MarlindeRooz schreef:Ik ga even sjoppuh in ommen, mag / moet van mezelf met wat leuks thuiskomen als het maar een jurkje is.
Verkeerde topic.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Een schuldgevoel om een tube tandpasta..Ik krijg gelijk "een heel zwaar leven" Brigitte Kaandorp gevoel..
(Ook prima omdat een beetje te kunnen relativeren hoor - maar niet prima om dat belachelijk te maken wat mij betreft. Zeker niet omdat de tubes tandpasta een vergissing van de ts zelf waren, niet van de cassiere.)
. Furrow schreef:Maar geld word toch terug ingeslikt na een tijd? Hopelijk als ik ooit er mijn hoofd niet bij heb tref ik wel een eerlijk persoon, je zal maar eens 150 euro kwijt zijn.

Furrow schreef:Maar geld word toch terug ingeslikt na een tijd? Hopelijk als ik ooit er mijn hoofd niet bij heb tref ik wel een eerlijk persoon, je zal maar eens 150 euro kwijt zijn.
Sammie schreef:Waarom dan die moeite nog doen. Niet ieder mens is hetzelfde, maar op deze manier verpest je het wel een beetje voor je medemens. Waarom die moeite doen als het blijkbaar toch niet wordt gewaardeerd.
Terug brengen bij de bank.. hmm ja.. Als die in de buurt is... Dan zouden ze de beelden terug moeten bekijken. Staat er nog steeds geen eigenaar op... Wat moet je dan?Sammie schreef:Geld wordt snel ingeslikt, dus dan moet het wel heel rap gebeuren.
Anderzijds dat geld bij de eigenaar terug brengen.. Als je niet weet wie het is, wordt het lastigTerug brengen bij de bank.. hmm ja.. Als die in de buurt is... Dan zouden ze de beelden terug moeten bekijken. Staat er nog steeds geen eigenaar op... Wat moet je dan?
Dus in dat opzicht vind ik het niet jatten..
.Shadow0 schreef:Iets minder serieus erop in gaan zou geen kwaad kunnenLigt er denk ik aan hoe belangrijk je het vindt dat andere mensen dat aan jou teruggeven. Maar net zoals je het treinkaartje niet koopt om gecontroleerd te worden, geef ik een portemonnee niet terug om bedankt te worden, maar om iemand z'n portemonnee terug te geven. Een bedankje is leuk, en ik heb de vinder van een van mijn pasjes een doosje chocolaatjes gegeven, maar het is absoluut niet de reden waarom ik het doe. Ik doe eerlijkheid voor mezelf - en heb niet per se nodig dat anderen dat zien of waarderen om te weten dat het het goede is.
Het is niet gezegd dat ik bij de volgende portemonnee denk laat maar zitten. Maar als iemand mij mijn portemonnee terug brengt en ik krijg hierover een e-mail en een telefoontje is het een hele kleine moeite om even een e-mail terug te doen met super bedankt, ik heb ‘m opgehaald/ga ‘m ophalen. Dat waardeert iedereen. Want er zijn wel degelijk mensen die bij de volgende portemonnee denken laat maar zitten.. Die is van mij.renee16 schreef:Ik had het beter niet kunnen pakken, dan was het ingeslikt. Heb me er eerst wel schuldig over gevoeld, maar het terug draaien ging niet meer.
Laten zitten dus 
Sammie schreef:Want er zijn wel degelijk mensen die bij de volgende portemonnee denken laat maar zitten.. Die is van mij.
Sammie schreef:Ik vind ‘t best spijtig om te lezen dat als iemand moeite doet om bij jou iets te bezorgen het maar ‘normaal’ zou moeten zijn dat je daar niks voor hoeft te ‘doen’. Volgens mij leer je van kleins af aan al dankjewel of alsjeblieft te zeggen. Dus ik wil met mijn opmerking eerder de indruk wekken dat even bedankt of dankjewel te zeggen al heel veel kan betekenen voor een ander. Lijkt mij ook een soort pay it forward systeem. Door jou dankjewel help je nl. (on)bewust mee aan ’t feit dat die persoon het volgende gevonden voorwerp (ook) weer retour brengt bij de eigenaar.
renee16 schreef:Ik had op dat moment niet echt meer keuze dan het geld mee te nemen. Eerst wilde ik het nog netjes af gaan geven bij de bank, maar uiteindelijk heb ik dit niet meer gedaan.
Sleeper schreef:renee16 schreef:Ik had op dat moment niet echt meer keuze dan het geld mee te nemen. Eerst wilde ik het nog netjes af gaan geven bij de bank, maar uiteindelijk heb ik dit niet meer gedaan.
Bij de bank kunnen ze achterhalen wie er voor jou gepind heeft. Dat heb ik zelf een keer gehad. Degene voor me had zijn geld er niet uitgehaald. Ik heb het de dag erna naar de bank gebracht, mijn eigen pin bonnetje erbij gegeven voor de tijd. Ze waren stomverbaasd, collega's werden er zelfs bijgeroepen, maar het valt dus degelijk te achterhalen. 150,- is een boel geld om te missen. (overigens heb ik zelf ooit 20,- laten zitten in mijn haast. Super stom natuurlijk maar gelukkig een klein bedrag)
(was ook niet in mijn eigen stad, maar een klein uur rijden verderop gebeurd) Sammie schreef:Ik vind ‘t best spijtig om te lezen dat als iemand moeite doet om bij jou iets te bezorgen het maar ‘normaal’ zou moeten zijn dat je daar niks voor hoeft te ‘doen’ (over er naar vragen is hier geen sprake).