Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:16

Ooh vreselijk lijkt me dat Varekaj.. Weet je inderdaad totaal niet waar je aan toe bent. Maar voor je vriend ook irritant lijkt me. Snap je laatste zin alleen niet helemaal?

Hier heeft vriendlief nieuwe baan. Zelfde idee, doordeweeks weg, weekend thuis. Maar dan straks eerst wel 5 à 6 weken vrij want zoveel uren heeft hij nog staan. Denk dat ik hem daarna wel naar z'n nieuwe werk schop, hij kan echt niet stilzitten dan wordt hij heel irritant :=

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:26

Die van mij zit ook in de off-shore. 5 op en 5 af. Ik weet niet beter en soms is het wel lekker dat ie weer gaat. Na 5 weken op mijn lip vind ik het fijn om mijn eigen ding weer lekker te kunnen doen en uitgebreid tijd door te brengen op stal zonder gezeur.

Na 5 weken weg is het ook weer heerlijk als ie thuiskomt. Tja en het salaris is er ook naar en daar kunnen we toch ook onze vrij luxe levensstijl van bekostigen. Ik zit al een hele tijd zonder werk en toch kunnen we alle rekeningen nog betalen.

Oke, het is oliebol dat hij er praktisch nooit is met verjaardagen, feestjes e.d. en als er wat stuk gaat is het altijd als hij pleite is, maar ik ben best handig ondertussen en heb ook nog een mobiel vol met nummers van electriciens tot aannemers.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:32

Ik meld mij hier ook. :) Ook een vriend bij defensie die regelmatig op oefening gaat, soms maar een weekje maar vaak een maand tot anderhalve maand toch wel weg. Pittige kost maar gelukkig ben ik het enigszins gewend omdat mijn vader ook militair is en heel veel weg was/is. Blijft een stuk lastiger als het om je eigen vriend gaat maar je bent er dan denk ik toch wat beter al tegen bestand.

We gaan waarschijnlijk eind van het jaar samenwonen dus dan zal het nog wel even wennen worden als hij veel van huis is, helemaal alleen in een huis is wel even nieuw voor mij aangezien ik nu alweer een poosje terug bij mijn ouders woon.

Zijn planning is om rond april 2015 een nieuwe functie te gaan vervullen in Brabant waardoor hij doordeweeks intern zal zitten en dus alleen in de weekenden thuis is. Ook dat zal even wennen worden maar vast niet onoverkomelijk! En daarnaast hebben wij de afspraak dat wij nooit elkaars carrière in de weg willen zitten, ik zal misschien na mijn studie ook richting de randstad moeten of iets dergelijks en dan wil ik ook niet dat hij mij daarin remt.

Ach het is niet altijd leuk, maar het is wel te doen, en ik moet zeggen dat ik mijn alone-time ook altijd wel goed doorkom en genoeg te doen heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:21

Het bedrijf neemt alleen mensen aan met minimaal een HBO-diploma. Het is dan ook vreselijk om te moeten ondervinden als partner-van dat diegene die de planning moet maken vaan gewoon geen flauw benul heeft van waar ie mee bezig is. Moet je dan echt zolang gestudeerd hebben daarvoor?

Kogel is door de kerk, wonsdagavond is de eerste avond dat hij in NL blijft. Vriendin van me trouwt vrijdag, dus helaas is hij er niet bij overdag. Het moet hem wel lukken om op het avondfeest te raken, het is ongeveer 1u30 enkele rit met de auto en hij slaapt toch op hotel voor deze opdracht.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:14

Fijn dat het je goed af gaat spekkie.
Jodie gaan jullie dan niet richting brabant wonen? Mn vriend was eerst ook nog aan het door solliciteren via de defentie en ook een functie in brabant, wij zouden alleen dan wel gewoon die kant op verhuizen zodat het geen weekend relatie zou worden.

Fijn dat ie woensdag avond thuis is varekaj maar jammer dat ie niet bij de bruiloft kan zijn.

