Hoe doen jullie het? Werk en huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:53

Citaat:
Toch wel hoor, zelfs als het gesneeuwd heeft loop ik mijn gras te maaien. Mijn huishoudlijst is heilig en er mag in geen enkel geval van afgeweken worden.

Ik had gehoopt dat jullie de contradictie zelf hadden gevonden :7

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:07

_O- _O- _O-

SAKKIA

Re: Hoe doen jullie het? Werk en huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:29

:)) dat had ik idd niet gelezen :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:53

Tis al laat zeker ;)

Ik laat voor vanavond de afwas wel even staan. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:26

Overigens zie ik hier mensen zeggen dat ze een robotstofzuiger hebben, alles in de droger gooien en een vaatwasser hebben. Nou heb ik ook een vaatwasser, maar zo'n stofzuiger en continu de droger aan... kost dat niet bakken met stroom?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:51

Voor een beetje comfort en extra vrije tijd hebben veel mensen blijkbaar toch wel wat over. Je leest hier ook veel dat mensen een huishoudster hebben, lijkt me duurder dan een beetje extra stroom.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:59

Citaat:
Overigens zie ik hier mensen zeggen dat ze een robotstofzuiger hebben, alles in de droger gooien en een vaatwasser hebben. Nou heb ik ook een vaatwasser, maar zo'n stofzuiger en continu de droger aan... kost dat niet bakken met stroom?

Ik ben een van deze personen en volgens mij zit ik nog aan de zuinige kant wat betreft energie al weet ik niet zeker wat een gemiddelde Nederlander betaald.
Toen ik alleen was zat ik op een maandbedrag van 63 euro en kreeg ik nog terug. Nu samen zaten we op een maandbedrag van 74 euro en moesten we 180 euro bijbetalen. Al je dat doorrekent kom je op een verbruik van 89 euro per maand. Niet overdreven lijkt mij als je bedenkt dat ik behalve de fijne was echt alles in de droger gooi. Een robotstofzuiger heb. Een vaatwasser. En een nas die het hele jaar door dag en nacht aanstaat.
Nu heb ik wel een goed geïsoleerd appartement. Ik heb de verwarming bijvoorbeeld tot nu toe nog niet aangehad. En ik heb buiten de nas om geen dingen onnodig aanstaan. Geen laders in de stopcontacten etc.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:57

Vind ik wel veel stroom hoor. Mijn vriend en ik betaalden €39 per maand toen we nog in de flat woonden. Zonder droger en vaatwasser. Kregen we aan het eind van het jaar nog zoveel terug dat we het jaar erna maar €32 hoefden te betalen per maand (moesten we toen aan het eind van het jaar wel heeel erg veel bijbetalen maar wsl was toen de stroom afgetapt wat we niet konden bewijzen..)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:03

ahum, wij betalen bijna 300 EUR per maand met z'n 2=tjes.

maar goed, on topic:
Je moet het huishouden goed bijhouden, niets laten verslorden, iedere dag een klein beetje doen, sta een half uur eerder op en je zult verstelt staan wat je dan allemaal kunt doen.
Succes!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:06

wij betalen 120 aan voorschot.... maar ik mag verwachten dat wij wel wat terug krijgen het einde van de periode want 120 is wel veel voor 2... ik denk dat 90 opzich wel een goed bedrag is...dus vind het meevallen :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:00

ach stroom is toch de kosten niet... gas, dat tikt pas echt aan.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:38

Ook wij werken beide fulltime (vertrekken in de ochtend om 7.30 en zijn rond 19.oo thuis).
Op zaterdag maken wij het huis compleet schoon (echt grondig), op zaterdag doen wij ook grote boodschappen en halen we verse producten van de markt.
Kwestie van je even kwaad maken maar daarmee begint ook het weekend dus geeft mij direct een ontspannen gevoel.

De rest van de week is het inderdaad een kwestie van bijhouden maar echt grondig doen we dit niet.
We zijn amper thuis dus dan blijft het ook wel netjes en schoon.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:47

Citaat:

Bedenk mij hierdoor dat de bedragen die ik eerder noemde gas en energie samen zijn. Geen idee eigenlijk hoe de verdeling binnen die bedragen is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:57

Lestria schreef:
Citaat:

Bedenk mij hierdoor dat de bedragen die ik eerder noemde gas en energie samen zijn. Geen idee eigenlijk hoe de verdeling binnen die bedragen is.

