Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:49

Ymke_Z schreef:
Luchtmobiel zit toch in Schaarsbergen en Assen?
Ronde baret moet Rode zijn neem ik aan? Dan is het iig een Luchtmobieler.

Breda zit de KMA dames.

Tip: Zet ze uit je hoofd, ga je toch niet meer vinden.

Klopt en tevens juist

stafanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:52

Ik praat hier graag mee, sinds april een relatie met mijn vriend.
Hij werkt bij de landmacht en is in 2009 uitgezonden geweest naar Afghanistan.

Hij denkt er over zich om te laten scholen, maar dit zal op zijn vroegst volgend jaar pas zijn.

Leuk om hier mee te kunnen kletsen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:33

filly schreef:
Ik baal ook echt dat ik niks gevraagd heb. En dus ook niet meer info kan geven.

Misschien op fb laten rondgaan?
Had ie gaan plaatje met z'n naam?

Hoe zag die er verder uit, kleur haar etc?

Hij kan wel in Assen werken, maar kan in heel Nederland wonen. Fb is dan toch het handigst denk ik :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:36

Ymke_Z schreef:
Luchtmobiel zit toch in Schaarsbergen en Assen?
Ronde baret moet Rode zijn neem ik aan? Dan is het iig een Luchtmobieler.

Breda zit de KMA dames.

Tip: Zet ze uit je hoofd, ga je toch niet meer vinden.

fb kan je een hele eind helpen als mensen het delen. Diegene zal zich dan misschien wel melden. Beetje jammer dat ze het gelijk moet gaan opgeven..

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:26

Ik heb de laatste tijd alleen maar ruzie met mijn militaire vriend. :(
Na zijn uitzending vind ik hem wel veranderd. Hij is nog steeds super onzeker en zit niet lekker in zijn.
Daarbij heeft hij naar mijn mening een lichte depressie. Dit uit zich voornamelijk in ruzie en schreeuwen.
Het is inmiddels al zo ver dat ik 2 weken met een blauw oog heb gelopen omdat hij uit woede een mobiel naar mijn hoofd gooide.

We hebben hulp gevraagd hiervoor bij de GEVO. Maar die vinden het niet nodig.
Ik heb mijn eigen huisarts gebeld, en die mogen ons niet helpen. Nou, lekker dan. :(
Ja, ik zit er behoorlijk doorheen.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:09

Charica schreef:
Ik heb de laatste tijd alleen maar ruzie met mijn militaire vriend. :(
Na zijn uitzending vind ik hem wel veranderd. Hij is nog steeds super onzeker en zit niet lekker in zijn.
Daarbij heeft hij naar mijn mening een lichte depressie. Dit uit zich voornamelijk in ruzie en schreeuwen.
Het is inmiddels al zo ver dat ik 2 weken met een blauw oog heb gelopen omdat hij uit woede een mobiel naar mijn hoofd gooide.

We hebben hulp gevraagd hiervoor bij de GEVO. Maar die vinden het niet nodig.
Ik heb mijn eigen huisarts gebeld, en die mogen ons niet helpen. Nou, lekker dan. :(
Ja, ik zit er behoorlijk doorheen.

woow wat een heftig probleem zeg! als je wil mag je mij wel een PB sturen? ook ivm privacy.

Ymke_Z

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:49

Sitcen bellen, ze moeten hulp bieden.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:43

Al weer een tijdje stil hier, maar ik ben opzoek naar ervaringen. Ben het hele topic voornamelijk stille meelezer geweest, op een paar reacties na.

Mijn vriend zit inmiddels 8 jaar bij verkenning (wmr1) maar twijfelt momenteel om over te stappen naar kct. Naast dat het natuurlijk een zware opleiding is (fysiek lukt wel, maar mentaal ook nogal heftig) twijfelt hij vooral vanwege mij. Als commando is er natuurlijk meer kans op uitzendingen etc, maar hij vermoed dat vooral de opleidingstijd voor mij heel moeilijk zal zijn.
Ik snap niet goed waarom, want het afgelopen jaar zat hij ook al intern en zag ik hem alleen in het weekend. Alleen is hij nu in het weekend ook druk met 600 andere dingen (zaalvoetbal, wedstrijden van zijn club, eigen voetbal, kroeg :+ ) en naar eigen zeggen zal dat over zijn wanneer hij naar kct gaat, omdat hij dan het weekend aan het bijtanken is.

