Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:56

Groningen Maastricht? Ismeer dan 3 uur!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:03

paars schreef:
sweetwendy schreef:
Ja en ze zei dat naar mij toe mailen maar dat heeft ze ook (nog) niet gedaan.
Afspraken zijn 18juni gemaakt.

hanny_jelke schreef:
@ Tabaluga12, dat sowieso, aan gezien er blijkbaar een strijd nodig is over een logeerpartijtje, vraag ik mij ernstig af waar er nog meer gestreden gaat worden, en waar ouders strijden, zijn de kinderen de harst gebeten honden,
maar daarna in mijn ogen toch wel de vader, hoe hard het ook klinkt voor TS

Onzin. Er zijn over dit punt afspraken gemaakt tussen beide ouders. Hij houdt zich daar niet aan. Die inkt is nog nat. Laat die advocaat een beetje opschieten zeg, waarom duurt dat zo lang?

We hebben voorbeelden genoeg de laatste tijd over wat er allemaal mis kan gaan. Iemand die pas gescheiden is heeft soms sowieso zijn emoties / handelingen niet helemaal onder controle, laat staan als de persoon ook nog een persoonlijkheidsstoornis heeft. Ik begrijp de zorgen van de TS heel goed. Afspraken zijn er om je aan te houden. Borderline of geen borderline.

Anoeska schreef:
\Als mamma gewoon leuk meedoet, en vraagt 'Heb je lekker gespeeld, heb je leuk in een ander bed geslapen...?', dan is er niks aan de hand.
8)7 Oh ja....doodnormaal hoor, in bed kruipen in het huis van een onbekende mevrouw. Dat moet dan opeens "leuk" zijn?

dat ligt toch echt wel bij moeder,
afspraken zijn er zeker om na te komen, maar blijkbaar wist vader er niks van want, daar bood hij zijn excuus voor aan. hoe moeilijk het ook is, als moeder ben je verplicht aan je kinderen te doen of het leuk is zo een logeerpartijtje.
vader gaat verder met zijn leven, Borderline of niet dat is zijn goed recht.
daar moet TS zich maar bij neer leggen, want zij zal ook door moeten
en borderline een reden om je zogen te maken dat hij van vrouw naar vrouw spingt? nee hoor,
ik heb ook borderline, en heb bewust geen relatie, omdat ik vind dat ik vind dat ik daar nog niet klaar voor ben.
wij zijn echt wel in staat verstandigen keuzes te maken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:09

Weet je....als je wilt dat iemand dat soort dingen niet doet, dan zal je moeten zorgen dat hem duidelijk wordt waarom.

Geen goede redenen zijn:
-"omdat het nou eenmaal een afspraak is"
- "omdat hun moeder (jij dus) het vervelend vindt"
- "omdat ik anders nare brieven krijg van een advocaat"
- "omdat ik anders mijn kinderen niet mag zien."

De enige goede reden is:
-"omdat ik het zelf beter vind voor de kinderen om dat soort dingen niet te doen."

Je zou hem kunnen vragen hoe de kinderen bij hem reageren op de nieuwe situatie. Wat hij belangrijk vind in hoe je als ouders omgaat met kinderen na een scheiding. Belangstellend kunnen vragen of ze kunnen wennen aan hun nieuwe huis / kamer. Wat hij denkt dat er in hun koppies omgaat. Of de oudste al vriendjes heeft gemaakt in de buurt. Hoe het contact met opa en oma is. Of hij nog bijzondere momenten met ze heeft meegemaakt. Hem vragen wat hij denkt dat ze nodig hebben om zo goed mogelijk hun draai te kunnen vinden. Hem vragen of je hem daarbij kunt helpen. Maar hem bijvoorbeeld ook vragen hoe hij vindt dat jij het aanpakt als moeder en hoe hij dat ervaart.