Mijne is net gebeld en hij vertrekt donderdag weer voor onbekende tijd. Komt toch wel steeds als een klap binnen eigenlijk.... Maaar 1 pluspunt had t weekend al vol gepland dus heb weer zat afleiding, alleen een beetje jammer dat hij zondag nou niet mee kan. ( en hij weer zn zoon niet ziet die hem zo mist.. zoon is net een weekend bij moeder geweest en komt morgen weer, dus ziet ie zn vader gelukkig 1 dagje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:39

Hij heeft het kunnen regelen dat hij vrijdag om 18u kan vertrekken vanuit Goes, op 1u20 rijden is hij dan alsnog op het avondfeest van de trouwpartij. Omdat ik getuige ben van de bruid was er overnachting voorzien (ik woon ook uurtje rijden bij haar vandaan), dus vriendje gaat gewoon ook daar slapen en omstreeks 5u vertrekken op zaterdagochtend. Komt voordeliger uit dan omstreeks middernacht nog 1u20 terugrijden naar Goes...

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:16

Van dat heb ik het wel makkelijker. Zijn schema staat redelijk vast. Ik weet normaliter precies waar ik aan toe ben. Alleen van het voorjaar met een scheepswissel ging het zowat fout en ging de wintersport zowat niet door. Dat was drie weken stress en uiteindelijk nog een vlucht met ijzel, mist en vertraging terug, waardoor hij na 20 uur reizen thuis was en we 8 uur later op wintersport gingen.

Hij is nu net weer weg en het is altijd weer wennen als ie weg is, maar na een paar dagen heb ik mijn draai wel weer gevonden.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:29

Youknowme schreef:
Fijn dat het je goed af gaat spekkie.
Jodie gaan jullie dan niet richting brabant wonen? Mn vriend was eerst ook nog aan het door solliciteren via de defentie en ook een functie in brabant, wij zouden alleen dan wel gewoon die kant op verhuizen zodat het geen weekend relatie zou worden.

Nee z'n thuisstad (en de mijne) is echt zijn eeuwige thuisbasis en daar wil hij nooit meer weg. Doordeweeks intern is één ding maar dat is werk en dat wil hij strikt gescheiden houden met zijn privéleven, en als het weekend is zal hij dan zo snel mogelijk weer terug zijn in 'zijn stad'. Ik moet bekennen dat ik ook echt gek ben op deze stad en het altijd wel als thuis zal zien.

Daarnaast is met z'n tweeën naar Brabant geen optie aangezien ik nu nog studeer in Amsterdam (reizen is nu al een heel eind elke dag en dat is dan nog verder) en daarna voor werk waarschijnlijk heel de andere kant op moet, eerder richting randstad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:24

Voor ons maakt het niet uit waar we wonen, mijn werkgever zit in Brussel en da's nog heel flexibel om naartoe te gaan. Onze droom is om naar de boerenbuiten te verhuizen, hoeve kopen met wat land aan, paarden aan huis... Maar eigenlijk wil ik ook niet te ver weg van hier, omdat we hier beiden alles hebben: familie, vrienden, opgegroeid.

Aan de andere kant, het zou ons ook helemaal niet storen om een stuk landgoed van mijn tante over te kopen en daar te gaan wonen. In Zuid-Frankrijk. Hutje op de hei zeg maar 8-)

Is wel heel wat anders dan voor jou Jodie, aangezien jullie wel beiden in eigen land werken. Dan is het niet meer zo evident.

Vriend is vanavond vertrokken richting Goes. Zie 'm vrijdagavond alweer terug op het trouwfeest van 1 van mijn beste vriendinnen, hij gaat proberen op tijd te zijn voor het avondfeest. En toch... Hij is nou al zoveel maanden elke avond thuis geweest. Toch confronterend om nu weer te ondervinden dat hij er niet gaat zijn vanavond als ik in bed kruip, en morgenochtend evenmin.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:00

Ik zit er even doorheen.... Ik mis hem en we kunnen niet eens even kletsen met elkaar.. Hij kan als het meezit 1 berichtje per dag sturen en dan nog hopen dat hij aankomt. Vind dat wel even zwaar hoor, vooral omdat hij ook niet weet wanneer hij thuis komt.

