Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kipje39 schreef:Dan is mijn zoon jaren lang opgevoed door m'n vriend. Heeft mijn vriend hem jaren lang onderhouden en klaargestaan als papa..
Dat is toch wel anders als zo'n troela die net een half jr een relatie heeft met mijn vader en even oude dochters..

Ayasha schreef:Kipje39 schreef:Dan is mijn zoon jaren lang opgevoed door m'n vriend. Heeft mijn vriend hem jaren lang onderhouden en klaargestaan als papa..
Dat is toch wel anders als zo'n troela die net een half jr een relatie heeft met mijn vader en even oude dochters..
Nou nou, "troela"?![]()
Hij mag dan wel opgevoed zijn door je vriend, het is zijn vader niet. De dochters van TS haar man zijn lang en breed volwassen, die zouden beetje verder moeten zijn mentaal dan ze nu zijn. Ik reageerde verdorie op mijn 14 volwassener op mijn beide "stiefen".
Jiskaa: nee, dat ben je niet, dat zou ik ook niet toelaten en als mijn man dat toe liet, had ie een dubbel probleem (niet alleen met zijn dochters -die mijn eigen man trouwens gelukkig niet heeft maar goed for the sake of argument- maar ook met mij.)
Daarom dus dat ik reageerde met "nou nou"
Dacht dat je het over TS had.
Excuus!
Zij snapte gelukkig dat ze niet moeder achtig kon gaan doen of tussen ons en onze vader kon gaan staan. Hopelijk doet TS dat nu ook een beetje en komt dat de relatie ten goede
Kipje39 schreef:minikatje schreef:misschien is het handiger om ietsje objectiever te blijven ipv je eigen situatie te projecteren op de situatie van de ts. De ts is niet jouw stiefmoeder maar de stiefmoeder van O en J.
Als jij je net zo gedraagt als hen op een bruiloft dan ben je alsnog fout bezig.
Hatelijke gevoelens projecteren en zeggen dat mensen er niets van snappen als ze geen gescheiden ouders hebben zijn niet de meest effectieve adviesgevers.
Zou als ts deze pagina's ook even laten bezinken. Je wordt naast je thuissituatie ook nog eens beschuldigt van dingen die misschien niet waar zijn en moet je opeens je manier van leven verdedigen.
Ik ben altijd netjes gebleven tegen de vriendin van m'n pa.
En heb altijd met m'n pa besproken wat ik van de situatie vond.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken hoe die meiden zich kunnen voelen.
Tuurlijk vind ik het niet ok om spullen te doorzoeken en fysiek te worden.
Maar dat heeft te maken met de opvoeding voordat de ts in beeld kwam.

Jiskaa schreef:@Goof
Waarom? Er zit toch verschil tussen bij pappie om geld schooien, of je eigen huishouding verdeling? Ik hoefde toen ik 20 was ook niet aan te komen met een telefoonrekening van 130 euro. Sterker nog, ik moest toen gewoon mijn eigen rekeningen betalen, en anders nam ik maar prepaid. Ik zie daar toch duidelijk verschil tussen.
) wiebke schreef:We gaan daar samen achteraan, ik ben nu eenmaal beter aan de telefoon maar doe alles op de luidspreker en niets zonder zijn goedkeuring!
Ayasha schreef:wiebke schreef:We gaan daar samen achteraan, ik ben nu eenmaal beter aan de telefoon maar doe alles op de luidspreker en niets zonder zijn goedkeuring!
Dat vraag ik niet. Ik vraag of jouw man uit éigen initiatief zegt dat hij daar achteraan wil en jou dan om hulp vraagt omdat hij daar niet zo handig in is?