ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:30

Tja ik zou eerder bang zijn voor ebola...
Maar het beste is natuurlijk om helemaal niet bang te zijn voor dingen die zo'n beetje halverwege de andere kant van de wereld gebeuren :+: nergens voor nodig

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:31

pluisje88 schreef:
miezelke schreef:
http://www.vraagislam.nl/

Okee, als ik dat allemaal zo lees, is wat de moslimterroristen en radicale moslims doen, compleet tegenstrijdig met wat het Islamgeloof predikt. Maar hoe kómt het dan dat zij zo doen?!? Waar is het dan fout gelopen? Waar zijn zij ontspoord? Zien zij niet in dat wat zij doen niet klopt met de regels van hun geloof? Eigenlijk maken ze zich belachelijk maar ze snappen het niet...

Voor mij dezelfde vraag als wat hebben voetbalhooligans met de liefde voor voetbal? naar mijn idee gebruiken ze het voetbal om "legaal"een potje te gaan matten.

Dit hele terrorisme idee vind ik hetzelfde. Roep dat het geloof is en ineens kom je uit voor je mening en mag je legaal mensen omleggen

Hmmm, dat idee heb ik soms ook, IS (en andere) zijn mannen die hun 'vervelen' en graag oorlogje spelen, potje vechten. Beetje grote kinderen eigenlijk (Om het nu héél plastich voor te stellen he.). Zich verschuilen achter 'rechtvaardiging door geloof' maar eigenlijk van dat geloof de ballen kennen.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:39

Laura_Zodine schreef:
Maar het beste is natuurlijk om helemaal niet bang te zijn voor dingen die zo'n beetje halverwege de andere kant van de wereld gebeuren :+: nergens voor nodig

Jij denkt dat de IS alleen aan de andere kant van de wereld zit? :=

Volgens mij zitten ze echt overal, er waren ook nieuwsberichten hierover...
Dat vind ik gewoon het engste, je weet niet hoeveel er zijn en wat ze nu eigenlijk van plan zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:41

miezelke schreef:
Hmmm, dat idee heb ik soms ook, IS (en andere) zijn mannen die hun 'vervelen' en graag oorlogje spelen, potje vechten. Beetje grote kinderen eigenlijk (Om het nu héél plastich voor te stellen he.). Zich verschuilen achter 'rechtvaardiging door geloof' maar eigenlijk van dat geloof de ballen kennen.

precies ja :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:12

Ik weet dat ik er geen invloed op uit kan oefenen.... ben ik op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip, dan ben ik het haasje.
En dat onze media ook gekleurd en niet betrouwbaar is weet ik ook wel.

Maar ik vind het toch wel een eng idee. Met de huidige tijd en middelen zitten ze overal en kunnen overal toeslaan.

Ik heb liever de vrijheid die ik nu heb dan dat ik me moet onderwerpen aan beesten!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:16

Wij wonen trouwens in een echt SP gebied. En moeten dit jaar nog stemmen voor de gemeenteraad. Ben benieuwd of er zichtbaar rechtser gestemt gaat worden?
De NVU doet ook mee. Maar ik hoop dat de kiezers hun gezond verstand nog niet kwijt zijn en niet die lui stemmen....

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:23

Laura_Zodine schreef:

Niet meegekregen dat er aanslagen op Europa waren gericht (Brussel of Antwerpen). En wat denk je van de terugkerende groep.. Tikkende tijdbom je zal maar in een winkelcentrum naast zo iemand lopen..

Iris82

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:02

Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom wij toch F16's sturen terwijl we nog steeds in crisis zitten en overal op bezuinigd wordt? Ik begrijp de logica niet.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:25

Sowieso is voor zulke dingen geld weggelegd. Overigens is het natuurlijk digitaal geld en dat is overal. En tja het vormt voor ons ook een gevaar dus lijkt mij logisch dat ze daar iets tegen doen. Je kan beter je bevolking beschermen dan niks doen en straks bij wijze van geen bevolking meer hebben..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:32

Iris82 schreef:
Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom wij toch F16's sturen terwijl we nog steeds in crisis zitten en overal op bezuinigd wordt? Ik begrijp de logica niet.

De goedkoopste "type" overheid is een nachtwakersstaat.
De hoofdtaak daarvan is: waarborgen van de veiligheid.

Voila!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:59

Ik ben het wel met HC eens.

