Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:04

Nimber schreef:
OMG hoe herkenbaar! Al word t wel minder nou ik ouder word.

Ik vind slapen zonder iets over me heen vreselijk. Al smelt ik van de hitte dan nog lig ik onder m'n laken :D alsof ik dan niet vermoord word door een monster

hihi dat heb ik ook :')

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:09

Wij wonen best afgelegen, en als ik dan op het erf de hond s avonds uitlaat, in het donker. Begint hij soms heel hard te blaffen ( super waaks beest) en dan weet ik niet hoe snel ik weer naar binnen moet.

Heb dan ook altijd lampje bij me :+

Gianti

Re: Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:14

Hier ook iemand die als donker is spiegels vermijd en van afstand in bed springt :')

ik was over de iets in wcpot angst heen... tot mn vader vertelde hoe hij zn toemalige vriendin hoorde gillen, nadat ze de slang van de bovenbuurman had gevonden toen ze op de wc zat :Y)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:16

Ik woon in een groot studentenhuis. Dat is een oude villa, we wonen er met 22 mensen. Vroeger was dit een brandweerkazerne en het is ook ooit een soort fabriekje geweest volgens mij. Maar het is dus echt héél oud en best eng. De douche en de wasmachine zit in een gang. Daar is het altijd pikkedonker (nu doet het licht het gelukkig weer, maar dat is een tijd stuk geweest) en daar zit ook een deur naar een grote kelder. Ik durf die deur naar de kelder nooit voorbij, altijd bang dat er wat engs uit komt. Verder staat de wasmachine in een aparte ruimte met daarin nog een deur naar de thermostaat enzo. Dat is ook al zo'n eng hokje. En om het nog enger te maken, de ruimte waar de wasmachine in staat is een oude gevangenis. Zit dus ook nog echt zo'n zware deur in met een luikje om het eten door te geven. brr.... Gelukkig heb ik veel huisgenoten haha!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:37

Niet slim om dit topic te lezen op dit tijdstip!! :+
Mijn konijnenhok staat buiten, maar soms rennen de konijnen hard rond dat je getik hoort... Best eng als je alleen thuis bent, in het donker en er bij de buren is ingebroken afgelopen week....
Ohja, het uiteinde van de trap is ook eng, zit nog een (god hoe heet zo'n ding...drempeltje?) boven de laatste tree.... Woon hier al 13 jaar en struikel nog vaak over dat ding...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:22

xDenies schreef:
Ik zet ook nooit meer camera's op mijn kamer.

Mijn compact camera, die overigens kapot was - geen batterijen had en ook geen geheugenkaart. Ging midden in de nacht aan en begon foto's te maken.

Ik heb gegild jongens ... gegild! Geprobeerd om nog foto's terug te kijken.. maar niets, en ook geen aanleiding tot. Zo raar.

*pakt stilletjes haar camera en steekt 'm voor de zekerheid in een donkere zak en zet 'm in de kast* :brr:

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:25

Wij hebben bij de bijkeuken ook twee deuren met glas erin.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:16

Warboel schreef:
Ik vind eigenlijk niks in huis echt heel eng gelukkig! wel maak ik mezelf soms gek dat er elk moment een zombie tegen het raam kan springen als het donker is _O-

En m'n ouders hebben een soort trollen pop op hun kamer, die vond ik vroeger super eng! Hij staat al zeker 15 jaar achter het gordijn haha :')

Mijn vriendin had vroeger zo'n pop die met je mee kon lopen. Ineens was die er.
En ik met mijn fobie voor poppen en daar ging slapen had nachtmerries waar je u tegen
zei.
Vriendin overigens ook ..

