wat te doen tegen bekende stalker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:38

Of plak een lu ll i g briefje op het raam :') <<)
Of gewoon recht door zee; 'Zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn terrein niet te betreden? Dankjewel.'
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 06-05-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:47

Ik denk dat je gewoon nog eens naar de politie moet gaan, samen mét iemand die je vertrouwd en je kan steunen/ het woord kan doen (telefonisch afspraak maken op korte termijn)
Nógmaals uitleggen, een overzicht op papier erbij.
Tegenover deze meneer zou ik géén acties ondernemen. Daarin heeft de politie gelijk. Als je reageert, geef je hem 'voeding' om nog meer te stalken.
Je kunt ook slachtofferhulp bellen; misschien hebben zij nog andere tips voor jou.

paardjes123

Re: wat te doen tegen bekende stalker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:51

Wat een verschrikkelijk nare situatie. Ik heb geen oplossing voor je. Misschien wel een idee om een deurbel naast je bed te leggen en de ontvanger bij de buurman(als hij dat wil). Zo dat jij alleen op 1 knop hoeft te drukken om versterking op te roepen. Of een whatsapp groep maken van mensen uit de buurt die heel snel bij je kunnen zijn

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:14

Jeetje TS, wat een vervelende situatie.
Kan je niet van iemand een hond lenen voor een weekje of zo, al is het alleen maar voor de nachten.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:35

Uit eigen ervaring heb ik eigenlijk altijd een maglite (zaklamp) in de buurt van mijn bed liggen. Heel handig als de stroom uit valt en mocht er toevallig 's nachts een ongewenst persoon binnen komen vrij nuttig.
Enige waar je op moet letten als je een maglite koopt, dat je de geen 5d of 6d pakt. Deze zijn namelijk illegaal. (Omdat het dan onder de categorie slagwapen valt)
Mocht je er een keer over willen praten Inowa, laat maar horen :) Ik kan op zekere hoogte je goed begrijpen, ondanks dat mijn stalk-ervaringen anders waren.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:00

paardjes123 schreef:
Wat een verschrikkelijk nare situatie. Ik heb geen oplossing voor je. Misschien wel een idee om een deurbel naast je bed te leggen en de ontvanger bij de buurman(als hij dat wil). Zo dat jij alleen op 1 knop hoeft te drukken om versterking op te roepen. Of een whatsapp groep maken van mensen uit de buurt die heel snel bij je kunnen zijn

Die whats app groep is een goed plan!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:14

De whatsapp groep is inderdaad een goede! Degene in de groep kunnen er dan in elk geval voor jou zijn! En wat ik al zei, elke datum en tijdstip noteren dat hij er komt en meteen melding maken bij de politie!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:53

Wat vreselijk eng zeg!

Hoop dat hij er toch mee op houdt.
Misschien ben je wel niet de enige die last heeft van deze griezel.
Ik hoop dat je wat kan met de tips die gegeven zijn.

Je tuin goed verlichten en de groeps app zijn wel handig.
Of alleen om hem al te laten schrikken een goede felle zaklamp hebben als hij dicht bij het raam staat.
Het gordijn opentrekken en vol in zijn gezicht schijnen dat hij de schrik van zijn leven krijgt.
(hoop ik dan)
Maar dat durf je misschien ook als je niet alleen bent.
Met een groep meiden bv kunnen jullie je rot lachen.
maar moeilijk dat je nooit weet wanneer die gek langskomt dat er berst wel een tijd soms tussen zit.

Wel vind ik erg dat de politie het zo laat afweten ook de wijkagent.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:51

Oeeh bah, krijg al kippenvel als ik er aan denk om het gordijn omhoog te trekken terwijl je weet dat hij er achter staat! Heeel naar

Sterkte TS hoe is het nu met je?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:06

ik heb echt medeleide met je :( ik ken het kwaad zijn omdat ze niets doen.. ik hoop dat het snel ophoud voor je. Is verhuizen geen optie?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 01:23

