Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:20

Goh..

Vrouw maakt zo'n opmerking. Man of andere vrouw heeft het door, en zegt dat hij/zij merkt dat het niet gemeend is en graag wilt weten wat erachter zit. Je krijgt antwoord, of je krijgt geen antwoord. KLAAR. Is dat zo moeilijk, stelt het zoveel voor?

Ayasha
Blogger

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:26

Nee dat gaat dan zo:
Man; "ik ga naar ...., goed?"
vrouw; "ja toe maar."
Man; "ben je zeker lieverd?"
Vrouw: "Ja! Ga maar."
Man: "Scheelt er echt niks?"
Vrouw: "Nee! Ga nu maar gewoon. Tot straks."
Man vertrekt en heeft knallende ruzie als ie thuis komt.

Of
Man: "ik ga naar .... , Goed?"
Vrouw: "Ja, toe maar."
Man denkt: "of ik er nu op door vraag of niet, ruzie komt er toch... Kan ik net zo goed het riedeltje van 5 min. over slaan." en gaat, heeft knallende ruzie bij thuis komt...

Vertel me, wat is het verschil?
Op het punt na dat je geen 5 minuten staat te palaveren en de man iig al 1 snauw minder heeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:31

Ja oke, als het zo gaat dan kan ik me voorstellen dat je dat geduld niet hebt. :+ Zou ik zelf ook schijtziek van worden. En eens een goed gesprek aangaan dat ze het recht niet heeft om boos te zijn als ze meerdere keren heeft aangegeven dat het wel 'mocht'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:39

Zo hoor ik het meestal gaan bij dit type gedrag. Zo ging het bij die ex-dozen van mijn man ook. (ja, ik noem dat soort vrouwen dozen.)
Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig. Dan heb ik echt zo iets van "flikker toch op."

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 18:53

Ayasha schreef:
Mag jij kinderachtig vinden. Ik vind dat een vorm van respect hebben voor de privacy van iemand. Zie ik iemand waarvan ik denk dat die ergens mee zit, maar komt die persoon niet praten of geeft die persoon geen hint dat ie er over wil praten, dan vraag ik er ook niet naar. Ik vraag hoe het is, zegt ie "goed" dan ga ik er van uit dat die persoon er niet over wil praten en ga ik ook niet drammen. Als ik ergens mee zit en ik antwoord "goed" en je gaat dan doorvragen dan kan je een snauw krijgen. :) Als ik zeg "goed" is een teken dat ik het er niet over wil hebben. Klaar. Respecteer dat. Iemand die mij apart zou nemen en zegt "denk je dat ik achterlijk ben" zou de reactie krijgen; "blijkbaar wel als je na mijn vorige antwoord niet door hebt dat ik het er niet over wil hebben."

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Bij jouw zou ik het denk ik ook meteen wel doorhebben dat van doorvragen niet gediend is, en dan doe ik dat niet. Het gaat bij de mensen van wie ik aanvoel dat ze het er wel over wil hebben maar het niet doen. Daar heb ik tot nu toe nog nooit een fout in gemaakt, dat mensen kwaad op me werden omdat ik 'dramde'. Wel eens gehad dat iemand dan zei van, dankje voor het vragen, maar ik wil het er nu niet over hebben. Oké, dan niet. Inderdaad iedereens goed recht. Ik heb gelukkig geen vriendinnen die zo ontzettend vijandig naar me zouden reageren als jij zou doen. Maar die personen zouden ook niet mijn vrienden zijn geworden denk ik.

