de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:28

[quote="MayDayParade"
Hmm, dus als mijn vader een jongere vrouw trouwt en ik daar niet blij mee ben, is het dus oke dat ik door haar spullen ga opzoek naar zwangerschapstesten, haar uitscheld en zwart praat als ze ook maar naar me kijkt, te laat kom op de bruiloft van mijn vader waar ik een belangrijke taak heb, de bruiloft verpesten, m'n vader aanvallen op het moment dat hij commentaar op me heeft, etc...
Hartstikke rot voor de kinderen dat hun vader een jongere vrouw trouwt, en dat ze even niet volle 100% aandacht van pappie krijgen, maar zo is het leven nu eenmaal. Jij zegt hier praktisch dat ze maar niet had moeten trouwen op de man waar TS verliefd op is om die dochters. Dochters die ook gewoon volwassen vrouwen zijn.
[/quote]

Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Als je mijn post niet snapt, kun je het gewoon vragen lijkt me?
Het is niet oke om aan elkaar of elkaars spullen te komen.
En ja, zij stapt in een bepaalde situatie, man met ex en kinderen, in mijn ogen is dat een compleet pakket. Take it or leave it, wederzijds aanpassen a la, maar niet naar 1 persoon voegen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:30

Ben ik nou de enige die zich niet zou laten uitschelden in mijn eigen huis, stiefdochter, opa, wie dan ook? Het vechten was niet verstandig, maar ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment er echt wel klaar mee bent.

Berichten op zoeken van TS, en zeggen dat als Ts haar 'handje ophoudt' moet ze niet zeuren wanneer de dochters dat ook doen, vind ik kinderachtige reacties en totaal niet relevant.

Ts, sterkte en blijf veel praten met je man, hopelijk kunnen jullie tot een oplossing komen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:32

Jiskaa schreef:
Berichten op zoeken van TS, en zeggen dat als Ts haar 'handje ophoudt' moet ze niet zeuren wanneer de dochters dat ook doen, vind ik kinderachtige reacties en totaal niet relevant.

Kan je vinden, ik vind dat TS met twee maten meet :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:33

Kipje39 schreef:
Dan is mijn zoon jaren lang opgevoed door m'n vriend. Heeft mijn vriend hem jaren lang onderhouden en klaargestaan als papa..

Dat is toch wel anders als zo'n troela die net een half jr een relatie heeft met mijn vader en even oude dochters..

Nou nou, "troela"? :?
Hij mag dan wel opgevoed zijn door je vriend, het is zijn vader niet. De dochters van TS haar man zijn lang en breed volwassen, die zouden beetje verder moeten zijn mentaal dan ze nu zijn. Ik reageerde verdorie op mijn 14 volwassener op mijn beide "stiefen". :+

Jiskaa: nee, dat ben je niet, dat zou ik ook niet toelaten en als mijn man dat toe liet, had ie een dubbel probleem (niet alleen met zijn dochters -die mijn eigen man trouwens gelukkig niet heeft maar goed for the sake of argument- maar ook met mij.)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:34

@Goof

Waarom? Er zit toch verschil tussen bij pappie om geld schooien, of je eigen huishouding verdeling? Ik hoefde toen ik 20 was ook niet aan te komen met een telefoonrekening van 130 euro. Sterker nog, ik moest toen gewoon mijn eigen rekeningen betalen, en anders nam ik maar prepaid. Ik zie daar toch duidelijk verschil tussen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:37

Ayasha schreef:
Kipje39 schreef:
Dan is mijn zoon jaren lang opgevoed door m'n vriend. Heeft mijn vriend hem jaren lang onderhouden en klaargestaan als papa..

Dat is toch wel anders als zo'n troela die net een half jr een relatie heeft met mijn vader en even oude dochters..

