Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:43

HorseLove28 schreef:
prugelpiet schreef:
Mijn moeder koopt het voor ons, waardoor we het niet stiekem kopen en het dus niet spannend is. Daardoor staan blikjes hier soms lange tijd in de kast voor we er is eentje pakken, en dan nog ben ik na een half blikje al zat.
Ik ben van mening, dat als je het als ouder zijnde verbied, kinderen het sneller doen. Meestal voelen ze zich dan stoer, iets mag niet maar je doet het lekker toch.
En dat is de reden dat het voor mij niet verboden word.

Ik (ben tiener) en als mijn ouders het verbieden dan gaat het echt wel eens door mijn hoofd (als ik voor de keuze sta om iets verboden te doen of niet) of ik het wel zou moeten doen of niet. Ik weet dan dat mijn ouders het niet fijn vinden als ik iets verboden doe, en doe ik het ook niet. Maar ach ja, niet iedere tiener is zo :P
Ik vind zelf, wat jouw ouders doen ook best wel slim :)

Hier net zo hoor. Het is mij trouwens niet verboden, maar ik vind het gewoon smerig (en onnodig, ongezond) dus ik drink het niet. :)

wemkelover

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:22

ik zelf heb er ook niet last van dat ik hyper wordt van energy drank. Maar goed de keren dat ik het eens heb gedronken in mijn 26 jaar is ook op een hand te tellen. En nu drink ik het zo en zo niet omdat ik zwanger ben, lijkt mij niet zo verstandig.
Mijn vriend bijvoorbeeld heeft adhd en die drinkt het ook wel eens maar wordt er ook niet heel erg hyper van, eigenlijk helemaal niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:57

Hier drinken we het niet. Heb het vroeger wel redelijk veel gedronken (13 jaar) maar ben daar weer overheen gegroeid. Als men zou weten hoeveel suiker er in zou zitten (letterlijk een handje vol klontjes)...

Je wordt er moddervet van. Vaak ook mensen gezien die op dieët waren, lekker weinig eten en oooh zo gezond, maar vervolgens wel een treetje energydrank naar binnenwerken. Gek hé, dat je niet afvalt. (aka, nog dikker wordt.) B-)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Mijn vriendinnen drinken het regelmatig (de meeste)
Maar ik niet, hun ouders kopen het altijd.
Ik heb er eigenlijk nog nooit om gevraagd.
Bij ons is het een handeltje.
1 tray energy bij de aldi kopen en weer duurder per blikje aan medeleerlingen verkopen :D
Er worden iedere dag minsterns 3 trays zo vekocht :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:14

Giolli schreef:
Hier drinken we het niet. Heb het vroeger wel redelijk veel gedronken (13 jaar) maar ben daar weer overheen gegroeid. Als men zou weten hoeveel suiker er in zou zitten (letterlijk een handje vol klontjes)...

Je wordt er moddervet van. Vaak ook mensen gezien die op dieët waren, lekker weinig eten en oooh zo gezond, maar vervolgens wel een treetje energydrank naar binnenwerken. Gek hé, dat je niet afvalt. (aka, nog dikker wordt.) B-)

Naja ik ken ook mensen die leven op energy en daarnaast niks eten of nauwelijks en die worden juist broodmager.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:27

ik vind het schrikbarend hoeveel mensen denken dat light beter is. Het betekend niks meer dan dat er van een bepaald ingredient ( en dat hoeft niet eens altijd suiker te zijn ) 33% minder in zit. Vaak word dit aangevuld met een ander ongezond ingredient zodat de smaak niet veel minder word.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:55

Ik vind eerlijk gezegd sommige reactie's een beetje dramatisch, want blowen is toch echt slechter dan energy. Het is niet voor niets illegaal.
Ik zou simpelweg gewoon kinderen tot 13 iig helemaal niks geven, als ze 13 zijn mogen ze echt wel af en toe een blikje, mits ze er goed op reageren.

Ik lees veel 'heftige' verhalen over energydrank, maar ik vind het ook maar zo, het ligt eraan hoe je kind reageerd. Ik bedoel, in tussenuren gaan wij met de halve klas naar de plaatselijke supermarkt en kopen hier vaak energy, iedereen reageert er gewoon goed op naar mijn idee. Ik word er ook niet bepaald druk van, van Red Bull krijg ik een opkikker, maar that's it..

Sommige reactie's hier verbazen mij trouwens echt, het is maar een energydrankje. Het ligt er ook aan in welke hoeveelheid en aan wie je het geeft, net als alcohol.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:10

Blowen en drugs gebruik is niet illegaal. Kopen en verkoop wel, maar wiet wordt gedoogd. Je mag zoveel gram op zak hebben zonder dat gevolgen heeft.

Eigenlijk is volgens mij bijna niks gezond als je teveel van neemt. Af en toe energydrankje moet kunnen, net zoals wijntje/ biertje, blowtje. Als het maar niet teveel is, maar dat is wat ik denk en vind.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:34

ik vind die 'ik heb soms wat extra energie nodig' opmerkingen zo'n onzin. Is in mijn ogen gewoon een excuus om die troep te kunnen drinken. Er is ook een topic op Bokt over het afkicken van energy drinks…de een heeft er nog meer moeite mee dan de ander, zegt genoeg over hoe verslavend het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:01

Lieshorses schreef:
Ik vind eerlijk gezegd sommige reactie's een beetje dramatisch, want blowen is toch echt slechter dan energy. Het is niet voor niets illegaal.
Ik zou simpelweg gewoon kinderen tot 13 iig helemaal niks geven, als ze 13 zijn mogen ze echt wel af en toe een blikje, mits ze er goed op reageren.

