silvericathy schreef:Ik ga me ook maar eens melden.
Ook ik heb een enorme hekel aan kerstmis...het idee dat iedereen bij elkaar komt deze tijd van het jaar, de rest van het jaar wordt er amper naar elkaar omgekeken maar met kerst moet het hoor...er wordt zelfs gezellig gedaan en als je niet gezellig meedoet vindt iedereen je een chagrijn. Verplicht gezellig doen, kaarsjes aan, kerstboom opzetten, teveel eten, je huis netjes maken voor het bezoek...en bovenal laat naar bed toe. (ik vind het heerlijk om vroeg te gaan slapen)
Bah ik heb echt een hekel aan kerst.... maar waar ik de meeste hekel aan heb is een kerstboom. Waarom moet er voor die ene maand in het jaar een boom in huis? Mijn konijn mag niet eens verder dan de keukenmat....maar een boom die uit het land komt en allerlei beestjes met zich meebrengt en voor een hoop zooi zorgt mag een hele maand binnen staan.
Wat vooral erg leuk is, is het feit dat ik allergisch ben voor kerstbomen en kerstgroen enzo. Mijn huid wordt er rood van en jeukt best wel... Vooral fijn omdat ik ook nog in een bloemenwinkel werk en nu dus al voor het derde jaar dat ik daar werk een aantal weken rondloop met jeukende onderarmen.......
Nu hebben we sinds gisteren ook nog zo'n verschrikkelijke kerstboom thuis, gelukkig dit jaar mijn moeder zo ver gekregen om dat rot ding alsjeblieft buiten te pleuren.
Dat mensen een kerstboom willen prima, maar ik doe er helemaal niks mee...en opzetten doen ze maar lekker zelf.. aanraken wil ik wel hoor, om hem naar de container toe te brengen. Nee, ik heb echt niks tegen die bomen zolang ze maar lekker blijven staan waar ze horen, buiten in het veld.....heel ver weg.
mijn vriend wilde toch graag een kerstboom, dus ben hem maar tegemoet gekomen.... het boompje is 25 cm hoog, en er hangen welgeteld 4 kerstballetjes in en twee sterretjes.
Dan plaats je toch lekker een nepboom? lekker goedkoop en hij gaat jaren mee en geen last van vallende naalden. Als je bij je ouders woont moet je je voegen naar hun wensen of leren compromissen maken.
Gelukkig denk ik hetzelfde over kerst als mijn ouders.
Daar ben je toch zelf bij? Je kan toch zelf ook naar andere mensen omkijken? Ik zie mijn familie elke week
Of doe wat anders leuks.
Is toch jouw dag
?
hoe denk je dat jij eruit komt bij de schoonfamilie als jij niet wil langskomen met kerst? "Die vriendin van ****, wat een vreselijk wicht is dat zeg. Kwam niet eens langs met kerst!" En dat zou mij ook aan mijn aars kunnen roesten als het alleen daarom ging, maar dat soort ruzies komt je vriend dan lekker tussen te zitten en dát zou me dan net wel weer kunnen boeien.
Het is voor mijn moeder. Niet dat ze het een ramp zou vinden hoor maar staat zo raar pa een cadeau en zijn niet.
Dus dat is nog wel te doen. 
*geeft enorm dikke virtuele knuffel* Dit wordt voor ons de laatste kerst met pap..