Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:03

Sees schreef:
Wauw Rainbow, en is dat al wel eens voorgekomen als ik vragen mag? Dan is het iig nooit vreemd gaan als de partner erbij is ;).

Yeps, dat is al eens voorgekomen. Dit was erg leuk om mee te maken en was ook voor herhaling vatbaar.

Ik word wel jaloers als hij wel aardig en leuk tegen anderen doet en tegen mij chaggi. Dit is overigens ook andersom.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:33

rainbow8 schreef:
Sees schreef:
Wauw Rainbow, en is dat al wel eens voorgekomen als ik vragen mag? Dan is het iig nooit vreemd gaan als de partner erbij is ;).

Yeps, dat is al eens voorgekomen. Dit was erg leuk om mee te maken en was ook voor herhaling vatbaar.

Ik word wel jaloers als hij wel aardig en leuk tegen anderen doet en tegen mij chaggi. Dit is overigens ook andersom.

Vind je dat niet ontzettend moeilijk als hij dan iets doet met een ander?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:39

rainbow8 schreef:
Verwekker van mijn kids ging met regelmaat vreemd... Heb het hem eigenlijk nooit vergeven. Als ik zelf met iemand stond te praten, was hij er altijd als de kippen bij... Terwijl ik hem z'n gang moest laten gaan. Yeah right...

Met lover doe ik het anders. Ons sexleven mag iets frequenter, maarja dat is lastig als hij de hele week van de hut af is. Als we iets willen met een ander, dan is de partner er altijd bij. En dat gaat tot nu toe goed. Hij is alleen bang dat hij me kwijt raakt aan een andere vrouw, volgens zijn eigen zeggen kan hij daar niet mee concureren.

Maar dat heet toch geen vreemdgaan, dat heet swingen ;).
Een manier om je relatie interessant te houden als beide of een van de twee toch interesse heeft in seks met andere. Niks mis mee als je er beide achter staat !

Zolang hij mee mag doen met die andere vrouw, is er vast geen probleem :Y)

Denk dat je juist een vrij sterke vertrouwensband moet hebben in je relatie om te kunnen swingen, moet je toch elkaars grenzen vrij goed kennen!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:42

Powerrainer:
- Nee, heb ik geen moeite mee. Zolang ik maar mee mag doen :D. En hij vindt het ook goed als hij alleen mag kijken. Meedoen vind hij uiteraard leuker :P.

Renee16:
- Klopt idd. Dat is swingen. En ook in het stukje vertrouwen heb je helemaal gelijk. We doen niets zonder elkaar. Als dit wel zo zou zijn is het een open relatie of vreemdgaan en dat vinden we beide geen prettig idee.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:52

Ik kan wel gaan roepen dat ik hem het wel kan vergeven, maar als het echt zo zou zijn. Dan moet ik er toch nog wel even heel hard over nadenken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:03

Ik had mijn ex tot een paar keer toe vergeven. Maar ik ben er wel achter gekomen dat iemand toch niet veranderd.
Je vertrouwen wordt zo aangetast dat je nooit meer een gezonde relatie kan hebben, het achtervolgd je toch en het breekt je op.
Daardoor zou ik iemand niet meer vergeven en met z'n koffers buiten zetten.

Sees

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:34

Rainbow, en is dat dan zowel met mannen als met vrouwen (als ik vragen mag :o )?

xMarloes, hm ja een paar keer vind ik ook wel weer wat anders :o, ik geloof ook niet dat ik dat zou vergeven :n.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:43

Respect voor de dames en heren die het hun partner kunnen vergeven. Ik zou het niet kunnen. Ik kan iemand slechts één keer dat vertrouwen geven, maar daarna lukt het niet als het al beschaamd is. Stel dat er erachter komt dat je partner is vreemd gegaan, dan weet je weliswaar van die keer, maar wie zegt dat het dan ook daarbij is gebleven? Ik geloof dat er dan nog wel veel meer gebeurd is -met misschien ook nog wel anderen- waar je in de meeste gevallen nooit achterkomt.