Ik lees veel 'heftige' verhalen over energydrank, maar ik vind het ook maar zo, het ligt eraan hoe je kind reageerd. Ik bedoel, in tussenuren gaan wij met de halve klas naar de plaatselijke supermarkt en kopen hier vaak energy, iedereen reageert er gewoon goed op naar mijn idee. Ik word er ook niet bepaald druk van, van Red Bull krijg ik een opkikker, maar that's it..

Sommige reactie's hier verbazen mij trouwens echt, het is maar een energydrankje. Het ligt er ook aan in welke hoeveelheid en aan wie je het geeft, net als alcohol.

Wiet is echt niet slechter dan energy. Daarnaast is het ook niet helemaal verboden. Dat dat wel zo is in meerdere landen heeft niks met gezondheid te maken (anders zou tabak ook wel verboden zijn...)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:56

Als wiet niet slechter zou zijn dan energy, waarom zou het dan compleet heftig, slecht en hier en daar verboden zijn? Er zijn zelfs films over gemaakt, een wietverslaving is sowieso heftiger dan een energydrank verslaving.

Bizzybijtje schreef:
Lieshorses schreef:

Wiet is echt niet slechter dan energy. Daarnaast is het ook niet helemaal verboden. Dat dat wel zo is in meerdere landen heeft niks met gezondheid te maken (anders zou tabak ook wel verboden zijn...)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:58

Als ik kinderen heb, krijgen ze dat spul niet.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:56

Ghostattack schreef:
Light producten zit vaak toch juist meer suiker in dan de normale producten? :+
Het is en blijft smerig :P

Nee, maar ik heb wel gehoord kankerverwekkende stoffen en andere troep... Je kan beter de normale drinken, gezonder...
Maar ook Zero heeft deze troep...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:57

RedRoses schreef:
Ghostattack schreef:

Nee, maar ik heb wel gehoord kankerverwekkende stoffen en andere troep... Je kan beter de normale drinken, gezonder...

http://sochicken.nl/aspartaam_wel_of_ni ... verwekkend

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:59

Lieshorses schreef:
Als wiet niet slechter zou zijn dan energy, waarom zou het dan compleet heftig, slecht en hier en daar verboden zijn? Er zijn zelfs films over gemaakt, een wietverslaving is sowieso heftiger dan een energydrank verslaving.

Een wietverslaving is vnl mentaal.
Buiten dat heeft wiet ook nog medicinale voordelen in tegenstelling tot energydranks. (denk aan pijnstiling. In zware gevallen van artrose en MS is het vaak gezonder om wiet te roken dan de zware pijnstillers te pakken die nodig zijn om een beetje aangenaam te kunnen leven.)

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:01

RedRoses schreef:
Ghostattack schreef:

http://sochicken.nl/aspartaam_wel_of_ni ... verwekkend

Hahaha daar geloof ik dus zooooo niks van. _O-

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:07

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:16

Wij hebben hier zo'n boekje liggen met alle E-troep.
Eronder staan de gevolgen.
En onder aspartaam staat toch echt kankerverwekkend.
Maar dan geloof jij de site's, dan houd ik het bij papiertjes.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:17

wij hadden vroeger altijd een doos van die blikjes in de kelder staan, ik mocht er dan af en toe een(2-3 keer in de week omdat het cool was). dan kocht ik zelf nog wel eens een blikje.
Vind dat mijn moeder het goed gedaan heeft. ik ben niet dik geworden en heb geen hartproblemen. Drink het spul nu nog nauwelijks.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:23

Ik heb laatst met een vriendin een tray opgedronken , best wel spijt van gehad.
Barstende koppijn!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:26

Ik snap eigenlijk niet dat mensen er werkelijk een energieboost van krijgen :=
Al drink ik er 20 ik merk echt geen verschil in mn energiepeil...
Ik drink het maar ook zelden, slecht voor mn tanden zoveel suiker :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:27

Je hoort trouwens ook steeds meer dat jonge mensen die dat spul veel drinken een hartaanval hebben gehad. Is dat in jullie omgeving ook zo? hier in het afgelopen jaar 2 mensen van onder de 20 die zomaar ineens dood waren/

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:31

(ik ben trouwens 12, dat dat ff duidelijk is, dus nee ik heb geen kinderen :P ) ik heb 1 keer geprobeerd hoe energy drankjes smaken, en dat vond ik wel lekker. Maar niet speciaal ofzo. Ik denk dat pubers het kopen om misschien stoer te doen. Maar er zit ook veel suiker in, dus ik zou als ik later kinderen heb het ook niet zelf kopen voor ze. Maar ik denk dat als ze het zelf zouden kopen, zo af en toe, dat ik het dan wel goed zou vinden. Maar dat weet ik nog niet zeker want ik ben nog niet volwassen, en ik weet niet hoe ik er dan over denk.

Er zijn ook van die napoleon snoepjes met energy drank smaak, die zijn ook niet bijzonder lekker vind ik. Af en toe misschien...

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:33

LisanneElena , waarom zouden "wij" stoer doen met energy? Cool man een blikje van 30 cent!......

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:34

Als we naar vakantie gaan, richting Italië, gaan we met de auto.
Mijn vader rijdt, als mijn moeder rijdt staan we zo 3,5 uur in de file... :o

Dan begrijp je wel dat mijn vader 2 blikjes redbull naar binnen werkt op de heenreis. En ik mag meestal een klein slokje, nou eigenlijk het halve blikje.
Maar ik neem gewoon niet meer. Omdat ik een beetje bang ben met dat vet op mijn buik. :+
Haha nee, dat is niet het enige. Maar dat het glazuur gewoon van je tanden slijt. Nee dankje.