xEmily schreef:Waarom moeten mensen altijd zo veel roddelen? Waarom moeten ze zo'n grote sensatiezucht hebben?
>.>
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... -goed.html
Sommige van deze vragen zijn zo makkelijk te googlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xEmily schreef:Waarom moeten mensen altijd zo veel roddelen? Waarom moeten ze zo'n grote sensatiezucht hebben?
>.>
rocymax schreef:Hij of Zij reageert, en hij of zij betaalt.
Als het de bokkers zouden zijn is het mijns inziens trouwens reageren (mmervoud)
Batlow schreef:Betaald is hier geen werkwoord dan is het toch betaald?
Batlow schreef:Betaald is hier geen werkwoord dan is het toch betaald?
Arrabel schreef:nontie schreef:Ik vraag me wel eens af waarom mensen kritiek leveren op een topic van iemand die M-ZZ rijdt en zelf in hun onderschrift heeft staan: (Paard naam) B+6 o.i.d...
Het niveau dat je rijd zegt niet alles over je kennis over paarden, dus zo gek vind ik dat niet.
nontie schreef:Ik vraag me wel eens af waarom mensen kritiek leveren op een topic van iemand die M-ZZ rijdt en zelf in hun onderschrift heeft staan: (Paard naam) B+6 o.i.d...
Mooblie schreef:Ik vraag me ook al heel erg lang iets af. Mijn natuurkunde docent heeft er namelijk nooit antwoord op kunnen/willen geven :p
Zwem je harder, zachter of even snel in de dode zee?
Ter verduidelijking: de dode zee is erg zout, wat er voor zorgt dat je op het water komt te liggen
ivda schreef:Wat ik me al tijden afvraag, 'zien' blindgeboren mensen ook plaatjes in hun hoofd ? En als vervolg daarop: ' Horen' doofgeboren mensen ook een stem in hun hoofd?
Shiloh schreef:Batlow schreef:Betaald is hier geen werkwoord dan is het toch betaald?
Betaalt/betaald is altijd een werkwoord en vervoeging van betalen. Betaalt is tegenwoordige tijd stam+t, betaald is het voltooid deelwoord. In de zin: "Een man die betaalt" een man is dan onderwerp, betaalt het werkwoord. Het is dus gewoon stam+t, vervang het maar eens door kopen. Een man die etentjes koopt is correct, een man die etentjes gekocht is niet goed.
Batlow schreef:En het samengestelde 'betaald parkeren' ?
amber15 schreef:Riddershow schreef:Maar ja, met wie hebben die het dan gedaan? Want uit 1 gezien krijg je nog geen volksstam...
De vrouw moet een dochter of kleindochter van Adam en Eva geweest zijn. Pas veel later, toen er veel meer mensen op aarde waren, heeft God een huwelijk binnen een familie verboden.
Het verhaal over genetische afwijkingen etc. staat hier veel duidelijker uitgelegd dan dat ik het kan![]()
http://www.gotquestions.org/Nederlands/kains-vrouw.html
elenaMM77 schreef:Batlow schreef:En het samengestelde 'betaald parkeren' ?
batlow, er is een zeer makkelijk handvat en de meesten leren dit op de lagere school toch al?
bij twijfel vervangen door horen of lopen..
is het hoort parkeren?
of gehoord parkeren?
juist het is voltooid verleden tijd..
betalen.. stam betaal. komt de L voor in het kofschip? nee..
dus het is betaald parkeren.
Batlow schreef:ok ok, sorry. Ik dacht dat betaald parkeren een samenstelling was, maar niet dus. Er zijn genoeg uitzonderingen in Nederlandse taal, ik doe altijd mijn best om het zo goed mogelijk te schrijven en typen, maar ook om het te begrijpen.
Iris82 schreef:Waarom klinkt het water uit de kraan anders op het moment dat je afwasmiddel in de spoelbak doet? Wat gebeurt er precies met het water?
Amaris schreef:No_No schreef:Waarom wordt 1000kg een ton genoemd net als € 1000
Eigenlijk zou de vraag moeten zijn:
waarom heet in gewicht 1000 kg een ton, en heet in geld 100.000 een ton.
Zelfde woord, verschillende getalletjes.
No_No schreef:Waarom wordt 1000kg een ton genoemd net als € 1000