En in de meeste gevallen hebben de vreemdgangers spijt ja. Spijt dat jij er achter bent gekomen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:30

Cayenne, ik denk dat je je op een gegeven moment daar overheen moet zetten en je dus niet meer constant dat soort dingen af moet vragen, dan heb je geen leven meer. En dat is makkelijke gezegd dat gedaan hoor, het lijkt me donders moeilijk maar ik heb er wel respect voor inderdaad als mensen het kunnen en met een schone lei beginnen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:24

Sees schreef:
Rainbow, en is dat dan zowel met mannen als met vrouwen (als ik vragen mag :o )?

Dat mag je vragen hoor :D. Om je vraag specifiek te beantwoorden. Ja, zowel mannen als vrouwen. Lover is hetero en ik ben bi.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:19

Rainbow, nou respect hoor dat jullie dit samen hebben laten werken, super!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:08

Gezien het percentage mensen dat vreemd gaat, zouden van bovenstaande bokkers toch al een hoop relaties voorbij moeten zijn. Het verzwijgen van vreemdgaan is voor mij een no go, als het aan me verteld wordt ligt het aan de motivatie. Als ik 10 jaar een gelukkige relatie heb en er wordt 1x gezoend met een ander dat verder niet iets betekende, vind ik het zonde om relatie te verbreken. Mensen kunnen fouten maken..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:44

Ladyson schreef:
Gezien het percentage mensen dat vreemd gaat, zouden van bovenstaande bokkers toch al een hoop relaties voorbij moeten zijn. Het verzwijgen van vreemdgaan is voor mij een no go, als het aan me verteld wordt ligt het aan de motivatie. Als ik 10 jaar een gelukkige relatie heb en er wordt 1x gezoend met een ander dat verder niet iets betekende, vind ik het zonde om relatie te verbreken. Mensen kunnen fouten maken..

Alsof 90% vreemdgaat :') Kom op nou zeg, in 75% van alle relaties, gaat er nooit iemand vreemd. En in dit topic zegt ook de meerderheid dat zij dit niet zouden vergeten, kan dus best kloppen!

"Het grote onderzoek naar vreemdgaan was van de psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 2700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen de 20 en 45 jaar. Hij ondervond dat 25% van de mannen en 27% van de vrouwen wel eens was vreemdgegaan."
http://vreemdgaan.nu

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:47

Ayasha schreef:
Ik begrijp jou wel Nessah, mijn vraag was dus ook niet veroordelend bedoelt maar uit interesse. :)

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik er anders in sta dan jij (maar zoals jij ook al zei: dat mag ook gewoon.) als je het niet erg vindt dat ik het uitleg? Is niet bedoelt om jou te veroordelen of te "overtuigen" maar gewoon als onderbouwing.. Ik zal dus wel een compliment geven of speels contact hebben, ook met mannen. Echter niet met de "bedoeling" van te flirten want ik zoek dat contact ook rustig met mannen waarvan ik weet dat ze niet geïnteresseerd zijn in meisjes. :D Maar de speelse communicatie vind ik gewoon leuk. :)
Ik ben dan echter wel zo dat als ik "voel" dat er meer achter de complimenten zit dan wat spelen. Dat ik dan wel meteen af kap. Dat accepteer ik dus ook echt enkel van mijn man. :) Het gaat me dus echt meer om de niet serieus bedoelde spelerij. :) Waar "niks achter zit" kwa gevoelens. :)
Ik kan ook pissig reageren op nagefloten worden. Ben geen hond. :+

Bedankt voor je uitleg :) Vind het alleen maar boeiend om een andere kijk op dingen te lezen hoor :D Maar inderdaad, ik houd daar helemaal niet van, ik geef mannen geen complimenten ( ja mijn vadertje.. :) )
Bij mij is dat speels contact ontvangen of geven een No go. Maar iedereen is anders, :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:48

