Saddam Hoessein misschien opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:11

naja wat een gerommel hiero, als je zo doorgaat is Saddam over 4 paginas een heilig boontje Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:12

SuperPepeijn"]
[quote="runningkawa schreef:
Dadelijk komen er nog van die zotten die alles opblazen, gijzelen weet ik veel wat om hem vrij te krijgen. Dat risico loop je niet meer als hij weg is.
kawa, die idioten hou je altijd, ook als saddam dood is.
[/quote]
Klopt die hou je altijd.
Maar het is niet de eerste keer dat ze op brute manier een gevangene vrij proberen te krijgen.
Ook niet dat er vanuit een cel nog dingen gregeld worden.
Laat dat risico weg genomen worden, is er tenminste 1 risico weg.
Beter een beetje dan niks.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:13

Cassidy schreef:
En als Saddam zich in gevangenschap goed gedraagd, wordt hem dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden?

Ik weet niet welke regels hem tegengeworpen gaan worden, maar het lijkt me sterk dat hij veroordeelt zal worden aan de hand van ons onvolprezen wetboek van strafrecht Haha!. Je moet je wel los kunnen maken van je eigen omgeving he Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:14

ruiterinrust"]
[quote="Cassidy schreef:
En als Saddam zich in gevangenschap goed gedraagd, wordt hem dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden?

Ik weet niet welke regels hem tegengeworpen gaan worden, maar het lijkt me sterk dat hij veroordeelt zal worden aan de hand van ons onvolprezen wetboek van strafrecht Haha!. Je moet je wel los kunnen maken van je eigen omgeving he Knipoog
[/quote]

Da's toch jammer Haha!

Ehm nee denk niet dat hij ooit vrij komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:15

Ik ben het met kawa eens, had dit in het begin van het topic al een keer opgemerkt. Er blijven altijd aanhangers van hem, en die doen er alles aan om hem vrij te krijgen.

Ben absoluut tegen de doodstraf, maar zie hier geen andere uitweg. Een proces en dan de doodstraf.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:16

ruiterinrust"]
[quote="Lenn schreef:
Met uitzonderingen maken bedoel ik dat mensen zeggen tegen de doodstraf te zijn, maar nu niet.
Die Puttense moordzaak als voorbeeld tegen de doodstraf vind ik niet opgaan omdat in dit geval elke idioot kan aantonen dat Saddam schuldig is.

Ik denk dat je het nog niet goed gelezen hebt! Ik maak de vergelijking niet omdat ik twijfel aan de onschuld van Saddam, maar omdat ik wil wijzen op een nadeel van de in Sypherons antwoord gegeven redenering.
[/quote]
Sorry ik heb het eignelijk maar half gelezen, slaap half... excuses en truste Dromen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:17

Pipo schreef:
Ik ben het met kawa eens, had dit in het begin van het topic al een keer opgemerkt. Er blijven altijd aanhangers van hem, en die doen er alles aan om hem vrij te krijgen.

Ben absoluut tegen de doodstraf, maar zie hier geen andere uitweg. Een proces en dan de doodstraf.

Waarom nog een proces als je weet dat de straf de doodstraf is? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:18

Ik denk dat als die Irakezen hem echt mogen berechten, dat hij gewoon dood gaat. Ze zijn zo op wraak gezint nu. Dan kunnen wij wel zo mooi zeggen dat dat niet eerlijk is etc etc. maar ze doen toch wat ze zelf willen. En gelijk hebben ze!!!! Het is hun goed recht te doen met SH wat zij willen, de rollen zijn jarenlang omgekeerd geweest.....

Ruiterinrust, je kunt nog zoveel kunstjes uit de kast trekken, maar ik denk niet dat je de mening van een ander kan veranderen. Gelukkig ook maar, toch?
Als iedereen het met elkaar eens was, zou het een zooitje zijn Haha!

Ah well...
Grappig te zien dat ieder hierover zijn eigen ideeen heeft.
Ik ga lekker slapen, maak er niet een al te lange pagina van anders moet ik morgen zoveel lezen Schijnheilig

Have fun....
(sorry voor het offtopic )

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:21

Dan moeten de Irakezen wel eerst hun rechtsysteem op orde brengen, want daar hebben ze alleen de doodstraf volgens mij.

Anoniem

Kayla"]
[quote="Pipo schreef:

Waarom nog een proces als je weet dat de straf de doodstraf is? Haha!
[/quote]

voor het idee Haha! Tong uitsteken

SuperPepeijn

Sorane schreef:
Ruiterinrust, je kunt nog zoveel kunstjes uit de kast trekken, maar ik denk niet dat je de mening van een ander kan veranderen. Gelukkig ook maar, toch?
dat zou toch wel moeten kunnen met goede argumenten, overtuiging en bewijs. anders ben je nogal closed-minded.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:27

cissie schreef:
Dan moeten de Irakezen wel eerst hun rechtsysteem op orde brengen, want daar hebben ze alleen de doodstraf volgens mij.