Als je daar samen over praat en hem dat soort vragen stelt, dan stimuleer je hem te denken vanuit de kinderen en hoe zij het beleven. En jezelf ook. Dan krijg je hele andere gesprekken.
Wat je nu doet is hem regels opleggen en dingen verbieden. Je krijgt terug wat je erin stopt: jij neemt hem niet serieus, hij jou dus ook niet. Als je hem regels oplegt, nare brieven laat sturen en dingen verbiedt, krijg je daar een vervelende, tegendraadse ex voor terug. Waar het heen moet is dat je zoveel mogelijk met hem gaat samenwerken. Als je zijn vaderhart laat kloppen, dan krijg je ongetwijfeld een man te zien die niets liever wil dan een goede vader zijn voor zijn kinderen. En daar ontzettend zijn best voor wil doen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:39

Bon_charmeur schreef:
Noi een kind van 8 maanden slaapt in een ledikant, heeft nog een fles nodig, en zeker regelmaat, plus en kind van 6 krijgt meer mee dan je verwacht! Een kind van 8 maanden sleep je niet uren mee in de trein! En je kind van 8 maand in vreemde kamer bedje enz zou ik ook zeker niet willen! 8 maand is nog een baby! Is er weleen ledikant? En degelijke spullen voor de baby! Ts ik snapj frustratie! Ik zou dit ook zeker niet accepteren! Of het nou een man vrouw neef nicht zou zijn ook niet!

Alleen blijf wel praten

Campingbedje? en niet uren in de trein? Waarom niet? Een van mijn kinderen was 3 maanden toen we naar de VS vlogen, en al mijn kinderen zaten wekelijks wel langer dan 3 uur in de auto. Een trein is dan nog beter dan kunnen ze nog even strekken enzo wat in een autostoeltje niet gaat.
Mijn kinderen sliepen regelmatig in vreemde huizen, kamers en bedden, krijgen ze niets van hoor. En die 2 of misschien 3 flesjes op een dag, wat is daar het probleem mee?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:17

Bon_charmeur schreef:
Noi een kind van 8 maanden slaapt in een ledikant, heeft nog een fles nodig, en zeker regelmaat, plus en kind van 6 krijgt meer mee dan je verwacht! Een kind van 8 maanden sleep je niet uren mee in de trein! En je kind van 8 maand in vreemde kamer bedje enz zou ik ook zeker niet willen! 8 maand is nog een baby! Is er weleen ledikant? En degelijke spullen voor de baby! Ts ik snapj frustratie! Ik zou dit ook zeker niet accepteren! Of het nou een man vrouw neef nicht zou zijn ook niet!

Alleen blijf wel praten

Ja hoor, dus iedere ouder met een kind van 8 maanden moet zich voorlopig maar thuis opsluiten, want een die mag niet met de trein, niet in een vreemde kamer, niet in een vreemd bedje :roll:

Naar mijn idee was er niks aan de hand geweest als de vader het kind mee had genomen naar goede vrienden met een huisje in Groningen. Maar nu het om een andere vrouw gaat is er ineens strijd.

bliver

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:15

het gaat toch helemaal niet om of het wel of niet kan ergen anders slapen, of dat ze wel of geen sex hebben en of hij een andere relatie mag krijgen.

Het gaat erom dat ze net uit elkaar zijn en dat het voor kinderen al verwarrend genoeg is allemaal. Heeft de ex een nieuwe relatie die blijvend is dan is het logisch dat de kinderen daar kennis mee maken, maar ik begrijp dat er nog helemaal geen sprake is van een relatie en dat het dus ook helemaal niet de nieuwe stiefmoeder is dan hoeven de kinderen daar toch ook helemaal nog niet mee geconfronteerd te worden. Het is toch meer dan logisch dat je kids pas voorsteld aan een nieuwe partner als het ook daadwerkelijk een nieuwe partner is en niet elke week aan een nieuw wippertje.

Daarnaast vind ik dat TS haar ex helemaal niet kwaad neerzet. Ze zijn net uit elkaar dus wat ze heeft gezegd vind ik niks geks. Ze vraagt hier ook om tips omdat ze niet weet hoe het allemaal moet.

Ik heb geen ervaring met scheiden gelukkig, maar ik ben het met een van de posts eens dat praten de beste oplossing is. Het is nu eenmaal zo dat je uit elkaa bent en je moet er het beste van maken. Je zal het niet altijd eens zijn, maar dat zul je moeten accepteren tot op bepaalde hoogte natuurlijk.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 16:20

bliver schreef:
het gaat toch helemaal niet om of het wel of niet kan ergen anders slapen, of dat ze wel of geen sex hebben en of hij een andere relatie mag krijgen.

