Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:37

silvericathy schreef:
Ik ga me ook maar eens melden.

Ook ik heb een enorme hekel aan kerstmis...het idee dat iedereen bij elkaar komt deze tijd van het jaar, de rest van het jaar wordt er amper naar elkaar omgekeken maar met kerst moet het hoor...er wordt zelfs gezellig gedaan en als je niet gezellig meedoet vindt iedereen je een chagrijn. Verplicht gezellig doen, kaarsjes aan, kerstboom opzetten, teveel eten, je huis netjes maken voor het bezoek...en bovenal laat naar bed toe. (ik vind het heerlijk om vroeg te gaan slapen)

Bah ik heb echt een hekel aan kerst.... maar waar ik de meeste hekel aan heb is een kerstboom. Waarom moet er voor die ene maand in het jaar een boom in huis? Mijn konijn mag niet eens verder dan de keukenmat....maar een boom die uit het land komt en allerlei beestjes met zich meebrengt en voor een hoop zooi zorgt mag een hele maand binnen staan.

Wat vooral erg leuk is, is het feit dat ik allergisch ben voor kerstbomen en kerstgroen enzo. Mijn huid wordt er rood van en jeukt best wel... Vooral fijn omdat ik ook nog in een bloemenwinkel werk en nu dus al voor het derde jaar dat ik daar werk een aantal weken rondloop met jeukende onderarmen.......
Nu hebben we sinds gisteren ook nog zo'n verschrikkelijke kerstboom thuis, gelukkig dit jaar mijn moeder zo ver gekregen om dat rot ding alsjeblieft buiten te pleuren.

Dat mensen een kerstboom willen prima, maar ik doe er helemaal niks mee...en opzetten doen ze maar lekker zelf.. aanraken wil ik wel hoor, om hem naar de container toe te brengen. Nee, ik heb echt niks tegen die bomen zolang ze maar lekker blijven staan waar ze horen, buiten in het veld.....heel ver weg.

mijn vriend wilde toch graag een kerstboom, dus ben hem maar tegemoet gekomen.... het boompje is 25 cm hoog, en er hangen welgeteld 4 kerstballetjes in en twee sterretjes.

Dan plaats je toch lekker een nepboom? lekker goedkoop en hij gaat jaren mee en geen last van vallende naalden. Als je bij je ouders woont moet je je voegen naar hun wensen of leren compromissen maken.

Gelukkig denk ik hetzelfde over kerst als mijn ouders.

verootjoo

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:02

ik snap het 'verplicht' gezellig niet zo, en ook niet dat je de rest van het jaar nooit naar elkaar omkijkt :+ Daar ben je toch zelf bij? Je kan toch zelf ook naar andere mensen omkijken? Ik zie mijn familie elke week :P
Kerst voelt voor mij echt niet als een verplichting.

Maar als je dat wel vindt, waarom doe je dan mee, en ga je niet gewoon op vakantie ofzo :) Of doe wat anders leuks.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:02

verootjoo schreef:
Ess_Ramona schreef:
Ik moet mij met kerst in 3en delen, denk dat dat ook wel verschil maakt.

Het liefste wil ik gewoon in mijn rijbroek rondlopen, lekker niks doen en bij wijze van boerenkool eten.
Gewoon als een normale dag :+

Maar... wat houd je dan tegen om dat te doen? :7 Is toch jouw dag :)

Nou, ik heb dus een schoonmoeder die dus al een hele dag opeist met dingen doen en eten..
Dus doei 1 dag.

En aangezien mijn ouders gescheiden zijn vindt mijn zus het zielig om mama alleen te laten eten, dus dan wordt er ook weer gekookt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:03

Silvericathy: Eet jij dan ook geen fruit :') ?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:06

Citaat:
Nou, ik heb dus een schoonmoeder die dus al een hele dag opeist met dingen doen en eten..
Dus doei 1 dag.

En aangezien mijn ouders gescheiden zijn vindt mijn zus het zielig om mama alleen te laten eten, dus dan wordt er ook weer gekookt.

Misschien kun je gaan beseffen dat je je niet hoeft te LATEN opeisen. Het is helemaal geen verplichting, mensen LATEN zich verplichten. Je hebt altijd een keus. ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:51

Izep schreef:
Citaat:
Dus doei 1 dag.

Misschien kun je gaan beseffen dat je je niet hoeft te LATEN opeisen. Het is helemaal geen verplichting, mensen LATEN zich verplichten. Je hebt altijd een keus. ;)

Juist ja!!
Ben er zelfs over aan t denken om volgende jaar op vakantie te gaan haha.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 09:05

Ik heb er ook een schurft hekel aan, en dat is alleen maar om die simpele reden dat mijn vader 8 jaar geleden verteld er van door te gaan met mn moeders beste vriendin. De hele kerst sfeer is wel verpest. De enige kerst versiering die wij hebben is de lichtband van de hond voor in het donker, maar goed die heeft hij ook in de zomer aan :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:07

He gedver Amigo, kan me voorstellen dat het dan verpest is. Wat een timing ook van je vader :\

Ja makkelijker gezegd dan gedaan, maar tegen eisen van ouders en schoonfamilie ingaan kan echt funest zijn voor de familiebanden hè := hoe denk je dat jij eruit komt bij de schoonfamilie als jij niet wil langskomen met kerst? "Die vriendin van ****, wat een vreselijk wicht is dat zeg. Kwam niet eens langs met kerst!" En dat zou mij ook aan mijn aars kunnen roesten als het alleen daarom ging, maar dat soort ruzies komt je vriend dan lekker tussen te zitten en dát zou me dan net wel weer kunnen boeien.

