Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:58

Ik heb voor soms gekozen. Want ja eens in het jaar rook ik weleens.

Heb het nooit vies gevonden zelfs! Maar heb nooit een pakje zelf hoeven kopen ;)

Wat ik wel vies vind is de geur die aan de mens hangt als ze roken. Anderzijds vind ik het bijvoorbeeld in een kroeg wel een bepaalde sfeer die lucht :P ... Helaas mag er niet meer gerookt worden. In restaurants vind ik het meer dan logisch daar niet van..

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:04

AmyII schreef:
Wat een koeienpoep. Da's ook weer zo'n veralgemenisatie waar ik me helemaal stuk aan erger.
Ik rook dus per definitie zou ik er onverzorgd uitzien en mijn omgeving vervuilen?
Ik ken niet rokers die maar eenmaal per week douchen en die in een zwijnenstal leven. Leeft nu elke niet roker volgens die standaard?

En zoals gewoonlijk wordt er bij de eerste regel in de verdediging geschoten. Dát is pas typisch. Als je verder had gelezen, had je begrepen dat roken zich sterk uit in de huid. Of een roker zich nu iedere dag wast en scubt en doet, dat maakt niet uit. Je ziet het gewoon. Je ziet het meestal ook aan de tanden en aan de handen. Heeft niks te maken met niet douchen o.i.d.

En ja ik zie heel, maar dan ook héél erg veel rokende mensen niet de moeite nemen om hun peuken weg te gooien. Zegt wederom niks over hoe een roker zijn huishouden runt en dat staat er ook niet. Onze omgeving is ook de natuur en veel vinden het niet moeite waard om hun peuk weg te gooien en daarmee vervuilen zij hun omgeving.

Dieren vreten dit soort dingen op en het verteert slecht tot niet. Ik vind dat niet kunnen. Dat een roker ervoor kiest om zichzelf te vergiftigen, vind ik nog tot daar aan toe (het is immers niet mijn lijf), maar daar dus ook de natuur en dieren daarin (bewust) mee te nemen vind ik not done.

gohya

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:18

Wat Kala zegt klopt ook gewoon.Je ziet het idd. aan de huid in je gezicht.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:56

Dat er rokers zijn die te pas en te onpas hun peuk dumpen vind ik jammer. Ik maak ze uit en doe ze in een asbak. Toevallig geen een in de buurt? Dan hou ik hem bij me totdat ik hem kwijt kan in een daarvoor geschikte bak.
En mijn huid? Ik heb vaak mensen tegen over me die verbaasd staan als ze horen dat ik rook. Tanden idem dito.

Dus het geld niet voor èlke roker. Net als dat niet elke niet-roker een zeurkous is,

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:08

Nee, ik rook niet. Als puber wel geprobeerd, maar ik blijk geen talent te hebben voor het inhaleren van rook. :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:13

Nee ik rook niet, soms denk ik wel ns zou ik t gewoon proberen? (Ik vind sommige sigarette wel lekker ruiken vooral L&M )

Ik weet nog dat ik zei: 'mij maakt t niet uit als mijn vriend rookt' tot dat ik daadwerkelijk een vriend kreeg die rookt! :+

Ik kon het niet uitstaan dat hij wel mocht aanlopen om buiten te roken en dat ik niet eens 2 minuten op mn mobiel mocht kijken omdat ik volgens hem verslaafd was. En vooral van het idee dat ik minder belangrijk was dan die sigaretten van hem werd ik helemaal gek. Als we ergens liepen moest ik m altijd delen met zn zuigstaafje. En als ik over stoppen begon wast nie te doen want hij was er niet klaar voor! Ik ben blij dat t nu al een aantal maanden uit is

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:20

ik rook niet,nooit gedaan ook,ook nooit een trekje oid genomen,wel aangeboden gekregen,want rokers willen vaak maar al te graag een nieuwe roker maken geloof ik...

afijn,ik vind het echt vreselijk stinken,en kan me gewoon niet voorstellen aan iets te gaan beginnen wat de eerste keer zo goor schijnt te zijn dat je over je nek gaat,dat bespaar ik mezelf maar...

daarnaast beroepsmatig toch wel heftige gevolgen gezien van wat sigaretten met een lichaam doen,ik zou niet kunnen roken en weten dat van binnen mijn lichaam zo vreselijk kapot gaat.

plus die zwarte tongen en tanden die je ziet bij heftige rokers..smerig gewoon...

daarnaast ben ik geheel niet verslavingsgevoelig,en zou niet eens willen beginnen aan iets waar je dan niet meer zonder kan,plus als ik zie wat die peuken kosten,zou daar mijn geld niet aan uit willen geven...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:21

Voeger was het heel normaal dat je rookte.
Tegenwoordig lijkt iedereen ineens allergisch.
Ik vind wel dat er erg in doorgeschoten word alcohol is toch ook normaal is dat niet schadelijk dan.
Leven en laten leven voorkom ernstige overlast voor anderen en voor de rest gaat het niemand iets aan.
Waarom moet iedereen overal een mening over hebben wil je niet roken nou dan doe je het toch gewoon niet.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:22