Het gaat erom dat ze net uit elkaar zijn en dat het voor kinderen al verwarrend genoeg is allemaal. Heeft de ex een nieuwe relatie die blijvend is dan is het logisch dat de kinderen daar kennis mee maken, maar ik begrijp dat er nog helemaal geen sprake is van een relatie en dat het dus ook helemaal niet de nieuwe stiefmoeder is dan hoeven de kinderen daar toch ook helemaal nog niet mee geconfronteerd te worden. Het is toch meer dan logisch dat je kids pas voorsteld aan een nieuwe partner als het ook daadwerkelijk een nieuwe partner is en niet elke week aan een nieuw wippertje.

Daarnaast vind ik dat TS haar ex helemaal niet kwaad neerzet. Ze zijn net uit elkaar dus wat ze heeft gezegd vind ik niks geks. Ze vraagt hier ook om tips omdat ze niet weet hoe het allemaal moet.

Ik heb geen ervaring met scheiden gelukkig, maar ik ben het met een van de posts eens dat praten de beste oplossing is. Het is nu eenmaal zo dat je uit elkaa bent en je moet er het beste van maken. Je zal het niet altijd eens zijn, maar dat zul je moeten accepteren tot op bepaalde hoogte natuurlijk.

Precies! Dankjewel :list:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:48

Bon_charmeur; schande, al die ouders die hun kinderen op vakantie nemen. Hoe durven ze! Gewoon lekker in de eigen achtertuin moeten ze verplicht blijven :j o wee als ze nieuwe indrukken opdoen :D

Ts, ik hoop dat jullie een goede balans kunnen vinden en blijven houden; in de omgang met elkaar als in de omgang met de kinderen waar beide zich ook in kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:15

hanny_jelke schreef:
:n waarom er door de advocaat hier nog iets over laten zeggen?
hij heeft zijn excuus aan geboden, waarom water op het vuur gooien?

of het nou wel zijn vriendin is of niet, dat zou jou een rotzorg wezen, jij bent zijn vrouw niet meer.
jullie moeten dingen over de kinderen met elkaar bespreken en verder leven en laten leven, je hebt verder niks meer over zijn doen en laten te zeggen 0,0%

en waarom zo een regel op stellen. voor hem is het naar een maand al niet meer in het begin van een relatie en voor jou pas over 5 jaar (bijvoorbeeld)

je zet hem hier heel slecht neer, laat mensen hem lekker beoordelen, hij heeft borderline, dus wordt al finaal afgekraakt. en jij voelt je de gebeten hond?
sorry TS voor mij is hij de gebeten hond!

Ik weet niet maar TS heeft het niet over zijn gedrag, maar over wat hij met de kinderen doet. Geloof dat dat het hele eiereten is...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:16

bliver schreef:
kwita schreef:
nou sterkte met zo'n bordeliner en ook nog kinderen er van heb je levenslang.... en met een beetje pech hebben de kinderen het ook. pas goed op jezelf en de kids

wat is dit nou voor rare opmerking? het is toch prima geregeld zo!

wacht maar de tijd zal het brengen.....het werkte niet hoofdzakelijk door die borderline,heeft je kind het ook zit je er heel lang mee (immers het is wel je kind en misschien weet ik waar het overgaat :o )

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:28

Je hebt sowieso levenslang als je kinderen hebt of ze nu wel of niet iets mankeren. Datzelfde geld voor de ex, daar zit TS ook aan vast. Trouwens er gebeuren zat dingen zonder dat iemand bordeline heeft of iets anders dus beetje zinloos om op die bordeline vast te pinnen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:58

Joolien schreef:
hanny_jelke schreef:
:n waarom er door de advocaat hier nog iets over laten zeggen?
hij heeft zijn excuus aan geboden, waarom water op het vuur gooien?

of het nou wel zijn vriendin is of niet, dat zou jou een rotzorg wezen, jij bent zijn vrouw niet meer.
jullie moeten dingen over de kinderen met elkaar bespreken en verder leven en laten leven, je hebt verder niks meer over zijn doen en laten te zeggen 0,0%

en waarom zo een regel op stellen. voor hem is het naar een maand al niet meer in het begin van een relatie en voor jou pas over 5 jaar (bijvoorbeeld)

je zet hem hier heel slecht neer, laat mensen hem lekker beoordelen, hij heeft borderline, dus wordt al finaal afgekraakt. en jij voelt je de gebeten hond?
sorry TS voor mij is hij de gebeten hond!

