Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
olafgek schreef:ik heb het soms ookwel zo'n opmerkingen. mijn hondje zit in een soort kinderwagen voor honden als wij naar het stad gaan of naar zee ofzo, omdat ze artrose in haar rugje en haar achterste knieschijfjes heeft. ze heeft hier geen last van enkel als ze veel moet wandelen, en ze zit nog eens graag in die kinderwagen ook (ze vraagt er zelf om). vaak krijgen we dan opmerkingen hoe zielig ze wel niet is, enkele jaren geleden (was een jaar of 14) een oude mevrouw die mij dacht te vertellen hoe zielig dit wel niet is, dat de jeugd zijn dieren maar overal instopt voor de mooi. ik heb haar toen eens goed mijn gedacht gezegd, of ze ooit van medische redenen had gehoord! ik was toen zo boos!
Mijn hond zit dus ook wel eens in een tas! En ondanks dat ik de meest stoere, niet tuttige tas gekocht heb die er was, denken mensen nog dat ik haar erin stop voor de lol
_AAASCHAAA_ schreef:Ik kreeg op school te horen van mijn coach dat ik te kleinzerig was en me veel te snel ziekmelde. Ik ben 3 weken afwezig geweest omdat ik mijn rug had gebroken op 2 plaatsen. Toen ik weer op school kwam zei ze dat 3 weken wel heel overdreven was.
Na een knieoperatie op vrijdag, maandag weer terug op stage en gewoon volop aan de slag en kinderen ophalen met de kar terwijl ik amper kon lopen. Maar ik moest er gewoon doorheen volgens school. Gelukkig was de stage op dat moment schappelijker en die lieten me later de kar niet meer meenemen enzo.
Mijn coach zei me dat ze me maar moest geloven op wat ik zei omdat er niets ( littekens op mijn knie, korset waren aanwezig ) te zien was en omdat zij het niet kon voelen of er echt iets was. Ze geloofde me gewoon niet maar toen ik dat zei ontkende ze het... Nou lijkt me toch duidelijk.
Was nog niets eens een onbekende
maatje987 schreef:ik heb er nog een gevonden
ongeveer 5 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad schaawonden op me rug linker arm en been waren zwaar gekneusd kwam in het ziekenhuis aan hele aardige zuster die ging mee foto,s maken enzo
toen kwam ik op de plek waar ze het verband enzo aan leggen die zuster die ik daar voor had moest iemand anders helpen dus die was er niet bij ik had toen twee andere zusters en bleven maar kletsen over wat ze in het weekend zouden gaan doen en ik zie je doet dat verband veel te strak
ze zei gwn je bek houden en niet zeuren toen had ik al zo iets van uhhh hallo ik heb een ongeluk gehad
toen waren we eindelijk klaar en mocht ik gaan ik liep de gang op en ze zei
loop normaal stomme prutsmuts
en ja echt dat heeft ze gezegd me moeder en ik riepen tegelijk hallo ik heb een ongeluk gehad
_AAASCHAAA_ schreef:Wat een rotopmerking zeg van je coach. Ze heeft daar toch niet zo'n reactie op te geven. Alsof het later erger is dan op het moment.
Ik heb anorexia en als je hoort wat voor opmerkingen daar op komen. Gelukkig de school waar het het ergst was een geweldige tijd gehad met veel steun van klas en leraren. De vervelende coach van de laatste school bleef maar volhouden dat alles daar door mijn eetprobleem kwam. Ik kon blijven herhalen dat het niet het geval is omdat het vele malen beter ging maar dat wou ze niet horen. Toen moest ik van haar naar een schoolpsycholoog en die vroeg zich af of mijn coach zelf niet een gesprekje nodig had na mijn verhaal...
Ook in mijn woonplaats deed de ronde dat ik kanker had en niet lang meer had. Toen ik werd opgenomen kwamen de spookverhalen helemaal. Gelukkig hield mijn buurt het wel een beetje in toom door de waarheid vol te blijven houden. Ook is mij gevraagd of ik de oorlog mee had gemaakt omdat het leek alsof ik uit auswitch kwam. Was voor de deur van de kliniek.