Ik denk dat geweld dit niet oplost. het word alleen maar erger. het probleem is zo enorm groot, volgens mij heeft niemand enig idee hoe dit conflict ooit opgelost moet worden.

Maar zorgen maken heeft geen zin. Je kan dan nog maar beter even genieten van het leven. :)

Ebola moet je ook niet bang voor zijn hoor. In westerse landen worden hygiënische regels veel beter gewaarborgd waardoor verspreiding hier echt miniem is. tevens zijn er al enkele succesverhalen met experimente medicijnen tegen ebola.

aan de andere kant, ik zeg; Apocalypse has started. ISIS neemt over, Europa en de VS plat. De rest van de wereld gaat dood aan Ebola :') hoppa weg mensheid. word wel eens tijd :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:07

Trouwens, die Fransman is ook onthoofd hè?!
Ze houden zich wel goed aan hun woord: 'Als Amerika niet stopt met aanvallen gaan we die en die onthoofden, is gebeurd.' Nu met die Fransman hetzelfde. Als nabestaande weet je al bijna zeker dat wanneer een filmpje op internet verschijnt met een bekende van jou dat diegene toch wel vermoord. Stel nou dat ze het met een Nederlander doen, denk maar niet dat Nederland die F16's en die militairen terug gaan trekken. Dus eigenlijk weet je als nabestaande al genoeg..

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:19

In de Filipijnen zijn toch ook nog 2 Duitsers ontvoerd door een organisatie die IS steunt? Duitse regering had een eis om losgeld en het verzoek tot stoppen met acties tegen IS. Duitsland onderhandelt ook niet. Logisch lijkt me.
Maar het is wachten op de 1e Nederlander die op de verkeerde plek is en het haasje is.
Die abu huppeldepup in Nederland had toch ook al gedreigd dat het sturen van Nederlandse F16s ons in Nederland duur kwam te staan?

Maar goed. Voor zwarte Piet artikelen hoeven we niet meer naar de Hema. Gelukkig kunnen we er wel een hoofddoek kopen. Hebben we misschien harder nodig

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:24

Iris82 schreef:

Omdat IS dus toch wel als grote bedreiging, ook voor ons, wordt gezien. Als je niks doet weet je ook niet tot aan waar ze gaan oprukken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:26

Oh dat van de Filipijnen heb ik niet meegekregen maar inderdaad het is wachten op een Nederlander :j
Tja, als je niks doet loop je gevaar maar als je de strijd aangaat loop je ook gevaar. In die zin kan je nooit iets goeds doen (ja het hele land laten bekeren maar dat gaat nooit gebeuren). Tevens heb ik ergens gelezen (wellicht in dit topic) dat deze gebeurtenis een herhaling van de geschiedenis is en dit dus beschreven staat in de bijbel. Staat er in de bijbel dan niet hoe deze situatie afloopt?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:30

Als ze uberhaupt komen dan komen ze. Doe je niets tegen. Geniet lekker van je leven :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:34

Poiuytrewq schreef:
Als ze uberhaupt komen dan komen ze. Doe je niets tegen. Geniet lekker van je leven :D

True maar voorkomen is beter dan genezen. Vandaar dat Nederland meehelpt. Lijkt me gek als ze dit niet 'winnen' kijk hoeveel landen er tegen IS strijden. Hoorde op het nieuws dat Nederland een jaar lang gaat inzetten. Mag toch hopen dat het voor de kerst al gedaan is met die organisatie(s).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:37

xNathaliee schreef:
Oh dat van de Filipijnen heb ik niet meegekregen maar inderdaad het is wachten op een Nederlander :j
Tja, als je niks doet loop je gevaar maar als je de strijd aangaat loop je ook gevaar. In die zin kan je nooit iets goeds doen (ja het hele land laten bekeren maar dat gaat nooit gebeuren). Tevens heb ik ergens gelezen (wellicht in dit topic) dat deze gebeurtenis een herhaling van de geschiedenis is en dit dus beschreven staat in de bijbel. Staat er in de bijbel dan niet hoe deze situatie afloopt?