Nou nou, "troela"? :?
Hij mag dan wel opgevoed zijn door je vriend, het is zijn vader niet. De dochters van TS haar man zijn lang en breed volwassen, die zouden beetje verder moeten zijn mentaal dan ze nu zijn. Ik reageerde verdorie op mijn 14 volwassener op mijn beide "stiefen". :+

Jiskaa: nee, dat ben je niet, dat zou ik ook niet toelaten en als mijn man dat toe liet, had ie een dubbel probleem (niet alleen met zijn dochters -die mijn eigen man trouwens gelukkig niet heeft maar goed for the sake of argument- maar ook met mij.)

Er is te veel voorgevallen dus ja helaas heb ik geen beter woord voor haar.

Nee mijn vriend is niet de biologische vader van m'n zoontje, maar wel meer vader dan z'n echte vader!(die heeft hij sinds de zwangerschap van z'n nieuwe vriendin z'n kind niet meer opgehaald.)
Mijn zoon wordt echt opgevoed als eigen kind door mijn vriend.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:37

Wow wat een verhaal zeg TS.. Ik zou toch eens goed met je man praten..
Bizar dat O maar 3 jaar met jou scheelt en toch zo onvolwassen is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:38

Dat ging, voor alle duidelijkheid, dus niet over TS? (die troela)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:40

Ayasha schreef:

Nee absoluut niet!
Dan heb je mij verkeerd begrepen!

Ayasha
Blogger

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:43

aah oké! :D Daarom dus dat ik reageerde met "nou nou" :D Dacht dat je het over TS had. :D Excuus! ;)

Geryon

Van vader had ook een jonk mokkel, bijna de leeftijd van mij en mijn zus. Nou als die zich toch even ging bemoeien met de relatie tussen mijn vader en mij die al veel langer bestaat dan die van hun.. bepalen dat hij mij minder geld moest geven of iets.. of ook maar íets was in de richting van hoe ts lijkt te zijn/doen in haar OP.. :n Zij snapte gelukkig dat ze niet moeder achtig kon gaan doen of tussen ons en onze vader kon gaan staan. Hopelijk doet TS dat nu ook een beetje en komt dat de relatie ten goede :j

Anoniem

Ayasha schreef:

In dat geval zou zij dus een van de dochters zijn en kreeg dit topic een heeeeel hoog popcorn en cola-pak gehalte :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:44

Kipje39 schreef:
minikatje schreef:
misschien is het handiger om ietsje objectiever te blijven ipv je eigen situatie te projecteren op de situatie van de ts. De ts is niet jouw stiefmoeder maar de stiefmoeder van O en J.
Als jij je net zo gedraagt als hen op een bruiloft dan ben je alsnog fout bezig.
Hatelijke gevoelens projecteren en zeggen dat mensen er niets van snappen als ze geen gescheiden ouders hebben zijn niet de meest effectieve adviesgevers.

Zou als ts deze pagina's ook even laten bezinken. Je wordt naast je thuissituatie ook nog eens beschuldigt van dingen die misschien niet waar zijn en moet je opeens je manier van leven verdedigen.

Ik ben altijd netjes gebleven tegen de vriendin van m'n pa.
En heb altijd met m'n pa besproken wat ik van de situatie vond.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken hoe die meiden zich kunnen voelen.

Tuurlijk vind ik het niet ok om spullen te doorzoeken en fysiek te worden.

Maar dat heeft te maken met de opvoeding voordat de ts in beeld kwam.

Het was ook niet persoonlijk op jou gericht maar meer in het algemeen :)

@jiskaa, Je staat niet alleen.
In mijn huis wordt niet gescholden, ben je betoeterd.

