Zou jij aan kinderen beginnen bij (bijna) geen geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:38

Een flexibele werkgever is enorm belangrijk. Ik kan (muv de dinsdag) zelf mijn zoon uit school halen, mijn werktijden zijn aangepast toen hij naar school ging. Daar tegenover staat dat ik om 7.00 uur op mijn werk zit en hem dus niet kan brengen. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Papa brengt (dus de afspraak met zijn werkgever dat hij later start) en mama haalt.
Met de Koningsspelen was ik dus ook van de partij, maar bv een voorleesochtend moet ik aan me voorbij laten gaan.

Pinda_Dipje

Re: Zou jij aan kinderen beginnen bij (bijna) geen geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:43

Ja een flexibele werkgever is echt onbetaalbaar.

De mijne wist dat wij afgelopen jaar in zwaar weer zaten door de ziekte van mijn man en verhoogde om die reden mijn bonus en eindejaarsuitkering. Daarnaast werd mijn zwangerschapsverlof van de jongste op hun kosten verdubbeld zodat ik me op de mantelzorg van mijn (toen net) ernstig zieke man kon concentreren. Eenmaal terug aan het werk mocht ik mijn werktijden aanpassen zodat deze meer in aansluiting waren op de schooltijden van zoonlief, dat is echt fantastisch! Zou het vreselijk vinden om zoveel van mijn kindjes te moeten missen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:44

Ik werk 's avond enkele avonden (in het weekend) per maand in de horeca.
Dan is mijn man thuis en ga ik de deur uit (tot 's nachts).
Zo verdien ik toch een paar honderd per maand erbij en hebben we geen oppas nodig.

Nu de kids wat ouder zijn (11,12,15) en als mijn man in bv de file staat (komt uit Amstelveen), kan ik gerust iets eerder vertrekken en zij dan een half uurtje alleen thuis zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:03

MarlindeRooz schreef:
Ik wil niet denigrerend doen, maar de mensen die ongeschoold / slecht verdiend werk doen hebben vaak niet het inzicht van goh... dit is niet verstandig. :n

Of ze weten dat als ze het kinderen krijgen blijven uitstellen, het er waarschijnlijk nooit van komt. En voor veel mensen is kinderen krijgen uiteindelijk toch het belangrijkst...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:05

zonnebloem18 schreef:
Nee maar je ze als enige in je klas moet missen omdat je ouders het niet kunnen betalen is dat knap banketstaaf.

Dat klopt, maar daar kom je als kind wel overheen hoor. Vervelend, maar als het geld er niet is dan is het er niet..

Volgens mij ligt dat ook echt aan welke buurt of welke school je woont/bezoekt. Een schoolreis van 500 euro *tok tok* Hoe krijg je het als school zijnde verzonnen.. (!) Dat zou ik uit principe al niet eens betalen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:05

Liezel1 schreef:
Ik kan hier een heel verhaal gaan typen, maat ik zal het bij één geval houden, waarbij ik werkelijk met stomheid geslagen was....

Ik heb jarenlang bij een (zorg)verzekeraar gewerkt. Op een dag belde er een mevrouw die verontwaardigd was dat ze een eigen bijdrage had op kraamzorg, want die kon ze niet betalen...
Ok, kan gebeuren... maar toen ik in het declaratie overzicht keek van deze mevrouw zag ik dat ze dmv IVF zwanger was geworden. De rekeningen ervan gingen over de 15.000 euro, uiteraard betaald door de verzekeringsmaatschappij. Echter, deze mevrouw had een premie achterstand van ruim 2.500 euro en liep al tijden bij het CVZ.
Sorry, maar hier kan ik 0,0 begrip voor opbrengen....

Ja, je hebt rare mensen erbij zitten.
En als ze dan ook nog eens niet op de natuurlijke manier kinderen konden krijgen, dan denk ik, (mag eigenljk niet) dat de natuur toch gelijk had.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:09

moet even reageren...
Ik heb 3 stiefkinderen, 14,8, 6 jaar oud en zelf een zoontje van 4.