Pop lag de volgende dag bij het oud vuil x'D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:22

Vraag me af of mensen op stal ook wel eens last hebben. Stal is toch een soort van mijn 2e huis.
Maar heb 's avonds en dan helemaal in de winter bij een bepaald gangpad dat ik het idee heb dat er iemand staat. er zit achterin een raampje waar wat licht door heen schijnt. Ben altijd blij dat mijn paard in de andere gang staat, maar als ik een bezem of schep nodig heb moet ik daar toch heen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:50

Ons kippenhok is heel oud en stort bijna in.De deur was scheef en ging niet meer dicht.Daardoor hoorde ik als ik in de stal was met alleen een hoofdlamp,een heel eng spookhuis gekraak van het pikdonkere erf komen als er wind was buiten.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:55

Kast deuren die openstaan
Badkamer die open is want ik zie dan de spiegel
Spiegels
Donkere ruimtes
Het fietsenhok althans het hoekje daar heen is donker daar binnen zit licht
Dit alle s'nachts
De schoennekast want daar is de klink aan de binnenkant kapot

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:13

Oplossing voor enge dingen in huis: neem een kat. Het is altijd de kat.
Het wordt dan pas eng als je het licht aandoet en de kat je slaperig aankijkt :+ .

In dit huis is er niet veel eng. Enige wat ik niet leuk vind is het raam aan de trap wanneer ik 's avonds naar boven ga.

Onder m'n bed zitten lades, dus kan niets onder om m'n enkels te grijpen.
Als ik dan 's nachts plots een por onder m'n matras krijg wil dat zeggen dat de kat in de lade gekropen is en er terug uit wil :P .

Ons ouderlijk huis was een eng oud krakend spookhuis. Voetstappen op de trap terwijl we allemaal samen in 1 vertrek zaten, tv's die spontaan aanfloepten, gefluister in kamers, licht plots uit etc. Als kind jaren doodsbenauwd geweest voor de kamer van m'n broertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:31

sanne1992 schreef:
Vraag me af of mensen op stal ook wel eens last hebben. Stal is toch een soort van mijn 2e huis.
Maar heb 's avonds en dan helemaal in de winter bij een bepaald gangpad dat ik het idee heb dat er iemand staat. er zit achterin een raampje waar wat licht door heen schijnt. Ben altijd blij dat mijn paard in de andere gang staat, maar als ik een bezem of schep nodig heb moet ik daar toch heen.

Op de manege..
Een redelijk lange gang met allemaal boxen aan de linkerkant. Aan de rechterkant een muur met een paar raampjes en op een gegeven moment, redelijk op het einde een schuifdeur..
Ik liep eens in de winter op een avond om een pony naar zijn box te brengen (de achterste). Iemand had het licht daar dus onder de les uitgedaan.
Ik loop met pony, halverwege stopt hij, hoofd omhoog en probeert wat naar achteren te dribbelen.. Ik hoorde wat gekraak, dus ik werd wat bang.. Gelukkig mijn zweepje in mn hand, als een zwaard voor me gehouden zodat ik altijd een tik zou kunnen uitdelen. Teugels over hoofd van pony en een stukje voor hem uit lopen. Hij kwam achter me aan, en toen ik er was snel het licht aangeknipt.
Niets te zien. Snel pony afgezadeld, deken op en in de box gezet. Toen waar met mijn zweepje voor me door de stalgang terug gerend :')

Ik weet nog steeds niet wat het gekraak geweest is.. De paardjes waren mooi hun hooi aant eten, de kat en honden waren in de kantine. En mn andere lesgenoten zaten bij de bakrand hun paardjes af te zadelen.
Misschien moet ik minder NCIS enzo kijken :P

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:45

Ik heb sinds kort een eigen huisje, waar ik dus ook voor het eerst alleen woon. Ik ben 28 jaar oud en niet bang voor het donker maar er zijn toch wel dingen waar ik flink zenuwachtig van wordt.

Laatst lag ik lekker op de bank een filmpje te kijken, ineens een harde klap vanuit de keuken met een geluid alsof er iets wegrolde. De hele keuken en berghok erachter nageken en helemaal niets kunnen vinden. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de koelkast of vriezer, maar beiden doen het nog steeds goed. Vraag me nog steeds af wat het geweest kan zijn.

