Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:20

Ik heb Caspian hier in de buurt. Maar hij stond hier ook al in de buurt toen ik nog bij mijn ouders woonde :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:28

Ik heb mijn paard mee verhuisd, wel 15km van m'n kamer af maar ja hij komt nu wel veel buiten en hoef er niet elke dag heen gelukkig want hij staat vol pension

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:46

Betalen jullie de stallingskosten zelf? En hoeveel is dat dan? Het kost toch allemaal een boel geld hoor. ;(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:49

Eigenlijk iedereen die ik ken haalt paardlief uiteindelijk wel naar de studentenstad hoor. Als je iets leuks kan vinden is dat toch fijn? Overleg vooral met je ouders, misschien kunnen jullie half/half alles betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:23

Inderdaad even overleggen met de ouders lijkt mij. Als student kan je het niet zelf opbrengen om stallingskosten er bovenop te hebben ga ik vanuit, is namelijk heel erg veel in de buurt van een stad. Wat je wel kan doen is een bijrijdster zoeken zodat hij toch nog wat beweging krijgt als jij wel een keer een weekend naar je ouders of je vriend wilt.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:36

Ik heb mijn paard samen met iemand die in Amsterdam woont en studeert, en ik studeer dus in Utrecht (en hoop er snel heen te verhuizen). Dat maakt de boel een beetje ingewikkeld :+
Voorlopig blijft het paard dus lekker staan waar hij staat. Hij heeft het daar goed en Utrecht - Amsterdam is prima te doen qua afstand, dus ik kan er ook makkelijk doordeweeks heen. Kan ik meteen een vorkje meeprikken bij m'n ouders, scheelt weer koken :Y)
Op de lange termijn gaan we hem misschien wel ergens halverwege neerzetten. Ik zit toch de komende zes jaar nog in Utrecht, dus uiteindelijk is dat wel prettig. En de stallen daar zijn veelal nog goedkoper dan waar hij nu staat ook :$

Ik betaal alle kosten voor mijn paard overigens wel zelf, maar mijn ouders betalen mijn studie en mijn huur.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:10

Ik zoek wel buiten Nijmegen, bijv Groesbeek, Wijchen, Schaijk e.d. iig binnen 15 km vanaf Nijmegen en vind redelijk wat dingen tussen de 170 en 200 euro per maand, volpension (bij de meeste wel zelf mesten). Dat is op zich 'wel te doen'. Ik heb een pony, dus dat scheelt ook al een beetje (25 euro of zo, maar het is iets) Als het goed is krijg ik vanaf komend jaar weer max aanvullende beurs en zullen mijn ouders ook wel iets bij willen dragen. Als ik dan ook nog werk kan vinden voor een paar uur in de week moet het lukken denk ik. Wil in de vakanties sowieso zoveel mogelijk werken om te zorgen dat ik al (bijna) een jaar pensiongeld bij elkaar heb.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:20

Moderatoropmerking:
Dit bericht is op verzoek leeggehaald
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 08-01-22 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Details verwijderd

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:35

Emmaa_ schreef:
Inderdaad even overleggen met de ouders lijkt mij. Als student kan je het niet zelf opbrengen om stallingskosten er bovenop te hebben ga ik vanuit, is namelijk heel erg veel in de buurt van een stad. Wat je wel kan doen is een bijrijdster zoeken zodat hij toch nog wat beweging krijgt als jij wel een keer een weekend naar je ouders of je vriend wilt.

waarom zou dat niet kunnen?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:07

Floriske: Den Bosch is redelijk duur. Het is ook niet echt een studentenstad (geen universiteiten) waardoor er eigenlijk maar weinig kamers zijn. Je kunt je inschrijven voor brabant wonen, kost 20 euro per jaar. Dan kom je op de wachtlijst die iets van een half jaar - jaar is. Als je vriendin dit ook doet kunnen jullie iig voor hetzelfde gebouw inschrijven. Ik denk dat het heel moeilijk is om onder de 300 een kamer van meer dan 10m2 te vinden en dan ook nog samen met je vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:26

unihorses schreef:
Emmaa_ schreef:

waarom zou dat niet kunnen?