Dus naar mijn idee, hebben we dan juist meer tijd samen, al is dat dan wel tijd waarin we vooral rustig aan doen en niet gaan stappen etc, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat mij ook niet meer zo trekt dus dat maakt niet uit.

Lang verhaal kort, hier iemand ervaring met de overstap verkenning naar kct of de kct in het algemeen en hoe zwaar dat daadwerkelijk is als thuisfront?

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:56

Geen direct persoonlijke ervaringen maar mijn vriend heeft voordat ik hem kende wel de opleiding gedaan bij kct.
Ik denk dat ik blij ben dat hij dat destijds niet gehaald heeft. Zelf zou hij graag een tweede poging doen maar ik moedig dat niet te veel aan. :o

Wat ik weet is dat ze heel veel weg zijn en soms weken geen contact hebben of zelfs niet kunnen zeggen waar ze heen gaan. Dat lijkt mij persoonlijk het ergste dat je vriend zegt ik moet weg voor een paar weken. En dat je helemaal niets weet over hoe en wat. Anderzijds hebben ze een mooi salaris en is het natuurlijk een hele eer.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:30

Bij kct komt het vaak voor dat ze last minute ineens niet thuis komen, ookal zijn er dingen thuis gepland. Ik denk persoonlijk dat je nog minder aan je kerel hebt als ie moet bij tanken. Merkte ik bij mijn vriend na een heftige uitzend periode.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:33

Van wat ik in mijn omgeving hoor is het best wel zwaar, partner zijn van een kcter. Idd wat Ymke zegt, en veel weg, veel oefening, midden in het heetst van de strijd waar ze dan ook nog is vaak er niks over mogen zeggen, veel onzekerheid. Ik zou het niet onderschatten.

Ymke, ga jij in maart ook naar Sabaton? Ik heb al kaartjes gekocht haha. Alestorm in het voorprogramma is ook leuk!

Wij zitten ondertussen bijna op de helft van de uitzending. Nog een weekje. Afgelopen week vond ik best heftig met alle onrust weer. Zal blij zijn als we over de helft zijn. Volgende week op cursus met de paarden, dus afleiding genoeg gelukkig.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:13

Oeh alestorm en sabaton!? Mega combi. Ik ga ff kijken.

Nu kun je aftellen!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:27

Ik schop het topic even omhoog.
Sinds kort super contact met een jongen die bij de luchtmacht zit. Begin hem steeds leuker en leuker te vinden. Nu zit hij sinds gisteren vlak bij irak voor 3.5 maand. Ik mis hem vreselijk en omdat ik zelf heel emotioneel ben de laatste tijd huil ik mega vaak. Ook om hem maar ook om andere redenen.
Ik hoop hier wat steun te vinden omdat jullie dit veel beter begrijpen :o

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:46

De mijne komt deze week terug van 3,5 maand uitzending (ook luchtmacht) en geloof me, het is het wachten waard! Ook jij kunt dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:51

Ik zie dit topic voorbij komen en vroeg me direct af of ik als vriendin van een marinier ook mag komen volgen :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:56

Ik meld me ook, sinds een half jaar een relatie met een militair. Vanwege zijn functie Is hij gelukkig erg weinig van huis weg en zie ik hem erg vaak.

Na drie jaar stopt hij gelukkig bij defensie want ik zie het niet zitten als hij op uitzending gaat. Gelukkig wil hij de burgermaatschappij weer in dus ik heb geluk.

Heb erg veel respect voor de vrouwen van de militairen die op uitzending gaan of zijn.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:54

Welkom meiden :)
Mijn vriend heeft uit zichzelf zijn kct idee weer even opzij gezet, dus voorlopig nog gezellig bij de verkenning :D

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:13

Welkom meiden!