Dit is best wel grappig *LOL*.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:33

Ik heb nog steeds geen echte straf langs zien komen voor SH behalve de doodstraf of gewoon levenslang. Levenslang in bijvoorbeeld een normale gevangenis is in mijn ogen geen optie want we weten allemaal dat je in de gevangenis vaak een luizenleventje zult krijgen. Ze zullen SH echt niet in een standaard gevangenis gooien tussen de standaard-criminelen (grote kans namelijk dat ze hem dan omleggen). Dat betekent dus dat hij een speciale behandeling gaat krijgen en gezien zijn invloed zal die speciale behandeling vast in zijn voordeel werken. zijn er nog andere opties om SH te laten inzien dat hij een misdaad tegen de menselijkheid heeft gepleegd. Nog zoiets... heeft een persoon die misdaden tegen de menselijkheid heeft gepleegd recht op rechten die door diezelfde menselijkheid zijn opgesteld? Hmmm... excuus... ik praat in een rondje Haha! het wordt laat Gaaaap

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:50

Ik ga geen straf voor SH bedenken, daar heb ik namelijk niet voor gestudeerd. Er zijn nogal wat mensen die een hele rechtenstudie hebben afgemaakt om dit soort uitspraken te doen. Ik geloof wel dat hij zijn straf zal krijgen en met hem vele andere idioten. Toch vind ik dat Bush ook berecht dient te worden. Die man heeft een land aangevallen omdat ze iets hadden, dat ze eigenlijk helemaal niet bleken te hebben. Honderden mensen zijn hiervoor vermoord en het land is verwoest.... Maar Bush is de held? Die mensen hebben nu geen electriciteit, geen werk en velen geen huis. Het is onveilig in Iraq, maar tjee wat heeft Bush is de held van de dag. Dacht het niet. Het regime van SH had ook anders kunnen vallen. Ze hadden SH op een heel andere manier kunnen vangen. De economie in de US gaat slecht, maar Bush blijft maar investeren in zijn oorlogjes.
Dus van mij part mogen ze een stoeltje voor Bush naast die van SH zetten.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:00

Anique_Vaandrig"]
[quote="Franca"][quote="SuperPepeijn schreef:
het belangrijkste argument waarom ik tegen de doodstraf ben is dat het onomkeerbaar is.

Mijn belangrijkste argument tegen de doodstraf is dat je in werkelijkheid de meest gruwelijke gewetenloze mensen verlost uit hun lijden van mogelijk levenslang gevangenschap....dat zijn ze niet waard. Laat ze maar voelen!
[/quote]

dit zou de enige reden zijn dat ik de doodstraf zou laten varen, maar dat heet geen zin als je ziet hoe de gevangenissen er tegenwoorden uitzien en hoe ze er behandeld worden!
[/quote]

Nou ik denk niet dat je blij bent in een Iraakse gevangenis.....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:13

Lovely schreef:
Als SH berecht wordt, dan komt hij de processen uit met een compleet BOEK met veroordelingen. Ik denk dat de rechtbank een nieuw inbindsysteem nodig zal hebben om alles aan elkaar te binden, een nietje is niet voldoende. Hij zal o.a. veroordeeld worden op het schenden van de mensenrechten en nog een waslijst erbij. Het lijkt me nogal stug dat die ooit nog op vrije voeten komt.

Als je het dan volgens Amerika doet krijgt ie op zn minst 10 x levenslang en 7 keer de doodstraf *LOL*

Ik ben tegen doodstraf. Heel simpel omdat je dan net zo laag en slecht bezig bent. Voor SH een uitzondering maken Verward tuurlijk niet! Voelt ie zich vast alleen maar beter door! Ook vind ik eigenlijk dat ie volgens het officiele rechtssysteem veroordeeld moet worden!Want het Iraakse rechtssysteem is er volgensmij nog niet, en als hij daar gewoon in een gevangnis terecht komt, denk ik dat hij binnen de kortste keren wee rop vrije voeten is, door als zn 'vriendjes' daar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:50

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane schreef:
dat zou toch wel moeten kunnen met goede argumenten, overtuiging en bewijs. anders ben je nogal closed-minded.
[/quote]

Daar ben ik het niet zo mee eens in dit geval. Een mening is persoonlijk, die moet je niet willen veranderen. Ruiterinrust is van mening dat SH een eerlijk proces moet krijgen, ik deel die mening niet, maar ik ga ook geen moeite doen om zijn mening te veranderen.