De voorbeelden die je daarna noemt, ja, dat snap ik dat je dat schijt irritant vind. Dat vind ik ook... En dat gedrag hoort ook niet acceptabel te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:59

Ik denk dat mijn vriendinnen en ik een andere manier van communiceren hebben. Soort zoekt soort. dat is niet zomaar zo. Als ik bij mijn vriendin ga "drammen" (want ja, zo voelt dat voor mij) kan ik ook zo'n antwoord krijgen. En nee, dat zouik haar niet kwalijk nemen, zij mij ook niet andersom. :+
En dat verschil is precies de reden waarom je niet met iedereen vriendjes kan zijn en dat feitelijk ook niet moet willen. :D Sommige types passen gewoon niet samen.. :)
Dat maakt jou niet slechter dan mij maar mij ook niet slechter dan jou. :) Gewoon anders.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:13

Ayasha schreef:
Zo hoor ik het meestal gaan bij dit type gedrag. Zo ging het bij die ex-dozen van mijn man ook. (ja, ik noem dat soort vrouwen dozen.)
Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig. Dan heb ik echt zo iets van "flikker toch op."

_O- I understand.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:20

ik heb het zelf ook, ik weet wel waar het vandaan komt, je wilt het de ander niet ontnemen en wilt zelf dat je het prima vind, maar stiekem wil je heel graag dat je mannetje bij je blijft maar dat zeg je natuurlijk niet :') jaja.. vrouwen! ik had in het begin vaak het euvel van ja het gaat goed/nee er is niets, en dan zodra mijn vriend bijna sliep barste ik toch nog los :Y) geen idee waarom wij vrouwen dit doen haha. mischien angst om een zeur te zijn? het in het begin niet willen zeggen en hopen dat het gevoel verdwijnt? het wetende dat een man in onzekerheid zich ook een beetje k*t voelt zodat je het leed deelt? zeg het maar :+

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:21

wat herkenbaar allemaal :=

wat mijn probleem heel erg is, is:

als mijn vriend weg gaat (wat ik eigenlijk niet wil, maar dan natuurlijk niet zeg)
dat dan NIKS meer goed is! en het dan alleen maar erger wordt.
Als hij bij me komt zitten, dan heb ik daar geen zin in.
maar als hij weg gaat, dan is het helemaal lachen -:(-

tsja, dan vraag je je toch af.........wat is dan WEL goed. :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 23:01

Ayasha schreef:
Ik denk dat mijn vriendinnen en ik een andere manier van communiceren hebben. Soort zoekt soort. dat is niet zomaar zo. Als ik bij mijn vriendin ga "drammen" (want ja, zo voelt dat voor mij) kan ik ook zo'n antwoord krijgen. En nee, dat zouik haar niet kwalijk nemen, zij mij ook niet andersom. :+
En dat verschil is precies de reden waarom je niet met iedereen vriendjes kan zijn en dat feitelijk ook niet moet willen. :D Sommige types passen gewoon niet samen.. :)
Dat maakt jou niet slechter dan mij maar mij ook niet slechter dan jou. :) Gewoon anders.

+:)+ Mooi verwoord.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:21

Wat een geweldig topic, de OP kon perfect door mezelf geschreven zijn.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:27

Het woord "vrouwenlogica" zou betekenen dat mannenlogica de standaard is.

Bedankt voor de leuke plaatjes, geweldig!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:16

Nutter schreef:
Het woord "vrouwenlogica" zou betekenen dat mannenlogica de standaard is.

Bedankt voor de leuke plaatjes, geweldig!

Haha heb ik ook al aan zitten denken. De goede logica ligt ergens in het midden, want mannen logica lijkt me niet vanzelfsprekend ook helemaal correct.
Water bij de wijn dan maar

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:34

Hier nog zoiets :+

Zit te twijfelen of ik mijn vriend zal appen.
Hij appt zooooo weinig uit zichzelf en als hij appt is het serieus enzo..

Nu zit ik de hele dag thuis (tot 4 uur) en verveel me :+
Hij is aan het zwemmen, hij heeft ook een vrije dag. Dan appt hij nog minder dan op een werkdag, no kidding!

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat hij ook wel eens wat meer mag appen ipv alleen het antwoord op mijn vraag :+ Doet ie dan even goed en zakt dan weer af.