Ik weet niet hoe veel geld iedereen hier tot z'n beschikking heeft natuurlijk, maar uitgaande van een maximale lening zonder aanvullend (833 euro) waar gemiddeld 350 euro huur vanaf gaat... Denk dat lang niet iedereen vol wil en kan bijlenen. Mensen die wel op een houtje kunnen bijten zullen het misschien kunnen opbrengen, maar ik weet dat ik het zelf echt niet zou redden :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:48

Dat hoor ik vaak inderdaad, zeggen dat het met werken enzo allemaal wel lukt. Maar ik ben gewoon bij gaan lenen omdat ik niet alleen maar me een slag in de rondte wil werken en naast het studeren ook gewoon wil kunnen ontspannen ;) Ik doe een goede studie met een goed baanvooruitzicht en als je uitrekent hoeveel je nou eigenlijk terug moet betalen per maand (30 jaar, daarna ook nog de rest kwijtgescholden...) dan valt het echt heel erg mee. Of je leeft een paar jaar heel zuinig en dan ben je er ook vanaf.

Een argument is ook dat je heel goedkoop kunt eten, maar ik wil gewoon gezond eten omdat ik dan beter functioneer :) en ik wil ook gewoon gezond zijn. Genoeg groenten eten, dat gedoe. :)

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:51

jeej, ik heb foto's van mn oude kamer gevonden... ongeveer 2 jaar geleden. Dit was de avond na het verhuizen... 2 dagen later was de kamer nog een stuk voller :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ondertussen woon ik dus in een studio :D

btw. deze kamer is ruim 19 m2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:29

Magrathea schreef:
Dat hoor ik vaak inderdaad, zeggen dat het met werken enzo allemaal wel lukt. Maar ik ben gewoon bij gaan lenen omdat ik niet alleen maar me een slag in de rondte wil werken en naast het studeren ook gewoon wil kunnen ontspannen ;) Ik doe een goede studie met een goed baanvooruitzicht en als je uitrekent hoeveel je nou eigenlijk terug moet betalen per maand (30 jaar, daarna ook nog de rest kwijtgescholden...) dan valt het echt heel erg mee. Of je leeft een paar jaar heel zuinig en dan ben je er ook vanaf.

Een argument is ook dat je heel goedkoop kunt eten, maar ik wil gewoon gezond eten omdat ik dan beter functioneer :) en ik wil ook gewoon gezond zijn. Genoeg groenten eten, dat gedoe. :)

Zelfde hier. Buiten mijn hoge huur wil ik gewoon nog enigszins riant kunnen leven :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:43

Ik heb een beetje zitten rekenen en zal ongeveer rond de €1000 euro binnen moeten krijgen om het allemaal 'normaal' te kunnen doen. Wat ik heb berekend (ruim genomen)

Kamer: 300
Stalling paard : 200
Boodschappen : 120
Auto (ja die heb ik ook _O- ) : 100
Diversen (abonnementen, kleding enz) : 200

Ik heb wel een flinke spaarrekening om eventuele dierenarts kosten of andere onvoorziene kosten te dekken. Inkomsten zullen zijn:

Stufi: 540 (max aanvullend iig)
Bijdrage ouders : 200 euro (omdat ik dan natuurlijk niet meer thuis kom, vinden ze 'eerlijk')
Zorgtoeslag: 70 euro (nu betalen mijn ouders mijn zorgverzekering nog, weet niet hoe het dan gaat zijn)
Bijlenen: 200 euro

Studie wordt betaald door ouders. Uiteraard ga ik kijken of ik een baan kan combineren met mijn studie. Bijlenen vind ik geen probleem, ik studeer in een richting waar de vraag naar afgestudeerden hoger is dan het aanbod, dus ik maak me over terugbetalen niet zo druk.

