Vriend verzint kanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:00

Ts, hebben jullie al iets ondernomen?? Ben erg benieuwd!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:01

_KiMbErLeY_ schreef:
Ts, hebben jullie al iets ondernomen?? Ben erg benieuwd!

Ik ook!

Celine_Famke

Re: Vriend verzint kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:20

Er reageren hier zoveel mensen, maar volgens mij heeft TS zelf helemaal niet meer zoveel gereageerd.

Is er al iets ondernomen of uitgevonden?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 00:05

Ehh ja sorry Celine_Famke, ik lees wel bij op mijn telefoon maar ben erg druk. En met zo'n onderwerp wil ik er even voor zitten voordat ik weer een antwoord geef.

Nouja, veel besproken ondertussen daarom ook even gewacht met reageren. Andere meisje heeft echt zoiets van dat ze hem nooit weer meer wilt aankijken als dit een leugen is. Verder hebben we dit voorgelegd in onze vriendengroep (zonder een naam te noemen uiteraard). En daar kwamen er nog wat vreemde dingen uitrollen. Zoals dat hij tegen een aantal jongens uit die groep heeft gezegd dat hij om bepaalde redenen even niet meer kon uitgaan. Hij is twee weken geleden dus nog wezen stappen en met koningsdag was hij helemaal lam gegaan weer.. We zijn het er allemaal over eens dat kanker onwaarschijnlijk is. Omdat zijn moeder op fb reageerde over zijn gezondheid en zelf iets tegen mij zei over de fysio, denken wij dus dat hij is gestopt met zijn opleiding (vto infanterie) wegens een blessure. Zeker omdat hij zei dat hij het volgend jaar weer wilt gaan oppakken. Het voorlopige plan is inderdaad om een even goed te laten merken dat wij hem graag willen ondersteunen met ziekenhuis bezoekjes. Alle data die hij genoemd heeft hebben wij opgeschreven/printscreens om te kijken of het later wat anders word. En wij gaan allebei dezelfde vragen stellen om te kijken of de antwoorden gaan verschillen. Als er hier vreemde dingen uit komen willen wij hem hier wel voorzichtig mee confronteren. Nu is het nog te vroeg.

Heel erg bedankt iedereen! Sommige tips heb ik wel echt wat aan gehad.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:11

Nou ben benieuwd. Ik hoop toch ergens wel dat hij liegt.. dan was dit wantrouwen niet voor niets en is het niks ernstigs.

Denk dat dit een hele goede oplossing is :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 00:17

Snap ik hoor, TS! Het was ook niet rot bedoeld, maar iedereen bleef maar door reageren, allemaal dezelfde soort reacties, het leek mij handiger om te wachten op weer een reactie van jou.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:36

Vond het ook niet erg celine_famke!

Weer een beetje nieuwe ontwikkelingen. Op fb stond dat hij en nog wat studenten van zijn (oude) opleiding een dodentoch gingen doen van 100 km binnen 24 uur. Vriendin had het ook al gezien en die was best een beetje... Geïrriteerd daardoor. Ze wilde hem het liefst meteen confronteren, mij leek het nog niet zo slim om hem zovoor het blok te zetten omdat hij dan teveel weerstand gaat bieden. Heb hem dus gevraagd hoe het kan met zijn longkanker. Hij zelf zegt dat het pas 8 augustus is en dat hij dan genezen is...
En omg... Omg .. Nee ik moet gewoon lachen om het bericjt dat ik net binnen krijg. Hij zegt na een tijdje na het bericht van 8 aug dat hij geen longkanker heeft, maar dat het zh een fout heeft gemaakt en dat ze het niet weten. Ik vind dit... Interessant..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:40

kan alleen maar zeggen ..triest...

