onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:41

Je schoonzus overziet het niet dus die slaat woest om zich heen. Zoveel mogelijk negeren, zoals Maura ook al zegt. Jij bent alleen verantwoordelijk voor jouw eigen daden en niet die van een ander. Datzelfde geldt voor jouw verdriet en andere emoties, die deel je met de mensen waar jij ze mee wilt delen, omdat die mensen meerwaarde hebben voor jou.

Wat het verhuizen van je moeder betreft, blijf trouw aan jezelf en hou de goede band met je moeder in ere. Laat broer en schoonzus maar zoveel mogelijk modderen. Wees je er wel van bewust dat de rust waarschijnlijk niet weerkeert als je moeder verhuisd is: als zij niet naar haar zin zit (en dat kan zeker de eerste tijd zo maar het geval zijn) gaat dat nog een hoop gedonder geven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:44

Je hebt gelijk Maura, het is heel makkelijk om iets over iemand te zeggen als deze er niet bij is. Dat is de onhebbelijke gewoonte van mijn schoonzus, zij was hier ook niet mee begonnen als mijn broer (haar man) erbij was of moeders. Dan had ze haar mond gehouden, dan was ze gewoon heel schijnheilig vriendelijk blijven doen terwijl ze dit in haar achterhoofd heeft zitten, het zal me ook niet verbazen dat ze hier niets over zegt naar mijn broer toe, dat heeft ze in het verleden al vaker gedaan op deze manier (niet bij mij maar mijn andere zus) en hier niets van gezegd. Dan doet ze net of haar neus bloed.
Ik heb zoveel sneren in het begin voorbij laten gaan en gedaan alsof ik ze niet hoorde maar op een gegeven moment is het gewoon teveel. Ze probeert gewoon iets te vinden waar ze zeker weet dat ze me raakt en dan reageer ik wel ja, ik hoef tenslotte niet alles te pikken en me te laten zeggen. De waarheid mag zeker gezegd worden, ook tegen mij maar je hebt heel veel manieren om iets te zeggen en de manier waarop je iets over laat komen is ook heel belangrijk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:45

Maflinger_S schreef:
Wat het verhuizen van je moeder betreft, blijf trouw aan jezelf en hou de goede band met je moeder in ere. Laat broer en schoonzus maar zoveel mogelijk modderen. Wees je er wel van bewust dat de rust waarschijnlijk niet weerkeert als je moeder verhuisd is: als zij niet naar haar zin zit (en dat kan zeker de eerste tijd zo maar het geval zijn) gaat dat nog een hoop gedonder geven.

Hoop dat je hier geen gelijk in krijgt maar het kan inderdaad maar zo gebeuren, bedankt voor je tip!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 22:48

Morgen gaan we moeders verhuizen, tegen alle zin in van mijn broer neem ik op verzoek van moeders toch de paardentrailer mee. Het lijkt haar en mij beter gezien de weersvoorspellingen om met iets dichts de spullen over te verhuizen dan alleen een open aanhanger. Mijn broer wilde absoluut niet dat ik dat ding mee zou brengen, is veel te groot en te lomp zegt hij tegen mij en tegen moeders zegt hij dat het zo lastig is en een hoop gedoe om de trailer mee te nemen en aangezien ik er toch al kwam was dat genoeg. Hoe bedoel je schijnheilig.... Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen. Aan mij zal het niet liggen, doe normaal en ga niet in op sneren heb ik mezelf voor genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:59

Natuurlijk is met trailer handiger, wat een raar gedoe...
Succes morgen en goed van je dat je gewoon gaat en je ding doet

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:37

Eng mannetje.

Heel goed voornemen, hou dat maar vast.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:45

Gelukkig kiest je moeder nu jouw kant! Het lijkt er op dat je broer al jouw inbreng bij voorbaat afkeurd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 08:13

Daar heb je gelijk in Ymor, want ja ik ben maar de snotneus in zijn ogen.

Ben heel benieuwd hoe hij gaat reageren als ik aan kom rijden, of hij zegt niets en doet schijnheilig of hij probeert er op een tactiesche manier wat van te zeggen wat m nooit zo goed afgaat. Maar dat maakt me niet uit, ik weet dat mijn moeder het prettig vindt dat ik de trailer mee neem dus dan doe ik dat, kleine moeite heb geen last van dat ding.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:24

Ik zal wel iets heel fouts zeggen, maar ik heb toch het gevoel dat er echt twee kanten aan dit verhaal zitten.
Hoe dan ook hoop ik dat de verhuizing netjes verloopt en dat je moeder zich goed voelt op haar nieuwe plek. De rest lijkt me niet relevant en vooral vermoeiend :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:47

Lijkt me de juiste insteek MM, gewoon het beeste er van maken voor je moeder, laat maar zien dat het aan jou niet ligt +:)+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 16:44

Cayenne schreef:
Ik zal wel iets heel fouts zeggen, maar ik heb toch het gevoel dat er echt twee kanten aan dit verhaal zitten.