Ik weet niet maar TS heeft het niet over zijn gedrag, maar over wat hij met de kinderen doet. Geloof dat dat het hele eiereten is...

ja maar ik krijg ernstig het idee het te zeggen in haar eigen gevoelens, zei wil niet dat hij bij een ander slaapt, want waneer er gewoon gezegt wordt dat ze ergeens gezellig gaan logeren merken die kinderen hier niks van, mits er niet klef gedaan wordt uiteraart, maar kunnen wij oordelen of vader daar klaf gedaan heeft? nee dat kunnen we niet en TS al evenmin want die was er niet bij.
ze moet haar eigen gevoel over hem opzij zetten hoe moeilijk ook

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:02

Papa en mama ben je voor altijd.
Ongeacht hoe oud je kinderen zijn.

Kwita mijn moeder heeft borderline, mijn zusje en ik niet.
Net als kanker bij iedereen verschillend is, is borderline dat ook.

Afspraken op papier zetten is het enige wat je kan doen TS.
Jullie beiden zullen je aan de afspraken moeten houden.
In het belang van de kinderen.
Ik vind het lief dat je zo begaan met met je kinderen en hun welzijn.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 20:16

luuntje schreef:
Papa en mama ben je voor altijd.
Ongeacht hoe oud je kinderen zijn.

Kwita mijn moeder heeft borderline, mijn zusje en ik niet.
Net als kanker bij iedereen verschillend is, is borderline dat ook.

Afspraken op papier zetten is het enige wat je kan doen TS.
Jullie beiden zullen je aan de afspraken moeten houden.
In het belang van de kinderen.
Ik vind het lief dat je zo begaan met met je kinderen en hun welzijn.

Bedankt. Heb je er veel last van gehad als kind?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:32

Ts, uit deze vraag blijkt alweer dat jij je toch zorgen maakt om je kinderen en zijn aandoening, stop daarmee, maak duidelijke afspraken en laat hem los, jullie zijn uit elkaar. Je geeft elke keer aan dat hij zo'n goede vader is maar tussen de regels door voel je toch iets anders.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:25

Blijf respectvol communiceren, hiermee moet het vertrouwen in elkaar weer groeien. Dat is hoe dan ook aangetast als je gescheiden bent. Daar liggen allerlei zaken aan ten grondslag. Maar je hebt nl allebei hetzelfde doel! Gelukkig opgroeiende kinderen. Daarnaast is met afspraken vastleggen op papier niks mis. Daar kun je op terugpakken als je er samen niet uitkomt.

In ons convenant stonden echt veel dingen. Bijv. Kinderen mogen altijd op verjaardag bij opa en oma. Ook als ze toevallig niet bij de betreffende ouder zijn. Oneven jaar 1e kerstdag bij de een, even jaar bij de ander, etc. Ook wij hadden wel eens onenigheid over betrekkelijk kleine dingen. Als de ene ouder plotseling iets anders wilde en de andere ouder dat echt niet wilde. Gebruikten we de vastgelegde afspraken als uitgangspunt. Naarmate je langer uit elkaar bent, worden meestal beide ouders flexibeler. Het vertrouwen dat de andere ouder ook goed voor de kinderen zorgt als je er zelf niet bij bent is dan gegroeid. De kinderen zijn gewend, je eigen leven staat weer op de rit en dan maak je je niet meer druk als hij de kinderen wat later terugbrengt bijvoorbeeld.

Het gaat met vallen en opstaan. Eigenlijk net als in een huwelijk :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:02

Silmitan dat zijn slimme afspraken.
Zou ik zelf niet eens aan denken.

TS, mijn moeder is zoals ze is. Als kind wist ik niet beter.
Onze zoon hebben we al vroeg verteld dat oma een beetje anders is. Ze houdt heel veel van hem.
Afspraken maken is ze niet zo goed in.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 11:07

Bedankt voor jullie reacties