me maatje aan de drugs..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:46

Je weet niet hoeveel hij gebruikt, daar begint het al. Ik snap dat men zijn eigen ding denkt, maar zo hoeft het nu ook weer niet denk ik. In mijn geval was het overigens ook een lichamelijke verslaving.

Iinge_

Re: me maatje aan de drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:02

Maar als hij lichamelijk afhankelijk is (als), dan weet jij dat het zo moeilijk is dat de meesten het op eigen kracht niet kunnen. Dan komt daarbij nog het gevaar voor eigen lichaam. Bij de meesten waarvan ik het heb gezien ging zelf afkicken dan ook niet goed.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:06

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dat het eerder is zoals de 90 jarige rokende opa. Statisch in de minderheid.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:22

Dat is heel moeilijk, maar niet onmogelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:33

Iinge_ schreef:
Zelfs met een goede mindset kom je niet van ghb af zonder afbouwen of andere medicijnen als hij al lichamelijk afhankelijk is.

Juist, alleen al omdat dat fysiek gevaarlijk is.
Iemand die ECHT fysiek afhankelijk is. Komt er niet zonder hulp af zonder zijn eigen leven in gevaar te brengen. Dan heb ik het over écht afhankelijk.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:02

Drugstesten kun je bij de apotheek bestellen, nog beter zou hij naar de huisarts kunnen gaan en daar laten testen en eventueel door laten verwijzen. (mocht dat nodig zijn)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:32

Happy_Joy schreef:
Drugstesten kun je bij de apotheek bestellen, nog beter zou hij naar de huisarts kunnen gaan en daar laten testen en eventueel door laten verwijzen. (mocht dat nodig zijn)

Alleen op ghb kun je heel moeilijk testen omdat het snel door het lichaam word afgebroken, maar voor vele andere drugs zijn er indd genoeg testen ook online te kopen maar ook bij de apotheek indd!

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:08

In het bloed 8 uur en in urine 12 uur. (helaas weet ik er meer van dan ik zou willen :+ )

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:29

Na twaalf uur is er geen spoor meer van de stof ghb te vinden. Ik weet wel dat er momenteel een test in ontwikkeling is waarbij er met sponsjes zweet opgenomen word. Er zit namelijk al ghb in je lichaam van nature. Al de ghb die je inneemt zet je lichaam om in keukenzout. Even plat gezegd. Dus is er een theorie waar uit zou kunnen blijken dat het uiteindelijk zichtbaar is aan te tonen dmv zweet. 30 minuten na inname begint de ghb zich te halveren daarom is er zo snel bijna niks meer aantoonbaar. De reactie van het afbreken veroorzaakt tevens het zweten. Afgezien van een hartstilstand bij het stoppen wanneer er lichamelijke afhankelijkheid is kunnen ook je nieren het begeven, je lymfklieren ontregeld raken en je maag kan brandplekken/gaten oplopen bij het veelvuldig gebruik van een onvolledig product. Niet fijn dus allemaal. En zeker niet iets om te negeren.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 00:11

Ik heb inhoudelijk niet veel verstand van drugs en alleen maar ervaring met verslaafden. 1 ding hadden ze allemaal gemeen : Zonder hulp kwamen ze er niet van af.
Zelfs de meest sterke persoonlijkheden die heel erg graag wouden stoppen, kwamen niet van de drugs en drank af. Ik heb mijn beste vriend naar een kliniek moeten slepen. Want ja, hij zou het wel alleen doen maar wij zagen hem aftakelen.

Een verslaving is een ziekte waar je echt niet 1,2,3 vanaf komt en al helemaal niet zonder er ziek van te worden. Niet de verslavingen die ik heb meegemaakt tenminste.

