Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:45

Maar wat is er erg aan staren precies? Als ik iets vreemds zie dan kijk ik ook O:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:31

Staren kan vervelend zijn.
Ik ga twijfelen dan aan mezelf, of ik een rare pukkel heb of een vlek op mijn kleding.

Weet nog een leuke.
Ik moest 5 jaar geleden op het gemeentehuis mijn invalide parkeerkaart voor bestuurder ophalen.
Ik erheen met mijn hulphond.
Zegt de dame achter de balie, leuk een blinde geleidehond.
Ehhh autorijden zou lastig zijn als ik echt blind zou zijn.

Of in een ziekenhuis dat zusters heel lief mee gaan in de lift en continu roepen ziet u het.
Ja ik zie het prima. Hulphond is geen blindegeleidehond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:44

Oooh wat een heeerlijk topic!
Ik ben gezond, ooit een blauwe maandag op krukken gelopen wegens een gekneusde enkel. Maar die verfoeide ik al na een half uur :Y)

Maar sommige situatie maken dat ik (liever niet natuurlijk!) best een paar weken in een rolstoel zou willen zitten, om vervolgens veel situaties op te zoeken en heeeeeeeeeeeeel veel mensen vet voor schut te zetten. Wat lijkt me dat leuk. Ja, ik ben een echte bitch. :')

Voor de mensen die dit dagelijks meemaken is het natuurlijk super banketstaaf. Reden dat ik zulke mensen graag een lesje zou willen leren.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:54

Wat een geniaal topic :')

Ik heb een revaliderend hondje, die dus met regelmaat met een rolstoeltje loopt. Dan krijg je ook de meest gekke opmerkingen van mensen. Vaak gehoorde opmerking, "Dat is zielig" en vervolgens een woeste blik mijn kant op -O-
Maar ook vaak hele andere dingen. Zoals "Oh, mam, kijk! Dat wil ik ook voor onze hond!". Eeeeh, wat? Waarom zou je dat willen? :o
Of "Wordt ze nog beter?". "Ja meneer, gelukkig wel". Meneer: "Dat is jammer, dit toch schattig!".

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:06

Het meest onbeschofte vond ik een oude mevrouw in de trein zie tegen mij en mijn vrienden (met kaartje) zei "Pardon, dit is eerste klas hoor!"
Toen heb ik gevraagd of ze dacht dat ik het niet kon betalen en dat ik haar onbeschoft over vond komen ^^ heks.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:27

Wat een opmerkingen kunnen sommige mensen maken zeg, ik heb zelf ook wel eens blikken gekregen en aansteller naar mijn hoofd toe gekregen als ik even moest zitten omdat ik niet meer kon staan. Maar al die opmerkingen :oo

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:27

ik heb het soms ookwel zo'n opmerkingen. mijn hondje zit in een soort kinderwagen voor honden als wij naar het stad gaan of naar zee ofzo, omdat ze artrose in haar rugje en haar achterste knieschijfjes heeft. ze heeft hier geen last van enkel als ze veel moet wandelen, en ze zit nog eens graag in die kinderwagen ook (ze vraagt er zelf om). vaak krijgen we dan opmerkingen hoe zielig ze wel niet is, enkele jaren geleden (was een jaar of 14) een oude mevrouw die mij dacht te vertellen hoe zielig dit wel niet is, dat de jeugd zijn dieren maar overal instopt voor de mooi. ik heb haar toen eens goed mijn gedacht gezegd, of ze ooit van medische redenen had gehoord! ik was toen zo boos!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:29

olafgek schreef:
ik heb het soms ookwel zo'n opmerkingen. mijn hondje zit in een soort kinderwagen voor honden als wij naar het stad gaan of naar zee ofzo, omdat ze artrose in haar rugje en haar achterste knieschijfjes heeft. ze heeft hier geen last van enkel als ze veel moet wandelen, en ze zit nog eens graag in die kinderwagen ook (ze vraagt er zelf om). vaak krijgen we dan opmerkingen hoe zielig ze wel niet is, enkele jaren geleden (was een jaar of 14) een oude mevrouw die mij dacht te vertellen hoe zielig dit wel niet is, dat de jeugd zijn dieren maar overal instopt voor de mooi. ik heb haar toen eens goed mijn gedacht gezegd, of ze ooit van medische redenen had gehoord! ik was toen zo boos!

