De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:09

eclair98 schreef:
Ik ga denk ik ook meedoen en ook bijhouden wat ik niet heb gekocht. Knutselspullen vind ik eigenlijk wel ''belangrijk'', netzoals dingen die stuk zijn. Ook dingen met vrienden gaan doen, vind ik erg fijn. Maar ik koop een spaarpotje en doe daar het geld ik wat ik bespaar en geld wat ik verdien met werken.

Ik klei veel, dus dat blijf ik ook gewoon kopen. Moet toch iets te doen hebben hè.

Maar ik heb bv een hoop fotolijsten liggen die nog in de verpakking zitten. Dus dat soort dingen ga ik niet meer kopen.
Ik ga als ik er tijd voor heb eens alles opzoeken wat ik nog nooit gebruikt heb om eens een overzichtje te hebben wat allemaal nutteloos is.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:31

Ik ga mee doen, maar dan met schoenen..
'Vroeger' was er weinig te krijgen in mijn maat (maat 44) en nu zoveel voor weinig geld... Moet er nu echt mee stoppen :').

Missy_

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:34

Heel flauw dat er nu in de reclamebalk hieronder Omoda shoe sale te zien is.. |o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:38

imd schreef:
Het helpt als je een beetje krenterig bent, zoals ik :P Bij een broodje buitenhuis denk ik al gauw: maar dat kan ik thuis ook en veel goedkoper! Tenzij uit lunchen, zo lekker kan ik het niet altijd maken.

Haha, ik kijk met lunchen buiten de deur naar het goedkoopste :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:56

eclair98 schreef:
imd schreef:
Het helpt als je een beetje krenterig bent, zoals ik :P Bij een broodje buitenhuis denk ik al gauw: maar dat kan ik thuis ook en veel goedkoper! Tenzij uit lunchen, zo lekker kan ik het niet altijd maken.

Haha, ik kijk met lunchen buiten de deur naar het goedkoopste :')

Noh ik heb inmiddels wel een top 10 van lekkerste lunchtentjes in de stad. Maar die troep uit de supermarkt etc. kan ik zelf net zo lekker of beter, en vaak ook gezonder :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:27

Ik moet zeggen dat ik deze maand al zeker 150,- bespaard heb door geen kleren te kopen, en geen onzin bij action etc te halen, normaal is mijn geld net niet eerder op dan de maand, maar ik heb nu echt nog een aardige plus op mn rekening (en dat voor iemand die nog geen 900,- pm verdient op dit moment) ik ga nu pas beseffen hoe onverantwoord ik eigenlijk om ging met mn geld :')

Komende week wel een retourtje nijmegen met een middagje shoppen daar, maar ik ga gewoon een bedragje pinnen en meer mag ik niet uitgeven, bv voor de lunch, verder zo veel mogelijk window shoppen haha.

Ben net even met mn vent bij de kast wezen kijken die ik graag wil van mn bespaarde geld, en gelukkig vind hij m ook heel mooi :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:52

Ik heb zeker deze maand al €400 teveel uitgegeven aan dingen die ik eigenlijk niet nodig had := helpppp

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:55

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:58

Ik ben dus ook te gierig om tasjes te kopen :o Vaak zit ik m'n hele rugtas vol te proppen, kan eigenlijk net niet, maar lang leve eastpacks dat het net wel kan dan :P

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:58

Ik ging begin van dit jaar los toen ik een extra baantje kreeg, mn uitgaven gingen onwijs omhoog.
Nu probeer ik erop te letten, maar merk dat ik regelmatig nog dingen koop die eigenlijk niet nodig zijn, gewoon omdat het kan.
Nu woon ik nog thuis, maar straks wil ik gaan samenwonen.
Dus kan ik dat geld beter sparen ipv opmaken.
Daarnaast zitten er wat dure uitgaves voor paard aan te komen.
Dus ik begin nu.
En eindig 1 januari.
Misschien dat ik het tegen die tijd weer verleng.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:21

Net de financiën even neergezet en schrok best van wat ik weer aan rotzooi had uitgegeven. :O Nog meer motivatie om daarmee te stoppen.

