Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:34

Bij mij is er eens iemand aan de kassageweest die zijn geld terug wilde voor een product wat hij al een halfjaar gebruikt had en nu stuk was. Toen mijn collega hem vertelde dat dit helaas geen optie was omdat het al een halfjaar oud en gebruikt was werd meneer boos en begon te slaan. Ik was net weg toen dus hij stond alleen. Maar dat soort dingen vind ik echt belachelijk..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:41

Ik mag dan toch hopen dat dat niet om een supermarkt ging maar om bv electronica. Dan zou ik ook terug gaan en mn geld terug willen. Al zou ik dan niet boos worden en beginnen te slaan. Ik had je collega dan gewoon simpelweg gewezen op de consumentenwet en dat ik recht heb op teruggave.

Als het toch wel om een artikel uit een supermarkt ging; OMG :oo

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:45

Ik heb heel veel respect voor de caissière, maar wat ben ik toch blij met de zelfscan. Heerlijk geen wachtijden en oudjes die zonodig in de spits boodschappen moeten doen en dan ook nog steeds niet weten hoe je moet pinnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:46

ZeSteigert schreef:
Bij mij is er eens iemand aan de kassageweest die zijn geld terug wilde voor een product wat hij al een halfjaar gebruikt had en nu stuk was. Toen mijn collega hem vertelde dat dit helaas geen optie was omdat het al een halfjaar oud en gebruikt was

Eh.... afhankelijk van wat het product was kan dat gewoon terecht zijn.

Slaan is uiteraard nooit goed te praten. Maar de werkgevers lichten hun personeel soms ook erg slecht in over de wettelijke verplichtingen die ze hebben. Zoals bv bij garantie. En dat is voor de klanten ook wel weer knap vervelend.

Judith_: je weet niet altijd of iemand een goede reden heeft (spraak/taalproblemen zoals afasie om maar eens iets te noemen.) Er zijn mensen die wel een goede reden hebben en door het onbegrip van anderen gekwetst worden.
Maar afgezien daarvan, probeer het toch gewoon eens met een glimlach. Het scheelt namelijk ook voor jezelf vaak in ergernis als je ervan uitgaat dat het niet automatisch rot bedoeld is. Als je aardig terugdoet, glijdt het vaak veel makkelijker van je af dan als je erop ingaat. Dat houdt alleen maar een cirkel van frustratie in stand.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:47

Een alleswinkeltje, met van alles en nog wat. Er wordt geen garantie gegeven en de meeste spullen zijn ook gewoon een paar euro en hierdoor mag je ook geen topkwaliteit verwachten vind ik zelf.
In dit geval ging het om iets van 5 euro geloof ik.
Bij een elektronica winkel ofzo vind ik het superlogisch idd, maar dat is dit absoluut niet. Meer een soort action.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:48

Aah ja dat is idd dan wel heel erg ja. In zulke winkeltjes ga je idd geen kwaliteit vinden. Dan is er een half jaar mee doen ontzettend goed zelfs.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:50

ZeSteigert schreef:
Er wordt geen garantie gegeven en de meeste spullen zijn ook gewoon een paar euro en hierdoor mag je ook geen topkwaliteit verwachten vind ik zelf.

Geen garantie is in elk geval wettelijk onzin. Zelfs bij de action heb je recht op deugdelijke spullen. Maar het staat wel in verhouding inderdaad - na een half jaar is het vermoedelijk niet meer redelijk in dat geval. Maar als iemand de volgende dag terugkomt omdat het ding beschadigd blijkt, heb je dat wettelijk om te ruilen voor een heel exemplaar, of de koop te ontbinden. (Geld terug, geen tegoedbon!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:50

Shadow0 schreef:
ZeSteigert schreef:
Bij mij is er eens iemand aan de kassageweest die zijn geld terug wilde voor een product wat hij al een halfjaar gebruikt had en nu stuk was. Toen mijn collega hem vertelde dat dit helaas geen optie was omdat het al een halfjaar oud en gebruikt was

Eh.... afhankelijk van wat het product was kan dat gewoon terecht zijn.

Slaan is uiteraard nooit goed te praten. Maar de werkgevers lichten hun personeel soms ook erg slecht in over de wettelijke verplichtingen die ze hebben. Zoals bv bij garantie. En dat is voor de klanten ook wel weer knap vervelend.

Judith_: je weet niet altijd of iemand een goede reden heeft (spraak/taalproblemen zoals afasie om maar eens iets te noemen.) Er zijn mensen die wel een goede reden hebben en door het onbegrip van anderen gekwetst worden.
Maar afgezien daarvan, probeer het toch gewoon eens met een glimlach. Het scheelt namelijk ook voor jezelf vaak in ergernis als je ervan uitgaat dat het niet automatisch rot bedoeld is. Als je aardig terugdoet, glijdt het vaak veel makkelijker van je af dan als je erop ingaat. Dat houdt alleen maar een cirkel van frustratie in stand.