Heel herkenbaar :D Mijn hond zit dus ook wel eens in een tas! En ondanks dat ik de meest stoere, niet tuttige tas gekocht heb die er was, denken mensen nog dat ik haar erin stop voor de lol :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:36

Ik kreeg op school te horen van mijn coach dat ik te kleinzerig was en me veel te snel ziekmelde. Ik ben 3 weken afwezig geweest omdat ik mijn rug had gebroken op 2 plaatsen. Toen ik weer op school kwam zei ze dat 3 weken wel heel overdreven was.

Na een knieoperatie op vrijdag, maandag weer terug op stage en gewoon volop aan de slag en kinderen ophalen met de kar terwijl ik amper kon lopen. Maar ik moest er gewoon doorheen volgens school. Gelukkig was de stage op dat moment schappelijker en die lieten me later de kar niet meer meenemen enzo.

Mijn coach zei me dat ze me maar moest geloven op wat ik zei omdat er niets ( littekens op mijn knie, korset waren aanwezig ) te zien was en omdat zij het niet kon voelen of er echt iets was. Ze geloofde me gewoon niet maar toen ik dat zei ontkende ze het... Nou lijkt me toch duidelijk.

Was nog niets eens een onbekende :(

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:08

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik kreeg op school te horen van mijn coach dat ik te kleinzerig was en me veel te snel ziekmelde. Ik ben 3 weken afwezig geweest omdat ik mijn rug had gebroken op 2 plaatsen. Toen ik weer op school kwam zei ze dat 3 weken wel heel overdreven was.

Na een knieoperatie op vrijdag, maandag weer terug op stage en gewoon volop aan de slag en kinderen ophalen met de kar terwijl ik amper kon lopen. Maar ik moest er gewoon doorheen volgens school. Gelukkig was de stage op dat moment schappelijker en die lieten me later de kar niet meer meenemen enzo.

Mijn coach zei me dat ze me maar moest geloven op wat ik zei omdat er niets ( littekens op mijn knie, korset waren aanwezig ) te zien was en omdat zij het niet kon voelen of er echt iets was. Ze geloofde me gewoon niet maar toen ik dat zei ontkende ze het... Nou lijkt me toch duidelijk.

Was nog niets eens een onbekende :(

Wauw. Bizar.

Ik heb iets soortgelijks gehad op het MBO. Ik kreeg toen de diagnose Endometriose en daarbij het nieuws dat de kans groot is dat ik onvruchtbaar ben, ook was ik die periode dus heel veel ziek en had ik veel pijn omdat er nog geen werkende behandeling was gevonden voor mij.
Ik vertelde dit toen aan mijn coach. Een vrouw, zelf ook moeder. Die keihard vertelde: "Ach, je wilt nu toch niet zwanger worden dus wat is het probleem?" -O- -O- -O-

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:27

Wat een rotopmerking zeg van je coach. Ze heeft daar toch niet zo'n reactie op te geven. Alsof het later erger is dan op het moment.

Ik heb anorexia en als je hoort wat voor opmerkingen daar op komen. Gelukkig de school waar het het ergst was een geweldige tijd gehad met veel steun van klas en leraren. De vervelende coach van de laatste school bleef maar volhouden dat alles daar door mijn eetprobleem kwam. Ik kon blijven herhalen dat het niet het geval is omdat het vele malen beter ging maar dat wou ze niet horen. Toen moest ik van haar naar een schoolpsycholoog en die vroeg zich af of mijn coach zelf niet een gesprekje nodig had na mijn verhaal...

