Probleem, uitkering gestopt, geen werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:24

Cayenne, boerderijwerk, loonwerk, elektromonteur, tuinderij, kas, hovenier, schoonmaak, straatveger, bermonderhoud... Zoiets? Dat is wat me een twee drie te binnen schiet en absoluut niet volledig!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:32

Soraya10 schreef:
Prima, dus dan ga je 10 jaar WIA trekken vervolgens wil je een herkeuring om te gaan werken en dan maakt UWV een fout? En stel dat het wel zo is dan hoef je dus niets meer te doen? En alles afwijzen? Je moet gewoon werken en kun je dat niet dan moet je dat aantoonbaar maken. Zo simpel is dat.

TS verdient wel wat meer krediet dan dat: ze heeft het initiatief genomen om om hulp te vragen bij het UWV, en ook nu vraagt ze om hulp. Ik kan me goed voorstellen dat je nogal in paniek raakt als dat zo afloopt. En nee, ze kan niet aan alle adviezen meteen gevolg nemen. Aan sommige dingen misschien wel helemaal niet. Zullen we haar nu eerst de kans geven om de zaken op een rijtje te zetten?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:35

purny schreef:
Ik heb ook een fulltime salaris nodig maar ik pak elk baantje die mij word aangeboden. Al is het folders lopen, bij de post. Zeker in jou situatie vind dat je geen eisen kan en mag stellen.

Ja, dat vind ik ook. Zoals ik al eerder noemde kun je je voor een kranten- of folderwijk en voor postbezorger bij TNT vaak via internet aanmelden.
Eerst had je het er over dat je alles aan zou pakken en liever gisteren dan vandaag aan het werk zou zijn. Maar nu merk ik toch dat je best wat eisen hebt.

In je lijstje zie ik boerderijwerk en loonwerk staan. Je bent al heel erg lang uit de running en ik weet niet of je überhaupt ervaring hebt met boerderijwerk en loonwerk, maar bedenk wel dat dit met tijden enorm hectisch kan zijn en dat er dan veel (tijds)druk op je kan komen te staan. Daar moet je wel stressbestendig voor zijn.
Probeer wel realistisch te blijven.

Hopelijk slaag je voor je VCA en vergroot dat ook je kansen!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-08-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:37

Parttime geen baan?
Je verdiend tenminste iets en je hebt wat extra op je cv.
Er zijn zoveel werkzoekenden dat een fulltime baan lastig is, zeker als je er al zo lang uit bent en ze ook mensen die wel gewerkt hebben in de tussentijd van 10-15 jaar jonger kunnen krijgen.
Ik denk echt dat je de lat op dit moment te hoog legt..

mick75

Re: Probleem, uitkering gestopt, geen werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:51

Voor elektromonteur zijn er echt geen parttime functies. Nooit geweest en toen schoonpa vorig jaar met pensioen ging ook niet. Bij verl technische bedrijven wordt ook niet aan parttime gedaan.

Als ik volgende week slaag voor basisveiligheid vervijfvoudigen mijn kansen trouwens wel. Ben nu al een aantal keer afgewezen op het niet hebben daarvan. Bedrijven kunnen zich niet goed verzekeren als personeel dat niet heeft, iets met aansprakelijkheden.

Vooralsnog heb ik nog een maand of 2 de tijd. Ik weet dat er banen zijn waar ik meteen aan de slag kan, dat ga ik ook echt wel doen mocht ik voor die tijd niets beters hebben gevonden. Maar tot die tijd zoek ik liever actief naar iets soort van passends dan tijd die ik nu in passend werk zoeken besteed stoppen in een nood- baantje.

Ik besteed trouwens de hele dag aan solliciteren, advertenties zoeken en leren. En aan het doen van klussen. Zit niet op mijn luie reet te wachten.

Ik heb in dit topic heel veel informatie gekregen, die wordt allemaal genoteerd en ik bekijk alle maar dan ook alle dingen. Veel zijn er bruikbaar. Sommige dingen passen echt niet bij mij maar zijn zeker goed bedoeld, en ook daarvoor ben ik dankbaar. Al met al doe ik zeker wel iets met alles, al zal ik niet elk detail beschrijven.

