Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:38

Amanda schreef:
Ik ben op weg naar een aantal voorjaarsconcerten.
Volgende week zaterdag de eerst. Invalklus op altsax, en het laatste stuk als solist op sopraansax (Let it go van Frozen). 28 maar eerste concert hobo. En 11 april groot concert met mijn eigen vereniging. Thema is keltisch, met artiesten. Super leuk!

Dus ik ben vooral aan het repeteren en thuis studeren momenteel :D

Wow dit is echt gek! Wij hebben 11 april ook een groot concert met thema keltisch en na de pauze een tribute aan verschillen artiesten....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:48

Klinkt alsof jullie in dezelfde vereniging zitten :+

Let it Go uit Frozen spelen wij ook idd, dat is wel een mooi stuk voor de sopraansax. Maar die solo zit er toch direct in het begin ook al in?

Wij zijn druk met repeteren voor de Open Nederlandse Fanfare kampioenschappen op 18 april.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:51

Niet dat ik weet :D

De solo is eigenlijk zang. Met begeleiding van harmonie.
ONFK is ook leuk! Heb ik een paar jaar terug ook aan mee gedaan. Goed concept, iedereen hetzelfde stuk :j

Veroo: ik had het ook niet gepland hoor :=
Maar hobo die er zit speel ik er nu al uit, dirigent was erg enthousiast over mijn klank en we hebben veel met klarinetten en fluit mee. Ik vind het wel heel spannend overigens :=
Scheelt al wel dat ik veel orkestervaring heb. Ik hoef me over de muziek niet zo druk te maken, alleen over de bijbehorende grepen :+

daffieduck83

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:59

Hier ook 2 voorjaarsconcerten en nog een heleboel losse dingen. Ondertussen ook begonnen met traverso (barokfluit) kan niet in de muziekvereniging maar is wel supermooi. Is dat bij saxofoon en hobo dat de f greep op sax de fis op hobo is, dat is bij fluit wel, dat was altijd heel verwarrend.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:03

Nee ik denk ook niet dat we in dezelfde vereniging zitten, maar het is wel stront toevallig.

Bij welk korps zit je Amanda?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:04

Bij mij ligt het wat stil doordat de griep hier al een maand heerst. Maar anderzijds is het carnavalseizoen sowieso niet mijn ding en marcheren met de hobo is geloof ik ook niet echt eenvoudig. :') Maar ik was wel van plan om de komende weken weer lekker te gaan meerepeteren. Voor de concerten voel ik me nog niet goed genoeg: te weinig orkestervaring en nog wat moeite met de grepen als er vijf mollen aan de sleutel staan. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:12

daffieduck83: :j
En de C op hobo is een hulpgreep voor Bes op sax. Lage C op hobo is Es op sax en Es op hobo is C op sax. En zo zijn er nog wel een paar. Een aantal grepen zijn hetzelfde, maar een aantal totaal niet, of net een beetje anders :+

lideli: bij BFO da Capo in Heinenoord. Inderdaad wel heel toevallig :D

soesita: jaaa, die mollen. Op sax hebben we voornamelijk kruizen. Soms wel 5 of 6. En nu ineens mollen. Irritant :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:09

Amanda schreef:
Niet dat ik weet :D

De solo is eigenlijk zang. Met begeleiding van harmonie.
ONFK is ook leuk! Heb ik een paar jaar terug ook aan mee gedaan. Goed concept, iedereen hetzelfde stuk :j

Veroo: ik had het ook niet gepland hoor :=
Maar hobo die er zit speel ik er nu al uit, dirigent was erg enthousiast over mijn klank en we hebben veel met klarinetten en fluit mee. Ik vind het wel heel spannend overigens :=
Scheelt al wel dat ik veel orkestervaring heb. Ik hoef me over de muziek niet zo druk te maken, alleen over de bijbehorende grepen :+

oh vandaar :D Geen enge solo's dus. :P
Ik zit opgescheept met Oblivion... :\ Enorm mooi stuk, maar bij al die lange noten kan ik steeds alleen maar denken; ik stik, ik stik! Vind het gewoon eng om te spelen, en het wordt er dan ook niet mooier op -O- Ik kan gewoon niet goed werken aan mooi spelen omdat ik steeds bang ben dat ik stik. Ook op 28 mrt, dus ik ga denk ik voorstellen dat iemand op trompet/bugel dat stuk gaat spelen als de dirigent het mooi wil hebben op het concert :+
Heb jij dat ook op hobo? Of ben je al zoveel tegendruk gewend van sopraansax? Op fluit heb je geen enkele tegendruk en is alles heel open dus ik had dat nooit.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:42

Oblivion is mooi <3

Hebben jullie er geen accordeon bij?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:45

nee gelukkig niet, heb een hekel aan accordeon :+ Het 'hoort' trouwens met bandoneon, dat is al beter. Maar het mooist is wel op hobo vind ik :+ Als je een goede hoboïst hebt :Y) Die ontbreekt bij ons in het orkest. (dat ben ik nl :D)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:54

Ik ga toch voor sopraansax :D
Heb 'm een paar keer mogen spelen en hij is zooo mooi :+:
Ik heb Adios Nonino voor mijn D examen gedaan. Ook zo mooi!