Ik ben bijna 4 jaar gestopt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:24

alcohol drink ik ook niet,alleen dat meurt niet zo als mensen dat wel nuttigen in je omgeving,van die smerige rook ga je zo vreselijk stinken,ook al rook jezelf niet,plus dat je gedwongen wordt "mee te roken",als iemand drinkt krijg je daar als niet drinker niets van mee....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:24

Ik rook niet meer. Heerlijk om ervan af te zijn en heb er ook echt geen zin meer in.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:25

Ik rookte, ben al een aantal jaren gestopt en echt ontzettend blij dat ik die stap toendertijd genomen heb. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:27

kimmie261 schreef:
alcohol drink ik ook niet,alleen dat meurt niet zo als mensen dat wel nuttigen in je omgeving,van die smerige rook ga je zo vreselijk stinken,ook al rook jezelf niet,plus dat je gedwongen wordt "mee te roken",als iemand drinkt krijg je daar als niet drinker niets van mee....

Alcohol meurt niet? nou ik vind iemand stinken die bier heeft gedronken.Ik vind het net zo erg stinken als nicotine.Beide stinken en zijn ongezond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:29

moet zeggen dat ik 100x liever ergens ben waar mensen alleen maar drinken,als waar mensen roken...

en nee drinken meurt echt heel veel minder als rook,maar goed,ik vind sigarettenrook echt héél vies stinken...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:30

Dan moet je niet naast iemand gaan zitten die bier drinkt en zeker geen zoen geven + dat iemand er heel vervelend van kan worden.
Ook kan alcohol ernstige gevolgen hebben voor je lichaam.
Roken doe ik niet bij anderen alleen thuis of buiten dus dan hoeft het toch geen probleem te zijn.
Voor de rokerslucht bestaat ook deo.
Als ik toen wist wat ik nu weet wat het met je lichaam kan doen dan was ik er ook niet mee begonnen.
Maar ik ben helaas niet zo sterk om er nu na al die jaren nog mee te stoppen.
Het is zoals het is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:36

Mars schreef:
RoodZonnetje schreef:
Precies dit dus.. Prima dat je je eigen gezondheid wilt schaden, maar blijf alsjeblieft van de mijne af. En dat ik dan maar verderop moet gaan staan wanneer iemand direct naast me een sigaret aan steekt? Omgekeerde wereld in mijn ogen, de roker veroorzaakt de overlast, niet ik.

Tja als ik buiten sta te roken en je hebt er last van zul je ergens anders moeten gaan staan ja. Goh, als ik me zo op zou winden elke keer als ik ergens last van heb buiten dan wordt het leven er niet veel leuker op hoor. Het is een vol land en je zult altijd wel een keer last van een ander hebben als je buiten bent, dat is niet anders.

Ik ga niet bewust naast een roker staan hoor, maar als iemand naast me zit en zo'n ding opsteekt, ja dan erger ik me. En terecht. Dat je jouw longen bloot wilt stellen aan die troep, prima, maar laat de mijne met rust aub ;) Vergelijking met naast iemand zitten die drinkt gaat daarom imo ook niet op, da's niet schadelijk voor je gezondheid. En ja ik loop zelf wel weg wanneer iemand een sigaret naast me opsteekt, maar asociaal blijf ik het vinden :) Effect van meeroken wordt door velen nog steeds onderschat geloof ik.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:39

ik ben ook geen alcohol fan hoor..vind inderdaad dat ook heel ongezond en vervelend dat mensen daardoor beinvloed worden.

alleen gaat het hier over roken,niet over drinken...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:57

RoodZonnetje schreef:
Mars schreef:
Tja als ik buiten sta te roken en je hebt er last van zul je ergens anders moeten gaan staan ja. Goh, als ik me zo op zou winden elke keer als ik ergens last van heb buiten dan wordt het leven er niet veel leuker op hoor. Het is een vol land en je zult altijd wel een keer last van een ander hebben als je buiten bent, dat is niet anders.

Ik ga niet bewust naast een roker staan hoor, maar als iemand naast me zit en zo'n ding opsteekt, ja dan erger ik me. En terecht. Dat je jouw longen bloot wilt stellen aan die troep, prima, maar laat de mijne met rust aub ;) Vergelijking met naast iemand zitten die drinkt gaat daarom imo ook niet op, da's niet schadelijk voor je gezondheid. En ja ik loop zelf wel weg wanneer iemand een sigaret naast me opsteekt, maar asociaal blijf ik het vinden :) Effect van meeroken wordt door velen nog steeds onderschat geloof ik.