In elk geval ben ik vandaag dankzij dit topic een stuk wijzer geworden en morgen heb ik ook weer genoeg te doen, te overdenken en uit te zoeken. Waarvoor wederom dank.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:53

Hoe doe je het eigenlijk tijdens een sollicitatiegesprek? Heb je dan ook last van faalangst?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:56

Cayenne, wil even zeggen dat ik het super vind hoe je TS probeert te helpen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:01

Maar die banen blijven echt niet liggen voor het oprapen. Als je een baan tegenkomt die maar voor tijdelijk is dan zou ik die gewoon pakken. Heb je in ieder geval weer even geld.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:02

Zo min mogelijk over nadenken en me niet speciaal voorbereiden. Ga ik me voorbereiden dan ga ik beren, komodovaranen, leeuwen en ratelslangen die samenwerken op de weg zien en gaat het dus mis. Ga ik er spontaan in dan gaat het me makkelijker af. Dan kan ik improviseren of zo, ik weet het niet. Ik weet alleen dat voorbereiding bij mij averechts werkt. Was vroeger op school al bij proefwerken. Had ik extra geleerd haalde ik gegarandeerd een onvoldoende. Deed ik het op de kennis die ik gewoon tijdens de lessen had opgedaan haalde ik hele goede cijfers.

En ik ben het ook met amanda eens. Ik waardeer de moeite die je in me stopt echt, echt heel erg!!! Dat had ik nog niet gezegd geloof ik maar mag niet vergeten worden.

Dat geldt ook voor de andere mensen!!!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:19

Soraya10 schreef:
Nou ik heb dit is even zitten lezen en het UWV heeft groot gelijk. Je kan het UWV wel de schuld geven, maar je hebt 10 jaar lang ''geteerd'' op de overheid en toen had je de tijd gehad om je te laten helpen.Als je ziek bent heb je wel degelijk recht op een reintegratie traject dus die moet al aangeboden zijn geweest op het moment dat je ziek was en zo niet had je het aan ze kunnen vragen(10 jaar lang) jij moet initiatief tonen een ander doet het werk echt niet voor jou. Je kunt niet jezelf neerzetten en verwachten dat het je word aangereikd. WIA krijg je alleen als je aantoonbaar kan maken dat je niet instaat bent om dat werk wat je deed te doen en zo dus inkomen verliest van je laatse inkomen. Dus stel je krijgt 1600 bruto in de maand en je word 50% afgekeurd en met de 50% dat je wel kan werken kom je niet aan de 1600 euro dan word dat aangevuld. Je bent afgekeurd toen der tijd op een burn out. Die is na 10 jaar niet meer van kracht. Dus dat je WIA niet meer loopt is niet zo raar. Een burn out duurt geen 10 jaar. WW bouw je op door te werken en dat doe je niet dus die valt dan ook af. Als je je aan meld bij een gemeente en ze komen met een baantje op de proppen leuk of niet ben je verplicht dit te gaan aannemen doe je het niet kun je bijstand vermindering krijgen of je vangt helemaal niets meer. Kun je faal angst hebben is niet het probleem van het UWV of gemeente dus hun kun je van je lijst schuldigen afstrepen.Faalangst in een zo een erge vorm dat je niet kan functioneren dan kun je als het erg genoeg is je door een psycholoog arbeid ongeschikt laten verklaren dan heb je recht op een Wajong uitkering. Moet je wel eerst naar een psycholoog gaan. Dus dat is advies 1 en dan geen nee ik moet eigen bijdrage betalen. Bel eerst maar eens even met je zorgverzekeraar, want normaal gesproken heb je een eigen bijdrage in medicatie van dien aard, maar word een x aantal consulten wel vergoed. Vraag of je recht hebt op een x aantal consulten en zo niet wat t je gaat kosten en of je dat bedrag in een betalingsregeling kan uitsmeren. Medicatie tegen angst is ook een eventuele oplossing voor een verbetering. Folder wijk om daarmee je onkosten tegemoet te komen is ook een oplossing. Je zoekt allemaal uitvluchten en uitwegen en schuldigen, maar jij zet jezelf in deze positie. Zelfmedelijde gaat je niet helpen. Je MOET dit zelf doen. Dus of je solliciteert je suf en er is vast wel iemand bij wie je op de laptop/pc mag of idd bibliotheek o.i.d of je zorgt dat iemand nou eens gaat bekijken hoe je er nu psychisch voor staat en gaat of je er bovenop helpen(je moet het dan alsnog zelf doen) of verklaart je arbeid ongeschikt en dan heb je recht op Wajong. Je zou een schop onder je kont moeten hebben.