Als iemand vasthoud aan zijn mening vind ik dat alleen maar goed (tot op bepaalde hoogte). In dit geval is er geen mening die echt goed of fout is denk ik. Ieder oordeelt naar zijn/haar gevoel. En gevoel kun je niet veranderen, en dat moet je ook niet willen.
Close-minded ben je naar mijn idee pas als je niet meer naar de mening van een ander wilt luisteren en alleen maar vind dat jouw mening de beste is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:29

Ik zou het jammer vinden als hij de doodstraf kreeg. Van mij mogen ze hem eerst heel lang martelen ~~}>

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:19

Sorane"]
Daar ben ik het niet zo mee eens in dit geval.
[/quote]dat had ik ook niet verwacht hoor Knipoog
[quote="Sorane"]
Een mening is persoonlijk, die moet je niet willen veranderen.
[/quote]zie boven.
[quote="Sorane"]
Ruiterinrust is van mening dat SH een eerlijk proces moet krijgen, ik deel die mening niet, maar ik ga ook geen moeite doen om zijn mening te veranderen.
[/quote]dus?
[quote="Sorane schreef:
In dit geval is er geen mening die echt goed of fout is denk ik. Ieder oordeelt naar zijn/haar gevoel. En gevoel kun je niet veranderen, en dat moet je ook niet willen.
jawel. het is fout iemand zijn mensenrechten te ontnemen nl.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:24

SuperPepeijn schreef:

Didn't a guy named Saddam already do that once (or twice) ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:26

SuperPepeijn"]
[quote="Sorane"]Daar ben ik het niet zo mee eens in dit geval.
[/quote]dat had ik ook niet verwacht hoor Knipoog
[quote="Sorane"]
Een mening is persoonlijk, die moet je niet willen veranderen.
[/quote]zie boven.
[quote="Sorane"]
Ruiterinrust is van mening dat SH een eerlijk proces moet krijgen, ik deel die mening niet, maar ik ga ook geen moeite doen om zijn mening te veranderen.
[/quote]dus?
[quote="Sorane schreef:
In dit geval is er geen mening die echt goed of fout is denk ik. Ieder oordeelt naar zijn/haar gevoel. En gevoel kun je niet veranderen, en dat moet je ook niet willen.
[/quote]

Het is inderdaad fout iemand zijn rechten te ontnemen, dat is een feit. Maar een mening komt vaak voor uit een bepaald gevoel. Het gevoel wat ik (en misschien meer mensen) heb als ik aan SH denk? Een vreselijke man die zo vreselijk veel mensenlevens kapot heeft gemaakt..... Wat mijn gevoel zegt? Doodschieten die man, niks geen rechten meer.
Dat het wettelijk gezien niet goed is weet ik, maar dit is een gevoel.... Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:27

Maar als hij niet de doodstraf krijgt maar levenslang.
Waar wordt hij dan opgesloten? In Irak?
Hoelang duurt het dan voordat hij weer vrij rond huppelt? Of ben ik dan de enige die daar niet zoveel vertrouwen in heeft?
Of komt hij in een ander land vast te zitten?
Welk land wil zo'n persoon hebben? Lijkt me niet echt fijn als je weet dat zijn aanhangers nog vrij rondlopen.

Hoe wil je hem in een gewone gevangenis in leven houden? Denk dat er aardig wat medegevangenen een andere mening daarover zouden hebben.
Super de luxe optrekje wat goed beveiligd kan worden?
Denk dat zijn slachtoffers daar ook wel voor zouden kiezen als mochten kiezen tussen gemarteld en vermoord worden of levenslang vast zitten...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:30

Missouri"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
Didn't a guy named Saddam already do that once (or twice) ??
[/quote]indeed. so what's your point? Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:38

als ik moet eerlijk zijn zie ik echt maar weinig opties dan de doodstraf al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk niet mag uitspreken, maar dat saddam ooit nog vrij komt nou na zo een oorlog denk ik het niet!! nu nog bin laden.... Tong uitsteken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:34

MarijeR schreef:
Maar als hij niet de doodstraf krijgt maar levenslang.
Waar wordt hij dan opgesloten? In Irak?
Hoelang duurt het dan voordat hij weer vrij rond huppelt? Of ben ik dan de enige die daar niet zoveel vertrouwen in heeft?
Of komt hij in een ander land vast te zitten?
Welk land wil zo'n persoon hebben? Lijkt me niet echt fijn als je weet dat zijn aanhangers nog vrij rondlopen.

ik had hetzelfde gepost,en denk er net zo over!