Hoe was de bruiloft Varekaj?

Jodie, dus jullie gaan echt voor een weekend relatie? Hoe zie je dat voor je in de toekomst ( Puur interesse )

Mij maakt het ook niet uit waar we wonen, ik zit nog op school en die studie is overal wel.
Hutje op de hei in Zuid Frankrijk, geef mij die maar!! Wij hopen ook ooit nog een eigen stekkie te hebben met een stukje grond voor een paar beestjes.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:01

Youknowme: :(:)

Voor ons is het ook een 'weekend' relatie.. Raar woord vind ik dat. Dat we elkaar doordeweeks niet of weinig zien betekend niet dat we dan niet meer samen zijn. Voor de toekomst vind ik moeilijk. Wij hebben wel een kinderwens over een jaar of wat maar hoe dit er uit gaat zien heb ik nog geen idee van. Het enige dat ik weet is dat ik wel graag zou willen blijven werken. Maar is ook een kwestie van ervaren en kijken hoe het gaat.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:21

Hier ook een baalmoment.

Vrijdag was hij thuis toen ik aan het werk was, vrijdag naar Engeland vertrokken met vrienden voor leuk weekend(wat ik hem ook gun) vanmorgen thuis gekomen toen ik naar mijn werk was. En nu belt ie net hij moet om 4 uur weer weg werken de hele nacht terwijl ik om half 5 thuis kom. Blergh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:16

@ youknowme: :(:) Balen hè als je niet even wat kan horen van elkaar. Heb ook al in dat schuitje gezeten, vreselijk. Ook geen optie dat hij 1x/dag even een mailtje stuurt? Zo proberen wij het op te lossen als bellen, sms of skype niet kan. Al zijn het maar een paar zinnetjes, het is tenminste iets.

@friesam: Wet van Murphy is ook aardig aan de slag bij jullie. Wanneer zie je hem normaal terug?

Trouwfeest was heel leuk vrijdag! Alleen jammer van het slechte weer, regelmatig een fikse bui gehad. Gelukkig hebben ze wel tussen 2 vlagen door een zonnige periode gehad voor de foto's. het was ook niet koud, dus al bij al viel het mee.

Hier is het ook weer mooi geregeld. Hij is zaterdagavond thuisgekomen, gisteravond terug naar NL gekeerd, dinsdagavond (morgen) komt hij weer thuis, woensdagochtend moet hij naar Luxemburg voor medische controle en dan van daaruit terug naar NL en zaterdagavond komt hij weer thuis. Echt, hoe ze er op het hoofdbureau steeds in slagen om alles zo naast elkaar heen te plannen? Kunnen ze die medische keuring niet op vrijdag leggen en zaterdag vrij geven? Nu moet hij als het ware heel België door voor een onderzoek wat hooguit uurtje duurt :roll:

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 17:16

Dat lijkt me nog vervelender Friesam, jullie zouden elkaar kunnen zien maar door afspraken toch niet.

Trouwfeest geslaagd dus! Jammer van het weer, hoop dat ze toch wat mooie fotos hebben kunnen maken, lijkt me zo vervelend als de fotos niet lukken ivm het weer.
Jeetje, wat een heen en weer gecross, dat moet toch anders kunnen lijkt me.

