dat jij verdwijnt uit Mn hart. Het wil alleen zeggen dat hij er bij komt, en dat er voor mij een nieuwe periode start en als je me ziet lopen, en het raakt je diep vergeet dan voor al niet dat het jou keus was dat het dankzij jou was hoe het liep,

Mijn ex vriend die het na langer dan 1,5 jaar samen zijn uit maakte via de app en nu net doet
of ik niet meer besta..

Zitosh

Berichten: 1936
Geregistreerd: 28-06-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:53

Ik denk zoveel aan jou, meer dan je denkt. |o

Dropsleutel

Berichten: 1349
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Richtig Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:08

Ik wil naar huis.
Zo vreselijk graag naar huis.
Ik heb nog nooit naar iets meer verlangd dan naar huis.
En daar zit ik dan.
In huis.
Maar dit is niet waar ik naar verlangden.
Ik denk dat mijn "huis", jouw armen zijn.
Want dat is het enige wat ik wil.
In jou armen zijn.
Thuis.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:10

Ik heb vandaag mijn brief verstuurd. En.... ik heb lang getwijfeld maar ik wil het iedereen aanraden, dat als je de mogelijkheid hebt om jouw woorden te uiten, om dat ook te doen. Ik ben blij dat ik de ontvanger heb laten weten hoe het voelt. En de reactie was anders dan verwacht. Ik had een complete dichte deur verwacht, maar de deur ging juist verder open dan gedacht.

slagchoco_91

Berichten: 553
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:38

het enige wat ik je niet kan zeggen is dat ik echt denk dat je me nooit heb gekend. Want nu besef ik pas hoeveel puzzelstukjes bij mij ontbreken. Ergens denk ik echt dat ik jou gelukkig had kunnen maken en jij mij. Maar we hadden een valse start en het was misschien wel gedoemd om te mislukken. Ik hoop echt dat het loopt zoals het moet lopen. En dat het de juiste weg vind wat die weg ook mag zijn.
Boven alles wil ik dat je gelukkig word of dat nou met mij is of met een ander...

Ewona
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:21

SplashIsLief schreef:
Ik heb vandaag mijn brief verstuurd. En.... ik heb lang getwijfeld maar ik wil het iedereen aanraden, dat als je de mogelijkheid hebt om jouw woorden te uiten, om dat ook te doen. Ik ben blij dat ik de ontvanger heb laten weten hoe het voelt. En de reactie was anders dan verwacht. Ik had een complete dichte deur verwacht, maar de deur ging juist verder open dan gedacht.


Ik heb enkele jaren geleden mijn vader een brief gegeven waarin alles stond wat ik hem wou zeggen, maar waar hij nooit naar zou luisteren zonder weg te lopen.
Hij had nl heel lang een zwaar drankprobleem en besefte gewoon niet wat hij daarmee had aangericht.
Erover praten lukte gewoon niet, want hij gaf je die tijd niet, wou het gewoon niet horen.
Na het lezen en laten bezinken van die brief is het ook alleen maar beter geworden tussen ons.
Hij is bij de AA gegaan, heeft zijn best gedaan om niet meer te drinken.
Heeft een nieuwe vrouw leren kennen waarmee hij gelukkig is. (mijn moeder is gestorven toen ik 27 was)
Ondertussen komt hij hier weer regelmatig over de vloer en ik ook bij hem en gaan we samen af en toe eens vissen om bij te praten.
Soms gaat de deur inderdaad open, en dat kan alleen maar goed zijn.
In elk geval het proberen waard !
Mijn moeder zei altijd : NEE heb je alvast, JA kan je krijgen.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 13:37

In mijn geval durf ik het echt niet meer. Ik heb al zoveel gezegd, op een gegeven moment houdt het een beetje op denk ik dan :o