Maar hoe doe je dat dan bv in een winkel?
Bij mij ontstaat dat contact op de meest debiele manieren. Simpel recent voorbeeld. Er loopt een vakantiewerker bij de man waar ik mijn paardenvoer ga halen. Ik vraag vier zakken, bewuste vakantiewerker heeft er drie op zijn schouder als ie uit de loods komt. De eigenaar volgt met de 4e zak. Dus ik reageer zonder nadenken "zo, kom jij ze thuis ook uit laden? gaat een stuk sneller op die manier!" waarop de eigenaar zegt "alles is bespreekbaar tegen de juiste prijs. :D" en de jongen in kwestie (waar ik verder trouwens geen enkele interesse in had, ben dol op mijn man en ben nog steeds niemand tegen gekomen die ik leuker vind dan hem, ook deze jongen niet) grijnsde en zei iets van "tsja, je hebt de baas gehoord, 'kdeed het anders graag voor je hoor.."
Zulke dingen heb jij dus nooit als ik je goed begrijp?

'kvind het leuk dat je je standpunt verder wil belichten voor mij! :) 'kvind het ook altijd wel boeiend om te zien hoe anderen hier naar kijken. Immers, bedenk ik me nu, wat als die jongen net als jij dat helemaal niks vindt, dan heb ik hem misschien "beledigd" zonder het te beseffen. :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:16

Ik ben wel gewoon vriendelijk tegen mannen hoor :D Het is niet dat ik ze ontwijk, ik zoek ze alleen ook niet op. In een winkel pak ik mijn bestelling en bedankt ik en loop ik weg. Maar bijvoorbeeld de man hier in de dierenwinkel heb ik hele gesprekken mee, maar dat gaat dan puur over de honden.

Bijvoorbeeld een vriendin van me en ik tijdje terug in een telefoonwinkel omdat zij haar abonnement wilde verlengen. Dus die jongen wil haar gegevens er bij pakken en zegt; Wat is je nummer? Waarop zij zegt: zo, loop je altijd zo hard van stapel. Nou dus even lachen en gewoon weer over dat abonnement verder. Dát soort grapjes, ook al zit er niks achter, is dus niks voor mij. kan er wel om lachen hoor :D Maar ik ben zelf niet zo :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:05

Gruis schreef:
Nee, ik zou hem niet vergeven. Hoeveel spijt hij ook heeft. En of hij het nou zelf vertelt of niet, in beide gevallen zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen :n . Voor mij is vreemdgaan echt exit.
hier het zelfde. Ik zou die gene niet meer kunnen vertrouwen. Dan word ik achterdochtig, waardoor en alleen maar ruzie komt. Nee vertrouwen is bij mij heek belangrijk en dat is dan weg

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:01

Hoe graag ik ook met mijn vriend verder zou willen gaan, het zou nooit goedkomen.
Bij alles maar dan ook echt alles wat er zou gebeuren zou ik er iets achter zoeken.

Helaas heb ik het zelf al meerdere keren mee gemaakt, en bij de laatste ben ik zelfs onderdeel geweest van een 5 maanden lang durend dubbel leven.
Hoewel ik wel al vermoedens had en het meerdere keren gevraagd heb was er volgens hem niks aan de hand.
Toen ik erachter kwam heb ik ook direct de andere partij ingelicht, helaas trapt zij er wel in en zijn ze nu net gaan samenwonen.
Ik ben benieuwd hoe lang dat goed gaat.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:50

Toevallig zit ik nu in deze situatie....
Mijn vriend is niet echt vreemdgegaan, maar heeft toen ik 2 weken van huis was heel erg veel geappt met een andere meid. Deze gesprekken gingen heeeel ver, en ze zou zelfs bij hem langskomen wanneer zijn ouders er niet zouden zijn.
Ze zouden dan film gaan kijken, maar wisten dan niet of ze het einde van de film wel zouden zien etc. etc. (ik heb in zijn telefoon gespiekt, dus ben er zelf achter gekomen, ook heel fout van mij, maar hij deed raar tegen me en vooral beschermend over zijn telefoon).
Die meid is uiteindelijk niet langsgekomen en dus heeft hij ook niks gedaan. Wel heeft hij enorme spijt ervan dat hij het in zijn kop heeft gehad....

