Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Emmaa_ schreef:Inderdaad even overleggen met de ouders lijkt mij. Als student kan je het niet zelf opbrengen om stallingskosten er bovenop te hebben ga ik vanuit, is namelijk heel erg veel in de buurt van een stad. Wat je wel kan doen is een bijrijdster zoeken zodat hij toch nog wat beweging krijgt als jij wel een keer een weekend naar je ouders of je vriend wilt.
unihorses schreef:Emmaa_ schreef:Inderdaad even overleggen met de ouders lijkt mij. Als student kan je het niet zelf opbrengen om stallingskosten er bovenop te hebben ga ik vanuit, is namelijk heel erg veel in de buurt van een stad. Wat je wel kan doen is een bijrijdster zoeken zodat hij toch nog wat beweging krijgt als jij wel een keer een weekend naar je ouders of je vriend wilt.
waarom zou dat niet kunnen?
Ik doe een goede studie met een goed baanvooruitzicht en als je uitrekent hoeveel je nou eigenlijk terug moet betalen per maand (30 jaar, daarna ook nog de rest kwijtgescholden...) dan valt het echt heel erg mee. Of je leeft een paar jaar heel zuinig en dan ben je er ook vanaf.
en ik wil ook gewoon gezond zijn. Genoeg groenten eten, dat gedoe.
Magrathea schreef:Dat hoor ik vaak inderdaad, zeggen dat het met werken enzo allemaal wel lukt. Maar ik ben gewoon bij gaan lenen omdat ik niet alleen maar me een slag in de rondte wil werken en naast het studeren ook gewoon wil kunnen ontspannenIk doe een goede studie met een goed baanvooruitzicht en als je uitrekent hoeveel je nou eigenlijk terug moet betalen per maand (30 jaar, daarna ook nog de rest kwijtgescholden...) dan valt het echt heel erg mee. Of je leeft een paar jaar heel zuinig en dan ben je er ook vanaf.
Een argument is ook dat je heel goedkoop kunt eten, maar ik wil gewoon gezond eten omdat ik dan beter functioneeren ik wil ook gewoon gezond zijn. Genoeg groenten eten, dat gedoe.
) : 100
ik leef van maand tot maand merk ik, hihi.
Bizzybijtje schreef:Sastaic schreef:ik heb ook mijn paard meegenomen toen ik op kamers ging en betaalde alles zelf:
huur kamer 275
stal 170
kreeg ook 540 stufie ongeveer.
En je boodschappen/collegegeld?