Ik maak trouwens op uit het verhaal dat de ts niet eens zich zozeer bemoeide met de opvoeding, pas toen dingen uit de hand begonnen te lopen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:44

Ayasha schreef:
aah oké! :D Daarom dus dat ik reageerde met "nou nou" :D Dacht dat je het over TS had. :D Excuus! ;)

Er stond in mijn bericht 'mijn vader' :D
Maar dat geeft niet.. Miscommunicatie is zo gemaakt via internet ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:45

Anoniem schreef:
Ayasha schreef:

In dat geval zou zij dus een van de dochters zijn en kreeg dit topic een heeeeel hoog popcorn en cola-pak gehalte :D

En misschien een verhelderend inzicht :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:50

Jiskaa schreef:
@Goof

Waarom? Er zit toch verschil tussen bij pappie om geld schooien, of je eigen huishouding verdeling? Ik hoefde toen ik 20 was ook niet aan te komen met een telefoonrekening van 130 euro. Sterker nog, ik moest toen gewoon mijn eigen rekeningen betalen, en anders nam ik maar prepaid. Ik zie daar toch duidelijk verschil tussen.

Ja, ik ben het ook met je eens. Ik heb nooit mijn hand opgehouden, ik heb ook nooit iets gekregen in die zin, ik heb financieel altijd voor mezelf gezorgd, maar...... zij is wel zijn dochter, als het goed is komt zij op de eerste plek.
Ik vraag me gewoon af waarom TS er zo'n probleem van maakt dat haar man zijn bloedeigen dochter geld geeft als hij dat wil.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:53

Je hebt geld vragen en je heb teren op geld.
Mijn vader zou mij vierkant uitlachen als ik hem vroeg mijn telefoonrekening te betalen elke maand. (ookal heb ik een abbo van 12 euro ipv 130 ;) )

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:14

Jeetje hé.. Ik zou er ook niet heel vrolijk van worden als mijn ouders uit elkaar gingen en een nieuwe partner even dacht het gezin te kunnen besturen, maar wat zij allemaal tegen jou zeggen kan ook echt niet. Hopelijk vind je goede tips tussen de reacties.
En ik snap niet dat mensen over leeftijdsverschil gaan praten. Het was vast makkelijker geweest als de dochters jonger waren of jij een stukje ouder, maar als je toch gelukkig bent met je man, WAT is leeftijd dan?
Succes ermee in elk geval!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:17

zo.. wat een hoop reacties!

Ik ben vergeten te vermelden dat ik O na deze situatie nog aan de telefoon heb gehad, ze wilde vertellen wat ze 'zuur van me vond' . We hebben toen een redelijk gesprek gehad waarin ik duidelijk mijn excuses heb gemaakt. Het antwoord daarop was: 'als je iets zegt waar je toch geen zak van meent, houdt dan beter je mond'

Ik vind het niet erg als ze iets vragen en het echt nodig hebben, het is dan logisch dat ouders hun kind steunen.. maar een nieuwe jas terwijl er hier nog twee aan de kapstok hangen vind ik persoonlijk niet ok. Een telefoonabonnement die ze netjes iedere maand zou betalen.. gebeurt ook niet, terwijl het abonnement zonder zijn weten op zijn naam is afgesloten. Na 2 jaar betaald te hebben (á 130 per maand) liep het abonnement af en heeft J deze met 2 jaar verlengd zonder dit te melden. Het is maar dat ik erachteraan ben gegaan anders zaten we er nog steeds aan vast

Als vader nee zegt tegen een verzoek om geld krijgt hij dingen te horen zoals: 'op deze manier raak je me echt kwijt hoor pa, je snapt er ook niks van he?!' In mijn ogen is dat chantage en vind ik dat niet kunnen.. hier houdt ik verder altijd mijn mond over.

Ik stimuleer vader om zijn dochters meer aandacht te geven, ga een avondje bij O langs voor een spelletje en nodig J ook uit, ga met ze naar de bioscoop, ga met ze naar de Ikea voor mijn part... toch gebeurt dit niet. Ik kan hem moeilijk met een tasje + spelletje in de auto zetten naar zijn kinderen toe.

