Sassol schreef:Ik snap het wel dat je ouders vinden dat je vlees moet eten voor de voedingsstoffen. Je kunt die voedingsstoffen ook ergens anders uit halen, maar daar zul je je dan in moeten verdiepen.
Zie het 'verbod' van je ouders dus als een goed leermoment. Je kunt niet zomaar geen vlees eten en verder niks veranderen, dan ga je inderdaad wat voedingsstoffen missen. Verdiep je dus in een compleet, gezond vegetarisch dieet en ga daar weer mee naar je ouders.
Dan is het nog zaak dat je zelf zorg draagt voor je menu. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je moeder voor jou apart gaat koken, dat zul je dan zelf moeten doen.
Onderneem die stappen en je laat je ouders zien dat je hier verantwoordelijk en doordacht mee omgaat. Lijkt me dan dat ze geen bezwaar meer hebben op jouw wens.
Maar zo ingewikkeld is het niet om een vleesvervanger extra klaar te maken? Tenslotte sta je al in de keuken. Heb je de pannen al op het vuur en moet je er al bij blijven. Een dingetje extra is dan toch niet zo'n ding. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn hoor.
Mijn vriend in moslim en als mijn moeder bv stamppot maakt dan krijgen wij met spekjes en hij met gerookte kip even een beetje apart houden en als laatste erdoor doen. En zo is het met vleesvervangers natuurlijk ook. Zoals je een gehaktbal in kan vriezen kan je dat natuurlijk ook met een vegetarische doen. Een minuut in de magnetron en klaar.

maar laten we er geen rel van maken hier.

Als ik ooit een kind heeft en deze geeft aan vegetarier te willen worden, moedig ik haar alleen maar aan! Vind het belachelijk dat je als ouder je kind dwingt om dieren te eten, en daarmee dus de walgelijke vleesindustrie steunt..