In plaats van een nieuw veulenhalster te gaan kopen heb ik gereageerd op wat tweedehands veulenhalsters. Ik ben benieuwd of dat wat gaat worden, scheelt wel heel erg in de kosten en hij groeit er toch zo weer uit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:31

Tegenvaller hier: laptop begeeft het. Nog een reden om te sparen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 18:36

Rena100 schreef:
Ik vind het een goed idee zoals Ginger18 heeft gedaan, even op een rijtje zetten hoeveel je bespaard hebt. Dat is een goede eyeopener...

Dat lijkt me wel lastig, want wanneer heb je bespaard? Ik heb vandaag geen huis gekocht wat ik graag wil, dus dat bespaard €150.000
Ik denk dat je beter bij kan houden wat je wél uitgeeft, zodat je kan zien dat je uitgaven elke maand minderen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:48

Je kunt niet echt bijhouden wat je bespaard hebt denk ik. Je kunt natuurlijk wel het verschil vergelijken door je afschriften van de vorige maand erbij te pakken en vervolgens te gaan vergelijken.

Kijk, als je iets teruglegt en je weet de prijs kun je het als 'besparen' zien, maar net wat antje_vip zegt kun je dat niet met alles doen.

Ik zet gewoon mijn inkomsten en uitgaven tegenover elkaar en kijk dan wat ik aan het eind van de maand over heb en zet dat apart. Ik heb nog geen groot doel om voor te sparen, maar dan zit er in ieder geval vast iets in de pot.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:15

Ik heb laatst mijn oude kamers bij mijn ouders uitgeruimd, en ik geloof dat ik binnenkort maar eens op een rommelmarkt moet gaan staan. Zo veel zooi :') Het geld wat ik daarmee krijg gebruik ik om cadeaus met Sinterklaas en kerst te kopen. Kan ik dat dan als besparen rekenen? <<)
Hopelijk zijn er nog wat rommelmarkten. Ben bang dat het momenteel niet helemaal het seizoen is?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:01

Ligt eraan welke regio
Ik heb ik al zitten kijken en het is nu allemaal indoor. ...

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:50

Regio Amsterdam/ Utrecht Mando. Helaas moet je bij indoor vaak betalen voor een standplek. Klinkt het ineens een stuk minder als een goed idee.
Moeten mijn berenbeeldjes/ bureaulampen/ sjaals/glazen beeldjes/meer onzinnige zooi wel heel veel gaan opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:30

Ik doe mee!! Een hele maand!
Ik kan best goed met geld omgaan, alleen was het deze maand een hele dure maand en ik wil even flink sparen!!

Waar ik vooral op moet letten is dat ik niet te veel broodjes koop bij de bakker of voor school nog even langs de supermarkt voor yoghurtdrink.

Alles wat ik overhoud van mijn vaste lasten wil ik opsparen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:13

plieza schreef:
Regio Amsterdam/ Utrecht Mando. Helaas moet je bij indoor vaak betalen voor een standplek. Klinkt het ineens een stuk minder als een goed idee.
Moeten mijn berenbeeldjes/ bureaulampen/ sjaals/glazen beeldjes/meer onzinnige zooi wel heel veel gaan opbrengen.

Kun je dat dan niet op zo'n fb pagina zetten? Ik kom veel van dat spul tegen op de pagina's in deze regio :j

Ik heb gister wel een nieuwe stekkerset met afstandbediening voor mn verlichting gekocht bij. Aldi, mn oude was stuk en het is toch wel makkelijk, de verlichting op een afstandsbediening haha. Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt, wellicht overbodige luxe, maar ik ben er toch blij mee :))

