Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
delvira schreef:moet er nog niet aan denken dat mijn kids in de uitprobeerfase komen.....

)
. Daar kan ik het ook gewoon tegen vertellen als ik een keer geblowd heb (slechts twee keer gedaan
)
En heb me ook nooit lazarus gezopen. Wel eens wat gedronken, maar eigenlijk nooit zat en zeker niet weekends na elkaar. Nu ook, ik drink wel eens een glas cava bij een gelegenheid, maar daarbuiten eigenlijk helemaal niks (meer)... Johanna59 schreef:Je denkt, dat je je kinderen kent. Maar dat is niet zo. op een gegeven moment zijn het gewoon personen geworden, die doen wat ze zelf willen. Verbieden helpt dan niet meer. En dat is niet alleen op gebied van drugs. je kan ze alles leren, voor alles waarschuwen, voor alles proberen te hoeden, maar ze willen het zelf ondervinden. En is het niet bij jou, dan doen ze het bij een ander. Je kan alleen maar hopen, dat ze op den duur goed terecht komen. En er voor ze zijn. Alhoewel, je vaak de allerlaatste zult zijn, waar ze een beroep op zullen doen. Op een gegeven moment, moet je je kinderen loslaten. En geestelijk niet aldoor met ze bezig zijn. En dat is vaak heel erg moeilijk.
justkid schreef:Als je wilt kun je altijd en overal aan drank en drugs komen maar je moet even een ingang weten.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de beweegredenen van de "gebruikers" hier. Waarom en hoe. Waarom ligt de drempel bij de een heel hoog en lijkt hij er bij de ander niet te zijn.
Ik geloof ten dele in de invloed van ouders maar vooral de invloed van de groep waar je je thuis bij voelt.
xSlvna schreef:Bang zijn dat iets mis gaat heeft 0% te maken met "normen en waarden" die je van je ouders hebt geleerd.
DatBenIkNou schreef:Je meent toch niet serieus dat je het contact hebt verbroken, allen omdat je zus wel eens een jointje rookt en misschien recreatief weleens een pilletje? Zolang zij daar verder goed mee om kan gaan en het binnen de perken blijft, is dat toch háár zaak? Neem aan dat zij geen 12 meer is? Hoezo zou jij 'bij zulke mensen niet kunnen leven?' Denk dat er dan toch wel meer aan de hand moet zijn...
Omgaan met mensen die compleet andere normen en waarden hebben als ik, doe ik ook niet.
maar toch. En ik heb het meeste uitgeprobeerd, nooit verslaafd geraakt. Ik ben gewoon niet zo verslavingsgevoelig. Doordat mijn ouders er nooit spastisch over hebben gedaan heb ik er nooit over hoeven liegen en uiteindelijk is de neiging om een G'tje te doen of iets te snuiven vanzelf weggetrokken.
Kinke schreef:Hoe makkelijk er ook over gepraat wordt. Een 'hijsje', een G-tje doen, een jointje, een pilletje.
Blijkbaar is het minder erg als je er een verkleinwoord van maakt?