Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En (indien toegestaan
), een sjaaltje omdoen in een kleur die me wel staat. Helpt heel goed
Hvelreki schreef:Dan zou ik het eerst bespreken met de bruid. Maar als ze er echt niet vanaf wil wijken (wat voor mij eigenlijk onmogelijk lijkt dat ik dat ooit zou meemaken want ik betwijfel dat ik vriendinnen heb die me in een kleur jurk gaan dwingen, laat staan dat, indien ze dat wel doen, voor geen enkele vorm van overleg open staan), dan zou ik 'm toch gewoon aan doen.. Beetje extra make-up op.En (indien toegestaan
), een sjaaltje omdoen in een kleur die me wel staat. Helpt heel goed
Shiloh schreef:Stel nou dat een van je beste vriendinnen gaat trouwen en jij bent gevraagd als bruidsmeisje. Natuurlijk enorm vereerd accepteer je meteen. Met de andere betrokkenen begin je onder andere aan de organisatie voor een geweldig vrijgezellenfeest en ga je brainstormen over een gaaf cadeau.
Een paar weken later krijg je wat meer details. De sfeer en stijl van de bruiloft moet richting een bepaalde kleur en daarom moet je een jurk dragen in die kleur.
Maar, jij vind die kleur echt afschuwelijk! Je zou het zelf nooit kopen en als je een jurk koopt trek je hem na de bewuste dag waarschijnlijk nooit meer aan. Je hebt wel een heel leuk en schattig ander jurkje die je aan wilde doen, die kwa kleur best wel anders is, maar met bijvoorbeeld een jasje in de kleur van de bruiloft zou die zeker niet misstaan, maar de bruid en bruidegom vinden dit geen goed idee.
Natuurlijk is het hún dag en die moet voor hun helemaal top zijn, maar met cadeau en vrijgezellenfeest is een bruiloft voor de direct betrokkenen ook al geen goedkope aangelegenheid en je zit al redelijk krap in je centen momenteel.
Wat zou jij doen? Er wordt namelijk wel verwacht dat je de jurk zelf aanschaft!
Zet je je vervelende gevoel opzij en investeer je in de jurk, die vervolgens de rest van zijn dagen in je kast zal slijten?
Laat je weten dat als zij een bepaalde kleur willen, dat je dan eigenlijk ook wel vind dat zij daar ook aan bijdrage, net als de rest van de aankleding van het huwelijk?
Moschino schreef:Ik denk niet dat jij beste vriendinnen hebt. Er zijn nl nog meer denkbare opties dan tegen 1 van je beste vriendinnen meteen zeggen: zoek maar een ander.
Ayasha schreef:Ik denk dat je daar dusdanig kort door de bocht gaat dat ik hoop dat je kan driften.

Wat jij wil hoor. GeekGirl schreef:Moschino schreef:Ik denk niet dat jij beste vriendinnen hebt. Er zijn nl nog meer denkbare opties dan tegen 1 van je beste vriendinnen meteen zeggen: zoek maar een ander.
Aan de andere kant zijn er voor de bruid ook wel meer opties dan haar vriendin en bruidsmeisje zeggen: het zal zijn zoals ik het wil en als je je die jurk niet kan permitteren heb je pech.
Als de bruid echt wil dat haar bruidsmeisje dit kleur jurk draagt, en het bruidsmeisje kan het zich niet permitteren om een jurk te kopen die ze nooit zal dragen, kan de bruid daar toch wel zelf in tegemoet komen?
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik mijn beste vriendin geen mooie trouwdag toewens, maar wel dat ze (zelfs als bruid) kan proberen een beetje rekening te houden met de vriendin die ze als bruidsmeisje wil...
). Kan me er wel iets bij voorstellen, als je bijvoorbeeld 5 bruidsmeisjes in een blauwe jurk hebt en 1 in een rode, dat je dat als bruid niet leuk vind. Lianne86 schreef:Het zijn maar kleren.... Waar je je maar niet druk over wilt/kunt maken...
Gewoon even voorleggen/bespreken.. Communicatie is vaak best een handige oplossing die iets te vaak wordt vergeten...
shilady schreef:Duur jurkje kopen net voor bruiloft en dan de dag erna jurkje en bon terug naar de winkel brengen dan heb je gratis plezier gehad van een mooi duur jurkje
anders zit je alsnog met dat dure jurkje... Los dat het ethisch gezien niet mijn keuze zou zijn. 
Met mijn 1.50 is maatje 32 a 34 erg normaal maar mensen met een normale lengte hebben die maat zelden (ik heb ze iig niet in mijn vriendengroep.)
Daarom mijn antwoord. Met mijn gekke lichaamsbouw (70G) is het ook moeilijk iets te lenen, want òf mijn taille kan erin zwemmen, òf mijn voorgevel puilt eruit alsof ik ergens onder rood licht zou moeten staan
zo in de Winkel is het al altijd moeilijk en mag mam aanpassen...
dat beïnvloedt mijn mening vast ook.
vaak zijn dingen niet alleen te breed maar ook te lang, korter maken zonder vormen uit hun verhouding te trekken is niet altijd mogelijk (lees; ik moet het er vaak op laten hangen terwijl mijn moeder best veel kan).. mick75 schreef:Ik begrijp domweg niet dat de bruid, die zoveel om haar vriendinnen zegt te geven, niet ook een beetje rekening houdt met de mensen die ze zo belangrijk vind dat ze haar bruidsmeisje mogen zijn. Als die mensen echt zo belangrijk voor de bruid zijn dan houd ze daar ook rekening mee. Zorgt ze dat ze niet haar vriendinnen op kosten jaagt die ze niet kunnen dragen voor iets waar ze nooit meer iets aan hebben.
Moschino schreef:GeekGirl schreef:Aan de andere kant zijn er voor de bruid ook wel meer opties dan haar vriendin en bruidsmeisje zeggen: het zal zijn zoals ik het wil en als je je die jurk niet kan permitteren heb je pech.
Absoluut, en ik zou die eis zelf nooit zo stellen (maar ik heb ook geen bruidsmeisjes). Kan me er wel iets bij voorstellen, als je bijvoorbeeld 5 bruidsmeisjes in een blauwe jurk hebt en 1 in een rode, dat je dat als bruid niet leuk vind.
maar ik krijg uit het verhaal van ts niet de indruk dat er meer opties zijn besproken, alleen dat een bepaalde outfit niet door de keuring kwam. Dan vind ik het best bot overkomen om meteen te zeggen: zoek maar een ander bruidsmeisje.

Als je ze nodig wil trouwen, spaar ervoor en geef een dik gevulde envelop aan je vrienden voor een vrijgezellenfeest en dit soort geneuzel. En anders vooral geen eisen stellen, had je maar niet zo krenterig moeten zijn.
zou me dood schamen.