Helaas, hij heeft 0.0 verbinding daar, hij heeft op 1 gang wifi, alleen daar komt hij bijna niet.. Hij heeft alleen wel een telefooncel gevonden waar hij me gister en vandaag mee heeft gebeld *\o/*
Zijn wel hele korte gesprekjes, max 5 minuten maar is iig wat.
Hij belde vandaag alleen met slecht nieuws, hij zou eigenlijk vandaag terug komen maar kan nu nog wel een week moeten blijven.... Er is iets fout gegaan en dat moet opgelost worden, hoelang dat duurt weet niemand.
Dan loopt het thuis niet geheel soepel met zn zoon en met mijn schoonouders.... Echt nu baal ik nog meer dat ie er niet is en langer moet blijven.. Als hij terug is wil ik iig eens een goed gesprek met hem en mijn schoonouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:43

hatelijk hè als ze plots beslissen dat ze langer moeten blijven voor onbepaalde duur. paar dagen vind ik meestal nog te pruimen (tenzij ze dat paar keer na elkaar flikken), langer dan een week daarentegen ben ik ook niet blij mee. Dan ga ik er van uit dat het probleem niet zomaar ineens is komen opduiken. Enige wat ik wel begrijpelijk vind is schip in panne, enorm slecht weer ofzo maar niet "mijn pijpleiding is kapot en we kunnen niks storten". Dan zet je maar even de crew af in de haven, repareer dat ding en neem de volgende ploeg mee om verder te doen.

in welk opzicht zijn er problemen met de schoonouders? Ik mag gelukkig niet klagen, ben daar altijd welkom en ze weten dat hij met open armen wordt ontvangen :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:53

Kwa contact, ik had dingen afgesproken met mijn vriend en deze wilde zij een beetje dwarsbomen. En een grote miscommunicatie maar weet inmiddels waardoor dat komt..

Er is wat kapot gegaan ofzo, alleen duurde heel lang voordat ze de goeie beslissing namen over wat nu. Dus nu moeten er eerst nieuwe pijpen komen voordat ze verder kunnen en kijken of dat nog wel kan, anders moeten er andere beslissingen genomen worden.

Vind het ook lastig dat hij mij verteld iets te laten horen, gister avond en deze avond maar hij toch niks laat horen... Doet hij niet expres weet ik, maar toch.. Vooral nu na het slechte nieuws van mn schoonouders, had hem graag even gesproken.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:55

Ik verkeer nu toch wel in een luxe positie. Mijn vriend is alweer 2 weken thuis! En voorlopig blijft hij op een werk hier in Nederland *\o/* Maar goed, net zoals je niet weet wanneer ze soms thuis komen zo wil het zomaar gebeuren dat hij volgende week weer naar het buitenland moet.

Maar voor nu geniet ik er maar even van. Hopelijk hoor jij snel meer Youknowme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:39

Ik heb respect voor de dames wiens partner enkel in het weekend thuis is. Hier nu sinds 2 weken zo geregeld dat hij naar huis komt op zaterdagavond en zondagavond weer richting NL vertrekt. Ik vind het vreselijk! We hadden nu 2x op zaterdagavond wat te doen, dus die avond ben je al niet lekker alleen en ga je laat slapen. Dan heb je alleen zondag om dus leuke dingen te doen.

En da's dus verdomd weinig tijd! Ben helemaal mijn draai kwijt, het is veel te stil in huis. Niks om tegenaan te kletsen (alleen de katten), geen idee wat te doen en de week lijkt zo verdomd lang. Vind dit dus vele malen erger dan wanneer hij 6 weken weg is. Alhoewel ik zo'n vermoeden heb, omdat hij zo lang op kantoor heeft gewerkt en dus bijna een jaar elke avond thuis sliep, dat die 6 weken binnenkort ook weer even slikken gaan zijn :(

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 22:48

Jillsill lekker in een luxe positie .

Vervelend varekaj uit je doen, lijkt mij ook vele malen beter dat je weet hoelang hij weg is en dat je daarna lekker tijd samen hebt ipv nu maar 1 nachtje..
Zal zeker weer even wennen voor je zijn, hoop dat je er snel weer aan went.