Ook in mijn woonplaats deed de ronde dat ik kanker had en niet lang meer had. Toen ik werd opgenomen kwamen de spookverhalen helemaal. Gelukkig hield mijn buurt het wel een beetje in toom door de waarheid vol te blijven houden. Ook is mij gevraagd of ik de oorlog mee had gemaakt omdat het leek alsof ik uit auswitch kwam. Was voor de deur van de kliniek.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:46

maatje987 schreef:
ik heb er nog een gevonden

ongeveer 5 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad schaawonden op me rug linker arm en been waren zwaar gekneusd kwam in het ziekenhuis aan hele aardige zuster die ging mee foto,s maken enzo

toen kwam ik op de plek waar ze het verband enzo aan leggen die zuster die ik daar voor had moest iemand anders helpen dus die was er niet bij ik had toen twee andere zusters en bleven maar kletsen over wat ze in het weekend zouden gaan doen en ik zie je doet dat verband veel te strak
ze zei gwn je bek houden en niet zeuren toen had ik al zo iets van uhhh hallo ik heb een ongeluk gehad
toen waren we eindelijk klaar en mocht ik gaan ik liep de gang op en ze zei
loop normaal stomme prutsmuts
en ja echt dat heeft ze gezegd me moeder en ik riepen tegelijk hallo ik heb een ongeluk gehad

Ja hoor, prutsmuts tegen een kind van 10 :')

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:49

Danique_G schreef:
Maar wat is er erg aan staren precies? Als ik iets vreemds zie dan kijk ik ook O:)
Kijken is niet erg, dat doet iedereen, maar starende mensen met ogen als schoteltjes kunnen ontzettend vervelend/kwetsend zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:57

_AAASCHAAA_ schreef:
Wat een rotopmerking zeg van je coach. Ze heeft daar toch niet zo'n reactie op te geven. Alsof het later erger is dan op het moment.

Ik heb anorexia en als je hoort wat voor opmerkingen daar op komen. Gelukkig de school waar het het ergst was een geweldige tijd gehad met veel steun van klas en leraren. De vervelende coach van de laatste school bleef maar volhouden dat alles daar door mijn eetprobleem kwam. Ik kon blijven herhalen dat het niet het geval is omdat het vele malen beter ging maar dat wou ze niet horen. Toen moest ik van haar naar een schoolpsycholoog en die vroeg zich af of mijn coach zelf niet een gesprekje nodig had na mijn verhaal...

Ook in mijn woonplaats deed de ronde dat ik kanker had en niet lang meer had. Toen ik werd opgenomen kwamen de spookverhalen helemaal. Gelukkig hield mijn buurt het wel een beetje in toom door de waarheid vol te blijven houden. Ook is mij gevraagd of ik de oorlog mee had gemaakt omdat het leek alsof ik uit auswitch kwam. Was voor de deur van de kliniek.

Het is nooit een moeite geweest je te steunen, het scheelde ook dat je super open over je eetstoornis was, daarom kon iedereen je ook steunen en proberen je te helpen!

Ik probeer altijd mensen te helpen en niet te veel te staren of vragen te stellen. Maar ik geef toe dat ik vaak wel nieuwsgierig ben als ik mensen zie die iets hebben.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:01

Wauw, ik heb alle reacties gelezen. Ik heb hele wijze nieuwe inzichten opgedaan, om mindervalide/invalide te zijn moet je dus een minimale leeftijd hebben blijkbaar en mensen moeten minimaal je littekens kunnen zien want anders is het niet echt, en je moet je ook wel echt voor die littekens schamen. -sarcasme natuurlijk-

Heel eerlijk voor iedereen hier, ik durf te beweren dat het grootste deel van de mensen hier ook wel eens iemand aanstaart, maar dan noemen we het gewoon 'even kijken', ja want dat komt voor die persoon heel anders aan -not-. Heel eerlijk, ik staar ook die dikke persoon aan die hardloopt bijvoorbeeld. Aan de ene kant weet ik dat die persoon denkt 'probeer ik er wat aan te doen, en dan wordt ik nog afkeurend aangestaard' terwijl ik juist denk 'goh wat knap dat die persoon er wat aan doet'. Iedereen wordt wel eens aangestaard, en ik probeer het maar zo veel mogelijk te negeren.

