Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:04

Hier knallen ze helaas al weken.. -O-
Sinds vandaag ook al een paar flink illegale knallen.
Vorig jaar heeft een jongentje van een jaar of 10 een paar rotjes aan elkaar geknoopt en die afgestoken, te vroeg, hand eraf..
Ik hou er allemaal niet van, morgenochtend vertrekken we voor een lang weekeind jaar een boerderij op Texel, daar wordt geen vuurwerk afgestoken, alleen het hotel 3 kilometer verderop doet om 12 uur iets van siervuurwerk :)

UhNee

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:48

Maar wat vinden jullie er nou zo erg aan dat er afentoe een knal is terwijl jullie lekker binnen zitten? Ik snap dat het erg vervelend is voor de dieren, gelukkig kijkt mijn kat er niet zo van op! En ja, het is natuurlijk niet ongevaarlijk. Maar om nou meteen de politie te gaan bellen als er voor wat rotjes worden afgeschoten....

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:51

Het mag gewoon nog niet. klaar. Kwajongens en rotjes blijft een combinatie wat in mijn ogen altijd naar zal blijven. Als ik nu op de fiets zit worden er gewoon rotjes gegooid. Dit kan onwijs raar uit de hand lopen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:52

Afschaffen dat vuurwerk zeg ik..de ergste dag van het jaar is 31 december. Ik haat het echt, zal blij zijn als het over is.Dan ben ik maar een zeurpiet, kan het niet helpen. En die regels die ze bedenken worden door de meeste mensen niet nageleeft, er wordt toch niet gehandhaaft, ik zie hier nooit politie, en het gaat hier al goed tekeer.
Laatst bijgewerkt door PortRoyal op 30-12-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:54

UhNee schreef:
Maar wat vinden jullie er nou zo erg aan dat er afentoe een knal is terwijl jullie lekker binnen zitten? Ik snap dat het erg vervelend is voor de dieren, gelukkig kijkt mijn kat er niet zo van op! En ja, het is natuurlijk niet ongevaarlijk. Maar om nou meteen de politie te gaan bellen als er voor wat rotjes worden afgeschoten....

Buiten dat het irritant en gevaarlijk is, mag het niet.. hier is het overigens niet af en toe en lopen er kleine kinderen mee rond te gooien die zichzelf en anderen flink kunnen verwonden....

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:00

rapunzelx schreef:
Het mag gewoon nog niet. klaar. Kwajongens en rotjes blijft een combinatie wat in mijn ogen altijd naar zal blijven. Als ik nu op de fiets zit worden er gewoon rotjes gegooid. Dit kan onwijs raar uit de hand lopen.

Nee het mag niet, maar ik denk dat die regel ook lastig te handhaven is, omdat je altijd even vanuit je raam oid een rotje kan afsteken. Het is idd wel belachelijk dat je ermee bekogeld word. Die mensen verpesten het weer voor degenen die er wel goed mee om gaan.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:07

Ik vind oud & nieuw ook onwijs gezellig. Ben ook absoluut niet tegen vuurwerk, want ook ik geniet van de 'show'. Maar vind het gewoon vreselijk jammer dat sommige mensen misbruik maken van vuurwerk en zich gewoon niet aan de regels kunnen houden.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:20

Vind het gewoon vreselijk irritant, zeker als je een harde knal hoort en je weet dat een van je katten ergens buiten rondloopt. Echt geen fijn idee, maar ik moet mijn dieren toch ook gewoon buiten kunnen laten? Ik vind oud en nieuw ook hartstikke gezellig, en vuurwerk vind ik mooi... Maar dan wel echt met oud en nieuw, vanaf 12 uur. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:22

UhNee schreef:

Een paar rotjes boeit me niet, een paar jaar terug heeft de buurjongen echt vijf hele dagen gillende keukenmeiden af lopen steken, dat was ik op een gegeven moment echt wel zat.