Ook begrijp ik heel goed dat het moeilijk is voor die meiden, ik ben hier 'ineens' , het onderwerp kinderen hebben wij 7 jaar lang kunnen bespreken en krijgen die meiden ineens op hun bordje.. ik begrijp dat dat moeilijk is voor ze, alleen weten die meiden niet dat ik ze begrijp ondanks dat ik dit regelmatig tegen ze zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:24

Jij mag het niet oke vinden dat pa geld aan de kinderen uitgeeft, maar tja... het zijn wel zijn kinderen. Probleem zit het volgens mij niet bij jou bij de kinderen, maar hoe je man hiermee omgaat. Hij laat zich blijkbaar makkelijk bespelen en de dames maken er dolgraag gebruik van.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-09-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:24

Maar vraagt jouw man dan om daar "achteraan te gaan"?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:27

We gaan daar samen achteraan, ik ben nu eenmaal beter aan de telefoon maar doe alles op de luidspreker en niets zonder zijn goedkeuring!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:27

Ik ben iemand die ook de andere kant kent.. dus ik ben zoon dochter van een vader met een nieuwe vriendin. Ik ben 22 dus ik verschil niet zo gek veel van jou en die dochters.
In eerste instantie kon ik mij goed inleven in de dochters.
Echter, zie ik dat hun vader van alles voor hen betaald waar ze geen donder mee doen.
Natuurlijk is het moeilijk voor hen om iemand van hun leeftijd als de vrouw van hun vader te krijgen.
natuurlijk vinden zij dat jij hun vader inpikt.
Dat hij hun rijbewijs betaald is ontzettend lief, en opleiding ook. dat is echt een godsgeschenk, maar als ze er niets mee doen, zou ik toch echt afhaken als vader:}

Ik vind dat zij de dingen die jij beschrijft, absoluut niet zo hadden mogen doen. Het zijn volwassen meiden, ze moeten gewoon lekker gaan werken voor hun geld, wat socialskills opdoen..
Maar ik ben ook van menign dat als hun vader het contact op afstand houdt, dat zij heel snel beslissen dat hij toch niks goed doet en niet meer in hun leven hoort en mag komen. Kortom, dat ze hem buitensluiten. Nu zal jij ongetwijfeld aan de ene kant een 'joehoee' roepen, maar aan de andere kant kan dat jouw man heel veel pijn doen.
Jullie hebben echt hulp nodig als gezin.
Jij bent getrouwd met jouw man, dus die meiden zijn jouw stiefdochters.
Jullie hebben gewoon echt gezinstherapie nodig.
om te leren communiceren.
Want ook al hebben zij hele andere normen en waarden, daar zitten toch deels de normen en waarden van je man in toch? Hij heeft hen toch mee opgevoedt?
zij moeten duidelijk dingen leren, en jij moet echt leren meer geduld te hebben met hen.
Ik begrijp je kokende woede(en wat ze op je bruiloft flikten is echt gewoon verbazingwekkend en onmenselijk), en ik begrijp dat je haar aanvloog, maar daar moet je je echt overheen leren zetten. Je mag jezelf niet zo boos laten maken.

en geloof me, dat kun je écht leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:28

wiebke schreef:
We gaan daar samen achteraan, ik ben nu eenmaal beter aan de telefoon maar doe alles op de luidspreker en niets zonder zijn goedkeuring!

Dat vraag ik niet. Ik vraag of jouw man uit éigen initiatief zegt dat hij daar achteraan wil en jou dan om hulp vraagt omdat hij daar niet zo handig in is?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 21:30

Ayasha schreef:
wiebke schreef:

Dat vraag ik niet. Ik vraag of jouw man uit éigen initiatief zegt dat hij daar achteraan wil en jou dan om hulp vraagt omdat hij daar niet zo handig in is?

Klopt, hij vraagt aan mij of ik voor hem wil bellen omdat hij hier minder ervaring mee heeft. Ik zal geen initiatief nemen met dit soort zaken, ook uit zelfbescherming