Mijn 3 stiefkinderen zijn arm en gestresst opgegroeid, dit door zaken van buitenaf.
Ik ben nu 2 jaar hun stiefmoeder, we moesten naar de voedselbank, geen geld voor kleren laat staan extratjes of speeldgoed.
Nu gaat het langzaam financieel beter maar we zijn er nog niet.

Ik zie wat voor impact dit op de kinderen heeft gehad zowel positief als negatief.
Toch is het erg goed dat ze dit meemaken, de kids zijn erg dankbaar voor wat ze hebben, ze zien de belangrijke dingen in het leven en ze zijn niet jaloers op andere rijkere kinderen.
We zijn open en eerlijk naar ze toe en we leggen ze zoveel mogelijk uit.

Ze hebben geleerd om niet te oordelen over andere, ze weten hoe het voelt...
Ze zijn dankbaar met wat ze krijgen, maar niet jaloers op een ander.
Ze krijgen duidelijkheid over hoe de wereld werkt i.p.v hier heb je nieuw speelgoed en succes ermee.
Hierdoor hebben ze een voorsprong op andere kinderen, ze zijn behulpzaam, en geven zelfs hun laaste snoepje weg als ze zien dat een ander ook niks heeft, dit maakt hun prachtige mensen.

Tuurlijk wil je je kinderen niet zien lijden, maar ieder mens maakt nare dingen mee op zijn of haar manier, zo leer je je levenslessen.
dit zegt niet dat je bewust een kind leed aan moet doen natuurlijk.

Het belangrijkste wat een kind wil is liefde en duidelijkheid, geld is ook belangrijk maar niet het geld opzich wel de spullen en de middelen die je daarvan kan kopen, maar er zijn meerder wegen naar rome!
Hoe creatief wordt je als je geen geld heb! daar leren kinderen enorm veel van, kijk jantje mama kan het niet kopen maar als je echt wat wil dan kan het ook op een andere manier...hiermee leren kinderen door te zetten, nieuwe wegen te bewandelen en niet in hokjes te denken.

Ook al zal ik veel geld hebben wil ik dat mijn kinderen leren dat geld eigelijk waardeloos is, maar met het geld dat je hebt je goede dingen mee doet en goed uitbesteed.
ja en een keer teveel snoep kopen hoort daar ook bij.

Dat neemt niet weg dat het pijn doet om nee te moeten verkopen terwijl alle andere kindjes iets wel krijgen, dat wil geen enkele ouder.

Daarbij kinderen kan je nooit nemen, hoe dan ook is het een natuurlijk proces (zwangerschap) wat zelf dokters niet kunnen maniiuleren, ook al lijkt dat zo.
Een kind krijg je...
Oordeel niet over een ander, je weet immers het verhaal niet en niets is wat het lijkt.

Ik kan hier eigelijk niet over oordelen omdat elke situatie anders is, zelfs als op dat momet alles slecht lijkt te zijn kan 10 jaar later iemand er geheel anders naar kijken.

Mij is ook een hoop leed aangedaan, toen vondt ik het verschrikkelijk en was het hel...nu ben ik er dankbaar voor.

ja geld heb je nodig om te functioneren in deze maatschappij, geld heb je niet perse nodig om een goede ouder te zijn.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:09

Kamy schreef:
picobello schreef:
Kijk ik naar bijv. een dubbeltje op zijn kant en zie ik twee jonge mensen met een schuld van 65000 euro, dan denk ik stop je kinderwens maar lekker in de ijskast. Dat kun je gewoon echt niet maken. Bij,minder erge gevallen zou ik er zelf nooit voor kiezen, maar je kunt het mensen niet verbieden. Slim vind ik het sowieso niet.

Ja bij die aflevering dacht ik ook: Kom op zeg, je hebt toch ergens wel het verstand om te beseffen dat je je eierstokken beter even kunt negeren???? Ze waren 26 of zo? Kruip eerst eens uit die misère, bouw een fundament. En dan pas kids.
Maar goed, gezien het feit dat die ouders ze aardig geld toestopten, komen ze niet al te snugger over bij mij. Is ze aan komen waaien en nu moeten ze op eigen benen en lukt het niet.

Dan hebben jullie 4 handen op 1 buik nog niet gezien....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:10

Sammie schreef:
zonnebloem18 schreef:
Nee maar je ze als enige in je klas moet missen omdat je ouders het niet kunnen betalen is dat knap banketstaaf.

