Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Soraya10 schreef:Prima, dus dan ga je 10 jaar WIA trekken vervolgens wil je een herkeuring om te gaan werken en dan maakt UWV een fout? En stel dat het wel zo is dan hoef je dus niets meer te doen? En alles afwijzen? Je moet gewoon werken en kun je dat niet dan moet je dat aantoonbaar maken. Zo simpel is dat.
purny schreef:Ik heb ook een fulltime salaris nodig maar ik pak elk baantje die mij word aangeboden. Al is het folders lopen, bij de post. Zeker in jou situatie vind dat je geen eisen kan en mag stellen.
Soraya10 schreef:Nou ik heb dit is even zitten lezen en het UWV heeft groot gelijk. Je kan het UWV wel de schuld geven, maar je hebt 10 jaar lang ''geteerd'' op de overheid en toen had je de tijd gehad om je te laten helpen.Als je ziek bent heb je wel degelijk recht op een reintegratie traject dus die moet al aangeboden zijn geweest op het moment dat je ziek was en zo niet had je het aan ze kunnen vragen(10 jaar lang) jij moet initiatief tonen een ander doet het werk echt niet voor jou. Je kunt niet jezelf neerzetten en verwachten dat het je word aangereikd. WIA krijg je alleen als je aantoonbaar kan maken dat je niet instaat bent om dat werk wat je deed te doen en zo dus inkomen verliest van je laatse inkomen. Dus stel je krijgt 1600 bruto in de maand en je word 50% afgekeurd en met de 50% dat je wel kan werken kom je niet aan de 1600 euro dan word dat aangevuld. Je bent afgekeurd toen der tijd op een burn out. Die is na 10 jaar niet meer van kracht. Dus dat je WIA niet meer loopt is niet zo raar. Een burn out duurt geen 10 jaar. WW bouw je op door te werken en dat doe je niet dus die valt dan ook af. Als je je aan meld bij een gemeente en ze komen met een baantje op de proppen leuk of niet ben je verplicht dit te gaan aannemen doe je het niet kun je bijstand vermindering krijgen of je vangt helemaal niets meer. Kun je faal angst hebben is niet het probleem van het UWV of gemeente dus hun kun je van je lijst schuldigen afstrepen.Faalangst in een zo een erge vorm dat je niet kan functioneren dan kun je als het erg genoeg is je door een psycholoog arbeid ongeschikt laten verklaren dan heb je recht op een Wajong uitkering. Moet je wel eerst naar een psycholoog gaan. Dus dat is advies 1 en dan geen nee ik moet eigen bijdrage betalen. Bel eerst maar eens even met je zorgverzekeraar, want normaal gesproken heb je een eigen bijdrage in medicatie van dien aard, maar word een x aantal consulten wel vergoed. Vraag of je recht hebt op een x aantal consulten en zo niet wat t je gaat kosten en of je dat bedrag in een betalingsregeling kan uitsmeren. Medicatie tegen angst is ook een eventuele oplossing voor een verbetering. Folder wijk om daarmee je onkosten tegemoet te komen is ook een oplossing. Je zoekt allemaal uitvluchten en uitwegen en schuldigen, maar jij zet jezelf in deze positie. Zelfmedelijde gaat je niet helpen. Je MOET dit zelf doen. Dus of je solliciteert je suf en er is vast wel iemand bij wie je op de laptop/pc mag of idd bibliotheek o.i.d of je zorgt dat iemand nou eens gaat bekijken hoe je er nu psychisch voor staat en gaat of je er bovenop helpen(je moet het dan alsnog zelf doen) of verklaart je arbeid ongeschikt en dan heb je recht op Wajong. Je zou een schop onder je kont moeten hebben.
Ik bedoel dit allemaal niet vervelend sommige mensen hebben tough love nodig. Zachte heelmeester maken stinkende wonde.
Succes en nogmaals geen ja maar.... gewoon doen!
mick75 schreef:Het liefste wil ik in heg groen werken. Hovenier, boerenknecht, loonbedrijf, openbaar groenondrhoud of zoiets. heb ervaring met meerdere soorten vee, kan klauwbekappen vij schapen en geiten, heb ervaring met voornamelijk jongvee en leer makkelijk en snel.
(En even iemand vragen om mee te kijken met zo'n mail en je cv? Twee zien altijd meer dan een.) Ondertussen dan opties bedenken en achter de hand houden voor als hier niet op korte termijn iets uitkomt (dat kan natuurlijk heel goed, kan zijn dat er niks uitkomt), misschien zelfs nadat je de banen/bedrijven van je keuze hebt aangeschreven vast gewoon beginnen met een ander parttime baantje of klusje, dat sneller en makkelijker te regelen is, om alvast wat inkomen te hebben en maar aan de slag te zijn. Dat zou ik tenminste denk ik doen.