Ik hoop dat je vriend nog het verstand vind om zelf hulp in te schakelen of dat jullie hem dwingen. Wat mij heel erg hielp was een gesprek met een kliniek in de buurt, die liet mij inzien hoe ik er zelf mee om moest gaat dat iemand waar ik erg veel om gaf, zo verslaafd was.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 01:58

tot nu toe heeft hij nog niks gebruikt en is hij volop bezig om zijn kamer te verbouwen! als ik vraag of die komt chille is het "Nee , ben nog met me kamer bezig" zolang hij afleiding heeft denkt hij er niet aan en heeft hij er ook geen drang naar. maarja mij vraag is meer opgegeven moment hij heeft hij geen afleiding meer zou hij dan ook zo sterk zijn om toch nog nee te zeggen ? maarja we gaan het zien hij is nu ongeveer 10 dagen clean hij vind het zelf super gaan! hij heeft geen last meer van dat plotseling het zweet uitbreekt en dat die zeik nat is. dus denk dat zijn lichaam nu beetje aan het wennen is dat die het niet meer binnen krijgt .. Maar nogmaals we gaan het allemaal nog wel zien!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:07

We gaan het inderdaad zien, ik hoop van harte dat je vriend eerlijk tegen je is en dat het echt zo goed gaat als hij zich voor doet.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:41

Kun je niet onverwachts even langsgaan te kijken?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:38

Ik hoop ook dat hij inderdaad eerlijk is, maar als het wel zo is dat hij nu 10 dagen clean is, toppie _/-\o_
Dan is het nu alleen doorzetten en met een paar weken is over het algemeen de gehele behoefte weg. Dan alleen moet hij nog oppassen dat hij niet denkt; nu ben ik er vanaf, nu kan ik wel weer af en toe wat gebruiken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:44

Mijn eerste gedachte was ook meteen of hij wel eerlijk is. Ik zou gewoon eens langs gaan. :)

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 00:27

Jaa doe ik wel vaker zomaar ze kamer op lopen enzo en vaak weet die ook niet dat ik eventjes kom chille ofzo.. En elke keer was die gewoon nughter dus ben trots op hem ! Maarja we zijn de vakantie nog lang niet uit !

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:19

het klinkt hard maar het is zijn keuze,
ik snap dat je je beste maatje wilt helpen maar verslaafden willen vaak niet inzien wat het probleem is want dan weten ze dat ze echt moeten stoppen ermee.
Hij kan alleen geholpen worden als hij dat zelf wilt.
Ben jij de enige die het weet? of zijn er meer vrienden die je misschien kunnen helpen? en zijn ouders?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:30

Het is inderdaad zijn keuze. Goed van je dat je hem wil helpen! En als wat die zegt.ook waar is is die goed op weg! Nu hopen dat die er ook niet makkelijk naar terug grijpt, als je er eenmaal denkt vanaf te zijn denk je gauw, ach, keertje kan geen kwaad. Maar waar een wil is, is een weg!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 15:13

ik heb tijdje niks meer laten weten omdat het super gaat met hem !
ben zo blij met wat die allemaal heeft berijkt ! hij heeft een baan gevonden en heeft ze oude leventje weer opgepakt.

iedereen is super blij dat het hem gelukt is. hij heeft wel moelijk met ze werk ritme oppakken maar das eventjes doorzetten en weer aan wennen.

ik hoop echt dat die niet meer terug valt en dat die zo door blijft gaan! *\o/*

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:18

Hoop het ook voor jullie

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:07

Je hele topic even doorgelezen echt top dat je hem bleef steunen. Dat heeft hij nodig gehad, als je hem had laten stikken had hij wss niks gehad om het voor te doen.

Blij dat hij er zo goed vanaf gekomen is, nu nog volhouden.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 19:27

Saaams schreef:
Je hele topic even doorgelezen echt top dat je hem bleef steunen. Dat heeft hij nodig gehad, als je hem had laten stikken had hij wss niks gehad om het voor te doen.

Blij dat hij er zo goed vanaf gekomen is, nu nog volhouden.

Ben ook blij dat ik zelf ook doorgezet heb om hem te steunen! Maar ik weet wel mocht die terug vallen wil ik dit allemaal niet meer mee maken en zal ik ook zeker niet meer mezelf er in mee laten sluren ..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:32

Echt top! Super dat het weer zo goed gaat.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:22

Nou ik ben stiekem wel benieuwd hoe het nu gaat hoor?! :D

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 22:29

Ja super , we zijn aan een relatie begonnen en kan het niet beter wensen ! Hij heeft ze baan (fulltime) en alles weer normaal opgepakt ! Ben zo super trots op hem :)