Vind het heerlijk hoe snel sommige mensen hun oordeel kunnen trekken. Ik zat vorige week in de trein, stiltecoupé van de eerste klas, ging er achter me een groepje zitten van in de 40, terwijl achter hen de deur was naar de normale eersteklas coupé die helemaal leeg was. Natuurlijk keihard kakelen (als ik het door mijn oortjes heen kan horen dan is het hard := ). Heb ze heel beleefd gevraagd of ze ofwel elders wilden gaan zitten, ofwel zich stil wilden houden. Kreeg bladiebla terug waaruit het heel duidelijk was dat zij zich superieur voelden aangezien ze ouder waren. Had geen zin in gezeur, dus ben het maar gaan negeren. Toen ik mijn oortjes weer in deed, hoorde ik er één zeggen dat ik zo'n typje was die de jeugd heeft overgeslagen.
Had toen ook zoiets van oh, je wilt dat ik de hangjongere uithang, príma := Heb mijn voeten over de stoel gesmeten, mijn hardste muziek uitgekozen en die op vol volume aangezet. Ze hebben het welgeteld 1 nummer uitgehouden, toen de volgende net zo hard begon zijn ze maar weggelopen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:05

_O-

Ik mag jou wel. :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:13

)RusselNuwell: _/-\o_ _/-\o_

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:22

RusselNuwell: Heerlijke reactie! Zou iets voor mij kunnen zijn _/-\o_

Ik heb momenteel zelf mijn rug zwaar gekneusd na een val. "Helaas" is het niet aan me te zien, tenzij ik een behandeling heb gehad of de dag ervoor te veel gedaan. Dan loop ik pas zo krom als een hoepel. Veel mensen nemen me hierdoor ook niet serieus. Hoeveel pijn ik er ook van heb, geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om een zitplaats te vragen in het OV. Door de jonge leeftijd word je veelal toch niet serieus nomen..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:55

Zou je haast een bord om je nek moeten hangen.. met ik ben ... ziek/niet ziek/gebleseerd/niet gehandicapt/niet doof ect

Voor mensen dit soort dingen niet mee hoeven te maken.

Die verhalen van mensen die niet geloofd worden opschool is ook te gek voor wooorden... moet je een artsverklaring meenemen.. of ze moeten ander werk zoeken-

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:57

Christiene schreef:
Zou je haast een bord om je nek moeten hangen.. met ik ben ... ziek/niet ziek/gebleseerd/niet gehandicapt/niet doof ect

Ja met de handtekening van de arts eronder :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:54

RusselNuwell schreef:
Wauw, ik heb alle reacties gelezen. Ik heb hele wijze nieuwe inzichten opgedaan, om mindervalide/invalide te zijn moet je dus een minimale leeftijd hebben blijkbaar en mensen moeten minimaal je littekens kunnen zien want anders is het niet echt, en je moet je ook wel echt voor die littekens schamen. -sarcasme natuurlijk-

Heel eerlijk voor iedereen hier, ik durf te beweren dat het grootste deel van de mensen hier ook wel eens iemand aanstaart, maar dan noemen we het gewoon 'even kijken', ja want dat komt voor die persoon heel anders aan -not-. Heel eerlijk, ik staar ook die dikke persoon aan die hardloopt bijvoorbeeld. Aan de ene kant weet ik dat die persoon denkt 'probeer ik er wat aan te doen, en dan wordt ik nog afkeurend aangestaard' terwijl ik juist denk 'goh wat knap dat die persoon er wat aan doet'. Iedereen wordt wel eens aangestaard, en ik probeer het maar zo veel mogelijk te negeren.

Vind het heerlijk hoe snel sommige mensen hun oordeel kunnen trekken. Ik zat vorige week in de trein, stiltecoupé van de eerste klas, ging er achter me een groepje zitten van in de 40, terwijl achter hen de deur was naar de normale eersteklas coupé die helemaal leeg was. Natuurlijk keihard kakelen (als ik het door mijn oortjes heen kan horen dan is het hard := ). Heb ze heel beleefd gevraagd of ze ofwel elders wilden gaan zitten, ofwel zich stil wilden houden. Kreeg bladiebla terug waaruit het heel duidelijk was dat zij zich superieur voelden aangezien ze ouder waren. Had geen zin in gezeur, dus ben het maar gaan negeren. Toen ik mijn oortjes weer in deed, hoorde ik er één zeggen dat ik zo'n typje was die de jeugd heeft overgeslagen.
Had toen ook zoiets van oh, je wilt dat ik de hangjongere uithang, príma := Heb mijn voeten over de stoel gesmeten, mijn hardste muziek uitgekozen en die op vol volume aangezet. Ze hebben het welgeteld 1 nummer uitgehouden, toen de volgende net zo hard begon zijn ze maar weggelopen :')

