Uggs bij de mediamarkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:17

eenitraM

Re: Uggs bij de mediamarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:23

"Halloooo ik heb een kiend ja". Neem dat blaag dan niet mee.

Rot op zeg :') Asovolk.

Ik wou tot voor kort Uggs aanschaffen maar nu? Nevernooitnietmeer.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:26

Je kan dan de kinderwagen als botsauto gebruiken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:27

Britta31 schreef:
Je kan dan de kinderwagen als botsauto gebruiken.

Ik kan mij zoiets heugen toen de Primark in Rotterdam/Hoofddorp open ging. Een paar jaar geleden.

Overal kinderwagens en doekjes. Mensen beukten je gewoon aan de kant met de kinderwagen hoor! Verschrikkelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:27

_/-\o_ De mensheid in een notendop :')

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:29

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:16

Heet dat meisje soms Flodder van de achternaam?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:21

Vind het wel typisch dat dan precies zo'n persoon met een kinderwagen daar heen gaat :n
Ben echt heel blij dat ik er niet heen gegaan ben _O-

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:52

Dit is toch niet best _O-

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:56

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:02

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:06

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:11

Ja heb die filmpjes gezien, echt te triest voor woorden ... Ook niet slim aangepakt van de MM moet ik eerlijk zeggen.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:30

Negatieve reclame is ook reclame.
Vind het een best slimme strategie van MM om die gekke producten aan te bieden :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:47

Mensen zijn echt bijzonder.. Kopen voor 99 en op marktplaats zetten voor 110 of 130 euro.. :')

En er dan ook schaamteloos bijzetten dat ze bij MM zijn gekocht, terwijl iedereen weet wat ze daar hebben gekost. :))

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:49

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:50

Tallie1979 schreef:
Mensen zijn echt bijzonder.. Kopen voor 99 en op marktplaats zetten voor 110 of 130 euro.. :')

En er dan ook schaamteloos bijzetten dat ze bij MM zijn gekocht, terwijl iedereen weet wat ze daar hebben gekost. :))

Maar dat knokken moet toch ook betaald worden? :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:51

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:55

Wil je het echt weten Ninx?

Het is een pot schijnheiligheid want ik durf op een briefje te geven dat jij kleding draagt dat door kinderen is gemaakt die werken onder erbarmelijke omstandigheden, kinderen die worden uitgebuit en misbruikte. Waarom is het voor de dieren dan erger?

Zo, en dat vind ik er van.

Niemand is daadwerkelijk op een uggs fokkerij geweest. Ik wacht met smart op een echt filmpje. Het liefste wil ik zelf zo'n boerderij zien, ik wil zien hoe de schapen worden gefokt en tot schoen worden verwerkt. Ik heb het idee dat de meeste filmpjes duizend maal over de kop zijn gegaan en de waarheid ergens in het midden ligt. Mooi voorbeeld: partij van of voor de dieren/red een dier heeft ook zonder toestemming boerderijen gefilmd. Hier is zo veel commotie over ontstaan want die filmpjes gaven een heel verkeerd beeld en half groen Nederland zat te janken daarbij. :+
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 31-10-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:57

eenitraM schreef:

Ik word zo moe van het gemekker (HAHA woordgrap :') )over de herkomst van uggs[/quote]

Waarom? Kun je dat uitleggen?[/quote]

Omdat je mij niet wijsmaakt dat er voor elke ugg een schaap levend gemarteld wordt, dus voor een paar uggs 2 schapen zonder vel lopen? Dus dat filmpje wat rondzwerft volgens mij niet waar is.
Kijk reëel naar hoeveel uggs er in de winkels en wereld zijn en dan denk ik ,voor elk lams boutje, shoarmaatje en lamsrackje er iets met het vel gedaan wordt dat over is, dat....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:19

eenitraM schreef:
Wil je het echt weten Ninx?

Het is een pot schijnheiligheid want ik durf op een briefje te geven dat jij kleding draagt dat door kinderen is gemaakt die werken onder erbarmelijke omstandigheden, kinderen die worden uitgebuit en misbruikte. Waarom is het voor de dieren dan erger?

Zo, en dat vind ik er van.