Ik bedoel dit allemaal niet vervelend sommige mensen hebben tough love nodig. Zachte heelmeester maken stinkende wonde.

Succes en nogmaals geen ja maar.... gewoon doen!

Ik heb dit hele topic ook eens door zitten lezen en TS; ook ik kom van ver, heeel erg ver....

en voor de rest ben ik het helemaal met bovenstaande eens.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:34

Ik heb al heel vaak aangegeven dat dit topic niet om terugblikken gaat, noch over fouten die ik in het verleden heb gemaakt. What's in the past is in the past and let's keep it there. Looking back is only worth the neckache to learn.

Ik wilde uit die wia, anders had ik nooit om reintegratie gevraagd. had inderdaad lui kunnen blijven zitten waar ik zat maar wil gewoon werken. En het is ook niet zo dat ik gisteren werk had moeten hebben. Inmiddrls weet ik dat ik in elk geval inkomen kan genereren als de nood aan de man is.

Deze week ga ik besteden aan het vergroten van de kansen, door vca te doen en me verder te orienteren, naast de klussen die nog liggen. Volgende week heb ik ook weer een computer, dan ga ik keihard inzetten op solliciteren en mezelf wat trucs aanleren die mensen me in dit topic en per pb hebben gegeven.

Sowieso zet ik vol in op het vca examen, omdat dat mijn kansen ernstig vergroot, aangezien ik op functies solliciteer waarbij je met gevaarlike machines werkt, of met gevaarlijke materialen en die werkgevers dat wel onofficieel verplicht stellen.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:43

Je vroeg om concrete praktische tips, ook om efficiënt met je tijd om te gaan. Een idee heb ik al aangedragen in een eerdere post. Iemand anders droeg dat idee ook al min of meer aan, deed zelfs zeer concreet aanbod, ik zou daar maar op ingaan.
In het verlengde van dat idee: nadenken of er geen werk is dat je schriftelijk, online of vanachter je computer kan doen, want je bent schriftelijk erg sterk.
Ander idee, zo snel mogelijk toegang tot een computer regelen, want ik lees zo af en toe in je posts dat je dat op praktische punten tegenhoudt. Als je geen laptop kan kopen, dan naar de bibliotheek gaan. Dan kan je ook meteen solliciteren als je vacatures bekijkt.
Volgende punt, de stichting MEE kan je wellicht niet helpen, zei je. Vraag dan of zij je naar een andere organisatie door kunnen verwijzen. Ik zocht laatst naar vrijwilligerswerk hier in de buurt en kwam diverse oproepen tegen voor 'maatjes', of hoe je het maar wil noemen, gezocht. Mijn idee zou zijn: zorg dat je je bij een vrijwilligerscentrale o.i.d. aanmeldt als iemand die zo'n maatje nodig heeft voor het 'openen van de deuren' zoals jij het noemt. Die met je mee kan denken, een stappenplan kan maken, evt. mee kan zoeken naar werk of vooraf met potentiële werkgevers kan spreken om je probleem uit te leggen, of je op een andere manier kan helpen. Bijv. om daar wekelijks een middag of avond mee af te spreken voor dit soort zaken. Je wil geen professionele hulpverleners, maar je opent wel dit topic, dus misschien heb je wel behoefte aan 'gewone mensen' die je tips geven, zoals hier in dit topic nu ook gebeurt, maar die dan wat meer bij je in de buurt zitten en je wat meer concreet kunnen helpen. Of misschien is er een bokker in de buurt die wil helpen (weet niet waar je woont).

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:43

Kun je geen vertaler Engels worden?
Volgens mij spreek je dat heel goed....
(Nee, dit is een serieuze reactie)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 22:01

Visitor, de dingen die je noemt heb ik allemaal genoteerd en ik ga er zeker naar kijken, errst moet ik een beetje ruimte in mijn hoofd maken en alles op volgorde zetten.

