Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:37

drawerlover schreef:
ik zeg meestal als eerste het is een geest maar ik ga daarna meteen kijken of er misschien andere verklaringen zijn. (zoals een keer net een nieuwe lamp in de lamp en toen sprong hij meteen kapot. Geest of een slechte kwaliteit lamp?? Aangezien hier nooit wat met lampen gebeurt kwa geesten zal de lamp wel slechte kwaliteit zijn) Als ik die niet vind dan zeg ik dat het een geest is

Probeer eens andersom te redeneren. :)

Slagroomsoes

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:43

Huh je gaat er eerst vanuit dat het een geest is? Bij mij is het juist andersom ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 02:52

Nou als het iets is wat in eerste instantie vreemd is dan wel. Is het meteen logisch waarom iets gebeurt dan is het ook logisch dat je het andersom draait

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:52

Ik zie als ik me naar voel aura's, en geloof wel in geesten en voel wel eens wat maar denk dan altijd "als ik hun met rust laat doen ze dat vast ook met mij"

Over dat aura's zien, het is niet echt uit te leggen, maar het is niet echt een hele bol en waas om iemand heen ik zie het eerder als een heel klein gekleurd randje dat bij mij vooral duidelijk is in je nek.

Het is lastig uit te leggen sorry.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 11:32

Ja maar ik zie geen auras ik zie alleen geesten

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:45

ThirzaXinge preciies hoe je het zegt zo zie ik het ook!
Ik zie het duidelijk bij het bovenlichaam.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:08

Het woord Geesten maakt het meestal eng,iedereen noemt het anders.De een noemt het Geesten of Engelen,Entiteiten,Demonen of Zielen.Het zijn Zielen van overleden mensen.Je hebt er wel degelijk kwade/agressieve Zielen bij zitten,zielen die de weg naar het licht niet kunnen vinden en rond dwalen,zielen die boos zijn omdat ze helemaal niet 'dood' wilde.En ook Zielen die wraak willen nemen op de mensheid omdat ze gefrustreerd zijn dat ze niet meer 'leven'.
Hier in huis zitten goede zielen,maar ook een agressieve ziel.
Een paar weken terug ben ik gekrabt door zo'n agressieve ziel,uit het niets had ik een rode kras op me arm zitten.Iets later begon die best te bloeden.Nu zegt men: ach je hebt je vast ergens aan gestoten.Begrijp ik zeker wel,maar in mijn geval kón dat gewoon niet.Ik was aan het stofzuigen in de hal,daar zit niets waar je je aan kan stoten.Ik stofzuig met rechts,de kras zat op me linkerarm.En áls ik me überhaupt zou stoten tijdens stofzuigen,dan zou het op me rechterhand kunnen zijn.Ik ben rechtshandig en de linkerarm doet in princiepe niet mee.

Iedereen is vrij om te geloven en te denken,maar maak mensen niet uit voor gestoord,gek of psychisch niet in orde.Laat iedereen in hun waarde als je totaal ongelovig bent in het Paranormale.
Natuurlijk zijn er een hoop oplichters bij,zoals Char, Derek Ogilvie,Jomanda,Robbert ten Broeke.Enkele zijn door de mand gevallen.

Daarbij vind ik, je hoort geen geld te vragen om iemand te helpen,als je een gave hebt.
Sommige paragnosten hebben er hun beroep van gemaakt en vragen er daarom geld voor.Begrijp ik ook wel,maar IK vind dat het niet kan.Maar das mijn mening.

De kras op mijn arm.
http://i61.tinypic.com/4j7wom.jpg

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:19

drawerlover schreef:
Nou als het iets is wat in eerste instantie vreemd is dan wel. Is het meteen logisch waarom iets gebeurt dan is het ook logisch dat je het andersom draait

Zoek "het scheermes van Ockham" eens op. Zou wel eens een praktisch werktuig voor je kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:25

Aura's zien is niet iets paranormaals trouwens.
Ik kan, als ik me daarvoor inspan, ook aura's zien.
Het is net als die boeken met patronen waar je dan een 3D-afbeelding in kunt zien.
Als je diezelfde techniek toepast bij bijvoorbeeld planten of mensen, kun je aura's zien.
Ik denk dat iedereen dat zou kunnen leren.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:28