Mn vriend zou dus voor 3 dagen weggaan, nu komt ie ondanks er geen werk is donderdag pas terug omdat dan de max tijd erop zit. Heel moeilijk dit aangezien er thuis iets is gebeurd en hij er nu niet is en gewoon niet te bereiken is. Echt dit zijn de langste dagen van mn leven, klinkt heel zwaar, maar wil liever gewoon weten hoelang hij weg is.. Ipv ik kom maandag thuis, op maandag hoor je woensdag, op woensdag hoor je voor t weekend, in het weekend hoor je dat het dus toch donderdag word.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:14

Goh wat waardeloos meid :(:) hopelijk voor jou is ie weer snel thuis. Ikzelf moet nog drie weekjes geduld hebben en even afwachten of hij op woensdag of zaterdag thuiskomt.

Begin al weer aardig in mijn alleenroutinetje te komen. Maar eenzaam is het soms wel.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:26

Haha het lijkt mij dus vele malen erger als hij meerdere weken weg zou zijn, waarbij het dan ook nog onzeker is hoe lang hij weg is en dan vervolgens is hij er weer een poosje maar ook weer onzeker hoe lang. Ik weet gewoon zeker dat hij in t weekend bij me is, weet dus altijd waar ik aan toe ben. En hij is altijd wel bereikbaar dus hebben ook afgesproken dat hij in ieder geval elke dag wat van zich laat horen. En als er echt wat is dan kan ik hem bellen. Vind ik toch wel erg fijn moet ik zeggen :)

Lastig Youknowme. Vooral t geen contact kunnen hebben :(:)
En jullie ook een knuffel Spekkie en Varekaj :(:)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:08

Varekaj hopelijk kun je snel je draai vinden maar nog beter is hij snel weer thuis.
Vervelend hoor :(:)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:24

mag ik even erin springen :D

ik heb een man die in de offshore zit
hij is altijd 2 weken van huis en 2 weken thuis
soms is hij langer weg als hij het eiland moet verplaatsen naar een andere plek
dan is hij bijv 3 weken weg en 1 week thuis want hij moet weer in zijn normale werkschema komen dus de extra dagen aan boord gaan van zijn vrije dagen af
tot 8 jaar terug was hij kottervisser (20 jaar gevaren) dan was hij altijd weg van zondagnacht (23:30) tot vrijdagmiddag
dan had je eigenlijk alleen de zaterdag samen omdat je al rekening hield dat hij zondagnacht weer weg moest de kinderen waren toen nog klein en daar miste hij heeft veel dingen van hij kon nooit mee naar school of naar zwemles en dat soort dingen
hobby's had hij geen tijd voor en zakelijke dingen viel allemaal op mij want op zaterdag regel je niks
nu hij 2 weken op en 2 weken af is heeft hij veel meer tijd voor hobby's en leuke dingen
de zakelijke dingen regel ik nog steeds maar je kan wel meer dingen plannen in de weken dat hij thuis is
ik ben niet anders gewend en zou niet anders willen
ik zie mijn man meer dan vrouwen die een man hebben die iedere avond thuis is en hangt op de bank met een afstandbediening in zijn hand :+
het gebeurd wel eens dat hij later thuis komt omdat het mistig is of het stormt dan baal ik vreselijk omdat hij dan ook korter thuis is die extra dagen aan boord gaan gewoon van zijn vrije dagen af
want ze hebben een vast wisselschema
woensdag af en 2 weken later woensdag weer op

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 17:09

Even een ego.. in t enige gesprek dat we vandaag konden hebben, hebben we ruzie gekregen en opgehangen.....
ik sta op ontploffen mede doordat mn schoonouders ( alweer )de oorzaak zijn van deze ruzie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:21

Wat gaat er mis dan? Mijn pb staat open als je er nood aan hebt.

@tinkertje: ook dom dat die dagen van zijn vrije tijd afgaan. Da' hier gelukkig niet zo, hij houdt ze en kan ze later alsnog opnemen als het werk het toelaat.

Hier nacht 1 overleeft, wel slecht geslapen. Is oertaal en doodkalm op werk, dus tijd gaat tergend traag.