Ik heb even gee pc nee. Geen excuus, wel een verklaring. Volgende week uiterlijk is ie weer terug, hij ligt ter reparatie bij de winkel en dat duurt langer dan ik had gehoopt (maar ik ben ongeduldig). Garantiewerk, zelf had ik het 1000 x sneller gekund maar niet onder garantie. Al is de timing echt beroerd.

Bij mee ben ik geweest, de kans is groot dat ik tussen de wal en schip val maar groot is nog net niet hetzelfde als zeker. Dus blijf ik ptoberen en anders zoeken naar een instantie die wel mag. Het ironische is dat mee me vanaf volgend jaar wel kan helpen, maar nu waarschijnlijk nog niet. En ik ben niet van plan volgend jaar hun hulp nog nodig te hebben haha.

Je hebt volledig gelijk dat ik zoek naar gewone mensen. Ik wil juist uit het hulpverleningscircuit. Daar maken ze je eerder afhankelijk en lui dan zelfstandig en dat is gewoon niet wat ik zoek of wil. En ik denk dat juist mensen die gewoon werken, of hun portie ook wel gehad hebben, in elk geval met beide voetjes in het leven en op de grond staan veel praktischer, en vaak ook wijzer, advies geven dan hulpverleners. En daar is dit topic wel het levende bewijs van.

Ik heb wel hulp aangeboden gekregen en daar ben ik meer dan dankbaar voor.

Vertaler? Nooit aan gedacht. Spreek wel goed engels en heb wel eens dingetjes vertaald (zowel brochures (schriftelijk dus) als live, bijna synchroon tijdens conferenties, mondeling dus). Ideetje! Thanx! Alleen gee recente ervaring of referenties.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:03

Ik wil je wel een cv sturen. Met brief. Mag je vertalen tegen betaling. Als je wilt... Let me know

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:05

Pff 10 jaar een uitkering trekken.. Ik kan daar echt slecht bij, maar dat terzijde.

Je zegt dat je veel ervaring hebt als elektromonteur, is een baan in de offshore niet iets voor je?
Ze zoeken daar altijd mensen (weet ik uit ervaring) en het betaald ontzettend goed. Ook interne
opleidingen zijn daar een mogelijkheid. Moet je wel je
veiligheidscertificaat halen maar hee, je moet er iets voor over hebben.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 22:09

Veiligheidscertificaten behalen is geen probleem. Offshore lijkt me geweldig, maar 15 jaar terug mocht ik dat niet als vrouw zijnde. Heb het toen geprobeerd. Nu moet ik dat wel overleggen met liefie, offshore werken legt ook een druk op je relatie. Maar
Ik ga er zeker verder naar kijken. Bedankt voor het idee!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:20

Top!
Gelukkig pc alweer bijna terug, dat is mooi. Ik wilde ook niet zeggen dat je dat als excuus zou gebruiken, maar er gewoon op wijzen dat dat dus kennelijk wel voor jou van belang is. In de tussentijd dan misschien vast nadenken over op welke vacatures je straks wil reageren en over een stappenplan. (Bijv. nadenken over in welke van de branches/beroepen die jij noemt je het meeste kans maakt, over welke banen je buiten de al genoemde je nog meer zou kunnen doen, je CV in orde maken, etc).
Vertaler, goed idee! Je hebt dus al wel ervaring, dat zeg je net. Maakt toch niet uit dat die niet recent is? Je Nederlands is ook erg goed dus je zou verder nog kunnen denken aan (in het Nederlands) online redigeren, tekstschrijven en dingen die daarbij in de buurt komen. (Is denk ik wel moeilijke 'markt' om in te komen, maar wie niet waagt....)
Maar wat zou je eigenlijk het allerliefst doen? Je bent lang elektromonteur geweest, zou je zoiets weer willen? (Of een ander beroep dat je eerder al hebt gedaan?)
Ben je op een goede manier weggegaan bij je werkgever(s) toen? Waren zij tevreden over je? Kunnen zij als referentie optreden, kan je weer met hen in contact treden, je situatie uitleggen en vragen of zij (bij hen of elders) een baan of meeloopdag weten? Ik zou proberen toch brutaal te zijn en zulke, wellicht oude, contacten aangrijpen. (Kan bijv. per mail als dat makkelijker is). (Dus niet om jezelf te 'verkopen' of 'presenteren', maar zeg gewoon ook wat je hier zegt, je hebt eruit gelegen en door faalangst gaan sollicitaties moeizaam, maar dat is niet van invloed op je verdere werk, je bent een keiharde werker en pakt alles aan, zoiets, en dat je het graag hoort mochten ze iets weten. Of de andere optie, fake it untill you make it, maar dan zal je jezelf dus moeten verkopen en daarvan zeg je juist dat je het niet kan).
Eigenlijk dus zoals anderen al zeiden: spread the word dat je op zoek bent naar een baan, bij iedereen die het maar wil horen (en niet wil horen), zet het op je facebook, twitter, maak een website, deel visitekaartjes uit als je klusjes doet voor mensen, whatever...
Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 22:41

