? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet?Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder..
.
czarina schreef:de jongens moesten grasmaaien, de schuren/garages opruimen , helpen met verven enz. Op de boerderij was altijd genoeg te doen.
Daantj__ schreef:Dat je je eigen plekje wil op de bank kan ik me voorstellen maar claimen gaat wat te ver. Als je dochter een zware dag heeft gehad of ziek is kan ze toch best op je plek gaan zitten. Maar als dat altijd je plekje in geweest al jaren dan kun je er wel wat van zeggen. Maar gewoon eerst vriendelijk vragen.
En tja dat kopje koffie. Het komt bij mij een beetje over als gezeur en geklaag. Als mijn moeder zou zeggen ik wil een kopje koffie omdat ik zoveel voor jullie doe heb ik ook zo iets je kan de boom in. Je hebt zelf voor kinderen gekozen dan weet je dat je er veel voor moet doen en laten en er dingen bij komt kijken. En geef je voor de rest wel het goede voorbeeld? Als jij in de avond wat te drinken gaat pakken voor jezelf vraag je dan ook aan de rest in de woonkamer of ze wat willen drinken? Voorbeeld doet volgen namelijk en dan wordt het ook als gewoon gezien bij de kinderen.
Robin_S schreef:Vreemd dat iedereen zo op de TS reageert,
toen ik nog thuis woonde was het vanzelfsprekend dat mijn ouders eerste keuze hadden wat plek in de zetel betreft. Wij pasten ons ALTIJD aan, we hebben hier zelfs nooit over nagedacht. Mijn ouders zijn totaal niet streng en hebben hier nooit achter gevraagd, ik vind het gewoon basisrespect hebben voor je ouders!
En ik vroeg m'n ouders regelmatig of ze wat wilden drinken als we samen een filmpje gingen kijken.
Ik was een vreselijke puber die alles deed wat niet mocht en meer, maar respect voor je ouders moet je altijd hebben.
Arc_En_Ciel schreef:Nou jeetje, als we het al raar gaan vinden dat TS vindt dat het op zijn plaats is om haar dochters om een kop koffie te vragen, omdat ze al de hele dag voor ze zorgt..
Mijn moeder zit ook zo in elkaar, en dat klinkt meestal als; 'Kan je even koffie voor me inschenken?'.
_JTM schreef:Arc_En_Ciel schreef:Nou jeetje, als we het al raar gaan vinden dat TS vindt dat het op zijn plaats is om haar dochters om een kop koffie te vragen, omdat ze al de hele dag voor ze zorgt..
Mijn moeder zit ook zo in elkaar, en dat klinkt meestal als; 'Kan je even koffie voor me inschenken?'.
Ik lees nergens dat iemand het raar vind dat TS vraagt om een kopje koffie. Maar het gaat meer om de toon van het bericht. TS geeft aan dat ze zoveel voor haar dochter doet (naar de stad brengen als ze net op de bank zit bijv) en dat daarom haar dochter een kop koffie moet halen.
Imo is het ook niet meer als normaal om wat drinken voor je moeder in te schenken maar het gaat er om op wat voor toon het gevraagd word. Als mij vroeger bevolen werd om koffie te zetten omdat mijn moeder de was had gedaan, het huis schoon had gemaakt, eten had gekookt én me naar paardrijden had gebracht had ik ook mijn kont tegen de krib gegooid.
Ik doe het met alle liefde en plezier maar niet wanneer ik een bevel krijg om iets te doen. En dat is hoe de toon van het bericht van TS op mij (en geloof ook op anderen) overkomt.
Doanique schreef:Ayasha schreef:Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet?Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder..
Jij zegt het ik denk het...
Doe toch niet zo moeilijk en ga een keer ergens anders zitten, die kinderen kijken tegen mama op en willen ook graag op mama's plekje zitten.
Getypt vanaf mijn vaders plekje op de bank ja.
Arc_En_Ciel schreef:Nou jeetje, als we het al raar gaan vinden dat TS vindt dat het op zijn plaats is om haar dochters om een kop koffie te vragen, omdat ze al de hele dag voor ze zorgt..
voor jezelf, voor het gezin maar ook voor later.