Niemand is daadwerkelijk op een uggs fokkerij geweest. Ik wacht met smart op een echt filmpje. Het liefste wil ik zelf zo'n boerderij zien, ik wil zien hoe de schapen worden gefokt en tot schoen worden verwerkt. Ik heb het idee dat de meeste filmpjes duizend maal over de kop zijn gegaan en de waarheid ergens in het midden ligt. Mooi voorbeeld: partij van of voor de dieren/red een dier heeft ook zonder toestemming boerderijen gefilmd. Hier is zo veel commotie over ontstaan want die filmpjes gaven een heel verkeerd beeld en half groen Nederland zat te janken daarbij. :+

Serieuze media verschaffen hetzelfde beeld. Op die schaal is het onmogelijk een diervriendelijke Ugg te maken.
We kunnen accepteren als feit dat met het aanschaffen van Uggs je actief meewerkt aan dierenleed.
Je kan en mag die keuze maken.... maar ik mag en kan vragen of mensen daar wel goed over nadenken.

Maar wat je eerste argument betreft. Ja, het is vrijwel onmogelijk producten te vinden waar niet op een of andere manier ellende of bloed aan kleeft.
Dan heb je 2 keuzes, je zegt zoals jij nu stelt: "fok it, er is zoveel ellende.... wat maakt het nu uit wanneer ik daar nog een schepje bovenop gooi?".
Of je zegt: "er is al zoveel ellende, ik wil daar zo min mogelijk 'mede verantwoordelijk voor zijn' en maak dus keuzes om zoveel mogelijk van dit soort producten te omzeilen. Er zijn genoeg alternatieven, en ik kan mezelf dan beter aankijken in de spiegel".

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:22

knollentuin schreef:

Waarom? Kun je dat uitleggen?[/quote]

Omdat je mij niet wijsmaakt dat er voor elke ugg een schaap levend gemarteld wordt, dus voor een paar uggs 2 schapen zonder vel lopen? Dus dat filmpje wat rondzwerft volgens mij niet waar is.
Kijk reëel naar hoeveel uggs er in de winkels en wereld zijn en dan denk ik ,voor elk lams boutje, shoarmaatje en lamsrackje er iets met het vel gedaan wordt dat over is, dat....[/quote]

Waarom maak je jou dat niet wijs? Omdat denken 'dat dit niet zo is' je de mogelijkheid verschaft om toch zoveel mogelijk van dit soort producten te kopen zonder gewetenswroeging?

Dan hou je jezelf dus een beetje voor de gek om op dezelfde manier te kunnen blijven consumeren.

Er is inmiddels zoveel informatie voorhanden, dat een beetje dierenliefhebber of bewust levend mens toch beter zou moeten weten. De vraag is of je beter wil weten....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:10

Ik wordt er een beetje moe van omdat er een soort magische grens is waarbij je over het gebruik van dierproducten eigenlijk nooit hoeft te zeuren tenzij je het haar erop hebt laten zitten. Er zijn op bokt echt honderden topics waarin leren schoenen/(rij)laarzen/zadels/tuigen etc worden besproken. In de meeste gevallen is het dan totaal onduidelijk waar het leer voor die spullen vandaan komt en hoe het bewerkt is terwijl er echt net zo veel plekken op de wereld zijn waar koeien het ook best rot hebben. Geen enkele cavia kammer die daar zijn neus insteekt, maar ow wee als je het haar op dat leer laat zitten want dan staan op elke pagina van je topic minsten 4 "arme beestjes weet je wel hoe zielig die zijn"-reacties :roll:
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 31-10-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:13

Maar er is verschil tussen door blijven mekkeren over 1 ding in een topic (waarbij deze discussie nieteens op zn plaats is, want dat is de vraag niet) of mensen gewoon hun eigen grenzen laten trekken :).

Over de filmpjes.. Het meest gruwelijke filmje dat ik heb gezien is dat ze letterlijk bij een levend dier de huid eraf trekken. En waar ging dit om: chineze namaak-troep. Die was echt by far het meest gruwelijk. Ik ben vrij realistisch betreft zulke dingen, maar toen zat ik letterlijk te kokhalzen.

Qua schapen heb ik een aantal filmpjes gezien, één daarvan was volgens internet oh zo zielig en dierenmishandeling, maar het enige wat ik zag was dat de schapen aan hun poten getrokken werden en ze met een mes in 1x de keel doorgesneden werd. Niet alle landen zijn zoals hier, bij het aan de poten trekken en slepen had ik mijn vraagtekens, maar de keel doorsnijden vind ik niet zielig. Is hetzelfde als een pin door de kop: snel en effectief. Niet alle landen hebben de middelen zoals we die hier hebben en dat is nou juist wat er vaak vergeten wordt als ze zulke filmpjes online zetten.