Iedereen kan het idd leren zien maar niet allee is de aura. De meeste mensen zien het nabeeld en zeggen dat het de aura is. Als je je ogen beweegt en je ziet de kleur nog steeds dan is het gewoon het nabeeld

blacktown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:00

Hoewel het "paranormale" mijn interesse heeft, durf ik mij er niet verder in te verdiepen, want ik weet niet hoe er mee om te gaan. Ik vind het heel eng.
Geloven of niet.....ik zou bijna de ongelovigen willen adviseren om glaasje te draaien, om te laten merken dat er meer is. Alhoewel dit de enige manier is om overtuigd te raken, raad ik het toch ten zeerste af om te doen.
Eenmaal heb ik dit in een uitgelaten bui met vrienden gedaan, en we zijn ons rot geschrokken.
Ik heb het NOOIT meer gedaan, en zal het NOOIT meer doen.
Ik ben nu (helaas) wel overtuigd dat er "meer" is, en "meer" hoef ik niet te weten.
Moet wel bekennen dat ik het niet kon laten om dit topic te lezen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:04

Drawerlover, met alle respect maar ik vind dat je een beetje doordraaft.. Zoek er eerst eens een logische verklaring voor, vind je die niet, hoeft het niet direct een geest te zijn. Misschien is het wel iets simpels dat je niet weet! Je hoeft ook niet voor alles een verklaring te hebben. Ik zeg niet dat er geen geesten bestaan want ik heb geen idee daarvan, en wil het liever ook niet weten. Maar ik denk wel dat het je een hoop rust geeft waardoor je ook iets minder bang wordt.

gohya schreef:

Dat is een lelijke kras.. Dat moet je wel gevoeld hebben als je zelf tegen iets aanstootte, en dan kon je gelijk zien waar je je tegen aan gestoten hebt. Of heb je het niet gevoeld? Maar ja, stofzuigen is zo leuk natuurlijk, daar ga je helemaal in op dus dan voel je die kras ook niet! (grapje natuurlijk). Als je het niet hebt gevoeld en er is écht geen andere verklaring voor, dan is het best wel creepy := Ik zou dan ook actie ondernemen om die agressieve ziel te laten kalmeren, lijkt me niet fijn om daarmee samen te wonen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:08

Jovanos45 schreef:
Hoewel het "paranormale" mijn interesse heeft, durf ik mij er niet verder in te verdiepen, want ik weet niet hoe er mee om te gaan. Ik vind het heel eng.
Geloven of niet.....ik zou bijna de ongelovigen willen adviseren om glaasje te draaien, om te laten merken dat er meer is. Alhoewel dit de enige manier is om overtuigd te raken, raad ik het toch ten zeerste af om te doen.
Eenmaal heb ik dit in een uitgelaten bui met vrienden gedaan, en we zijn ons rot geschrokken.
Ik heb het NOOIT meer gedaan, en zal het NOOIT meer doen.
Ik ben nu (helaas) wel overtuigd dat er "meer" is, en "meer" hoef ik niet te weten.
Moet wel bekennen dat ik het niet kon laten om dit topic te lezen. :(

En dan is er nog de groep ongelovigen die daar ervaring mee heeft en juist heeft gemerkt dat het niks is. Heb best wel eens glaasje gedraaid vroeger. Toen ik jonger was geloofde ik er nog wel in en ja hoor gekke ervaringen! Later ging ik meer nadenken en kwam tot de conclusie dat er vrijwel altijd betere verklaringen zijn en toen waren dingen zoals glaasje draaien ineens totaal niet eng meer en gebeurde er niks wat ik niet kon verklaren. Vind zoiets eerder hilarisch, omdat anderen wel in de stress schieten en vanwege de angst de gekste dingen horen en zien. Gekke dingen, die hersenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:21

Xfjord schreef:
Iedereen kan het idd leren zien maar niet allee is de aura. De meeste mensen zien het nabeeld en zeggen dat het de aura is. Als je je ogen beweegt en je ziet de kleur nog steeds dan is het gewoon het nabeeld
Klopt, een aura is iets dat je om de hele persoon heen ziet, nabeeld is iets wat aan 1 kant 'achter de persoon aan gaat'.

Ik heb op bepaalde momenten heel erg last van energievelden die achter iets aan gaan. (Klinkt raar, is niet paranormaal)
Dat is heel vermoeiend en leidt enorm af!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:52

Niece schreef:
Drawerlover, met alle respect maar ik vind dat je een beetje doordraaft.. Zoek er eerst eens een logische verklaring voor, vind je die niet, hoeft het niet direct een geest te zijn. Misschien is het wel iets simpels dat je niet weet! Je hoeft ook niet voor alles een verklaring te hebben. Ik zeg niet dat er geen geesten bestaan want ik heb geen idee daarvan, en wil het liever ook niet weten. Maar ik denk wel dat het je een hoop rust geeft waardoor je ook iets minder bang wordt.

gohya schreef:

Dat is een lelijke kras.. Dat moet je wel gevoeld hebben als je zelf tegen iets aanstootte, en dan kon je gelijk zien waar je je tegen aan gestoten hebt. Of heb je het niet gevoeld? Maar ja, stofzuigen is zo leuk natuurlijk, daar ga je helemaal in op dus dan voel je die kras ook niet! (grapje natuurlijk). Als je het niet hebt gevoeld en er is écht geen andere verklaring voor, dan is het best wel creepy := Ik zou dan ook actie ondernemen om die agressieve ziel te laten kalmeren, lijkt me niet fijn om daarmee samen te wonen.