Ik weet hoe het is als je vriend weg is . De eerste en laatste 2 weken zijn het ergste de rest kom je wel doorheen. Wees wel voorzichtig met wat je erop zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:09

Mijn vriend is nog niet uitgezonden geweest, hij is nog in opleiding die hij in Maart hoopt af te ronden.
Tot nu toe mis ik hem alleen door de weeks, of als hij op oefening is voor een paar weken.

Ik heb hem van begin af aan al gezegd dat ik achter zijn keuze sta, dus ook als ik hem voor langere tijd moet missen. Maar dit zal, ook na jullie verhalen, niet makkelijk zijn.

Mijn ex, is "voor mijn tijd" (al kende ik hem al wel) 2 keer uitgezonden geweest. En is daarna heftig veranderd bij terugkomst. Nu moet ik zeggen dat dat ook echt wel mijn angst is bij mijn huidige vriend.

Hoe staan jullie daar in, en hoe hebben jullie je vriend erbij "geholpen" zo ver dat kan?

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:28

het ligt ook groot en deels aan het karakter van je vriend. mijn vriend is enorm nuchter. ook licht het eraan waar hij heen gaat en wat voor functie hij heeft.

mijn vriend is alleen enorm positief veranderd.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:38

EJuniorJoost schreef:
het ligt ook groot en deels aan het karakter van je vriend. mijn vriend is enorm nuchter. ook licht het eraan waar hij heen gaat en wat voor functie hij heeft.

mijn vriend is alleen enorm positief veranderd.

Dit dus! Ik zie het ook heel erg in de vriendengroep van mijn vriend, er zitten er een paar bij die 2x Afghanistan en 2x Irak hebben gedraaid, zelfde functie, 2 zelfs in hetzelfde peleton, maar zijn er zo verschillend van teruggekomen.
En het kan ook nog per missie verschillen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:50

Ik meld me ook even :+

Mijn vriend is militair.
hebben al zes jaar een relatie.
Kort na dat we net begonnen aan onze relatie :P is hij op uitzending gestuurd.
Deze missie was best pittig is ook het een en ander gebeurd.

Me vriend is nuchter en ik ook.
Ik moet zeggen dat ik de maanden heel snel vond gaan.
Ik had het toch druk met me paarden en werk.
Hij kon niet altijd bellen of mailen.
Gingen soms weken voorbij.
Maar daardoor ging het naar mijn gevoel nog sneller.

Hij is tot vorig jaar ook even instructeur geweest binnen zijn eenheid.

Nu is hij weer echt paraat.
Wat meteen leidde tot 2 oefeningen kort achter elkaar :+
Met alleen een weekend ertussen :D

Doordeweeks is hij er vaak niet.

Ik weet in welke eenheid zit en wat ongeveer zijn functie is.
Wat ze precies doen weet ik alleen in grote lijnen.

Het geval bij hem is dat veel gewoon geheim is.

Dat is soms wel moeilijk in de zin dat hij niet altijd kan vertellen wat hij gedaan heeft etc.

Ik kan er mee leven :D
Voordeel is dat ik het gewoon zelf druk heb dus is het weer snel weekend.

Wat betreft veranderingen is inderdaad bij iedere militair verschillend.
Soms kom het pas na jaren naar boven.

Ik zeg altijd als je wilt praten prima dan sta ik voor je klaar, zo niet prima.
Uiteindelijk hoor ik het toch wel en of hij ergens mee zit.

Ze moeten ook weten dat ze best wel even in een dipje mogen zitten.
Maar ik zeg altijd laat dan weten waardoor het komt, hij hoeft het niet in de details te vertellen maar dan kan ik wel rekening mee houden...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:28

Gelukkig hebben we tegenwoordig veel opgeleidde nuldelijnshrlpers. Scheelt een hoop

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:04

Ik geef maar een keer een schopje aan dit topic. Ik heb sinds kort een hele lieve vriend die bij defensie werkt hartstikke leuk natuurlijk maar toch wel even wennen aan weinig tot geen contact als hij op oefening is. Hoe is het met jullie en jullie mannen? Ik lees graag nog meer verhalen :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:13

Die van mij is weer op oefening :P
Staan er nog aardig wat gepland geloof ik :)