Over speculeren gesproken. :D
Bovenstaande suggereert verkeerde dingen in mijn ogen. ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:52

Shadow0 schreef:
ZeSteigert schreef:
Er wordt geen garantie gegeven en de meeste spullen zijn ook gewoon een paar euro en hierdoor mag je ook geen topkwaliteit verwachten vind ik zelf.

Geen garantie is in elk geval wettelijk onzin. Zelfs bij de action heb je recht op deugdelijke spullen. Maar het staat wel in verhouding inderdaad - na een half jaar is het vermoedelijk niet meer redelijk in dat geval. Maar als iemand de volgende dag terugkomt omdat het ding beschadigd blijkt, heb je dat wettelijk om te ruilen voor een heel exemplaar, of de koop te ontbinden. (Geld terug, geen tegoedbon!)

Ik bedoel geen garantie als in bij een elektronica winkel: Een garantiebon mee en een jaar garantie.

De garantie die wij geven is geloof ik binnen 8 dagen ruilen met de bon. En als het dan stuk is ofzo krijgen mensen natuurlijk gewoon hun geld terug. En daar zijn we nog heel makkelijk mee ook. Heb wel eens mensen na een half uur terug gehad zonder bon :') Daarover ga je echt niet moeilijk doen natuurlijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:01

Judith_, waar vind je dat ik speculeer, en welke suggesties vind je verkeerd?

ZeSteigert: die termijn van 8 dagen geldt niet zomaar voor producten die stuk zijn. En ook de aankoopbon ligt iets genuanceerder - ja, het is redelijk dat mensen moeten aantonen dat ze het bij jullie hebben gekocht, maar als een koop een half uur eerder gedaan is en je weet het nog, kun je je niet beroepen op 'geen bon, geen teruggave'. Wat dat betreft doe je precies wat de wet vraagt, maar eigenlijk niet meer dan dat. Da's overigens voldoende hoor, zeker bij zulke goedkope producten. Maar er zijn nogal eens wat misverstanden over. Dat verkopers ineens doen alsof ze 'service' bieden, terwijl het gewoon gaat om het voldoen aan hun verplichtingen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:06

We zijn wel makkelijk hoor :)
Gewoon over het algemeen met alles eigenlijk wel.
Dat is het voordeel van niet in een megaketen werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:07

Ik vind dat je behoorlijk impliceert dat ik als medewerker bot en onvriendelijk reageer en dat vind ik onterecht en onnodig. Tussen geïrriteerd zijn en geïrriteerd reageren (op de werkvloer) zit voor mij een wereld van verschil. Dus er hoeft niet gesuggereerd te worden dat ik eens moet glimlachen naar de klant. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:46

Met stip op 1: bemoeizuchtige cassieres in het kleine ons-kent-ons dorpje waar ik voorheen woonde.
'Zo jeetje, een zak marsjes en een zak brosjes. Ben je niet bang dat je dik wordt? Zou je dat nou weer doen?'
En dan ook nog eens vragen of je een buikwandcorrectie hebt gehad omdat je zo afgevallen bent en hoeveel je nu weegt.

Weet je wat, hou maar!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:55

Cayenne schreef:
Met stip op 1: bemoeizuchtige cassieres in het kleine ons-kent-ons dorpje waar ik voorheen woonde.
'Zo jeetje, een zak marsjes en een zak brosjes. Ben je niet bang dat je dik wordt? Zou je dat nou weer doen?'
En dan ook nog eens vragen of je een buikwandcorrectie hebt gehad omdat je zo afgevallen bent en hoeveel je nu weegt.

Weet je wat, hou maar!

:oo
Ben ik gelukkig nog nooit tegen gekomen. Wat erg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:58

Oh, en dat is zelfs van 2 verschillende cassieres. En het is nog goed bedoeld ook. Dat maakt het nog moeilijker om er iets van te zeggen :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:44

VeraPopeye schreef:
@Kimberly1995
Lekker asociaal.
Ik doe het ook wel eens hoor, maar niet te vaak omdat ik WEL rekening met klanten houd.

Sterker nog, ik moet op sub totaal drukken voor ik op totaal druk. Dus als ze heel langzaam inpakken (wij hebben geen hele band waar alles op past, maar een vierkante meter om alles op te zetten), doe ik ook tussendoor wel eens sub totaal. Niks te asociaal.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:47

Telpeva schreef:
kimberly1995 schreef:
Moeten cassieres bij de AH, jumbo, c1000 en dergelijke een bepaalde snelheid hebben?

Hier bij de AH werkt een oudere vrouw bij de kassa, vreselijk traag altijd en het liefste sta ik niet in haar rij. Maar ze werkt er al jaren, dus ik neem aan dat het bij onze AH geen probleem is als iemand wat trager is.