Ik heb dus net een nieuwe vriend... Mijn moeder gelijk "Komt ie ook mee met kerst?" "NEEN!" :') Ik was net zo blij lekker kerstdiner te kunnen eten als vrijgezel... En volgende kerst is nog heeeul ver weg :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:23

Magrathea schreef:
He gedver Amigo, kan me voorstellen dat het dan verpest is. Wat een timing ook van je vader :\

Ja makkelijker gezegd dan gedaan, maar tegen eisen van ouders en schoonfamilie ingaan kan echt funest zijn voor de familiebanden hè := hoe denk je dat jij eruit komt bij de schoonfamilie als jij niet wil langskomen met kerst? "Die vriendin van ****, wat een vreselijk wicht is dat zeg. Kwam niet eens langs met kerst!" En dat zou mij ook aan mijn aars kunnen roesten als het alleen daarom ging, maar dat soort ruzies komt je vriend dan lekker tussen te zitten en dát zou me dan net wel weer kunnen boeien.

Ik heb dus net een nieuwe vriend... Mijn moeder gelijk "Komt ie ook mee met kerst?" "NEEN!" :') Ik was net zo blij lekker kerstdiner te kunnen eten als vrijgezel... En volgende kerst is nog heeeul ver weg :')

Dit! Daarnaast heb je er bijvoorbeeld als 'kind' niet veel aan te zeggen. Als ouders zeggen, je gaat, dan ga je, of je er nu een hekel aan hebt of niet.
Ik woon wel nog thuis maar ben wel volwassen en stilaan begin ik hier wel tegenin te gaan. Jammer genoeg, zelfs al krijgen we het zover dat we de deur niet uitgaan met Kerst, dan nodigt grootmoeder zichzelf wel uit. Ik moet een familieruzie starten als ik daar vanaf wil en dat heb ik er niet voor over want ik heb verder een prima band met mijn grootmoeder.

Bij de grootouders aan de andere kant doe ik het meer voor hen dan voor mijzelf. Ik zou kunnen zeggen, ik kom niet (doen er meer in de familie als ze op vakantie zijn bv) en hier denk ik elk jaar weer aan, maar ik vind het voor hen ook zo jammer. Zij hebben de familie graag een keertje bij elkaar. Al heb ik dit jaar al wel gezegd dat ik maar kort langskom.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:40

Ik hou van kerst <3
Vind de lampjes en bomen en dingen altijd erg gezellig.

Waar k dan weer totaal niet van hou is de achterlijke drukte op me werk, de verplichte dingen..
vriendlief en ik hebben beide gescheiden ouders en dus 4 gezinnen waarin we elk jaar tussen moeten rouleren, daar worden wij meestal helemaal gek van die zeurt om dat en die zeurt om dat haha, ben blij als k op mezelf woon dn nodig k ze gewoon bij mij uit dan is het gezeik ook klaar :p

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:04

En dames, hoe wel varen we ondertussen? :+
Ik bedenk me nu net dat ik nog allerlei kadootjes moet halen... De horror....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:15

Moet nog 1 cadeautje halen. Was dat bijna vergeten. :o Het is voor mijn moeder. Niet dat ze het een ramp zou vinden hoor maar staat zo raar pa een cadeau en zijn niet. :+

Verder morgen enkel nog wat groenten, stokbrood en fondue olie halen en klaar is Petraaken. De rest hebben allemaal al in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:26

Magrathea schreef:
Jaaa ik meld me! Mijn hemel, wat heb ik een hekel aan kerst. Al die geforceerde gezelligheid en je zal maar een brood nodig hebben op de 24e voor het ontbijt de volgende dag, je komt er gewoon niet doorheen in de supermarkt :\
Pluspunt: dit jaar ben ik lekker single met kerst! Geen schoonfamilies om te bezoeken, geen duizend afspraken, alleen gezellig eten bij mijn ouders van wie het ook allemaal niet zo hoeft maar mijn moeder vindt het leuk om lekker te koken dus dan eten wij het wel op :D Dus dat is nog wel te doen.

Maar echt, al die kerstliedjes kunnen me gestolen worden, net als de duizend miljoen kerstversieringen overal, ik vind het zo LELIJK! *koude rilling*

Zo, dat was mijn galspuwerij.

Vervelend zeg sharon! Alleen al het woord verplichtingen... Verplicht feest vieren met familie en daarom een vriend laten zitten die jarig is :\ naar! Doe mij je adres eens, dan krijg je een verjaardagskaartje! :D

Wat super lief!