Visitor, ik wil even zeggen dat ik je prettige en nuttige reacties zeer ernstig op prijs stel en volledig meeneem.

De zorgboerderij geeft een mooie referentie mee. De rest is te lang geleden. Het liefste wil ik in heg groen werken. Hovenier, boerenknecht, loonbedrijf, openbaar groenondrhoud of zoiets. heb ervaring met meerdere soorten vee, kan klauwbekappen vij schapen en geiten, heb ervaring met voornamelijk jongvee en leer makkelijk en snel. maar ik ga er niet vanuit dat ik veel keuze heb dus accepteer alles uiteindelijk. Maar in de eerste instantie probeer ik natuurlijk te zoeken wat me ligt.

Oude werkgevers bestaan niet meer. Failliet of overgenomen. Ben al best lang uit het vak.

Ik heb een aanbod van een bokker om een dag bij haar te werken voor een referentie en ervaring en het is heel jammer dat zij echt ver weg woont, maar ik zoek naar een manier daar gebruik van te maken. Maar 1,5 uur rijden en de bijbehorende benzine is geen kattenpis helaas.

Wat dit topic in elk geval heeft bereikt is dat mijn initiele paniek weg is. Ik weet inmiddels dat er altijd iets te doen is wat geld oplevert en dat geeft me de rust om iets gestructureerder te zoeken en met een iets rustiger oog. Dat is gruwelijk veel waard!!!

Dus iedereen daarvoor bedankt!!!

Meer tips, raad en andere vormen van schoppen onder mijn hol ( zolang ze niet te hard zijn, dan wordt ik opstandig) zijn altijd welkom en ik zal ook mensen wel op de hoogte houden. Ik waardeer alle adviezen ten zeerste. Ook sls ik er tegenin ga.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:55

Heb je al een LinkedIn profiel? Dat is in mijn ogen een relatief laagdrempelige manier om je cv bekend te maken, aan te geven dat je werk zoekt en een netwerk op te bouwen van ex-collega's en kennisen e.d.

En zit er in jouw regio een AB Oost achtig bedrijf? Dat zal dan misschien AB West heten maar die bemiddelen in mijn omgeving vaak voor groen, loonwerk en boerenbedrijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:11

Ik waardeer hoe rustig je blijft bij sommige ook al bedoelen we het allemaal goed en willen we je helpen. Ga eens proberen of je via je hulpverlener een verwijzing naar het UWV kan krijgen en dit maal voor een Wajongg status. Waarschijnlijk heb je daar eventueel recht op maar dat is altijd aan de verzekeringsarts. En de mensen van het UWV bijten echt niet, die zitten daar ook maar om je eventueel te helpen.
Jij hebt gewoon een beperking en dat is de stap naar het werk toe. Maar zolang je je hoofd in het zand blijft steken kom je geen stap verder.

Ga eens kijken of EMDR iets voor je zou zijn in overleg met je hulpverlener? Solliciteren en faalangst is een trauma voor jou en met EMDR haal je de scherpe randjes ervanaf. Het is even eng en je moet je gevoelens uiten maar wie weet helpt het?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 23:38

Maar ik wil geen wahjong of andere uitkering. Ik had heel makkelijk nog jaren mijn hand op kunnen houden maar dat wil ik niet. En het uwv heb ik ook geen zin meer in. Die leveren sl met al minstens zoveel stress als een baan, kan je beter werken. Het bezwaar ligt ook echt niet in het volledig goedkeuren. Het probleem ligt in de gebrekkige communicatie van hun kant en het abrupte stoppen zonder enige vorm van hulp of steun om verder te kijken. Je wordt niet eens in het diepe gesmeten maar meteen in de zee.