Wat een naar verhaal. Uit ervaring kan ik zeggen dat camera's en verlichting met bewegingsmelders, alsmede een groepsapp met de buurtbewoners, hele goede tips zijn. Maak video-opnames, houd een logboek bij met datum, tijdstippen en feiten. Geef deze telkens door en zorg maar gerust dat je iets hebt om je te mee beschermen. Ik begrijp niet zo goed waarom de politie tot nu zo weinig doet. Ik zou zeker terug gaan en daar niet te lang mee wachten! Sterkte.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 01:51

Naar zeg TS..
Bah. Moet er niet aan denken dat dat mij overkomt :n
Ik zou echt net zoals jou helemaal gestresst raken..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 07:35

Lovechamp,verhuizen zou ik graag willen maar er zijn hier heel weinig woningen te krijgen.
we hebben een wachtlijst van zeker 3 jaar.
en ondertussen gaan de wel beschikbare woningen naar de Polen.

daarbij ben ik afhankelijk van mijn fiets en heb 3 pony's mee te slepen terwijl er erg weinig stalling in de buurt is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:48

Is het al minder meid of niet?

Hoe ben je er zelf aan nu?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 07:50

Het is nu weer rustig maarja dat is altijd zo.
een kwestie van tijd voor hij er weer staat.

zelf heb ik nu mijn 2de week vakantie dus slaap flink door

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:52

Hoop dat het mee gaat vallen en dat de man een andere hobby zoekt intussen Pff' toch elke keer datum en tijd melden bij de politie!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:00

senna21 schreef:
Ik denk dat je gewoon nog eens naar de politie moet gaan, samen mét iemand die je vertrouwd en je kan steunen/ het woord kan doen (telefonisch afspraak maken op korte termijn)
Nógmaals uitleggen, een overzicht op papier erbij.
Tegenover deze meneer zou ik géén acties ondernemen. Daarin heeft de politie gelijk. Als je reageert, geef je hem 'voeding' om nog meer te stalken.
Je kunt ook slachtofferhulp bellen; misschien hebben zij nog andere tips voor jou.

Dit dacht ik ook, slachtofferhulp eerst bellen. Vragen hoe hier mee om te gaan. Dan de politie.

Dit is toch te belachelijk

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:06

ow :( das wel echt jammer.. hoop dat het snel over is meid

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:39

Heb je de wijkagent ondertussen kunnen bereiken??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:02

Heb geprobeerd om contact op te nemen maar er wordt dus totaal niet opgenomen of op voicemail gereageerd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:26

Da's een goeie voor de job... not -O-

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:32

Ik weet niet of je op twitter een account hebt, maar hier hebben de wijkagenten een twitteraccount. Lekker openbare manier om de wijkagent aan z'n jasje te trekken met het vriendelijke doch zeer dringende verzoek je terugbelverzoek te beantwoorden.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:40

Bah, wat bizar dat hier niks aan gedaan word zeg.
facebook of twitter is inderdaad een goede, in de meeste gevallen zullen ze dan wel met een antwoord klaar staan.
Die buren en whatsapgroep tip vond ik een goede! Ook een fijn idee dat iemand er snel kan zijn.
Ik heb eens bij iemand gezien dat diegene een soort alarm had bij de ingang van de tuin. Als iemand hier voor bij liep ging er een irritant, wel zacht, geluid af. Heb je ook al verlichting in je tuin die aangaat als er iemand in stapt? Misschien dat dat afschrikt? Of een camera ophangen en dat aan de politie voorleggen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:42

Net wat Annick zegt, dat is openbaar, dus als je daar laat blijken dat de wijkagent b.w.v. te weinig doet, is het op twitter doorgeven van zo'n melding ideaal.

Dat is publiekelijk! Erg dat het zo moet, maar wel voor jou de beste en snelste manier denk ik zo!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:48

ik ben ook jaren gestalkt door me echte vader. hij volgte me op de fiets enzo terwerl ik dat niet wilde. aangifte gedaan bij politie deed niks mee tot dat die me klemreed. toen deed de politie er wat aan. Politie wacht helaas meestal tot er iets gebeurd. wat ik heb gedaan op gegeven moment is met me vader in gesprek gegaan en duidelijk gemaakt wat het me deed. misschien is dat ook iets voor jou zorg wel dat er andere mensen bij zijn.