Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

).
Gaan voor 't eerst samen wonen en hebben een best leuk huisje kunnen krijgen. Tussenwoning met 4 slaapkamers, zolder, mooie ruime badkamer, tuin en ook nog eens een best grote woonkamer.
Toen ik op mezelf ging wonen had ik m'n huisje ingericht voor 1000 euro denk ik. En veel via familie/vrienden kunnen regelen.
marionnnn schreef:Hij zal het ook wel gewoon spannend vinden Kaitlynn, en soms laat je je door enthousiasme leiden en is het wel verstandig om even stil te staan en na te denken. Maar ik snap wel dat jij daardoor ook een beetje in de war raakte![]()
Qua budget, tja je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijkToen ik op mezelf ging wonen had ik m'n huisje ingericht voor 1000 euro denk ik. En veel via familie/vrienden kunnen regelen.
Nessa; gefeliciteerd! Huisjes kijken kan altijd natuurlijk.
_Sannee dat schiet lekker op! En klinkt als lekker veel ruimte voor een eerste woning
Maar het kwam zo ineens vanuit het niets. Een uur eerder kreeg ik nog foto's doorgestuurd van het soort accessoires wat hij leuk vindt en wat we er nu mee kunnen gaan doen.

), inrichting etc. zijn we het behoorlijk over eens. En kijken allebei toch wel wat rond in de markt, voordeel is dat we dus geen haast hebben en een instelling hebben van; "ons huisje komt vanzelf wel op ons pad"

Ik woon al een jaar samen, maar we willen eigenlijk alweer verhuizen dus ik ben ook half op zoek.
nog langer niet 
Hoop dat het iets wordt.
) en het maakt mij persoonlijk niet veel uit hoe alles eruit ziet/matcht met de rest van de inrichting. Ik vind het huis ook niet erg mooi, dus een mooier huis + inrichting komt later wel
Sanne135 schreef:Mag ik ook nog meedoen?Ik woon al een jaar samen, maar we willen eigenlijk alweer verhuizen dus ik ben ook half op zoek.
Wat ons het meest tegenviel is de tijd die zo'n zoektocht in beslag neemt. Wij hebben een hond en 2 papegaaien dus we kunnen niet overal terecht. Daarnaast willen we (ik?) heel graag buitenaf wonen. Er is buitenaf niet veel te huur, meestal te koop. En dat geld hebben we nog nietnog langer niet
We wonen nu wel mooi qua plek, maar het huis is uhm. Klein, heel vochtig en er leven tientallen muizen (de stallen zitten pal naast onze woning). Vooral de vochtigheid is vervelend, 's ochtends bij het aankleden voelt mijn kleding klam aan en dat is echt een rotgevoel. De muizen horen we vooral 's nachts feesten maar ach.. Meestal word ik er niet wakker van. Het was wel heel erg geworden toen we een week op vakantie waren, de muizen hadden OVERAL bij gezeten. Op het aanrecht, op de eettafel... goor! Bah bah bah. Eerst grote schoonmaakactie gehouden na thuiskomst van vakantie (ook niet echt leuk..)
Ik hoor van iedereen dat we veel te veel betalen en ik zou het geld dat we iedere maand kwijt zijn liever in een koophuis stoppen. Maar ja, we verdienen nog niet genoeg. Vriend heeft vaste baan en ik heb eigen bedrijfje, maar te weinig opdrachten. Ik heb maandag wel een gesprek voor een mooie bijbaanHoop dat het iets wordt.
Meubels
We hebben de hoognodige meubels gekocht en dat bedrag door 2 gedeeld. Wat hebben we gekocht? Een eettafel, een salontafel, een tvmeubel, een boekenkast en 4 eetkamerstoelen en een hoekbank. Ik heb giga veel spullen van mijn moeder gekregen (lees: oude spullen. Niet allemaal nieuwe dingen gekregen hoor) en het maakt mij persoonlijk niet veel uit hoe alles eruit ziet/matcht met de rest van de inrichting. Ik vind het huis ook niet erg mooi, dus een mooier huis + inrichting komt later wel
![]()
Huur
Mijn vriend betaalt de huur en ik ben per maand afhankelijk van mijn salaris. Wat ik kan missen krijgt hij. Ook een reden om een extra (vast) (bij)baantje te zoeken, in een jaar tijd hebben we nog niet de huur 50/50 kunnen doen.. Niet echt leuk. Ik betaal wel altijd de boodschappen.
Andere info kan ik zo ff niet bedenken, vraag maar raak mocht je nog iets willen weten
Dan was ik er al meteen weg.

ElineThera schreef:Jeetje.. dat klinkt inderdaad niet echt als een fijn huisje Sanne. Hopelijk komt er wat op jullie pad waar de muizen niet letterlijk over tafel dansen.
Met een budget van 8 tot 10 moet je het toch wel redden met je inrichting mits je geen mega duren en luxe spullen gaat halen? Wij hebben al een hoop verzameld, hebben echt geen rotzooi gekocht en zijn nu rond de 5000 euro kwijt, we hebben nog wel niet alles maar het grootste gedeelte is er en we hebben best wat wat moeten klussen (wel veel beunhazen/vrienden die wat gedaan hebben) en hebben ook wel 2 grote nieuwe kasten gekocht, nieuwe wastafel, compleet nieuw toilet.. Maar wij doen ook wel veel met kortingen/aanbiedingen halen.
Nessa schreef:Scheelt dat ik al veel heb. Ik woon immers al op mijzelf.
We beginnen niet op standje 0. Meubels heb ik gewoon al.
Het is wel bij elkaar geraapt, maar ik heb ze wel.
Een huisje vinden is veel moeilijker! We willen echt een eengezinswoning.
Ruimte voor de katten (dus ook buiten in de tuin). Ruimte voor zijn schilderwerk. Ruimte voor de ratten (een aparte kamer met bank en tv ofzo).
Liefst dus ook echt met verdiepingen, zodat je zoveel mogelijk de huidschilfers van de katten alleen beneden houd.
Ik heb genoeg leuke huisjes gezien hoor! Allemaal 900+ euro![]()
Liefst huur ik voor 650 euro, maar ja

Niet leuk.