Ik heb er dus niets van gevoeld,kreeg alleen jeuk op die plek en daarom keek ik naar me arm.
Ik heb al iemand die me helpt,en tot nu toe gaat het goed! Ik had eerst goed gekeken om me heen of er iets was waar ik eventueel tegen aan gestoten kon hebben,maar er was niets.
Ik ben er ook best van geschrokken,ben verder niet bang ofso,heb vaker krassen gehad van die ziel maar niet tot bloedens toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:57

Erg vervelend Gohya, ik hoop dat je er zonder al te veel gedoe snel van af bent.. Knap dat je niet bang bent!

Nu jullie het over aura's hebben, soms (met name op school?) zie ik een rand om mensen heen. Een redelijke grote, meestal wit en bij het hoofd en de nek. Soms denk ik dat het een 'rand' van het licht achter hun is maar het is behoorlijk groot en dat lijkt me dus niet kunnen. Ik denk niet dat het aura's zijn, maar misschien weten jullie wat het dan wel is?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:58

Niece schreef:
Erg vervelend Gohya, ik hoop dat je er zonder al te veel gedoe snel van af bent.. Knap dat je niet bang bent!

Nu jullie het over aura's hebben, soms (met name op school?) zie ik een rand om mensen heen. Een redelijke grote, meestal wit en bij het hoofd en de nek. Soms denk ik dat het een 'rand' van het licht achter hun is maar het is behoorlijk groot en dat lijkt me dus niet kunnen. Ik denk niet dat het aura's zijn, maar misschien weten jullie wat het dan wel is?

dat is het 'begin' van aura zien. als je dit vaak ziet kan het zijn dat je aura's gaat zien. als het meebeweegt als je je ogen beweegt is het het nabeeld

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:02

[quote="Niece"]Erg vervelend Gohya, ik hoop dat je er zonder al te veel gedoe snel van af bent.. Knap dat je niet bang bent!

Ik heb engere dingen mee gemaakt,waar ik wél bang van werd hoor. ;) dat was toen die ziel handtastelijk werd toen ik onder de douche stond.Ben me echt rot geschrokken,durfde ook effe niet meer te douchen.Maar je moet wel op gegeven moment.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:04

Gohya, wat eng :brr: en ook raar dat je niets gevoeld hebt. ik zou allang het huis uitgelucht gezin om niet meer terug te komen :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:09

Niece schreef:

Bij planten zie ik vaak een paarse aura. :j
Ik heb trouwens geen idee wat de kleuren betekenen en probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden, aangezien ik er echt heel moe van word.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:18

KoudbloedKim schreef:
Bij planten zie ik vaak een paarse aura. :j
Ik heb trouwens geen idee wat de kleuren betekenen en probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden, aangezien ik er echt heel moe van word.

Wat vervelend dat je er zo moe van wordt, dat is vast niet de bedoeling.. Ik zou wel heel nieuwsgierig worden naar wat de kleuren betekenen, mocht ik ze zien. Maar goed dat je het zoveel mogelijk laat, als je er moe van wordt kan je inderdaad het het beste zo veel mogelijk met rust laten.

Xfjord schreef:
dat is het 'begin' van aura zien. als je dit vaak ziet kan het zijn dat je aura's gaat zien. als het meebeweegt als je je ogen beweegt is het het nabeeld

Pfff, hopelijk blijft het hierbij. Ik kijk altijd weer op als ik het zie en dan moet ik even goed kijken of het geen verbeelding is. Zo heb ik volgens mij een aantal docenten heel glazig aan zitten kijken :') Ik vind het wel best zo, allemaal kleurtjes zien lijkt me niet goed voor m'n concentratie..

gohya schreef:
Niece schreef:

Ik heb engere dingen mee gemaakt,waar ik wél bang van werd hoor. ;) dat was toen die ziel handtastelijk werd toen ik onder de douche stond.Ben me echt rot geschrokken,durfde ook effe niet meer te douchen.Maar je moet wel op gegeven moment.

Ahh nee -O- Daar zou ik helemaal gek van worden en dezelfde dag nog iemand laten komen om het op te lossen. Dat gaat te ver en ik zou er echt niet van gediend zijn.. Dat is mijn grootste angst, dat er iemand is terwijl je staat te douchen :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:22

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:24

gohya schreef:
Niece schreef:

Zou het dan een man zijn geweest?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:31

Ik geloof ook. Ik durf niet op eens op een kerkhof te komen.

Je hebt trouwens een pbtje van mij.