Hier in Oostenrijk (waar ik op vakantie ben) hebben we geen 'Kerst'. Alleen Heiligen Abend dus dat wordt fonduen op de avond van de 24e..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-14 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:26

Vind ik altijd zo frapant, veel mensen vinden kerst gezellig en leuk en weet ik niet wat meer. Maar als ik dan hoor hoeveel stres de meeste ervan hebben....

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 14:29

Afbeelding

Mijn alternatieve kerstboom :+

Gaat nog best oké, weinig in de winkel gestaan met kerst. Verder radio's met kersthits vermijden. Dagen verdelen ging weer niet van een leiendakje. Mijn schoonmoeder verdraaidde wat we hadden afgesproken met de dagen... En dacht dat ik haar boom wel even in ging richten.. denk het niet :p

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:35

Ja ik zie t kaartje graag tegemoet! :D
Ik moet de laatste cadeautjes ook nog halen.. Bluhh geen zin, die drukte :(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:39

Die stress komt denk ik omdat iedereen op het laatste moment alles wilt regelen of juist veel te vroeg omdat perse alles perfect moet zijn. Perfectie bestaat niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:44

Tink89 schreef:
Heerlijk juist!

Gezellig samen in de keuken staan, kletsen over afgelopen jaar, warme chocolademelk na een leuke film en een lange wandeling maken in de sneeuw. Ik doe niet aan opzitten en pootjes geven, dure cadeaus of verplicht samenzijn. Wel aan gezelligheid, een liefdevol cadeautje, liefde en lekker eten.

Ik snap echt niet dat mensen hun humeur zo laten verpesten, omdat ze het nu eenmaal niet positief willen zien. Dan doe je niet mee, niemand verplicht je toch daartoe?

Oud & Nieuw vieren we btw elk jaar met vrienden. Iedereen brengt wat lekkers mee, we kletsen de hele avond, draaien lekker muziek, drinken en eten en vieren dat we er allemaal nog zijn. Het ultieme feestje van het jaar. Met oliebollen en mooie jurkjes, maar ook met spijkerbroeken en bier.

Als de feestdagen voor mij zo waren zou ik er ook naar uitkijken. Maar die leuke contacten en (echte) gezelligheid moet je dan wel hebben. En als dat niet zo is, is het alleen maar confronterend dat heel Nederland het leuk lijkt te hebben, behalve jij.

Ik stoor me daarbij ook aan het commerciële. Zo vierden wij het vroeger thuis niet. We deden geen kado's, wel lekker eten, maar niet zo overdadig.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:12

Deze week weer op de feiten gedrukt. Hoe erg is het om 1x per jaar bij je ouders of schoonouders te zitten. Gewoon samen zijn?
Mijn moeder ligt nu op de IC en vecht voor haar leven . Je kan zo maar een ouder kwijt zijn.
Er is tegenwoordig zo veel te doen met kerst dat thuis zitten niet meer nodig is.
Geniet van elkaar .

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:30

Kohtje, allereerst sterkte met je moeder en hopelijk komt het goed.
Het is niet erg om op bezoek te moeten bij ouders of schoonouders, maar wij doen dat door het jaar heen ook gewoon.
Maar met kerst zit daar altijd zo'n vreselijke druk op want ze hebben allemaal gekookt en vanalles gemaakt.
Ik vind niet dat er iets als kerst voor nodig moet zijn om gewoon simpel gezellig samen te zijn.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:31

Waarom zie ik dit topic nu pas!
Ik heb er een hekel aan. Die 'gezelligheid' elke keer. Lief zijn voor elkaar. Maar ondertussen is het nog steeds een groot vreetfestijn. Bah ik hou er niet van, gelukkig zijn het maar 2 dagen per jaar!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:33

Oud en Nieuw, dat vind ik veel erger :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:06

kohtje schreef:
Deze week weer op de feiten gedrukt. Hoe erg is het om 1x per jaar bij je ouders of schoonouders te zitten. Gewoon samen zijn?
Mijn moeder ligt nu op de IC en vecht voor haar leven . Je kan zo maar een ouder kwijt zijn.
Er is tegenwoordig zo veel te doen met kerst dat thuis zitten niet meer nodig is.
Geniet van elkaar .

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat voor contact je wel of niet met je ouders hebt. En of je ouders er nog zijn (mijn moeder is overleden, met mijn vader heb ik vrijwel geen contact).

Hoop dat het goed komt met je moeder.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:10

kohtje schreef:
Geniet van elkaar .

Heel veel sterkte :(:) *geeft enorm dikke virtuele knuffel* Dit wordt voor ons de laatste kerst met pap..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:14

Ik wil morgen tagliatelle eten met tomaat/mascarpone saus, maar overal is de mascarpone uitverkocht omdat iedereen met kerst tiramisu maakt, blehhhhhhhhhhhhhhh

Ik vind kerst en oud en nieuw ook stom..