Is dit een beetje reëel?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:46

Ik denk dat dat heel reëel is! Ik heb geen auto, maar krijg van mn ouders ook geen 200€
Verder leen ik niks bij, maar kan ik het dus betalen door dat mijn oude stal wordt verhuurd. Daarnaast werk ik nu 1 avond in de week in een discotheek, maar mn baas is aan het kijken of ik bij een andere club van hem ook kan gaan werken. Ik red het nu in elk geval prima, heb van januari tot juni zonder werk gezeten en zelfs toen lukte het me :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:48

Ik kijk er echt niet zo nauwkeurig naar := ik leef van maand tot maand merk ik, hihi.
Ga nu een deel stufi overplempen naar een spaarrekening tot ik weer aan de 1000 zit. Misschien moet ik eens langs de bank voor een spaarrekening waar ik niet zomaar bij kan. Dan gaat die 1000 euro daarbij en dan nog een spaarrekening als ik eens wat geld overhoud waar ik wel bij kan. Dan kan mijn lening wat omlaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:51

Ik leef van geld tot geen geld meer. :') Heb enkel basisbeurs en daarbij een schamel loontje dus een eigen paard zit er absoluut nog niet in.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:55

Jouw avatar *\%/*

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:57

ik heb ook mijn paard meegenomen toen ik op kamers ging en betaalde alles zelf:
huur kamer 275
stal 170

kreeg ook 540 stufie ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:59

Haha Monty Python fans everywhere O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:00

Sastaic schreef:
huur kamer 275
stal 170

En je boodschappen/collegegeld?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:03

Ik vind het overzicht redelijk reëel, behalve je huur en de boodschappen. Al weet ik niet hoe hoog de huren in Den Bosch liggen. Ik zou zeggen dat 350 dichter in de buurt komt, vergeet ook g/w/l, internet en gemeentelijke belasting niet. Ik betaalde voor een kamer met huurtoeslag (die was er dus al af) 320, daar kwam nog een tientje voor internet bovenop en ruim 100 euro gemeentelijke belastingen per jaar (daar kreeg ik vrijstelling voor omdat ik een eigen voordeur had, maar bij de meeste studentenkamers is dat niet zo).
Ik rekende voor boodschappen 150-200 euro per maand. Eten kon ik wel voor 120, maar denk ook aan schoonmaakmiddelen, wasmiddel, wc papier, eventueel kosten voor wasserette. Hangt natuurlijk ook weer af in wat voor huis je terecht komt, soms gaan dat soort dingen van een huisrekening en met een beetje geluk heb je een wasmachine.

Stalling paard weet ik niet hoe duur die is in die omgeving, met 200 euro red ik het hier bij lange na niet, reken eerder op het dubbele (vandaar dat ik mijn paard deel). Maar ik zit hier wel in de duurste omgeving van het land.

Ik werk 8 uur in de week, het salaris daarvan gaat volledig op aan m'n paard. Eten, leuke dingen en kleren van m'n stufi en ik ben gezegend met een hele lieve vader die huur en studie betaalt.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:13

Bizzybijtje schreef:
Sastaic schreef:
huur kamer 275
stal 170

En je boodschappen/collegegeld?

collegegeld werd voorgeschoten door mijn ouders en moet ik dus later terug betalen, boodschappen is voor iedereen anders denk ik maar ik zat op ongeveer 25 euro per week.

Ik had ook nog een auto, moest zelf de benzine en wegenbelasting betalen. mijn ouders betaalden de verzekering. oh en mijn ouders betaalden mijn zorgverzekering.

ik weet het ik mag niet klagen met mijn ouders maar ik denk als je een leuk baantje erbij hebt dat het zeker niet onmogelijk is.

Dit jaar betaal ik zelf mijn schoolgeld maar mijn pony is er ook niet meer.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:16

Sanned, ik zoek in Nijmegen. Stallen in de omgeving, Groesbeek, Wijchen, Schaijk e.d. kan daar wel een stuk of 4 a 5 vinden waar ze voor een pony in volpension (behalve mesten) ongeveer 175-200 euro vragen! (eventueel net over de grens nog goedkoper) Ik hoef geen binnenbak en pony hoeft niet in een stal met gouden knoppen, een simpele stal met de hele dag weidegang en een goed gedraineerde buitenbak is voor mij voldoende. 300 euro voor een kamer is wel reëel denk ik, eventueel wil ik wel naar de 350 euro. Qua boodschappen en zo moet ik nog even uitzoeken en uit ervaring kijken hoe dit uit komt. Het is een berekening uit de losse pols, het kan hier en daar natuurlijk wel verschillen! Gemeentelijke heffingen en dergelijke zou ik wel van mijn spaarrekening kunnen betalen maar elke maand 10 euro apart leggen doet het ook. Bedankt voor het meedenken!!