Mensen met een vast contract kun je niet zomaar ontslaan. En als je er echt vanaf moet gaat dat een hoop geld kosten.
Er zijn ook wel eens tijden dat er weinig personeel te krijgen is, of dat iemand niet op Let en het personeelslid een vast contact krijgt omdat er niet op tijdis opgezegd en je hebt nog altijd het oude personeel dat mee wordt verkocht met de winkel - waardoor ze soms naar een anderffiliaal gaan of What ever. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:50

Bij de mensen die alleen 'pindakaas' zeggen helpt het vaak wel als je zelf eerst goedemorgen/goedemiddag zegt.
Dat is wel een hint en nog klantvriendelijk ook :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:54

sneeuwpop schreef:
Mensen met een vast contract kun je niet zomaar ontslaan. En als je er echt vanaf moet gaat dat een hoop geld kosten.

Dat wordt graag overdreven hoor, vooral als excuus om mensen never meer een vast contract te geven. Het is zeker niet helemaal waar. (Oh ja, je kunt ze inderdaad niet zomaar ontslaan. Maar dat lijkt me wel zo redelijk eigenlijk.)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:57

Goof schreef:
Ik vind het trouwens geen enkel probleem als cassieres met elkaar praten tijdens het werken. Mits er tussendoor ook aandacht voor de kant vanaf kan. Lijkt me niet meer dan menselijk da je soms even en woord wil wisselen met degene naast je om je werk gezellig te houden.

Ik vind een 'hallo' of 'goedemorgen' trouwens ook altijd meer dan zat. Ik kom niet bij de super om verhalen met cassieres aan te gaan, dus onpersoonlijk zal ik ze niet snel vinden.

Helemaal mee eens! Het zijn ook maar mensen :-).

En ik wil verder toch geen gesprek met ze aan gaan. Hallo, bedankt, dáág.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:59

ik heb bijvoorbeeld geen pauze samen met collega's, dus nee, pauzes zijn er niet om te kletsen :') vind dat ook weer zoiets. Ik groet de gasten altijd enthousiast, en maak soms een praatje. Maar soms heb je echt van die mensen er tussen zitten die helemaal niks kunnen waarderen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:01

haha dat heb ik idd een keer gedaan. Zelf 3 jaar achter de kassa bij een shellpomp gestaan.
Komt er een vrouw de shop binnen, zegt niks, wijst naar het sigarettenrek en zegt; pakje camel. Dus ik reageer met een vriendelijk 'goedemiddag mevrouw' (vergezeld met mn vriendelijkste glimlach :D ). Zij; ja pakje camel. Ik dus weer 'goedemiddag mevrouw' (glimlach al iets minder vriendelijk :+ ). Reageert zij weer met ' ja een pakje camel'(zij klonk al iets geirriteerder en dat vingertje begon ook opeens wel erg opdringerig te wijzen). Maar goed, onder het motto 'drie keer is scheepsrecht' :+ ik weer onverstoorbaar 'goedemiddag mevrouw' (deze keer vergezeld met de strenge 'en nu graag normaal reageren' glimlach).
En ja hoor, eindelijk viel het kwartje en kwam er eindelijk een goedemiddag terug :D

heropvoeden noem ik zulke momenten altijd :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:11

Als ik hier lees wat sommige klanten tegen cassières zeggen :oo dat kan echt niet! Je gaat gewoon niet schelden tegen mensen die daar jou helpen met je boodschappen. Dat doe je niet. Gewoon niet.
Überhaupt wordt er al veel te snel gescholden tegenwoordig, ik merk het overal om me heen.

Vanavond lieve cassière die me heeft geholpen mijn spulletjes in te pakken. De man achter mij zuchtten, weet je wat ze zei? 'Meneer, als u zich heel erg ergert aan het feit dat ik mevrouw even help, komt u dan zelf een paar dagen in een rolstoel zitten?'
Bleek achteraf dat zij dezelfde operatie heeft gehad als die ik ga krijgen. Goud. Zij heeft echt een hart van goud.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:15

Een klant noemde mij laatst 'poes', zal wel weer de nieuwste modetrent zijn of iets dergelijks.. Ik kreeg toen van mijn direct leidinggevende van dat moment te horen dat ik dat niet hoefde te accepteren en dat ik daar wat van mocht zeggen. Ik was bijna in schock, ben van mijn andere baan wel meer gewend dan mensen die me 'poes' noemen.

Mijn standaard begroeting en afsluiting is goedemorgen/goedemiddag/hallo/hoi en wilt u het bonnetje erbij? Fijne dag nog en tot ziens! Afhankelijk van hoe de klant op mij overkomt begin ik nog wel eens ergens over te kletsen. Of ik praat met de klant mee. Heb nog geen klachten gehad in ieder geval.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:18

Mensen die op mijn werk komen (groenteboer) doen dat ook vaak voor wat gezelligheid. Even hun verhaal kwijt kunnen.

Zo vertellen random mensen zonder dat ik er naar vraag dingen als dat ze pruimen halen voor hun man die binnenkort dood gaan aan kanker, of dat ze zelf terminaal zijn. Of iemand vertelde dat haar dochter anorexia had. :n
Ik sta dan ook wel eens van... Y;( Wat moet je zeggen.