"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:37

Wauw wat ontzettend knap van haar. Het is een moeilijke sport en ze heeft ook geen lichaam dat in de buurt komt van wat de maatschappij over het algemeen als mooi ziet. Velen laten zich daardoor helaas tegenhouden.

Toch heb ik al gauw weg geklikt, want ik vind het niet fijn/smakelijk om naar te kijken. Dat zou ik alleen nooit diegene duidelijk maken. Zij moet doen wat zij wilt doen en of anderen dat nou wel of niet willen zien moet niets uitmaken!

Ik ben heel tevreden met mijn lichaam en juist die idealen en alles wat erbij komt kijken, gruwel ik van. Toch zie ik dit liever niet dan wel.

Ewona

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:41

Petje af voor de dame in het filmpje !
Je ziet duidelijk dat ZIJ zich wél goed in haar vel voelt, ondanks wat iedereen ervan zou vinden.
Iedereen heeft een uitgesproken eigen mening over de ideale maten en hoe iemand zich zou moeten gedragen.
Maar als er meer mensen zouden doen zoals zij : laat de mensen zeggen wat ze willen, ik doe mijn eigen ding.
Er zouden heel wat minder mensen met problemen zijn, want die komen vaak pas omdat ze willen voldoen aan dat ideale plaatje. Om er zogenaamd bij te horen.
Ik vind het super wat ze doet, ze moet het ook zeker blijven doen.
Wie het niet smakelijk vind, kijkt gewoon niet, maar laat de persoon in kwestie in haar waarde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:36

als dit meisje in de middeleeuwen had geleeft was ze volgens de normen van die tijd,beeldschoon geweest.Wij zijn gewoon raar bezig met de ''normen'' van deze tijd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:03

Ik heb nog nooit een poging gedaan om zoiets te doen, maar ik vraag me af…doet dat niet ontzettend pijn aan je huid? 1 ding heeft de dame uit het filmpje wel bereikt vandaag…ik ga NU m'n uurprogramma Callanetics doen, op naar meer spieren en meer lenigheid!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:05

Je huid went eraan ;)
Maar in het begin kun je wel blauwe plekken krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:06

Hmm, je zou toch denken dat ze snel een stuk slanker zou zijn als ze dit elke dag zou doen :o . Aan de andere kant; slanke paaldanseressen zijn er veel meer dan dikke en voor elke categorie vrouwen heb je wel geinteresseerden dus wie weet levert dit haar meer op?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:09

Voor de nieuwschierigen: ja, deze sport doet pijn. Echt pijn. := je hangt met je hele gewicht aan je huid, dus dat is over het algemeen echt geen pretje. En ja, je huid went er (op sommige plekken!) aan, maar ik doe het nu sinds november ongeveer, en ik kan nogsteeds sommige oefeningen niet of niet te vaak achter elkaar uitoefenen omdat het gewoon ontzettend brand. Er is echt wel wat doorzettingsvermogen voor nodig :j

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:15

Ik vind het knap dat ze zich zo soepel beweegt. Echt gaaf om te zien hoe flexibel zij is, ondanks haar gewicht. Haar pakje is misschien iets minder flateus, maar ik vind dat deze vrouw gewoon moet doen wat zij wil. Ze moet zich niet laten tegenhouden door haar lichaam, sporten is gezond en als ze dit leuk vindt, moet ze er voor gaan.

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:19

Ik heb er wel respect voor dat ze ondanks haar omvang zo aan de paal weet te hangen, is zeker in de lichtste sport en ze lijk te doen zonder veel moeite erg knap! maar waarom het persee op internet moet :o had niet mijn keus geweest

Dakotah

Als eerste vind ik het echt knap dat ze dat kan, zeker als je zwaarder bent lijkt me dat echt topsport.
En tja of ze dat nu wel of niet op facebook zet, moet ze zelf weten toch.
Zij vind het geen probleem, en dat is alleen maar goed.
Mensen die het niet willen zien, kijken dan maar niet.
Jeetje die drama's die er over gemaakt worden, alsof je verplicht bent te kijken.
Er zijn genoeg filmpjes die ik niet wil zien, maar heel makkelijk, die kijk ik dan gewoon niet.
Vrij simpel toch?
Zij is trots op haar kracht en lenigheid waarschijnlijk, mooi toch, mag ze ook trots op zijn.
Ik doe het haar niet na in ieder geval.
En voor de mensen die graag een blokje om lopen om dikke mensen te vermijden, trek je wandelschoenen maar aan, je moet dan de rest van je leven heel wat blokjes omlopen.....

Pearlx

geerke schreef:
als dit meisje in de middeleeuwen had geleeft was ze volgens de normen van die tijd,beeldschoon geweest.Wij zijn gewoon raar bezig met de ''normen'' van deze tijd.

Er zijn nog steeds miljoenen mensen die liever op haar figuur vallen dan wat wij onder 'normaal' of 'mooi' verstaan.