Ik moet er zelf helemaal niks van hebben, siervuurwerk vind ik wel mooi, op afstand.
Mijn vorige honden waren als de dood, en dat was echt niet leuk :n
Dat de boel vernield wordt is ook niet leuk (understatement), maar dat is wel wat ermee gepaard gaat.
Bij mijn ouders in het dorp worden weken van tevoren de brievenbussen en prullenbakken afgesloten, de bushokjes voorzien van houten platen, en op oudejaarsavond loopt er beveiliging in/om de plaatselijke supermarkt.

Hulpverleners worden lastig gevallen door opgeschoten tuig, dat "hoort er allemaal bij"

Daarom heb ik er dus een hekel aan

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:51

Vuurwerk verbieden komt er niet!
Want er zijn een hoop mensen die het dan gewoon in het buiten land zullen gaan hallen.
Wat een stuk harder knalt als dat wat je in Nederland kan krijgen.
De politie heeft zelf al aan gegeven dat ze het af steken van af 10 uur morgen niet extra gaan controleren.
Is simpel weg gewoon niet te doen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:53

Vanmiddag werd mijn buurjongetje even terechtgewezen door de politie omdat hij vuurwerk afstak op straat.
Guess who er even om het hoekje zachtjes stond te juichen? Moi.
Dat geëtter met dat vuurwerk.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:54

Ik vind het ook al vreselijk...
Helaas ben ik er op gewezen dat categorie 1 vuurwerk wel gewoon mag..
Heerlijk dat mijn broertje dat ook weet... hele dag al in de weer..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:43

Nou... Ik mag mijn vuurwerk morgen 'pas' om 14.00 ophalen. Ach, ik mag het toch pas vanaf 18.00 afsteken en vanaf 18.00 is het ook gewoon mooier te zien.
Toch moet ik bekennen als ik het vuurwerk in de buurt hoor dan kriebelt het wel, hier in A'dam (in mijn wijk) word op dit moment veel siervuurwerk afgestoken (pijlen en potten) erg leuk om te zien.
Toch baal ik van het feit dat ze hier achter in de tuin vuurwerk afsteken. Het is een gesloten blok en het is ontzettend klein; levensgevaarlijk, voor je het weet gooit diegene het op je schuurdak en fikt de boel af.
Bovendien lopen er ontzettend veel katten in de tuinen, laat het een veilige zone zijn; de katten zijn gezegend met het feit dat je het hier in de tuinen nauwelijks hoort, kunnen ze gewoon hun dingetje doen.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:33

_-:( -:(- was ik mijn hondje aan het uitlaten, vraag ik netjes aan een paar jongens of ze er even mee willen ophouden. Loop ik er voorzichtig langs, ben ik er nog niet helemaal langs gooien die rotjongens zo'n rotje met zo'n keiharde knal (harder dan normaal) naar mijn hondje. T arme beestje kromp ineen. Toen heb ik wel even gescholden, ze hebben niks van fatsoen.

Siervuurwerk heb ik zelf ook in huis, prachtig vind ik dat! maar die grote rotknallen moeten echt verboden worden -:(-

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:34

EllisL schreef:
_-:( -:(- was ik mijn hondje aan het uitlaten, vraag ik netjes aan een paar jongens of ze er even mee willen ophouden. Loop ik er voorzichtig langs, ben ik er nog niet helemaal langs gooien die rotjongens zo'n rotje met zo'n keiharde knal (harder dan normaal) naar mijn hondje. T arme beestje kromp ineen. Toen heb ik wel even gescholden, ze hebben niks van fatsoen.

Siervuurwerk heb ik zelf ook in huis, prachtig vind ik dat! maar die grote rotknallen moeten echt verboden worden -:(-

Illegaal vuurwerk dus. Word daar zo pisnijdig om -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:46

Hier ook knal na knal.. Soms is het echt zo'n knal van de kanonnen uit de Hungergames :7 Toen straks ook een knal die erg fel was, vloog er een stuk richting ons huis en belandde in het steegje. Dikke rook kwam er vandaan maar was gelukkig weer snel weg.