Dat klopt, maar daar kom je als kind wel overheen hoor. Vervelend, maar als het geld er niet is dan is het er niet..

Volgens mij ligt dat ook echt aan welke buurt of welke school je woont/bezoekt. Een schoolreis van 500 euro *tok tok* Hoe krijg je het als school zijnde verzonnen.. (!) Dat zou ik uit principe al niet eens betalen.

:oo
Zo dat is een flink bedrag.
Hier op school is er keuze uit diverse reisjes van goedkoper tot duurder.
Ze hebben ook een alternatief programma voor kinderen die niet meegaan.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:17

Hier redden we het met 2 kinderen redelijk prima bijna 11 en 12.
De een zit nu op speciaal onderwijs. Daar heb ik gelukkig geen extra kosten aan. Hij wordt gebracht en gehaald.
De jongste gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs.
Ze geeft een andere fiets nodig,maar die komt van marktplaats. Een laptop heeft ze ook nodig en dan kunnen we nog even doorgaan.
Mijn man werkt fulltime ik parttime.
Helaas niet waar ik voor geleerd heb. Maar goed ik werk onder schooltijden en ben dus voor de kinderen altijd thuis.
Schoolreisjes naar het buitenland vind ik persoonlijk ronduit absurd.
Je jaagt iemand behoorlijk op kosten.
Maar goed dat was er in mijn tijd ook niet.
Geld is makkelijk maar veel dingen kan je tweedehands kopen. Doe ik voor mijzelf ook.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:19

xxStitchxx schreef:
ja geld heb je nodig om te functioneren in deze maatschappij, geld heb je niet perse nodig om een goede ouder te zijn.

Met geld geef je een kind een huis, voeding, kleding, dus ja... je hebt wel geld nodig om een goede ouder te zijn. Ik vind dat je zelfstandig het bovenstaande moet kunnen geven aan je kind (dus zonder geld van derden/de maatschappij). Als je dat niet kunt, dan kun je dus geen kind onderhouden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:22

Op dit moment zijn er jonge gezinnen die van de ene op de andere dag in de armoede gestort zijn, omdat de ouders hun baan kwijt zijn door de crisis. Die hadden dan beter ook geen kinderen kunnen krijgen?
Ik ben het met Stitch eens: juist door armoede kunnen kinderen ook leren dat niets vanzelfsprekend is en dat het goed is dankbaar te zijn voor wat je hebt.
En ook moedigt het inderdaad creativiteit aan. Dat kan hele praktische vormen aannemen: ik heb dankzij de crisis ineens weer dingen gehaakt, ben aan het breien en heb al -tig kleren gerepareerd met de naaimachine. Terwijl ik, toen ik volop aan het kantoorwerk was, soms het idee had dat ik niet werkelijk leefde...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 14-10-14 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:24

Het is voor mij een andere situatie als je door omstandigheden krap zit of dat je krap zit en aan kinderen gaat beginnen door een tikkende klok.

Geld maakt niet gelukkig maar het is soms wel heel handig.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:25

luf_horses schreef:
Het mooie is dat wij kunnen kiezen of we kinderen nemen en wanneer we dat doen. Dit houdt ook in dat we tot op zekere hoogte de toekomst van ons kind uitstippelen met het bewuste doel het kind gelukkig te maken. Natuurlijk kun je je baan kwijtraken, ziek worden of kan het opvoeden anders gaan dan gepland, maar in mijn ogen is dat geen reden om in een onvoordelige situatie kinderen te nemen.

Ik begrijp best dat opvoeding en aandacht net zo belangrijk zijn voor een kind als de vrijheid dat een gevuld spaarvarken geeft, maar in mijn ogen moet het geen of/of zijn maar en/en.

Ik kan mijn kind alle liefde van de wereld geven, maar dat zal niet toereikend zijn als het gepest wordt vanwege zijn/haar armoedige kleding. Op dezelfde manier kan ik mijn kind met veel aandacht door het gymnasium coachen, maar wat is dat waard als er vervolgens geen geld is voor een goede studie? Ook ik heb geen kinderwens, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n wens niet te onderdrukken is tot ik de ideale omstandigheden heb gecreëerd.