Ik vind de reacties dat mensen er onpasselijk van worden een beetje raar. Ik wordt ook 'onpasselijk' van modellen waarvan de ribben uitsteken en de nekbotten duidelijk zichtbaar zijn en die zie je ook overal op reclame en billboards staan.

Geweldig dat ze deze moeilijke sport kan, zelfs met het extra gewicht wat ze meedraait.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:36

Pearlx schreef:
geerke schreef:

Er zijn nog steeds miljoenen mensen die liever op haar figuur vallen dan wat wij onder 'normaal' of 'mooi' verstaan.

Ik vind de reacties dat mensen er onpasselijk van worden een beetje raar. Ik wordt ook 'onpasselijk' van modellen waarvan de ribben uitsteken en de nekbotten duidelijk zichtbaar zijn en die zie je ook overal op reclame en billboards staan.

Geweldig dat ze deze moeilijke sport kan, zelfs met het extra gewicht wat ze meedraait.

Je vindt het raar maar zelf wordt je ook onpasselijk van bepaalde mensen :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:28

Geryon schreef:
Je vindt het raar maar zelf wordt je ook onpasselijk van bepaalde mensen :')

'onpasselijk' daarom ook tussen aanhalingstekens. Omdat ik niet goed weet wat mensen er mee bedoelen. Op mij komt het over dat ze dus daadwerkelijk misselijk worden, of bedoelen zelfs walging bedoelen? Ik bedoel te zeggen dat ik juist het tegenovergestelde minder graag zie. En ik daar eigenlijk erger van schrik dan iemand met overgewicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:31

Maar dat klinkt toch ook niet aardig?
Ik was ook jarenlang hartstikke dun (incl uitstekende botten :+) en kon er niets aan doen.

Niet dat ik in een paal hing, want mensen wouden mij met harde wind eerder aan de paal vastzetten zodat ik niet weg kon waaien :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:37

Ik weet ook niet hoe ik het zou moeten verwoorden. Vind het gewoon niet smakelijk om veel vet te zien bewegen. Het is zo enorm ongezond en lijkt soms ook zo onverzorgd. Kleren waarin je het vet niet ziet bewegen zullen voor mij al een heel verschil maken. Als ik bijvoorbeeld een hempje aan heb die omhoog kruipt en in de spiegel zie ik mijn vetkwabben op mijn heupen dan denk ik ook ieu snel hempje naar beneden :+

Het tegenovergestelde kijk ik ook niet graag naar inderdaad.

vuurneon schreef:
Ik was ook jarenlang hartstikke dun (incl uitstekende botten :+) en kon er niets aan doen.

Niet dat ik in een paal hing, want mensen wouden mij met harde wind eerder aan de paal vastzetten zodat ik niet weg kon waaien :')

_O-

Het klinkt sowieso niet aardig. Maar het is natuurlijk niet persoonlijk bedoelt.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:39

Dat ze die sport doet: prima. Hoewel ik er geen verstand van heb, is ze er vast ook redelijk goed in. Maar waarom zou je dat in hemelsnaam openbaar op het internet gooien? Moet nu echt de hele wereld dit zien?
Dat je een bepaalde soort kleding aan moet voor je grip kan ik snappen, maar moeten de zijkanten dan ook echt open hangen? Kies dan voor je eigen fatsoen wel voor een soort turnpakje met 'normale' zijkanten. Zelfs mensen met een normaal BMI zouden hier nog niet voordelig in uit komen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:41

vuurneon schreef:

In beide gevallen klinkt het idd niet aardig. Ik denk dat het nooit aardig klinkt mensen te horen zeggen dat ze je bepaalde uiterlijke kenmerken niet mooi vinden die jij dan ook bezit. Ik vind alleen het woord 'onpasselijk' daar zo raar bij klinken. Alsof je zeg maar ziek wordt van het zien/de gedachte van dat soort mensen. Vandaar dat ik aangeef het niet goed te snappen.

Ik denk dat hier ook wel speelt dat paaldansen voor veel mensen een seksueel getinte sport is en dat ze daarom ook extremer reageren op iemand met overgewicht die aan een paal hangt dan bijvoorbeeld iemand met overgewicht die in een filmpje gaat hardlopen, tennissen, etc

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:43

demo_love schreef:
Dat ze die sport doet: prima. Hoewel ik er geen verstand van heb, is ze er vast ook redelijk goed in. Maar waarom zou je dat in hemelsnaam openbaar op het internet gooien? Moet nu echt de hele wereld dit zien?
Dat je een bepaalde soort kleding aan moet voor je grip kan ik snappen, maar moeten de zijkanten dan ook echt open hangen? Kies dan voor je eigen fatsoen wel voor een soort turnpakje met 'normale' zijkanten. Zelfs mensen met een normaal BMI zouden hier nog niet voordelig in uit komen.

Ook die zijkanten kun je nodig hebben voor grip ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:47

Pearlx schreef:
vuurneon schreef:

In beide gevallen klinkt het idd niet aardig. Ik denk dat het nooit aardig klinkt mensen te horen zeggen dat ze je bepaalde uiterlijke kenmerken niet mooi vinden die jij dan ook bezit. Ik vind alleen het woord 'onpasselijk' daar zo raar bij klinken. Alsof je zeg maar ziek wordt van het zien/de gedachte van dat soort mensen. Vandaar dat ik aangeef het niet goed te snappen.