Nee hoor Cayenne dat mag je van mij prima zeggen, een verhaal heeft altijd 2 kanten, voor een ieder zoals deze dat opvat.

Goed, ik mijn bijdrage geleverd, het ging absoluut niet van harte en heb vele malen tot 100 geteld.
Mijn broer wilde dus absoluut niets van de paardentrailer weten en heeft er niets in willen zetten.
Prima dan niet, jij voelt je rug niet ik aan het einde van de dag. De eerste 3 vrachten waren halve vrachtjes, sloeg werkelijk nergens op, aanhanger zo goed als vol en de bus was nog in zijn geheel leeg. Paar keer geopperd zullen we niets in de bus doen? Nee dat hoefde niet we waren toch zo heen en weer. Ja de afstand van de huizen was werkelijk niets, alleen het tempo waarin gewerkt werd was erg traag. Mijn broer en hun zoon (mijn neefje) konden werkelijk 20 minuten lopen praten over hoe een kastje op de aanhanger te plaatsen. Ik ben op een gegeven moment maar de bus vol gaan stoppen met dozen, tegen de tijd dat zij een kastje op de aanhanger hadden was ik al 15 dozen verder. Mijn broer vond het verder alleen nodig om wat te zeggen als moeders in de buurt was, had hij niet hoeven doen want dat hoort ze toch niet zo doof is ze wel, als klap op de vuurpijl begon mijn schoonzus nog even mijn moeder op haar nummer te zetten, was totaal niet nodig en erg onredelijk. Mijn schoonzus wilde ramen gaan zemen aan de buitenkant terwijl er nog meer dan genoeg sjouwwerk was, of wilde in het andere huis gaan stofzuigen terwijl er in elk vertrek nog spullen stonden. Ze begon af te geven naar mijn moeder toe, ze had zoveel voor haar gedaan en dan ging me moeder nu zo tegen haar te keer, terwijl mijn moeder echt niet raar had gedaan tegen haar. Punt was gewoon dat ze haar zin niet kreeg en dan gaat ze dus blijkbaar zich zo gedragen (gezien ze tegen mij net zo tekeer ging ongeveer). Ik ben er maar tussen gesprongen want ik had daar absoluut geen zin meer in en heb gezegd dat de tijd veels te kostbaar was voor dit gedoe en dat we beter aan de gang konden gaan. Ik stond ook paf dat mijn broer zijn vrouw gewoon zo liet tieren tegen zijn eigen moeder. Ik had dat werkelijk nooit gepikt.
Heb tegen mijn moeder gezegd dat ze dit hele voorval naast zich neer moest leggen want het was niet de moeite waard om nog naar terug te kijken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:29

Je hebt om 15.44 uur tijd gevonden om te Bokken dus ik neem aan dat je moeder toen lekker in haar nieuwe huisje zat met alle spulletjes op zijn plek en alles lekker schoon? Dat bedoel ik niet rot maar dat is toch een mooie tijd? Ik neem dat jullie alle drie hard gewerkt hebben om ervoor te zorgen dat je je moeder netjes achter liet zo op haar eerste dag in haar nieuwe huisje?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 22:21

Nee het werk was toen nog niet klaar, ik ben naar huis gegaan omdat mijn moeder vond dat ik genoeg gedaan had en ook dondersgoed zag wat er gaande was. Ik moest thuis ook al het werk nog doen en loop met een gebroken teen rond. Mijn man is er nu naar toe om haar op te halen, mijn broer heeft het bed niet meer afgemaakt waardoor ze niet kan slapen vannacht behalve dan op een bank, ze komt nu dus hier overnachten samen met haar hondje. Morgen breng ik haar weer terug en dan gaan we de belangrijke dingen verder op orde maken.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:29

Fijn hé, familie }:0 .
Vind dat je erg netjes blijft en hoop dat je broer een keer goed op zijn plaat gaat, wat een naar figuur.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:38

Tjonge, jonge, je zorgt toch in ieder geval dat het mensje behoorlijk kan slapen? Ik snap je broer echt niet, als hij zo nodig voor z'n moeder wil zorgen dan had ie er moeten blijven totdat alles af was. Nou mogen jij en je man je moeder gaan "redden" deze nacht. Het begint al lekker.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 23:18