Ik hoorde ergens dat het niet veel anders is als de kruistochten van vroeger (denk namelijk dat je daar op doelt). Ik ben Christelijk opgevoed, echter had ik nooit het idee dat kruistochten er op .. deze manier aan toe gaan?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:38

Als ik jou was zou ik idd het nieuws zoveel mogelijk mijden als je er zo gevoelig voor bent. Toen ik jong was had ik er ook veel last van en gewoon niet meer naar het nieuws kijken of kranten lezen hielp een hele boel :D

De media kan je maken of breken zeg ik maar...als het niet in de krant staat lijkt het niet te bestaan...van de mexicaanse griep en SARS hoor ik nooit meer wat maar bestaat het daarom niet meer? En alles wat er in de krant staat bestaat en komt ineens heel dicht bij...soms dichterbij dan nodig is....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:45

Courses schreef:
Ik hoorde ergens dat het niet veel anders is als de kruistochten van vroeger (denk namelijk dat je daar op doelt). Ik ben Christelijk opgevoed, echter had ik nooit het idee dat kruistochten er op .. deze manier aan toe gaan?

Nou, die kruistochten waren niet zo heel erg vriendelijk. Er wordt dan wel niet geschreven over het aantal slachtoffers, maar ik vermoed dat je bij deze quote (wel Wikipedia) toch ergens een lampje kan laten branden:
Citaat:
De kruistochten begonnen als een poging van de christenen om Jeruzalem, de heiligste plaats in het christendom, op de moslims te heroveren. De kruistochten waren dan ook een laat antwoord op de verovering van het Nabije Oosten.[1] Ze hadden een aantal specifieke kenmerken. Zo begonnen ze meestal met een oproep door de paus. De oproep werd daarop verspreid door middel van een pauselijke bul en preken van geestelijken. Formeel waren alleen kruisridders gerechtigd om op kruistocht te gaan (dat veranderde in 1213). De kruistochten werden gefinancierd door een specifieke belasting, zoals de cruzada of de 'Saladintiende'. Een laatste kenmerk is dat kruisvaarders een aflaat ontvingen.

Hoewel kruistochten later als een bijzondere categorie oorlogen werden beschouwd, zagen tijdgenoten dat anders. De kenmerken van de kruistocht liepen parallel aan de zogenaamde rechtvaardige oorlog (bellum justum). De rechtvaardige oorlog was een Romeins concept dat in de christelijke traditie geïntegreerd werd door Augustinus. Thomas van Aquino en Gratianus werkten zijn ideeën verder uit. Drie kenmerken stonden centraal: de oorlog moest worden uitgeroepen door een legitieme autoriteit, worden gevochten voor een rechtvaardig doel, en gevochten worden met een juiste intentie. De kruistocht voldeed aan al deze voorwaarden: de legitieme autoriteit was de paus, het doel was de bevrijding van Jeruzalem, en de intentie van de strijders was juist, omdat ze religieus gemotiveerd was.

Overigens werd de term kruistocht of kruisvaarder aanvankelijk niet gebruikt, hoewel wel gesproken werd van ridders van het kruis of ridders van Christus. De kruisvaarders zagen zichzelf vooral als pelgrims.

Ook interessant: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... adig.dhtml

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:53

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:01

@xnathalie, ja dat is zeker waar en ik hoop dat ook. Ik weet nog wel dat mensen bang waren voor de taliban. :+ Nou deze IS leeft niet 1000 jaar terug in de tijd en ze zijn zeer goed gefinancierd.
Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:07

Ik denk dat het echt wel goed is om stil te staan bij de gevolgen. Dit is niet ergens aan de andere kant.. Dit is iets waar Nederland ook hun mensen aan "levert". En om te voorkomen dat die maffies nog meer mensen ronselen is het taak om daar keihard aan te werken. Haat zaaien en op zo'n manier respect oogsten is blijkbaar iets wat trekt... En geloof me, dit is erg goed georganiseerd met transporten, financien etc.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:08

NathalietjeB schreef:

Al zou ik de Telegraaf ook niet blind vertrouwen. Feit blijft wel dat we een risico lopen maar dat was voor dat wij hulp boden al het geval :j
Alle openbare plekken kúnnen gevaarlijk zijn, maar dat hoeft niet per se hier mee te maken te hebben. Het leven bestaat nou eenmaal uit risico's.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:10

Wat ik me alleen afvraag..
Hóe weet je wat en waar je moet bombarderen. Die organisatie(s) lijken me slim genoeg om niet met z'n allen op 1 plek te gaan zitten of hun plek(ken) sowieso kenbaar te maken. Wellicht zitten ze zelfs al in Nederland maar worden ze pas geïnstrueerd om in actie te gaan wanneer de grootste groep in Syrië/Irak niet meer bestaat.