Een ander avond lag ik in bed, viel net zo'n beetje in slaap, en ik hoorde een vrouw gillen. Niet buiten, maar net alsof ze naast me stond. Was natuurlijk helemaal over de pis en heeft nog een paar uur geduurd voor ik sliep. Collega zei dat ik het misschien zelf ben geweest :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:57

Ik woon sinds kort op mezelf en het huis is eigenlijk prima. Wel mis ik een tuindeur wat best een eng idee is en ramen die slecht openen of sluiten en die je met kracht ook van buitenaf kan openen :Y) best creepy

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:18

Toen ik nog bij mijn moeder woonde. Op zolder. Deed ik altijd het licht aan als ik mijn kamer in kwam. Tv aan. Licht uit. In bed liggen en dan tv op stand by. Mocht ik snachts wakker worden. Dan eerst tv aan dan licht etc...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:26

Ik krijg altijd kippevel als ik mijn voeten onder de bank steek zodat ik ze niet meer kan zien :+ Op 1 of andere manier wekt dat een vluchtreactie bij mij op :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:33

Ik kijk teveel enge films en daardoor ben ik bang in het donker. Niet als het gewoon donker is maar als ik bijvoorbeeld 's nachts naar de keuken loop om drinken te pakken. Ik kijk dan ALTIJD in de deur (zit glas in) terwijl ik bang ben dat ik daarin wat zie (een mens, een geest). En toch blijf ik het steeds maar doen :')

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:25

sanne1992 schreef:

Ik was dus een keer in de avond alleen op stal en het was nogal stormachtig weer. En dat maakte het een beetje spookachtig.
Toen ik aankwam op stal draaide de stapmolen door de wind. En net als in de film zag je allemaal blaadjes over het terrein gaan. Het zag er heel spookachtig en verlaten uit. Hahaha

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:39

Wij hadden op mijn vorige manege Het Spookhok onder de tribunen daar woonde Henk het bakmonster :+ we gingen met ponykamp daar kijken we we schrokken ons toen wild toen we een geluid uit het donkerste hoekje hoorde komen... bleek het een paard aan de andere kand van de muur te zijn :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:43

Waarom heb ik zo'n rijke fantasie. Ik zie al jullie verhalen gewoon voor me :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:48

Lara_Silver schreef:
Mijn bed... Ik kan echt niet op de bedrand zitten en ook 's avonds naar bed gaan gebeurd rennend en er dan op één meter afstand met een grote boog in springen. Veel te bang dat er iets me bij de enkels grijpt. :')

Wat erg..

Dacht dat ik de enige was met het springen van die boog :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:11

Thioro schreef:
Oplossing voor enge dingen in huis: neem een kat. Het is altijd de kat.
Het wordt dan pas eng als je het licht aandoet en de kat je slaperig aankijkt :+ .

Juist ja, wat denk je dat hier 9 vd 10 x gebeurd als ik het licht aandoe vanwege enge geluiden? :+
Dan was óf de kat aan het spelen, of ze wordt wakker en ik kijk tegen een wijdopen bekkie aan omdat ze net aan het gapen was. :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:19

Als het onweert 's nachts (of 's avonds, zodra het maar donker is) vind ik het doodeng om op mijn eigen slaapkamer te slapen, ga dan meestal op de bank slapen. Mijn slaapkamer zit aan de zuidkant en daar komt het onweer meestal vandaan, misschien vandaar dat ik het eng vind. Meestal houd ik er wel rekening mee als er onweer voorspeld wordt, zet dan alvast de wekker om buienradar telkens te checken 's nachts.
Een keer kwam het heel onverwachts en schrok ik wakker, zo snel was ik nog nooit mijn slaapkamer uit gekomen en heb hard geschreeuwd :')

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:23

Ik moet als ik ga slapen altijd even onder mijn bed kijken om te zien of er geen spook/inbreker/enge clown onder ligt. :')

En 's avonds moet het gordijn naar beneden want er kan misschien ineens een gezicht voor het raam verschijnen ookal slaap ik op zolder :+