Inderdaad. Ik moet elke dag 20 minuten wachten bij een busstation op de volgende bus, als ik dan rokende mensen zie staan, ga ik die niet opzoeken. Maar wat vaak gebeurt, is dat ik in zo'n bushokje op het bankje ga zitten en er dan mensen in datzelfde bushokje komen staan en een sigaret aansteken. Ik vind dat deze mensen er geen rekening mee houden dat er ook mensen zijn die het heel vies vinden. Het is een openbare ruimte dus verbieden kan ik het ze niet, maar ik vind het zeker asociaal gezien alle plekken die er op dat station zijn om zonder omstanders te kunnen roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:01

Ik rook ook, en niet een klein beetje :D Als ik op school ben of in de stad een borrel aan het drinken ben rook ik gerust een groot pakje op een dag weg.

Daarentegen respecteer ik het als mensen niet roken, en kan ik me ook ontzettend irriteren aan wel-rokers die idd overal maar hun peuken dumpen en er asociaal mee omgaan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:06

Ik heb zo'n 4-4,5 intensief gerookt (meer dan n pakje marlboro per dag) , rookte zelfs nog onder het eten! zo gestoord was ik haha..

Ben van de 1 op de andere dag gestopt en dat is me wonderbaarlijk goed gelukt..

Ik heb een tijdje terug tijdens een vrijgezellenfeest nog gerookt. Was wat aan't drinken en op die momenten heb ik dan echt nog zin in een sigaret, normaal nooit last meer van.
Heb dus flink gerookt en ik was me een potje Ziek!! toen ik thuiskwam.. God straft meteen whaha..
Blijf er dus wel vanaf hihi..

Toen ik rookte merkte ik het niet, nu ik niet meer rook merk ik dus wel hoe kleren enz gaan Stinken en ik ruik dat nu ook echt gelijk aan iemand. Als mijn zoontje bij mijn ouders is geweest (ze roken buiten op momenten dat hji echt daar is, maar goed het hangt toch in huis) stinken z'n kleren allemaal naar rook, jakkes.. Viel me voorheen echt niet op..

Maar ik ben wel niet zo'n hypocriet die nu opeens constant loopt te zeuren tegen anderen of die m'n ouders verbied om bij mij thuis te roken als ze eens een keer op bezoek zijn, terwijl ik zelf ook gewoon thuis altijd rookte. Ja ik vind het nu echt vies.. Maar ik heb zelf jaren intensief gerookt, dus ga het nu niet anderen verbieden. Wat iedereen toelaat thuis moeten ze zelf weten, maar die keer dat mn ouders er zijn en mijn zoontje ligt in bed gaat de afzuigkap aan en daarna de deur achterom open en kunnen ze wel gewoon die dag/avond roken bij mij.
Maar ik ook heel veel ex-rokers om me heen wat opeens hele pleidooien afsteken over hoe smerig roken wel niet is en ze haast niet meer in de buurt van een roker kunnen komen omdat ze stinken etc... vind ik dan wel weer een beetje hypocriet, want ze hebben zelf Jaaaren gerookt..

Ik merkte wel dat ik na het stoppen weer wat meer conditie kreeg, ik kon weer fatsoenlijk trappen lopen bv zonder meteen buiten adem te zijn hahaha...

Ik zou op zich zo weer kunnen beginnen met roken, want vond het gewoon lekker. Maar kan het tot nu toe eigenlijk gewoon heel goed laten, tenzij ik echt aant drinken ben, dan heb ik het altijd moeilijk. Maar na de laatste keer, zal me dat nu ook wel makkelijker af gaan.. Man, wat was ik ziek pff..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:56

Deo, kauwgum, smintjes, sorry... Slecht nieuws... Je ruikt (stinkt) nog steeds naar rook na een sigaret ondanks dat soort dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:58

Je ruikt absoluut nog naar rook, maar dat zijn meer je handen en je haar. Als je kauwgom eet dan kan je de geur uit je mond absoluut verminderen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:59

Ik rook niet. Gelukkig ook niemand uit mijn omgeving :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:21

Ik ruik liever de asbak adem van m'n man dan die zure lucht als ie eens een borreltje heeft gedronken :+

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:29

Als kind heb ik ruim 11 jaar "meegerookt" met mijn ouders.
Hoe fel ik er ook tegen was, mijn moeder kon niet stoppen met roken.
Door haar gezondheid is ze moeten stoppen.
Als jong kind had ik altijd problemen met mijn longen, nu nog steeds.
Ik heb astmatische bronchitis, meerdere malen een bronchitis opgelopen en ook al een paar longontstekingen te verwerken gehad.
Weet niet of het met mijn verleden als "meeroker" te maken heeft.
Maar wat me wel opviel : toen ik rôntgen moest laten maken van mijn longen (was toen 16), zei de behandelende dokter meteen dat ik moest stoppen met roken.
Ik zei dat ik nog nooit gerookt had en hij wist niet goed wat zeggen op dat moment, hij dacht dat ik stiekem rookte zoals zoveel tieners in die periode.

In elk geval rook ik dus niet.
Reden is vrij simpel, ik sta er niet achter, was er al tegen als kind.
Ik heb er ook geen behoefte aan, niet het gevoel dat ik iets mis omdat ik niet rook.
Mijn longen zouden het waarschijnlijk ook niet trekken. ;-)