). Heb ze heel beleefd gevraagd of ze ofwel elders wilden gaan zitten, ofwel zich stil wilden houden. Kreeg bladiebla terug waaruit het heel duidelijk was dat zij zich superieur voelden aangezien ze ouder waren. Had geen zin in gezeur, dus ben het maar gaan negeren. Toen ik mijn oortjes weer in deed, hoorde ik er één zeggen dat ik zo'n typje was die de jeugd heeft overgeslagen.
Heb mijn voeten over de stoel gesmeten, mijn hardste muziek uitgekozen en die op vol volume aangezet. Ze hebben het welgeteld 1 nummer uitgehouden, toen de volgende net zo hard begon zijn ze maar weggelopen

RusselNuwell schreef:Wauw, ik heb alle reacties gelezen. Ik heb hele wijze nieuwe inzichten opgedaan, om mindervalide/invalide te zijn moet je dus een minimale leeftijd hebben blijkbaar en mensen moeten minimaal je littekens kunnen zien want anders is het niet echt, en je moet je ook wel echt voor die littekens schamen. -sarcasme natuurlijk-
Heel eerlijk voor iedereen hier, ik durf te beweren dat het grootste deel van de mensen hier ook wel eens iemand aanstaart, maar dan noemen we het gewoon 'even kijken', ja want dat komt voor die persoon heel anders aan -not-. Heel eerlijk, ik staar ook die dikke persoon aan die hardloopt bijvoorbeeld. Aan de ene kant weet ik dat die persoon denkt 'probeer ik er wat aan te doen, en dan wordt ik nog afkeurend aangestaard' terwijl ik juist denk 'goh wat knap dat die persoon er wat aan doet'. Iedereen wordt wel eens aangestaard, en ik probeer het maar zo veel mogelijk te negeren.
Vind het heerlijk hoe snel sommige mensen hun oordeel kunnen trekken. Ik zat vorige week in de trein, stiltecoupé van de eerste klas, ging er achter me een groepje zitten van in de 40, terwijl achter hen de deur was naar de normale eersteklas coupé die helemaal leeg was. Natuurlijk keihard kakelen (als ik het door mijn oortjes heen kan horen dan is het hard). Heb ze heel beleefd gevraagd of ze ofwel elders wilden gaan zitten, ofwel zich stil wilden houden. Kreeg bladiebla terug waaruit het heel duidelijk was dat zij zich superieur voelden aangezien ze ouder waren. Had geen zin in gezeur, dus ben het maar gaan negeren. Toen ik mijn oortjes weer in deed, hoorde ik er één zeggen dat ik zo'n typje was die de jeugd heeft overgeslagen.
Had toen ook zoiets van oh, je wilt dat ik de hangjongere uithang, prímaHeb mijn voeten over de stoel gesmeten, mijn hardste muziek uitgekozen en die op vol volume aangezet. Ze hebben het welgeteld 1 nummer uitgehouden, toen de volgende net zo hard begon zijn ze maar weggelopen
was ook wel even verbaasd maar hij legde ook wel uit dat er echt veel mensen zijn die de boel bedotten om maar voor te mogen ( ik ga gewoon stugweg in die rij of zelf via rolstoel en dan wachten op de rest dus geen voordeel maar goed
) zuur dan als je familielid de laatste rolstoel leent die perfect gezond is maar voorrang wil en je heel de dag moet rondkreupelen

Was nog dichtbij huis dus was maat naar huis gelopen voor zover dat ging. LisaYaeli schreef:Danique_G schreef:Maar wat is er erg aan staren precies? Als ik iets vreemds zie dan kijk ik ook
staren is zeker niet erg, maar als ze bijna tegen een lantaarnpaal oplopen of als ze met je aan het praten zijn en steeds hun eigen woorden niet kunnen afmaken dan vind ik het wel vervelend.