Gelukkig is mijn hond weer een stukje dover geworden alleen buiten schrikt hij er zo van, heel erg sneu. Hier wordt het vanavond sowieso 'feest' met al dat vuurwerk. Ik vind het hartstikke mooi maar niet leuk voor de hond.

Zulke etterbakjes zitten hier ook helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:49

Denk dat je er niet zoveel mee kunt.. Als je ze er op aanspreekt, zeggen ze heel misschien sorry, maar vervolgens lopen ze gewoon een stukje verder of gaan ze in een andere wijk verder met afsteken.
Ik was vanmiddag aan het wandelen met m'n hond, vroeg de jochies of ze even wilden wachten met afsteken tot ik voorbij was, maar nee hoor.. Gelukkig trekt m'n hond zich nog niet zoveel aan van het vuurwerk :roll: Ik had toen wel heel even zin om dat jochie af te steken, bij wijze van -:(-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:26

UhNee schreef:

Zó veel mensen hebben de ervaring dat het niet gaat om een paar rotjes die worden afgeschoten, maar om rotjes/vuurpijlen/nitraatbommen die in hun zakken, in hun capuchon, tegen hun lichaam of tenminste in de richting van hun gegooid/geschoten worden. Of mensen lopen langs een schutting en laat dan net daarachter iemand met vuurwerk staan die het achteloos over de schutting gooit.
Of het is bijltjesdag voor hondenhaters: expres vuurwerk naar honden gooien of niet even stoppen met afsteken als er iemand met een hond langskomt.
Het komt allemaal voor, het is allemaal gebeurd en gebeurt vandaag ook weer.
Ook zijn er hier vlakbij al ongelukken gebeurd bij de manége, pony's die doodgaan van de schrik, pony's die ervandoor gaan tijdens de les.
Bij een paardenfokker in de buurt werden vanuit de woonwijk ertegenover vuurpijlen gericht naar de (drachtige) merries geschoten.
Brand in/rondom de stal, hooiberg in brand, collega's van me die op nieuwjaarsdag in hun nachtjapon hun huis uit moesten vluchten door een vuurpijl onder het dak waardoor hun huis afbrandde.

Hoezo een paar rotjes?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:30

Het valt hier echt reuze mee. Af en toe een knal. Zijn brave mensen hier in Oegstgeest. :')
Vanavond Leiden door met de scooter, hopen dat ik veilig aankom op bestemming. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:32

Hier is t oorlog :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:32

Van mij mag het hier nu ook wel even stoppen. Ze zijn non stop aan het carbid schieten. En hoewel de paardjes er rustig bij staan ben ik de knallen wel een beetje zat. Als ze nou even een half uur pauze tussen door doen... Maar nee dat komt niet in ze op.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:37

Joolien schreef:
Hier is t oorlog :')

Hier ook
Werd vanmorgen om 6 uur wakker toen er al wat bezig waren :Z

Siervuurwerk vind ik dan wel weer prachtig om te zien

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:45

Ik werd er vanochtend om 7:15 mee wakker.. zit vanaf 8:45 op mijn werk en het gaat hier ook echt heel de dag al door.. ik verwacht dat als ik thuis kom het niet veel beter zal zijn.

Ik vind siervuurwerk ook prachtig.. maar die cobra bommen snap ik echt de lol niet van!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:47

hier zijn bijna geen knallen echt genieten. pony's zijn nog heel rustig. alle beesten eigenlijk wel. Je hoort wat zachte 'pofjes' maar niks extreems.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:48

Ik woon in Rotterdam bij Blaak en moet zeggen dat het hier erg rustig is tot nu toe. Nog maar een paar knalletjes gehoord.
Moet zeggen dat ik wel verbaasd ben haha.