Ik kan dus nog niet vertellen wat ik nu zou doen....

Mijn vorige relatie is uit gegaan omdat hij heeft gezoend met een andere meid. Ik heb het toen uitgemaakt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:57

Ik ga nooit vreemd. Ik stel me altijd voor :D

Nee hoor, grapje tussendoor.
Ik haat vreemd gaan. Me ex man waar 25 jaar bij was is ook een aantal keren vreemd gegaan.
Tot de laatste keer, toen heb ik hem niet meer vergeven.
Vreemd gaan is het laagste wat je kan doen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:21

Mijn man gaat al jaren vreemd, hik heeft het 3 jaar geleden 1x toegegeven en ben bij hem gebleven. In april weer bewijs gevonden dat hij nog steeds af en toe die eene ...... als 3 jaar geleden. Ruzie gehad maar toch weer gebleven. En vaak daar tussen im meer bewijs gezien.
Nu 2 dagen geleden kwam il erachter dat hij een andere fb had en dat hij met een getrouwde vrouw van school chat en een hele goeie vriendin van zn zusje.

Iedereen zal me wel voor gek verklaren dat ik zolang ben gebleven..... en zal eerlijk zijn vind het nog steeds moeilijk om hem af te wijzen. Ben 2 dagen bij mn moeder geweest, nu ben ik weer thuis. Hij zegt maandag weg te gaan naar turkije. En ik hoop dat hij dat echt gaat doen, dat zal het voor mij een stuk makkelijker maken. Ben er helemaal kapot van ookal is het niet de eerste tweede keer.....

Sorry voor het hele verhaal

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:46

Jeetje ilayda, knap dat je hem kunt vergeven, maar zo te lezen wantrouw je hem wel (en terecht!) omdat je zijn FB nagaat.
Waarom blijf je eigenlijk bij hem? Is het gemakzucht? Ik snap dat gewoon niet. Waar is je zelfrespect?
Sterkte!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:48

Ik heb het mijn vriend vergeven en nog een kans gegeven maar mocht hij weer de fout in gaan is het klaar.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:51

Ik heb het mijn ex toen vergeven,
hierdoor werd het eigenlijk alleen maar van kwaad tot erger achter mijn rug om (kwam ik achteraf achter)
als ze een keer vreemd kunnen gaan kunnen ze het ook een tweede keer

Dus nee, ik zal niet meer vergevingsgezind zijn

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:53

Cayenne schreef:
Jeetje ilayda, knap dat je hem kunt vergeven, maar zo te lezen wantrouw je hem wel (en terecht!) omdat je zijn FB nagaat.
Waarom blijf je eigenlijk bij hem? Is het gemakzucht? Ik snap dat gewoon niet. Waar is je zelfrespect?
Sterkte!

Dr zijn veel dingen gebeurt in die tussen tijd, als je die zou weten dan zal je me helemaal voor gek verklaren.

Ik denk en hoop dat ik deze keer wel sterk genoeg ben om er helemaal mee te kappen.
En waarom ja denk dat dat een paar dingen zijn. Indd gemakzucht, ik werk niet heb ook geen diploma heb 3 kids een pony en dan ook nog dat ik nog steeds van hem hou. Hoe raar dat ook is, zou willen dat er een knopje zou zijn om je gevoel uit te zetten.

Maar dat zijn dus allemaal dingen die ik moet opgeven en daar was ik nog niet klaar voor. Heb elke keer de makkelijke weg gekozen.
Nu heb ik ook met mn oudste dochter gesproken dat haar pony toch binnenkort weg moet want dat gaat financiëel niet lukken.