Ik heb faalangst ja, maar in de loop van dit topic is die onbedoeld uitgegroeid tot monsterlijke proporties en zo erg is het ook weer niet. Er valt best mee om te gaan. Het is ook controleerbaar zodra de deur open is, op een kier staat.

Ik was best in paniek toen ik dit topic opende. Nu is de paniek weg, de reacties in dit topic hebben daar zeker bij geholpen. En nu zie ik de dingen iets helderdrr, maar ook iets minder negatief. Ik heb geweldig lieve aanbiedingen gehad. Helaas niet allemaal haalbaar wegens afstand, maar wie weet, ik kijk er naar.

Er zijn wel mogelijkheden. Veel zelfs. Als ik dat vca haal (en dat ga ik gewoon doen☺, dan openen er weer wat deuren. Ik zie het in elk geval wat positiever in.

Maar meer advies blijft altijd welkom!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:47

mick75 schreef:
Het liefste wil ik in heg groen werken. Hovenier, boerenknecht, loonbedrijf, openbaar groenondrhoud of zoiets. heb ervaring met meerdere soorten vee, kan klauwbekappen vij schapen en geiten, heb ervaring met voornamelijk jongvee en leer makkelijk en snel.

Oké, mooi, je weet dus wat je wil en ik snap dat je dan eerst wil proberen of je zo'n baan kan krijgen, voordat je concessies gaat doen. Lijkt me dus een kwestie van even 1) een straal bepalen waarbinnen je kan/wil werken, alle bedrijven binnen die straal die aan deze omschrijving voldoen op een rijtje te zetten, al je genoemde eigenschappen en deze ervaring van jou (plus wat verder nog relevant is) in je cv te zetten en al die bedrijven een mail sturen met die cv om te vragen of je eens een dag mee kan lopen (of zelfs voor een open sollicitatie?); en 2) hetzelfde doen maar dan zoeken op vacatures op dit gebied in jouw regio en daarop reageren met diezelfde mail en cv :D (En even iemand vragen om mee te kijken met zo'n mail en je cv? Twee zien altijd meer dan een.) Ondertussen dan opties bedenken en achter de hand houden voor als hier niet op korte termijn iets uitkomt (dat kan natuurlijk heel goed, kan zijn dat er niks uitkomt), misschien zelfs nadat je de banen/bedrijven van je keuze hebt aangeschreven vast gewoon beginnen met een ander parttime baantje of klusje, dat sneller en makkelijker te regelen is, om alvast wat inkomen te hebben en maar aan de slag te zijn. Dat zou ik tenminste denk ik doen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 00:00

Klussen doe ik steeds gewoon tussendoor.

Voor de rest heb ik het ongeveer in gedachten zoals je beschrijft. Vriendlief leest alles mee, die zorgt ervoor dat ik niet de grootste onzin wegstuur.

Ik heb al een straal bepaald (en aangeschreven) waarin ik zeer actief zoek, een straal voor actief enz. Heb al veel bedrijven aangeschreven/ langsgeweest etc.

Waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken is digitasl solliciteren. Ik ben van de ouderwetse brievengeneratie, digitaal vind ik lastig en het staat me ook tegen maar ik weet best dat ik geen keuze heb daarin. Een mailtje op laten vallen vind ik een stuk moeilijker dan een brief subtiel op te laten vallen. Vroegah, 20 jaar terug, kon ik 10 brieven versturen en 10 x uitgenodigd worden. Per mail lukt op 500 brieven 1 uitnodiging amper. En eind '80 was het economisch ook geen hoogtij en waren vrouwen echt niet geaccepteerd in de techniek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 06:59

Voor het digitaal solliciteren (en ook alle andere problemen rond het vinden van een baan) kun je ook in dit topic terecht. [STW] Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9
Daar kijken bokkers ook elkaars CV en sollicitatiebrieven na en helpen met verbeteren/aanpassen en andere nuttige dingen :)