Dat weerstand probleem ken ik. Op sopraansax heb je ook wel weerstand, maar op hobo is dat veel meer. Logisch ook, want het is een nog kleiner gaat waar je lucht in moet persen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:13

Oblivion is echt mooi, op fluit ook wel eens de hobopartij mogen overnemen toen we het stuk speelden met een orkest waar we geen hobo hadden. Wij spelen nu 'A tribute to Piazzolla' ook wel een leuk stuk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:15

Adios nonino hebben wij ook wel eens gespeeld, super gaaf idd!
Net weer les gehad en heb maar besloten dat ik de dirigent ga melden dat hij maar iemand anders moet zoeken voor dat stuk. Een heel solo stuk is voor mij nu echt te hoog gegrepen nog vind ik. Dat stuk doorworstelen op hobo is echt meer overleven voor mij ipv dat ik er iets echt moois van kan maken.
Dacht op zich dat hij dat wel had gehoord tot nu toe tijdens de repetities :+ Maar vorige week zei hij nog dat hij er vertrouwen in heeft dat het echt mooi wordt :Y)
Alleen als ik de fluit erbij mag pakken heb ik er vertrouwen in dat het wat wordt :D

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:45

Soms klinkt het in je eigen oren ook slechter dan het daadwerkelijk is, dus misschien is het meer je eigen gevoel dan werkelijkheid.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:10

TS meldt zich ook weer even haha :wave:
Lees constant mee maar kan niet echt meepraten haha.
Vind het wel jammer dat ik zo ongeveer de enige ben in een drum/malletband en de rest hier allemaal in orkesten zit -O-

Ben nog steeds op zoek naar mensen die gestemd- & ongestemd slagwerk spelen. :D

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:00

Ja hiero :D maar dat wist je al haha. We hebben met carnaval weer een optreden gehad, straks met bevrijdingsdag weer een aantal (dus geen bfo helaas, das altijd een minpuntje). Jullie nog optredens in de planning?

Sorry als ik laat reageer, nogal druk met de studie :o

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 00:34

jaa Maartje i know haha.

wij gaan 't laatste weekend van maart een weekend naar zandvoort met overnachting voor 2 optredens en en met bevrijdingsdag in Wageningen weer zoals elk jaar bij de universiteit.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:24

Er staat veel concerten op de planning. Aanstaande zaterdag voorjaarsconcert met de Harmonie, volgende week met het fluitensemble en dan koningsdag, 4 mei, 5 mei, spelen met ensemble op een bruiloft en een groot buitenconcert met een rockband. Wel leuk

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 15:00

Kwam net dit filmpje weer tegen van de finale van onze taptoe vorig jaar.
Blijft een geweldig kippenvelmoment elk jaar als alle korpsen dit spelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:33

Hey wat grappig, die spelen wij elk jaar met dodenherdenking ook maar wij hebben er een hele andere solo inzitten :P Is een bugelsolo overigens.

Vandaag hebben we de hele dag repetitiedag gehad. Was wel even goed.
We hebben binnenkort voorjaarsconcert met als thema Guilty Pleasures :))
Spelen o.a. Mama Mia en een selectie uit the Wizard of Ozz (die is echt moeilijk haha).
Maar met de dweilband van het orkest spelen we een Happy Hardcore medley, en met het leerlingenorkest Thrift Shop van Macklemore. Super gevarieerd dus :D Echt heel leuk.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:50

Dit is idd trompetsolo Warboel. staat nog een filmpje op youtube van 2011 waarbij K&G Leiden de solo speelt, ook erg mooi.
Onze taptoe is altijd de zaterdag voor de herdenking op het Airborne War Cemetery in Oosterbeek.
Onze hele club is heel erg nauw betrokken met alle herdenkingen rondom WW2 in september elk jaar :)
Vandaar ook elk jaar dit nummer.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:09

Ow ja weet ik, bedoelde dat die bij ons een bugelsolo is :P lekker krom opgeschreven weer. Grappig zeg, mijn overbuurjongetjes zitten bij K&G _O- wát een korps is dat zeg :oo

Mooi zeg. Vind dat altijd echt kippenvel optredens.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:53

Ik speel geen instrument maar mijn vriend is er wel fanatiek mee.
Hij heeft vorig jaar zijn eigen blaaskapel opgericht samen met een vriend, De tukker duckband.
Ze hebben de instrumenten en de naam over kunnen nemen om er mee verder te gaan.
Het is nog een kleine en beginnende kapel, maar doen het al heel goed. meerdere optredens zijn er al gepland voor dit jaar.
Ook zijn hele familie zit in de blaaskapel, die zijn er ook van kleins af aan mee opgegroeid.
Ik vind het mooi om te zien en te luisteren, en bij de repetitie ben ik ook regelmatig bij.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 20:56

oké help :')

Wat betekend dit 3tje onder de notenbalk?

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:00

Een triool :P 3 achtste noten in de tijd van 2 achtsten :j