Je laatste alinea sluit wel aan met wat ik bedoel. En voor mij geldt ook dat ik geen kinderwens heb. Dan heb ik waarschijnlijk ook een andere kijk erop......

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:25

Quellian, ik snap je hoor en tuurlijk heeft een kind recht op minimaal de basis.
Maar hoe leefde mensen 200 jaar geleden? ook toen kregen mensen kinderen...
Wie bepaald de norm/basis?

Allebij de kanten hebben wat voor het zeggen, dat is gewoon het moeilijke van het verhaal.
Ik denk niet dat er een goed of slecht is, verschild per situatie.

En wat nu slecht is, is later goed en andersom...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:26

hittepit_12 schreef:
Hier redden we het met 2 kinderen redelijk prima bijna 11 en 12.
De een zit nu op speciaal onderwijs. Daar heb ik gelukkig geen extra kosten aan. Hij wordt gebracht en gehaald.
De jongste gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs.
Ze geeft een andere fiets nodig,maar die komt van marktplaats. Een laptop heeft ze ook nodig en dan kunnen we nog even doorgaan.
Mijn man werkt fulltime ik parttime.
Helaas niet waar ik voor geleerd heb. Maar goed ik werk onder schooltijden en ben dus voor de kinderen altijd thuis.
Schoolreisjes naar het buitenland vind ik persoonlijk ronduit absurd.
Je jaagt iemand behoorlijk op kosten.

Maar goed dat was er in mijn tijd ook niet.
Geld is makkelijk maar veel dingen kan je tweedehands kopen. Doe ik voor mijzelf ook.

Dat was in "mijn tijd" er op sommige scholen ook al: de MAVO ging dan naar Berlijn, De HAVO naar Engeland en de VWO-ers gingen naar Florence... (hoe hoger de school hoe duurder, ja...)

Zul je maar op het Gymnasium zitten terwijl je moeder in de bijstand zit en je naar Italië moet van je school.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:27

xxStitchxx schreef:
moet even reageren...
Ik heb 3 stiefkinderen, 14,8, 6 jaar oud en zelf een zoontje van 4.

Mijn 3 stiefkinderen zijn arm en gestresst opgegroeid, dit door zaken van buitenaf.
Ik ben nu 2 jaar hun stiefmoeder, we moesten naar de voedselbank, geen geld voor kleren laat staan extratjes of speeldgoed.
Nu gaat het langzaam financieel beter maar we zijn er nog niet.

Ik zie wat voor impact dit op de kinderen heeft gehad zowel positief als negatief.
Toch is het erg goed dat ze dit meemaken, de kids zijn erg dankbaar voor wat ze hebben, ze zien de belangrijke dingen in het leven en ze zijn niet jaloers op andere rijkere kinderen.
We zijn open en eerlijk naar ze toe en we leggen ze zoveel mogelijk uit.

Ze hebben geleerd om niet te oordelen over andere, ze weten hoe het voelt...
Ze zijn dankbaar met wat ze krijgen, maar niet jaloers op een ander.
Ze krijgen duidelijkheid over hoe de wereld werkt i.p.v hier heb je nieuw speelgoed en succes ermee.
Hierdoor hebben ze een voorsprong op andere kinderen, ze zijn behulpzaam, en geven zelfs hun laaste snoepje weg als ze zien dat een ander ook niks heeft, dit maakt hun prachtige mensen.

Tuurlijk wil je je kinderen niet zien lijden, maar ieder mens maakt nare dingen mee op zijn of haar manier, zo leer je je levenslessen.
dit zegt niet dat je bewust een kind leed aan moet doen natuurlijk.

Het belangrijkste wat een kind wil is liefde en duidelijkheid, geld is ook belangrijk maar niet het geld opzich wel de spullen en de middelen die je daarvan kan kopen, maar er zijn meerder wegen naar rome!
Hoe creatief wordt je als je geen geld heb! daar leren kinderen enorm veel van, kijk jantje mama kan het niet kopen maar als je echt wat wil dan kan het ook op een andere manier...hiermee leren kinderen door te zetten, nieuwe wegen te bewandelen en niet in hokjes te denken.