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:41

ik geloof er niks van van die vriend. mijn broertje heeft leukemie gehad, ze kunnen wel ongeveer zeggen hoe of wat met vrij zijn van kanker, maar het kan sneller gaan en terug komen dat het langer duurt. vind het raar dat die vriend kan zeggen dat hij dan is genezen, dat gaat niet zo 123.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:42

Goh, ik zou niet bevriend willen zijn met iemand die ziekten gebruikt om interessant over te komen. Dieptriest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:45

WTF _O-

Ik denk niet dat je nog veel langer hoeft te wachten om hem te confronteren...

Volgens mij is iemand met kanker niet genezen voordat ze 5 jaar vrij zijn, en daarbij heb je volgens mij elk jaar of half jaar (afhankelijk van wat voor kanker je hebt) controle. Pas dan ga je een feestje vieren...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:46

Wat een bijzondere ontwikkeling zeg. Het lijkt erop dat meneer aan het terugkrabbelen is.
Nu moet ik zeggen: ik had eens een collega die was verteld longkanker te hebben, uiteindelijk bleek het iets anders te zijn op de foto. En je hoort wel vaker dat het zkh fouten maakt. Maar ik vind dit toch wel erg verdacht, gezien zijn gedrag van voorheen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:48

Danique_G schreef:
En omg... Omg .. Nee ik moet gewoon lachen om het bericjt dat ik net binnen krijg. Hij zegt na een tijdje na het bericht van 8 aug dat hij geen longkanker heeft, maar dat het zh een fout heeft gemaakt en dat ze het niet weten. Ik vind dit... Interessant..

Het verhaal wordt ook steeds aparter.. Wellicht dat hij doorheeft dat jullie hem doorhebben..? Straks komt 'ie nog met het verhaal dat het zh z'n blessure aan heeft gezien voor longkanker :+
Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:49

Ik heb het 1 en ander door gelezen ik kan alleen maar zeggen....verzin nooit een ziekte. Ik heb zeker mijn twijfels bij zijn verhaal als ik het zo lees. Hier menig familie en vriendlid verloren eraan,en een fout met kanker maakt een ziekenhuis niet 1 2 3. Zeker niet omdat ze erna ook nog controles gaan doen etc en niet een jaar ermee wachten. Dus dan had hij er al eerder over gehoord dat het een fout zou zijn dan na maanden tijd... Ook t feit dat je vertelde dat hij geen behandeling heeft gehad...Ziekenhuizen wachten er echt niet mee en willen dan juist zsm beginnen om alles onder controle te krijgen. Ik zou zelf een hartig woordje spreken,en zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik zou hem inderdaad confronteren met zijn grote onzin. Wat een walgelijk figuur.
Sorry, heb hier geen goed woord voor over.

Suzanne F.

Nou dat is duidelijk dan... triest zeg.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:53

Nu is het aan jou te bedenken of je hem nog als vriend wilt en wilt steunen de komende tijd.

Niet omdat hij longkanker heeft maar wel omdat hij blijkbaar ernstige dingen verzint om aandacht oid.

Ik zou hem confronteren. Samen met je vriendin eventueel. Samen sta je sterker.
Duidelijk maken dat jullie hier niet van gedient zijn, dat hij zijn kaarten op tafel moet leggen van wat er echt aan de hand is (stoppen opleiding, naar de psycholoog?? enz) en dan beslissen of je hem nog kan vertrouwen en eventueel als vrienden wilt steunen.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:53

ik heb niet het hele topic gelezen want dat werd nogal veel :+
het is echt wel absurd en zelfs een beetje gestoord om die ziekte te gebruiken voor.. aandacht?
maar toch kan ik ook niet van de gedachten af dat ik stiekem een beetje medelijden heb met hem.. hoe erg moet je wel niet met jezelf in de knoop zitten om zoiets te bedenken? -O-
misschien spelen er nog veel meer dingen waar hij zelf geen raad mee weet ofzo....
natuurlijk blijft het raar om dit dan te doen, maar mensen doen soms rare dingen om welke reden dan ook...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:58

Vaag dit. Niet alles gelezen maar wel alle updates van TS.

