Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SuperPepeijn"]kawa, die idioten hou je altijd, ook als saddam dood is.
[quote="runningkawa schreef:Dadelijk komen er nog van die zotten die alles opblazen, gijzelen weet ik veel wat om hem vrij te krijgen. Dat risico loop je niet meer als hij weg is.
Cassidy schreef:En als Saddam zich in gevangenschap goed gedraagd, wordt hem dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden?
ruiterinrust"]
[quote="Cassidy schreef:En als Saddam zich in gevangenschap goed gedraagd, wordt hem dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden?
ruiterinrust"]
[quote="Lenn schreef:Met uitzonderingen maken bedoel ik dat mensen zeggen tegen de doodstraf te zijn, maar nu niet.
Die Puttense moordzaak als voorbeeld tegen de doodstraf vind ik niet opgaan omdat in dit geval elke idioot kan aantonen dat Saddam schuldig is.
Pipo schreef:Ik ben het met kawa eens, had dit in het begin van het topic al een keer opgemerkt. Er blijven altijd aanhangers van hem, en die doen er alles aan om hem vrij te krijgen.
Ben absoluut tegen de doodstraf, maar zie hier geen andere uitweg. Een proces en dan de doodstraf.
Kayla"]
[quote="Pipo schreef:Ik ben het met kawa eens, had dit in het begin van het topic al een keer opgemerkt. Er blijven altijd aanhangers van hem, en die doen er alles aan om hem vrij te krijgen.
Ben absoluut tegen de doodstraf, maar zie hier geen andere uitweg. Een proces en dan de doodstraf.
Anique_Vaandrig"]
[quote="Franca"][quote="SuperPepeijn schreef:het belangrijkste argument waarom ik tegen de doodstraf ben is dat het onomkeerbaar is.
Lovely schreef:Als SH berecht wordt, dan komt hij de processen uit met een compleet BOEK met veroordelingen. Ik denk dat de rechtbank een nieuw inbindsysteem nodig zal hebben om alles aan elkaar te binden, een nietje is niet voldoende. Hij zal o.a. veroordeeld worden op het schenden van de mensenrechten en nog een waslijst erbij. Het lijkt me nogal stug dat die ooit nog op vrije voeten komt.
SuperPepeijn"]dat zou toch wel moeten kunnen met goede argumenten, overtuiging en bewijs. anders ben je nogal closed-minded.
[quote="Sorane schreef:Ruiterinrust, je kunt nog zoveel kunstjes uit de kast trekken, maar ik denk niet dat je de mening van een ander kan veranderen. Gelukkig ook maar, toch?![]()
Sorane"]jawel. het is fout iemand zijn mensenrechten te ontnemen nl.
Daar ben ik het niet zo mee eens in dit geval.
[/quote]dat had ik ook niet verwacht hoor
[quote="Sorane"]
Een mening is persoonlijk, die moet je niet willen veranderen.
[/quote]zie boven.
[quote="Sorane"]
Ruiterinrust is van mening dat SH een eerlijk proces moet krijgen, ik deel die mening niet, maar ik ga ook geen moeite doen om zijn mening te veranderen.
[/quote]dus?
[quote="Sorane schreef:In dit geval is er geen mening die echt goed of fout is denk ik. Ieder oordeelt naar zijn/haar gevoel. En gevoel kun je niet veranderen, en dat moet je ook niet willen.
SuperPepeijn"]jawel. het is fout iemand zijn mensenrechten te ontnemen nl.
[quote="Sorane"]Daar ben ik het niet zo mee eens in dit geval.
[/quote]dat had ik ook niet verwacht hoor
[quote="Sorane"]
Een mening is persoonlijk, die moet je niet willen veranderen.
[/quote]zie boven.
[quote="Sorane"]
Ruiterinrust is van mening dat SH een eerlijk proces moet krijgen, ik deel die mening niet, maar ik ga ook geen moeite doen om zijn mening te veranderen.
[/quote]dus?
[quote="Sorane schreef:In dit geval is er geen mening die echt goed of fout is denk ik. Ieder oordeelt naar zijn/haar gevoel. En gevoel kun je niet veranderen, en dat moet je ook niet willen.
MarijeR schreef:Maar als hij niet de doodstraf krijgt maar levenslang.
Waar wordt hij dan opgesloten? In Irak?
Hoelang duurt het dan voordat hij weer vrij rond huppelt? Of ben ik dan de enige die daar niet zoveel vertrouwen in heeft?
Of komt hij in een ander land vast te zitten?
Welk land wil zo'n persoon hebben? Lijkt me niet echt fijn als je weet dat zijn aanhangers nog vrij rondlopen.