Maar het beste is natuurlijk om helemaal niet bang te zijn voor dingen die zo'n beetje halverwege de andere kant van de wereld gebeuren
nergens voor nodig Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pluisje88 schreef:miezelke schreef:http://www.vraagislam.nl/
Okee, als ik dat allemaal zo lees, is wat de moslimterroristen en radicale moslims doen, compleet tegenstrijdig met wat het Islamgeloof predikt. Maar hoe kómt het dan dat zij zo doen?!? Waar is het dan fout gelopen? Waar zijn zij ontspoord? Zien zij niet in dat wat zij doen niet klopt met de regels van hun geloof? Eigenlijk maken ze zich belachelijk maar ze snappen het niet...
Voor mij dezelfde vraag als wat hebben voetbalhooligans met de liefde voor voetbal? naar mijn idee gebruiken ze het voetbal om "legaal"een potje te gaan matten.
Dit hele terrorisme idee vind ik hetzelfde. Roep dat het geloof is en ineens kom je uit voor je mening en mag je legaal mensen omleggen
Laura_Zodine schreef:Tja ik zou eerder bang zijn voor ebola...
Maar het beste is natuurlijk om helemaal niet bang te zijn voor dingen die zo'n beetje halverwege de andere kant van de wereld gebeurennergens voor nodig

miezelke schreef:Hmmm, dat idee heb ik soms ook, IS (en andere) zijn mannen die hun 'vervelen' en graag oorlogje spelen, potje vechten. Beetje grote kinderen eigenlijk (Om het nu héél plastich voor te stellen he.). Zich verschuilen achter 'rechtvaardiging door geloof' maar eigenlijk van dat geloof de ballen kennen.
Laura_Zodine schreef:Tja ik zou eerder bang zijn voor ebola...
Maar het beste is natuurlijk om helemaal niet bang te zijn voor dingen die zo'n beetje halverwege de andere kant van de wereld gebeurennergens voor nodig
hoppa weg mensheid. word wel eens tijd
Iris82 schreef:Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom wij toch F16's sturen terwijl we nog steeds in crisis zitten en overal op bezuinigd wordt? Ik begrijp de logica niet.

Poiuytrewq schreef:Als ze uberhaupt komen dan komen ze. Doe je niets tegen. Geniet lekker van je leven
xNathaliee schreef:Oh dat van de Filipijnen heb ik niet meegekregen maar inderdaad het is wachten op een Nederlander
Tja, als je niks doet loop je gevaar maar als je de strijd aangaat loop je ook gevaar. In die zin kan je nooit iets goeds doen (ja het hele land laten bekeren maar dat gaat nooit gebeuren). Tevens heb ik ergens gelezen (wellicht in dit topic) dat deze gebeurtenis een herhaling van de geschiedenis is en dit dus beschreven staat in de bijbel. Staat er in de bijbel dan niet hoe deze situatie afloopt?
Courses schreef:Ik hoorde ergens dat het niet veel anders is als de kruistochten van vroeger (denk namelijk dat je daar op doelt). Ik ben Christelijk opgevoed, echter had ik nooit het idee dat kruistochten er op .. deze manier aan toe gaan?
Citaat:De kruistochten begonnen als een poging van de christenen om Jeruzalem, de heiligste plaats in het christendom, op de moslims te heroveren. De kruistochten waren dan ook een laat antwoord op de verovering van het Nabije Oosten.[1] Ze hadden een aantal specifieke kenmerken. Zo begonnen ze meestal met een oproep door de paus. De oproep werd daarop verspreid door middel van een pauselijke bul en preken van geestelijken. Formeel waren alleen kruisridders gerechtigd om op kruistocht te gaan (dat veranderde in 1213). De kruistochten werden gefinancierd door een specifieke belasting, zoals de cruzada of de 'Saladintiende'. Een laatste kenmerk is dat kruisvaarders een aflaat ontvingen.
Hoewel kruistochten later als een bijzondere categorie oorlogen werden beschouwd, zagen tijdgenoten dat anders. De kenmerken van de kruistocht liepen parallel aan de zogenaamde rechtvaardige oorlog (bellum justum). De rechtvaardige oorlog was een Romeins concept dat in de christelijke traditie geïntegreerd werd door Augustinus. Thomas van Aquino en Gratianus werkten zijn ideeën verder uit. Drie kenmerken stonden centraal: de oorlog moest worden uitgeroepen door een legitieme autoriteit, worden gevochten voor een rechtvaardig doel, en gevochten worden met een juiste intentie. De kruistocht voldeed aan al deze voorwaarden: de legitieme autoriteit was de paus, het doel was de bevrijding van Jeruzalem, en de intentie van de strijders was juist, omdat ze religieus gemotiveerd was.
Overigens werd de term kruistocht of kruisvaarder aanvankelijk niet gebruikt, hoewel wel gesproken werd van ridders van het kruis of ridders van Christus. De kruisvaarders zagen zichzelf vooral als pelgrims.
Nou deze IS leeft niet 1000 jaar terug in de tijd en ze zijn zeer goed gefinancierd. NathalietjeB schreef:Ik vind dit anders wel eng http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... ons-dreigt