Ik zou hem gewoon nu direct confronteren. Een ZH maakt echt geen 'fouten' door maar wat te roepen. Dan is het nog altijd van, we denken dat het dit en dit kan zijn, maar....en voor een diagnose van kanker moeten er toch meerdere testen zijn geweest, voordat ze uberhaupt een diagnose stellen. Dan is het wel heel zeker...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:59

Klinkt als iemand die zich een beetje schaamt voor zijn èchte blessure (die misschien een beetje lüllig is voor stoere mannen in een dergelijke opleiding) en daarom maar iets heel ergs verzint om niet voor een watje aangezien te worden.

Niet zo'n handige (of sociale) actie natuurlijk :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:59

De longkanker zou in eerste instantie zijn vastgesteld op basis van 1 röntgenfoto. Ik heb gezegd dat ik het zeer frappant vind dat een longkanker wordt vastgesteld op basis van 1 foto. E toen zei hij niets meer. Ik ben zo boos, dat hij denkt dat wij zo achterlijk zijn kekenelijk en ook nog eens met een ziekte gaat spotten. Een moeder van een hele goede vriendin binnen de groep heeft kanker en dat geven ze nog een half jaar als de chemo's nu weer niet aanslaan. En dat weet hij. En nu krijg ik weer het bericht dat er ook nog bloedonderzoeken zijn geweest. Ik ben zo pissig en verdrietig op dit moment. Die vriendin met moeder met kanker verdiend mijn steun nu veel meer.. Ik word hier echt verdrietig van..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:02

Wat een minkukel. Hij is dan genezen voor 8 augustus...euh...zo gaat dat niet. Duidelijk een verzonnen verhaal. Gadverdamme!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:02

Danique_G schreef:
Vond het ook niet erg celine_famke!

Weer een beetje nieuwe ontwikkelingen. Op fb stond dat hij en nog wat studenten van zijn (oude) opleiding een dodentoch gingen doen van 100 km binnen 24 uur. Vriendin had het ook al gezien en die was best een beetje... Geïrriteerd daardoor. Ze wilde hem het liefst meteen confronteren, mij leek het nog niet zo slim om hem zovoor het blok te zetten omdat hij dan teveel weerstand gaat bieden. Heb hem dus gevraagd hoe het kan met zijn longkanker. Hij zelf zegt dat het pas 8 augustus is en dat hij dan genezen is...

Want aan kanker kan ook echt een datum vastzitten dat je ineens beter bent? Dit zou voor mij echt de druppel zijn geweest dat het nep is en daarnaast vind ik het ook nog eens enorm respectloos...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:04

Danique_G schreef:
De longkanker zou in eerste instantie zijn vastgesteld op basis van 1 röntgenfoto. Ik heb gezegd dat ik het zeer frappant vind dat een longkanker wordt vastgesteld op basis van 1 foto. E toen zei hij niets meer. Ik ben zo boos, dat hij denkt dat wij zo achterlijk zijn kekenelijk en ook nog eens met een ziekte gaat spotten. Een moeder van een hele goede vriendin binnen de groep heeft kanker en dat geven ze nog een half jaar als de chemo's nu weer niet aanslaan. En dat weet hij. En nu krijg ik weer het bericht dat er ook nog bloedonderzoeken zijn geweest. Ik ben zo pissig en verdrietig op dit moment. Die vriendin met moeder met kanker verdiend mijn steun nu veel meer.. Ik word hier echt verdrietig van..

ga met hem om de tafel zitten en vraag hem eens rechtstreeks "waarom lieg jij over het hebben van de ziekte kanker"?

en kijk wat hij zegt? zo weet je wel waar je aan toe bent....dit neigt 90% naar een leugen en stel voor jezelf vast wat jij belangrijk vind in een vriendschap...ik zou zeggen dat vertrouwen en oprechtheid een groot punt erin zou moeten spelen

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:04

Inderdaad heel erg respectloos. Mijn tante wordt vandaag geopereerd omdat ze alwéér een poliep heeft die weer weggehaald moeten worden. Zij heeft een aantal jaar terug darmkanker gehad en blijkbaar komt het nog telkens terug...