Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ZeSteigert schreef:Bij mij is er eens iemand aan de kassageweest die zijn geld terug wilde voor een product wat hij al een halfjaar gebruikt had en nu stuk was. Toen mijn collega hem vertelde dat dit helaas geen optie was omdat het al een halfjaar oud en gebruikt was
ZeSteigert schreef:Er wordt geen garantie gegeven en de meeste spullen zijn ook gewoon een paar euro en hierdoor mag je ook geen topkwaliteit verwachten vind ik zelf.
Shadow0 schreef:ZeSteigert schreef:Bij mij is er eens iemand aan de kassageweest die zijn geld terug wilde voor een product wat hij al een halfjaar gebruikt had en nu stuk was. Toen mijn collega hem vertelde dat dit helaas geen optie was omdat het al een halfjaar oud en gebruikt was
Eh.... afhankelijk van wat het product was kan dat gewoon terecht zijn.
Slaan is uiteraard nooit goed te praten. Maar de werkgevers lichten hun personeel soms ook erg slecht in over de wettelijke verplichtingen die ze hebben. Zoals bv bij garantie. En dat is voor de klanten ook wel weer knap vervelend.
Judith_: je weet niet altijd of iemand een goede reden heeft (spraak/taalproblemen zoals afasie om maar eens iets te noemen.) Er zijn mensen die wel een goede reden hebben en door het onbegrip van anderen gekwetst worden.
Maar afgezien daarvan, probeer het toch gewoon eens met een glimlach. Het scheelt namelijk ook voor jezelf vaak in ergernis als je ervan uitgaat dat het niet automatisch rot bedoeld is. Als je aardig terugdoet, glijdt het vaak veel makkelijker van je af dan als je erop ingaat. Dat houdt alleen maar een cirkel van frustratie in stand.

Shadow0 schreef:ZeSteigert schreef:Er wordt geen garantie gegeven en de meeste spullen zijn ook gewoon een paar euro en hierdoor mag je ook geen topkwaliteit verwachten vind ik zelf.
Geen garantie is in elk geval wettelijk onzin. Zelfs bij de action heb je recht op deugdelijke spullen. Maar het staat wel in verhouding inderdaad - na een half jaar is het vermoedelijk niet meer redelijk in dat geval. Maar als iemand de volgende dag terugkomt omdat het ding beschadigd blijkt, heb je dat wettelijk om te ruilen voor een heel exemplaar, of de koop te ontbinden. (Geld terug, geen tegoedbon!)
Daarover ga je echt niet moeilijk doen natuurlijk.
Cayenne schreef:Met stip op 1: bemoeizuchtige cassieres in het kleine ons-kent-ons dorpje waar ik voorheen woonde.
'Zo jeetje, een zak marsjes en een zak brosjes. Ben je niet bang dat je dik wordt? Zou je dat nou weer doen?'
En dan ook nog eens vragen of je een buikwandcorrectie hebt gehad omdat je zo afgevallen bent en hoeveel je nu weegt.
Weet je wat, hou maar!
VeraPopeye schreef:@Kimberly1995
Lekker asociaal.
Ik doe het ook wel eens hoor, maar niet te vaak omdat ik WEL rekening met klanten houd.
Telpeva schreef:kimberly1995 schreef:Moeten cassieres bij de AH, jumbo, c1000 en dergelijke een bepaalde snelheid hebben?
Hier bij de AH werkt een oudere vrouw bij de kassa, vreselijk traag altijd en het liefste sta ik niet in haar rij. Maar ze werkt er al jaren, dus ik neem aan dat het bij onze AH geen probleem is als iemand wat trager is.
sneeuwpop schreef:Mensen met een vast contract kun je niet zomaar ontslaan. En als je er echt vanaf moet gaat dat een hoop geld kosten.
Goof schreef:Ik vind het trouwens geen enkel probleem als cassieres met elkaar praten tijdens het werken. Mits er tussendoor ook aandacht voor de kant vanaf kan. Lijkt me niet meer dan menselijk da je soms even en woord wil wisselen met degene naast je om je werk gezellig te houden.
Ik vind een 'hallo' of 'goedemorgen' trouwens ook altijd meer dan zat. Ik kom niet bij de super om verhalen met cassieres aan te gaan, dus onpersoonlijk zal ik ze niet snel vinden.
.
vind dat ook weer zoiets. Ik groet de gasten altijd enthousiast, en maak soms een praatje. Maar soms heb je echt van die mensen er tussen zitten die helemaal niks kunnen waarderen
). Zij; ja pakje camel. Ik dus weer 'goedemiddag mevrouw' (glimlach al iets minder vriendelijk
). Reageert zij weer met ' ja een pakje camel'(zij klonk al iets geirriteerder en dat vingertje begon ook opeens wel erg opdringerig te wijzen). Maar goed, onder het motto 'drie keer is scheepsrecht'
ik weer onverstoorbaar 'goedemiddag mevrouw' (deze keer vergezeld met de strenge 'en nu graag normaal reageren' glimlach).
dat kan echt niet! Je gaat gewoon niet schelden tegen mensen die daar jou helpen met je boodschappen. Dat doe je niet. Gewoon niet.
Wat moet je zeggen.