ik kreeg eens de vraag in het pretpark ( Van medewerker ) om me littekens te laten zien want hij geloofde niet dat ik allemaal haken en punten aan me botten had :') was ook wel even verbaasd maar hij legde ook wel uit dat er echt veel mensen zijn die de boel bedotten om maar voor te mogen ( ik ga gewoon stugweg in die rij of zelf via rolstoel en dan wachten op de rest dus geen voordeel maar goed :+ ) zuur dan als je familielid de laatste rolstoel leent die perfect gezond is maar voorrang wil en je heel de dag moet rondkreupelen _-:(
ook wel veel vooroordelen want ik sport echt enorm veel ondanks dat het pijn doet maar als het dan pijn doet lukt niets geeft 'soms ook zo'n gezeik >;)

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:57

Danique_G schreef:

staren is zeker niet erg, maar als ze bijna tegen een lantaarnpaal oplopen of als ze met je aan het praten zijn en steeds hun eigen woorden niet kunnen afmaken dan vind ik het wel vervelend.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:11

Jeetje wat komen er veel rare dingen voorbij.. Sommige mensen :')

Een paar jaar geleden fietste ik naar school, t was winter en er lag veel ijs op de weg. Ik maakte een bocht ofzo, maar dat ging niet helemaal goed en flikkerde keihard op de grond. Deed echt pijn en kon eerst ook niet op staan, er kwam net een man aan die zn hond aan t uitlaten was en t enige wat hij zei was 'het is ook geen weer om te fietsen he'. Hielp me verder ook niet ofzo, laat me gewoon daar liggen en loopt rustig verder.. K vond t zo raar en asociaal, kwam niks uit mn mond. Snapte er helemaal niks vam op dat moment :') Was nog dichtbij huis dus was maat naar huis gelopen voor zover dat ging.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:31

@ Eileen; oww verschrikkelijk! Dat is mij ook meerdere malen overkomen in het gehucht waar ik opgegroeid ben. Wel een opmerking maken maar niet even helpen. Ik ben eens op handen en knieën naar huis geschoven/ gekropen/ gestrompeld van de pijn, bleek ik later mijn staartbeentje gebroken te hebben. Als ik nu ook weer denk aan die pijn in mijn lage onderrug en de kou op mijn gezicht, handen en knieën... Brrrr. Daar word ik gewoon weer naar van.

Nog even mijn aanvulling voor de discussie over het staren: je hebt staren en staren.
Natuurlijk kijk ik even als ik iemand in rolstoel voorbij loop, maar dit is meer uit mijn gewoonte om 'ogen op te zoeken' van elke voorbijganger. Even contact zeg maar.
Het word pas vervelend wanneer mensen alles om zich heen vergeten/ uit hun handen laten vallen/ ergens tegen aan lopen e.d. alleen maar om te kunnen kijken en een aanname te doen over wat degene in de rolstoel/ met krukken/ met gips whatever heeft gedaan of overkomen is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:57

LisaYaeli schreef:
Danique_G schreef:

staren is zeker niet erg, maar als ze bijna tegen een lantaarnpaal oplopen of als ze met je aan het praten zijn en steeds hun eigen woorden niet kunnen afmaken dan vind ik het wel vervelend.

Dat lijkt mij ook vooral voot hun vervelend. Bedoelde het ook nav jouw bericht. Want als je iemand ziet met littekens die duidden op automutilatie dan roept dat meestal veel op. Niet iedereen brengt littekens bewust aan. En daar bedoel ik niet mee dat je erom vraagt hoor!