Ayasha schreef:Maar daar ga je weer, jij ziet het als niet ontspannen. Maar voor mij is het gewoon ontspannen uit eten gaan. Dat jij dat niet kan bevatten maakt toch niet dat ik beter thuis ga koken?
Dat maakt gewoon dat jij in mijn geval thuis zou blijven koken. Maar ik zit gewoon relaxed te eten op restaurant hoor.
Toen ik niet of iig minder moest opletten omdat ik een goed betaalde baan had keek ik sowieso ook altijd een beetje naar wat ik uit gaf. Zal de aard van het beestje zijn. Ik kan eerlijk zeggen dat er eigenlijk niet veel veranderd is. Toen was het niet echt "nodig". Nu "wel" (allemaal relatief als je zes paarden kan bekostigen maar je snapt wel wat ik bedoel he. ). Jij zal daar gewoon anders in staan.Dat kan en dan begrijp ik ook dat jij het liever thuis gezellig zou maken.
En daar ga jij weer, je betrekt het weer te persoonlijk
Terwijl ik mijn uiterste best doe om mijn gedachten te uiten als mijn persoonlijke mening en hierbij vragen te stellen, in de hoop dat ik jullie kan begrijpen. Daar is toch niets mis mee??
Ik voel nergens de behoefte om jullie te 'bekeren' of iets dergelijks hoor! Absoluut niet!
Overigens let ik ook eigenlijk altijd wel op mijn uitgaven. Maar letten op je uitgaven heeft niets met rijkdom of armoede te maken. Zoals je inderdaad zelf al zegt, het is de aard van het beestje. Het is mijn opvoeding en misschien een kleine obsessie om altijd maar meer te sparen.

Dat kan en dan begrijp ik ook dat jij het liever thuis gezellig zou maken. 
en god wat zat ik vol.. iedereen at mee van mijn spare ribs omdat die een karig duur ding hadden waar ze 2 stukjes vlees en wat saus kregen. ( wat ik dan natuurlijk geen probleem vind
of nou ja best wel vaak maar dan moet ik het gewoon in het donatiepotje doen niet in een pot voor mezelf. ze worden gewoon betaald hoor,... en iedereen krijgt minimum loon op zijn minst. ik heb ook minimumloon gewoon