Hij heeft het waarschijnlijk niet eens in de gaten.

Dus ik zit nu in tweestrijd met mezelf :')

Of ik kan gewoon appen 'hoe is het zwemmen?' (Lijkt me ook gewoon een prima vraag :+)
Offffff ik kan eigenwijs zijn en wachten tot hij appt en de irritatie met het uur groter laten worden :+

Tja,, logischerwijs is optie 1 natuurlijk de goede :+
Maar mijn 'vrouwenlogica' ziet dat momenteel anders _O-

Heeeeeeel frustrerend!!

Kan er wel om lachen, maar tegelijkertijd is het ook irritaaaaantttt dat hij niet appt! _-:(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 14:49

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem wil appen, maar ik zou het gewoon niet doen. Niet omdat hij jouw moet appen, maar omdat hij het waarschijnlijk leuk en gezellig heeft, zou ik hem daarin niet 'storen'. Je ziet hem in de avond, ga ik van uit? Dan kun je hem dan vragen hoe het zwemmen was :).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:51

Ik zou ook gewoon niet appen. Maar de volgende keer als hij bij je is gewoon een goed gesprek aan gaan over waar jij je aan ergert en of er misschien een oplossing kan komen :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:56

het gaat er hier veel over dat vrouwen logica niet te snappen is maar ik vind mannen logica soms net zo min te snappen :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:56

Nee ik zie hem morgen middag pas.
toch geappt haha, 'lekker aan t zwemmen?' meer niet.
kreeg een foto terug en een 'ja'

hij woont 30 minuten rijden, zien elkaar bij lange na niet elke dag,vandaar.
anders was dat appen ook nooit geen probleem geweest, zie m toch wel.. Maar dat is nu helaas niet het geval.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:00

Oh precies dit! In mijn vriendengroep is 'doe de vrouw' ook echt een ding. We zijn met (meestal) meer mannen dan vrouwen, en als er dan iets wordt gezegd als: 'Nee, laat maar' dan is het meteen uit volle borst "Doe de vrouw! Laat maar, het hoeft al niet meer, ik ben toch te dik in deze broek, je komt ook altijd dronken thuis en je bent altijd bij je vrienden!" In willekeurige volgorde :') (zowel de vrouwen als de mannen zeggen dit overigens hoor)

Maar af en toe moet het kunnen om gewoon lekker de vrouw te doen, daar ben je vrouw voor toch!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:00

Mijn man kloeg net tegen de vriend die hij bij had dat zijn vrouw (ik dus) niet genoeg zeurde. _O-
het is voor mannen ook nooit goed hoor... :')

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:10

Ayasha schreef:
Mijn man kloeg net tegen de vriend die hij bij had dat zijn vrouw (ik dus) niet genoeg zeurde. _O-
het is voor mannen ook nooit goed hoor... :')

Kijk en dat bedoel ik dus met mannen logica :') zeur je veel is het niet goed zeur je te weining is het ookweer niet goed. Omdat hun niet weten wat ze willen zeuren wij zoveel :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:12

Z'n vriend zat er ook: "Je moet wel weten wat je wil he :roll:" :')

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:13

Whahahaha moeten hun nodig zeggen :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:15

Ik zit soms zo vreselijk met mezelf in de knoop. :Y)
Maar als mijn relaas eenmaal is begonnen (om iets onzinnigs, mug naar olifant) kan ik ook moeilijk stoppen.
De 'oplossing' voor het 'weer beter voelen', heb ik echter ook niet. :')
Wil ik genegeerd worden of juist niet? Ik weet het zelf ook niet.
Ik weet alleen dat ik negatieve aandacht zoek.
Dus het eindigt eigenlijk altijd met een; sorry, ik deed debiel. :')

Schiet mij maar lek hoor!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:05

Ik kan heel goed zeggen wat ik wil, behalve in een relatie :')