Ook al zal ik veel geld hebben wil ik dat mijn kinderen leren dat geld eigelijk waardeloos is, maar met het geld dat je hebt je goede dingen mee doet en goed uitbesteed.
ja en een keer teveel snoep kopen hoort daar ook bij.

Dat neemt niet weg dat het pijn doet om nee te moeten verkopen terwijl alle andere kindjes iets wel krijgen, dat wil geen enkele ouder.

Daarbij kinderen kan je nooit nemen, hoe dan ook is het een natuurlijk proces (zwangerschap) wat zelf dokters niet kunnen maniiuleren, ook al lijkt dat zo.
Een kind krijg je...
Oordeel niet over een ander, je weet immers het verhaal niet en niets is wat het lijkt.

Ik kan hier eigelijk niet over oordelen omdat elke situatie anders is, zelfs als op dat momet alles slecht lijkt te zijn kan 10 jaar later iemand er geheel anders naar kijken.

Mij is ook een hoop leed aangedaan, toen vondt ik het verschrikkelijk en was het hel...nu ben ik er dankbaar voor.

Grotendeels met je eens, echter, mijn kinderen zijn in een gezin opgevoed waar geen gebrek aan geld was en hebben dezelfde normen en waarden als je stiefkinderen meegekregen, dat is geen kwestie van veel of weinig geld hebben maar van opvoeding.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:32

Opvoeding geeft ook de doorslag. Armoede maakt het moeilijker, er zijn ook mensen die alleen maar verbitterd zijn over hun jeugd. Maar dat kan met rijke mensen ook zo zijn... ik ken mensen die door nanny's zijn grootgebracht en meer liefde en aandacht kregen van de nanny dan van hun eigen moeder...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:37

zeker bigone! daarom zeg ik ook, ook als ik veel geld zou hebben dan zou ik mijn kinderen op deze manier opvoeden.
Geld opzich is namelijk waardeloos, ik kan niet leven van een stukje papier.
Draai het eens om, geld is niks waard hoeveel je ook hebt, wat je ermee doet en hoe je leeft is daarintegen wel heel veel waard.

wat is rijkdom?

ik kan met 10 euro misschien wel meer doen dan een rijk iemand die 100 euro heeft.

Heeft hier iemand ooit een mens gekent die nog nog nooit leed heeft meegemaakt?
nee het hoort bij het leven, het leven is als jing en jang. zonder jing dus ook geen jang.

Dus weinig geld is jing maar de liefde thuis is jang.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:48

Zoolgangster, precies wat minikatje zegt.
Je leven kan altijd op z'n kop gegooid worden, je kunt altijd in de sanering of bijstand of weet ik het wat terechtkomen, maar dat lijkt MIJ niet het moment om te kiezen voor een kind.

xxStitchxx, je kunt het leven niet meer vergelijken met 200jr geleden, niet eens meer met 10jr geleden.
Op basisscholen gebruiken ze geen bord met krijt meer, dat zijn allemaal vervlogen tijden. En je bent het naar je kind toe verplicht (vind IK) om daar niet in achter te blijven. Op sommige basisscholen werken ze al met tablets (mijn neefje van 13 had een iPad nodig voor de eerste klas op middelbaar onderwijs). We leven in een razendsnelle maatschappij en dat kost geld.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:49

Hm. Ik vind 'geen geld = geen kinderen' zo'n gevaarlijke stelling. Want waar trek je dan de grens? Mogen binnenkort dan ook alleen heel intelligente mensen kinderen maken? Of alleen gezinnen waarvan de moeder thuis kan blijven?

Ik zou zelf nu absoluut nog niet aan kinderen willen beginnen; ik ben nu 25 en pas klaar met studeren en voor vriendje geldt hetzelfde. Ik moet nog héél veel zien en doen (en ook sparen), en misschien dat ik het over een jaar of tien overweeg, misschien ook niet.