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:42

Oké, ik doe ook mee. Het is bij mij ook echt noodzakelijk! Ik kan gewoon niet door een hebbedingen winkel lopen zonder veel te veel zooi te kopen.
Ik heb een doel, wil een droom verwezenlijken en daar ben ik heel hard voor aan het sparen. Ik wil in februari 2016 een mooie reis maken met mijn man en zoontje. Hij is dan 10 en mag dan duiken met flessen. Voor mijn man en mij een droom om dit samen met hem te doen.
Ik leg nu iedere week 50€ weg maar ben bang dat we daar niet mee uitkomen. Dus er moet bezuinigd worden!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:37

Ik moet hier ook eigenlijk aan mee doen, want ik geef te veel geld uit aan dingen wat ik niet nodig heb.
Ik kan mijn eigen Action beginnen op zolder :')
Hetzelfde telt voor kleding. Ik ging naar de Primark voor truien, want ik vond dat ik al genoeg vesten had en had maar 1 trui, dus had nodig wat truien nodig. Ik moest 185 euro afrekenen aan de kassa en ik heb maar 1 trui gekocht :+ (en dan 4 dingen voor mijn vriend)

Ik wil de rest van dit jaar dan ook geen geld meer uitgeven aan onnodige dingen. Ik heb wel echt nieuwe enkellaarsjes nodig, want die ik nu heb zijn kapot en meer heb ik gewoon echt niet nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:28

Oef, valt dit nu onder "onnodig" of onder "doordachte investering"?
De Aldi had van die groot-formaat SDS+ boren. 5st voor de prijs waar ik er professioneel niet eens eentje kan kopen..... Nu weet ik dat ik die dingen af en toe nodig heb, maar voorlopig is daar nog geen doel voor..... Datzelfde geldt voor 400ml WD40 voor 2 euro. Niet zo scherp als het soms op de beurs in GB staat (met turkse handleiding erop of zo B-) ) maar daar vond ik het dit jaar niet en dat spul moet je als auto-knutselaar gewoon op voorraad hebben, toch........ net als duck-tape.

When it moves and it shouldn't, use Duck-tape; when it doesn't move and it should, use WD40.... :D

Voor de rest nog wat lekkers gekocht omdat ik morgen de hele dag mag kijken hoe anderen zich door de modder worstelen met hun auto's en ze daarvoor bij fouten nog mag bestraffen ook ~~}> :D dus dat zijn noodzakelijke investeringen om de hele dag scherp te blijven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:38

Ik zou t juist andersom moeten doen :P Ik geef bijna niks voor mezelf uit omdat ik altijd spaar voor een groter doel. Ik mag van mezelf eens in de maand voor 2 euro lunch halen bij de ah dichtbij t werk, maar zelfs dat gebeurd vaak niet eens :') wij doen met zn 2en voor maximaal 35 euro aan boodschappen per week meestal nog minder. Ik wil wel wat meer denken van ach koop s een nieuwev jas(die ik nu heb valt n beetje uit elkaar). Dit spaargedrag zorgt er dan wel weer voor dat ik terwijl ik alleen werk de studie van mn vriend betaal, we dit jaar op vakantie zijn geweest naar hawaii en we nu ook nog naar een koophuis kunnen kijken.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:39

Voor mensen die spullen kwijt willen: [LZP] [Centraal] Het weggeeftopic. ;)

Ik ben gelukkig redelijk goed geworden in geen onzin kopen, al gaat het nog wel eens mis bij kleding (truien) en lekkers (chocola). Ik doe ook mee om op die punten geen onzin meer te kopen, omdat ik met mijn vriend een huis heb gekocht (is nog in aanbouw) en dus elke euro hard nodig zal hebben. Heb nu vakantie en ben mijn kasten aan het uitruimen, schrok er wel weer van hoeveel kleding ik heb liggen, ondanks dat ik al een half jaar nauwelijks wat nieuws heb gekocht. Kwam nog een stapel nieuwe sokken tegen, maar dacht laatst dat ik geen sokken meer had, dus nieuwe gekocht :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 12:08

Ik ga goed tot nu toe, de hele week nog niks stoms gekocht... Alleen gisteren een tijdschrift, is dat erg?
En ik heb een zwak moment gekend; ik wilde zo graag naar Primark... :~ Maar ben nog steeds niet heen gegaan :+