Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

puppy1128 schreef:@wem
als ik te laat ben is het meestal 'je bent een beetje laat, niet?' en voor de rest niets... Of zit ik bij mijn vriendin thuis, moet 12 uur thuis zijn, belt ze mij om 2 uur in de nacht, 'ja, je bent de tijd een beetje vergeten zeker?' 'uhh, ja nogal, we zijn films aan het kijken, denk dat ie nog 10 min duurt...'
half uur later:
'ik ga zo slapen, je heb de huissleutel toch? Anders moet je nu naar huis komen'
Ik vergat echt heeeeel vaak de tijd... Maar gelukkig woont ze een halve straat verder
Als ik een paar kilo aankom moet ik direct weer aan de groente, en stoppen met koek
. ik doe het gewoon en mn ouders weten het, het word gewoon gedoogt. terwijl ik soms toch wel iets te ver ga, met de nodige dronken blunders enzovoort. derest heb ik eigelijk nooit gevraagt, dat kunnen ze ook maar beter niet weten denk ik
ik denk dat ze het daar niet mee eens zijn haha
of je ouders. lizet_lara schreef:ik ben 15 jaar, alcohol drinken mag ik gewoon denk ik. ik doe het gewoon en mn ouders weten het, het word gewoon gedoogt. terwijl ik soms toch wel iets te ver ga, met de nodige dronken blunders enzovoort. derest heb ik eigelijk nooit gevraagt, dat kunnen ze ook maar beter niet weten denk ik
Ess_Ramona schreef:lizet_lara schreef:ik ben 15 jaar, alcohol drinken mag ik gewoon denk ik. ik doe het gewoon en mn ouders weten het, het word gewoon gedoogt. terwijl ik soms toch wel iets te ver ga, met de nodige dronken blunders enzovoort. derest heb ik eigelijk nooit gevraagt, dat kunnen ze ook maar beter niet weten denk ik
En toen werd er om je ID gevraagd en heb je een boete die je waarschijnlijk niet zo 1 2 3 kan betalen.
Doanique schreef:Nou, sorry hoor? Mag ik dat niet even kwijt?
Laat ik het anders stellen.
Ik mag van mijn ouders lekker zelf mijn rijbewijs halen. Dat mag ik van mijn ouders.
lizet_lara schreef:Laat je niet bang maken hoor. Dat overdreven gedoe om alcohol, kom zeg! Dat het slecht is, is een feit, maar dat gedoe erover.. Sinds de nieuwe wet heb ik de 18-'ers alleen nog maar zatter gezien. Logisch ook. De agenten die ik spreek vinden het overigens ook allemaal grote onzin, dus voor je die boete krijgt moet je het wel heel erg begaaien. Buiten dat is de torenhoge boete ook nog eens heel laag. Zeker het risico waard.Ess_Ramona schreef:En toen werd er om je ID gevraagd en heb je een boete die je waarschijnlijk niet zo 1 2 3 kan betalen.
mijn ID is nog nooit gevraagt, zelf meerdere keren in contact gekomen met politie en nog niet gevraagt. ik kom zo een 18+ feest binnen zonder problemen. ik weet wat de boetes kosten. en als ik er een krijg is dat mijn eigen probleem. ik werk op zaterdag en ik kan de boete best betalen. het is gewoon mn eigen verandwoordelijkheid en dat snap ik best. ik word nou eenmaal oud geschat en daar doe ik mijn voordeel mee. en als ik een keer gepakt word is dat mijn eigen probleem en hoef ik ook absoluut niet op hulp van mn ouders te rekenen.
Kayleigh_ schreef:Doanique schreef:Nou, sorry hoor? Mag ik dat niet even kwijt?
Laat ik het anders stellen.
Ik mag van mijn ouders lekker zelf mijn rijbewijs halen. Dat mag ik van mijn ouders.
Je bericht komt over alsof die deal van mijn ouders raar was. Als ik wel was gaan roken, had ik ook mijn rijbewijs mogen halen (wie niet???) maar waren de kosten voor mijn rekening gekomen.
Ess_Ramona schreef:En toen werd er om je ID gevraagd en heb je een boete die je waarschijnlijk niet zo 1 2 3 kan betalen.
Dat is wel echt een banketstaaf bedragje.. Iedere 16-jarige die een fatsoenlijk baantje heeft legt dat gewoon neer hoor (dan ga ik natuurlijk niet uit van evt verplichtingen of een paard ofzo wat betaald moet worden van het salaris, maar daar gaat het ook niet om). Arc_En_Ciel schreef:45 euro?Dat is wel echt een banketstaaf bedragje.. Iedere 16-jarige die een fatsoenlijk baantje heeft legt dat gewoon neer hoor (dan ga ik natuurlijk niet uit van evt verplichtingen of een paard ofzo wat betaald moet worden van het salaris, maar daar gaat het ook niet om).
lizet_lara schreef:Arc_En_Ciel schreef:45 euro?Dat is wel echt een banketstaaf bedragje.. Iedere 16-jarige die een fatsoenlijk baantje heeft legt dat gewoon neer hoor (dan ga ik natuurlijk niet uit van evt verplichtingen of een paard ofzo wat betaald moet worden van het salaris, maar daar gaat het ook niet om).
dat bedoel ik, voor dat banketstaaf bedragje ga ik niet zitten wachten tot ik 18 word