Ik denk dat hier ook wel speelt dat paaldansen voor veel mensen een seksueel getinte sport is en dat ze daarom ook extremer reageren op iemand met overgewicht die aan een paal hangt dan bijvoorbeeld iemand met overgewicht die in een filmpje gaat hardlopen, tennissen, etc

Ik snap je wel natuurlijk, haakte er gewoon even op in :)
(Voelde mij ook niet aangesproken natuurlijk)

Als hier een maatje 36 in de paal had gehangen, denk ik ook niet dat er zoveel reacties op zouden komen en het 'normaal' zou worden gezien. Ik vind het nu persoonlijk al knap dat die dame met dat gewicht dat voor elkaar krijgt, bij maatje 36 zou ik het minder knap vinden tov 1 met flink overgewicht (even nagaan dat ze dezelfde dans doen natuurlijk). Het roept inderdaad sneller iets op wanneer er iets 'afwijkende' plaatsvindt. Dus een dame die een been mist en dit doet, roept sneller ook wat op.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-04-14 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:47

Charaz schreef:
Vol verbazing heb ik het filmpje gekeken, daar moet je toch onwijs hard voor trainen en fit zijn, heel knap dat ze dat met wat overtollige kilo's ook kan.

Dit vind ik ook inderdaad! Slank is ze niet, maar dit kost zoveel kracht, ik zou het niet kunnen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:16

demo_love schreef:

Niet om het een of ander, maar Facebook is in de eerste plaats gericht op je vriendenkring en aan die wil je laten zien wat je bezig houdt of waar je je mee bezig bent. Zo zullen wij veel "paardengedoe" erop hebben dat andere mensen misschien wel weer zielig vinden of een ander uitgesproken mening over hebben....

Op youtube worden wel eens filmpjes gezet om mensen voorbeelden te laten zien ofzo.

Ik zou niet weten waarom je geen sociale media mag gebruiken als je toevallig niet binnen de normen valt van bepaalde mensen?

Wat het doel was om iets te tonen en hoe er verder mee om wordt gegaan kan uit elkaar liggen zonder dat de oorspronkelijke poster daar echt grip op heeft.
Dat zie je hier maar weer, het wordt gewoon in een forum gezet... Dat was vast niet echt de bedoeling, want dan had ze het er zelf wel neergezet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:21

Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zin in heeft. Staat het je niet aan dan kijk je er toch gewoon niet naar? Ik ben al hartstikke blij dat deze dame aan een vorm van lichaamsbeweging doet en er lol in heeft. Daarmee valt ze niemand lastig.
De enige sport die je niet kan doen met (zwaar) overgewicht is wat mij betreft paardrijden. Daarmee belast je namelijk een paard. Met overgewicht iedere andere sport doen belast helemaal niks of niemand (muv wellicht jezelf).

Zodra niemand er mee lastig gevallen wordt, allemaal prima.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:23

Lusitana schreef:
demo_love schreef:

Niet om het een of ander, maar Facebook is in de eerste plaats gericht op je vriendenkring en aan die wil je laten zien wat je bezig houdt of waar je je mee bezig bent. Zo zullen wij veel "paardengedoe" erop hebben dat andere mensen misschien wel weer zielig vinden of een ander uitgesproken mening over hebben....

Op youtube worden wel eens filmpjes gezet om mensen voorbeelden te laten zien ofzo.

Ik zou niet weten waarom je geen sociale media mag gebruiken als je toevallig niet binnen de normen valt van bepaalde mensen?

Wat het doel was om iets te tonen en hoe er verder mee om wordt gegaan kan uit elkaar liggen zonder dat de oorspronkelijke poster daar echt grip op heeft.
Dat zie je hier maar weer, het wordt gewoon in een forum gezet... Dat was vast niet echt de bedoeling, want dan had ze het er zelf wel neergezet....

Ik zet ook wel eens een filmpje van mijn paard op facebook, maar mijn privacyinstellingen staan wel zo dat niemand van buitenaf het kan zien. Zeker met dit filmpje zou ik mijn profiel heel goed afschermen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat werkgevers hierom staan te springen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:23

Ik vind het echt knap en ja niet iedereen houd van een maatje meer maar dat is andersom ook zo alleen word dat wel geaccepteerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:24

demo_love schreef:
Ik zet ook wel eens een filmpje van mijn paard op facebook, maar mijn privacyinstellingen staan wel zo dat niemand van buitenaf het kan zien. Zeker met dit filmpje zou ik mijn profiel heel goed afschermen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat werkgevers hierom staan te springen.

Maar ook een vriend van je kan het filmpje dan gebruiken en ergens anders posten ;) zo werkt het nu eenmaal. Jij kan het wel afschermen, maar zodra het op internet komt kan het van iedereen zijn.