Wat ik erg raar vond vanmiddag was dat mijn broer zijn vrouw gewoon liet razen tegen moeders terwijl er geen verkeerd woord was gezegd. Ach ja ik ben het aardig gewend om zijn puinhopen op te ruimen en daardoor zal ik ook niet meer zo, hoe zal ik het zeggen, zo enthousiast over komen over hem. Ik ben bang dat het ze (mijn broer en zijn vrouw) erg tegen valt om nu ineens dingen te doen wat ze eerst eigenlijk nooit deden, plus dat de reden naar mijn idee voort komen uit schuldgevoel en dat is geen basis om iets vol te houden

ps ze was wel blij om hier te komen want ze kan in het nieuwe huis niet eens douchen want de hele badkamer staat nog vol met gereedschap enzovoorts bij ons heeft ze lekker haar eigen slaapkamer met badkamer dus kan ze lekker haar gang gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:10

Pffffff... Wat een gedoe.... Maar je doet je best.
Ik vind het zo sneu voor je moeder.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:09

Wat een gedoe zeg.....sneu dat je broer en schoonzus zo sukkelig te werk gaan en dat je moeder niet eens een bed heeft om in te slapen.
Dat is toch een van de eerste dingen die je inmekaar zet als je verhuisd.
Hopelijk is alles vlot opgelost en kan je moeder weer verder met haar leven in haar nieuwe huis en hopelijk het er ook naar haar zin gaat krijgen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 12:57

Anoniem schreef:
Ik vind het zo sneu voor je moeder.

Ja dat vind ik ook Tica_81. Had er ook al een slecht gevoel bij gisteravond en mijn man is er naar toe gegaan en heeft haar opgehaald, wat was ik blij dat we een extra mobieltje hebben en dat ik die gistermiddag bij haar achter had gelaten, zo kon ik haar toch nog bereiken.

kally schreef:
Wat een gedoe zeg.....sneu dat je broer en schoonzus zo sukkelig te werk gaan en dat je moeder niet eens een bed heeft om in te slapen.
Dat is toch een van de eerste dingen die je inmekaar zet als je verhuisd.
Hopelijk is alles vlot opgelost en kan je moeder weer verder met haar leven in haar nieuwe huis en hopelijk het er ook naar haar zin gaat krijgen...

Dat hoop ik ook!

Mijn man is al met moeders in het nieuwe huisje bezig, ik ga er nu naar toe met een pan verse groentesoep en een vers gebakken brood. Moest eerst thuis de stallen doen en nog wat klusjes. Dan maar eens kijken wat we vanmiddag gedaan gaan krijgen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:31

Jammer dat jullie het dan toch nog op moeten lossen en je broer met de eer zal proberen op te strijken...

Maar als je moeder dan maar goed zit, zou ik voorlopig mn broer niet meer hoeven te zien...pfff.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:19

Met mijn broer EN schoonzus ben ik even helemaal klaar inderdaad kally!
Moeders kan douchen vanavond en weer lekker in haar eigen bed slapen, in alle vertrekken is het veilig wat stroom betreft, geen half open wandcontactdozen meer, licht in elk vertrek. De magnetron doet het, alle dozen staan daar waar ze ze wil hebben. Morgen komt de wasmachine e.d, die worden dan aangesloten door iemand anders. Een aantal dozen zijn al uitgepakt dus voor vandaag konden we niet meer verder, alle deuren hangen er in dus ze hoeft niet meer op de tocht te zitten en kan ze lekker de ruimte verwarmen. We hebben nog even goed gepraat net voordat we naar huis gingen en mijn moeder heeft dingen gezegd waar ik erg van ben geschrokken, een hoop dingen die ik moet laat bezinken en ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet en of ik er wat mee moet doen..... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:24

Even een nachtje laten rusten maar en dan morgen verder denken?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:25

Jeetje...dat klinkt niet erg positief....sterkte daar dan ook maar mee..begint
steeds rotter te worden lijkt het wel....
Maar heeft ze geen CV of is het huis zo tochtig??...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:29

Ja er is wel een cv maar als er geen één deur in zit stook je je rot voordat het een beetje warm wordt, plus dat ze al een koukleum is en daar boven op erg moe natuurlijk. Nu kan ze alle vertrekken afsluiten omdat alle deuren er in zijn gehangen door mijn man dus is het ook lekker behaaglijk in het huisje.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:33

Zo te lezen zijn jij en je man vandaag in ieder geval goed bezig geweest en hebben je moeder de steun/hulp geboden die ze nodig had.

Geschrokken van een goed gesprek met je moeder, dat klinkt alsof je even tijd moet nemen om een ander te verwerken.