Even voor je gespiekt naar mijn eindafrekening van 2013 (27-12-2012 tm 03-01-2014)
stroom was 76,-
gas was 330,-

Zie je de verhouding stroom/gas? Iedereen fixeert altijd zo op stroom, maar je kunt beter zuinig aan doen met gas want dat is naar verhouding gewoon veel meer.

Ter info: Ik woon alleen en kook niet veel.

(sorry voor deze totaal off topic reaktie bij de weg)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 02:09

Wow wat een geld Knakker en Amaris! Maar dan wonen jullie waarschijnlijk ook wel in een groot huis of niet?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:58

Wat een geld zeg! Maar als er geen gas is (zoals in mijn woonplaats) dan willen de stroomkosten wel oplopen. Wij koken elektrisch, de boiler is elektrisch, etc. Wij moeten verplicht gebruikmaken van stadsverwarming, etc. Wij betalen 205 euro per maand met z'n 3en. En ze willen nog weleens met een flinke eindafrekening komen...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:58

_suus19_ schreef:
Wow wat een geld Knakker en Amaris! Maar dan wonen jullie waarschijnlijk ook wel in een groot huis of niet?

Dat is per jaar waarschijnlijk, dus delen door 12 dan valt het reuze mee!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:41

_suus19_ schreef:

Euh..... ik woon in mn eentje in een rijtjeshuis in het midden.

En als je goed kijkt staat als eerste zinnetje dat dit mijn JAARafrekening was van 2013.

Dus dan doe ik het nog niet zo slecht met 76,- stroom dacht ik zo :D

Het ging me ook niet om de bedragen, want dat is voor ieder huishouden heel verschillend natuurlijk. Zo heb ik wel een droger, maar weer geen afwasmachine.

Maar het gaat vooral om de verdeling stroom/gas.

Veel mensen zijn ozo bezig met stroom besparen, maar als je echt op de kosten wilt letten kun je beter op gas letten want dat is een veel groter deel van de jaarlijkse rekening.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:17

Ik heb wel een droger, maar gebruik hem misschien 1x op de 5 wassen die ik draai. Voor het meerendeel vind ik het zonde van mn kleding want het slijt echt wel in de droger. Maar handdoekken, ondergoed en werkshirts van mn vriend interesseren me dan minder en dat vind ik ook altijd een ellende om op te hangen (ik was sokken en ondergoed ook altijd apart) dus die was gaat zo in 1x de droger in haha.

Een vaatwasser heb ik niet (nouja mijn vriend is de vaatwasser haha, ik kook, hij ruimt af en wast af)

En verder stook ik over het algemeen alleen de woonkamer. In de winter hebben we de kamer beneden ook nog wel eens verwarmd, maar dat is meer omdat de was anders niet droogt en mijn vriend zijn modelbouw (groot, duur spul) te vochtig wordt enzo :+

Wij hebben een voorschot van 120, en tot nu toe hebben we elk jaar geld terug gekregen, dus we doen het best netjes. Moet er ook bij zeggen dat wij een fornuis hebben waarvan de oven ook op gas draait. Voordeel daarvan is wel dat hij echt zo warm is en je je zooi er zo in kan stoppen :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:25

Amaris schreef:
_suus19_ schreef:

Euh..... ik woon in mn eentje in een rijtjeshuis in het midden.

En als je goed kijkt staat als eerste zinnetje dat dit mijn JAARafrekening was van 2013.

Dus dan doe ik het nog niet zo slecht met 76,- stroom dacht ik zo :D

Het ging me ook niet om de bedragen, want dat is voor ieder huishouden heel verschillend natuurlijk. Zo heb ik wel een droger, maar weer geen afwasmachine.

Maar het gaat vooral om de verdeling stroom/gas.

Veel mensen zijn ozo bezig met stroom besparen, maar als je echt op de kosten wilt letten kun je beter op gas letten want dat is een veel groter deel van de jaarlijkse rekening.

Sorry dan heb ik niet goed gelezen :o