Ik ben zelf een perfect voorbeeld over hoe een arm gezin toch een kind heel gelukkig kan maken. Ikzelf was een 'ongelukje', en ben grootgebracht door voornamelijk mijn overgrootouders. Die mensen hadden het absoluut niet breed (waarbij mijn overgrootmoeder heel zwaar ziek was), maar wat heb ik een gelukkige jeugd gehad! <3 En de normen en waarden die ik heb meegekregen, die zijn onbetaalbaar en had ik voor geen geld van de wereld willen inruilen. Ik heb geleerd om zorgzaam te zijn, respect te hebben, maar ook trots te zijn, en dat wie hard werkt er uiteindelijk komt. Inmiddels heb ik twee mooie masterdiploma's en heb ik erg gave dingen gemaakt (zoals een lunch bij de ambassadeur in Londen, waarbij de ambassadeur en Londense topzakenmannen steevast met mij een praatje kwamen maken en niet met rijke medestudenten, omdat ik steeds zeer welgemanierd ben).
En dat terwijl ik het 'voortbrengsel' ben van een moeder van 21 die per ongeluk zwanger raakte en moest gaan poetsen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen.

Mijn broertje en zusje, das een ander verhaal. Die hebben financieel heel goede tijden meegemaakt, werden op materieel vlak heel erg verwend, maar hebben op emotioneel vlak zo enorm veel moeten missen doordat moeders inmiddels een eigen zaak had en amper thuis kon zijn bij de kinderen. Desondanks dat ze steeds het nieuwste speelgoed kregen en dure kledij, zijn ze heel vaak eenzaam en verdrietig geweest en hebben ze niet zo'n warme, hechte, mooie kindertijd als ik gehad.

Doe mij dan maar intellectuele en emotionele rijkdom, dat is veel belangrijker in het leven - en met een beetje extra geluk komt de rest dan ook wel.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:53

minikatje schreef:
Het is voor mij een andere situatie als je door omstandigheden krap zit of dat je krap zit en aan kinderen gaat beginnen door een tikkende klok.

Geld maakt niet gelukkig maar het is soms wel heel handig.

Ik zit dus in deze situatie, mijn vorige relatie is begin dit jaar beeindigd en heb inmiddels een nieuwe vriend. Ik ben hierdoor dus genoodzaakt om totaal op nieuw te moeten starten, had toen ook geen werk inmidels wel en werk dan ook full time met een tijdelijk contract, heb zelfs geen keuze. Ben bijna 35 en een hele grote kinderwens. Nu heeft mijn huidige vriend door iets stoms een hele grote schuld. Dit weerhoud mij niet van mijn kinderwens, die hopelijk binnenkort vervuld kan gaan worden. Ik zal dan ook om het financieel draagbaar te blijven houden full time moeten blijven werken. Ik weet dat opvang kosten met zich mee brengt maar heb geen keuze dit ook ivm werk van mijn huidige vriend, hij werkt in ploegen diensten en ook in de weekenden. Dan maar minder op vakantie maar wel gelukkig zijn. En niet zoals in mijn vorige relatie waar meer inkomsten waren ondanks dat mijn huidige vriend echt niet onaardig verdient. Mijn kinderwens staat hierboven. Zolang ik mijn kind alle basis dingen kan geven en zorg die hij nodig heeft. Wat weerhoudt mij hiervan dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:56

Vind je het verstandig om zo snel aan kinderen te beginnen. Als je je nieuwe vriend nog niet eens een jaar kent?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:57

En andersom?
Je hebt alles voor elkaar.. Relatie, (koop) huis, baan..
Dan is t tijd voor een baby..
Maar de crisis slaat toe in t bedrijf..
Baan kwijt, huis kwijt.. Door de spanningen relatie kapot.. Financieel aan de grond.. Moet je dan ook maar abortus plegen of je kind ter adoptie afstaan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:00

Is dat een vraag aan mij? Wat een rare vraag dan. Het gaat in haar situatie om een kind dat er nog niet is. Niet gemaakt, niet onderweg. Het is er niet..! Je gaat ook niet bewust aan kinderen beginnen als je iemand net 2 weken kent. Dat zijn meestal toch ongelukjes :+ Waar vindt het omslagpunt dan plaats?

Reden dat ik het vraag is dat ik veel mensen bij elkaar zie kruipen nog even snel voor de kinderen en vervolgens.. tja.. doel behaald wat dan?