Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:47

Ga je nou serieus op Bokt klagen dat je kinderen geen koffie voor je willen zetten :') ?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:16

Dat je je eigen plekje wil op de bank kan ik me voorstellen maar claimen gaat wat te ver. Als je dochter een zware dag heeft gehad of ziek is kan ze toch best op je plek gaan zitten. Maar als dat altijd je plekje in geweest al jaren dan kun je er wel wat van zeggen. Maar gewoon eerst vriendelijk vragen.

En tja dat kopje koffie. Het komt bij mij een beetje over als gezeur en geklaag. Als mijn moeder zou zeggen ik wil een kopje koffie omdat ik zoveel voor jullie doe heb ik ook zo iets je kan de boom in. Je hebt zelf voor kinderen gekozen dan weet je dat je er veel voor moet doen en laten en er dingen bij komt kijken. En geef je voor de rest wel het goede voorbeeld? Als jij in de avond wat te drinken gaat pakken voor jezelf vraag je dan ook aan de rest in de woonkamer of ze wat willen drinken? Voorbeeld doet volgen namelijk en dan wordt het ook als gewoon gezien bij de kinderen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:23

Ayasha schreef:
Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet? :+ Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder.. :o

Amen _/-\o_
Een kopje koffie zetten is geen grote moeite, maar moeten? Je kunt het ze toch gewoon vragen, zodat ze het uit eigen wil doen? Ik had het anders niet gedaan hoor. :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:26

:') sorry hoor maar als ik dit lees denk ik echt waar kunnen mensen zich druk om maken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:29

Ik heb het idee dAt mensen het hier veel erger maken dan het is. Neem aan dat ts gewoon vriendelijk aan dr kids vraagt of ze het willen meenemen. En niet dat ze serieus gedwongen worden :+

mijn ouders drinken op vrijdagavond graag een wijntje en de gewoonte is er ingegroeid dat mn broer en ik dan een fles uit de kelder halen, zo'n beetje zo lang als ik me al kan herinneren. Het wordt dus wel aangenomen dat wij dat doen, het wordt gewokn gevraagd dus wij worden niet gedwongen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:34

Kijk eens naar the big bang theory, Sheldon weer zijn vrienden goed uit zijn plek te houden met een theorie eronder ;).

Hier blijft ook iedereen uit mijn hoek, mocht mijn bezoek er een x gaan zitten verplaats ik wel, of ik ga op schoot zitten :')

En de koffie tja, ik zou zeggen pak hem zelf even tenzij een van de dochters net rond loopt, als ze al zitten zou ik niet snel vragen of zij voor mij opstaan (zelf aanbieden hoeft natuurlijk niet afgeslagen te worden Hihi)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:39

czarina schreef:
de jongens moesten grasmaaien, de schuren/garages opruimen , helpen met verven enz. Op de boerderij was altijd genoeg te doen.

Oh echt? Wat ouderwets. Zo is mijn man ook opgevoed. Als ik vroeger daar thuis kwam, hoefde hij niet af te wassen, 'want er waren vrouwen in huis', de kriebels kreeg ik daarvan.
Ik heb alleen dochters, maar die doen ook de mannen klusjes, zijn ze van alle markten thuis.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:42

Daantj__ schreef:
Dat je je eigen plekje wil op de bank kan ik me voorstellen maar claimen gaat wat te ver. Als je dochter een zware dag heeft gehad of ziek is kan ze toch best op je plek gaan zitten. Maar als dat altijd je plekje in geweest al jaren dan kun je er wel wat van zeggen. Maar gewoon eerst vriendelijk vragen.

En tja dat kopje koffie. Het komt bij mij een beetje over als gezeur en geklaag. Als mijn moeder zou zeggen ik wil een kopje koffie omdat ik zoveel voor jullie doe heb ik ook zo iets je kan de boom in. Je hebt zelf voor kinderen gekozen dan weet je dat je er veel voor moet doen en laten en er dingen bij komt kijken. En geef je voor de rest wel het goede voorbeeld? Als jij in de avond wat te drinken gaat pakken voor jezelf vraag je dan ook aan de rest in de woonkamer of ze wat willen drinken? Voorbeeld doet volgen namelijk en dan wordt het ook als gewoon gezien bij de kinderen.

Dit dus. Geven en nemen. Gisteren kwamen mijn dochters thuis en hadden ze een bos bloemen en een plak witte chocola voor me mee genomen. Witte, want ze weten dat ik dat lekker vind. Dat stukje waardering kwam uit hun zelf, vond ik zo lief van ze.

20Femke02

Re: Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:44

ik heb geen eigenplekje op de bank

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:45

Vind het een beetje kinderachtig om je 'eigen' plekje te claimen en te 'verwachten' dat ze voor jou zorgen. Dan had je in je eentje moeten gaan wonen met een butler in dienst

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:08

Bekijk het als claimende ouder eens van de andere kant. Als gezinshoofd is het toch jou taak om minstens zoveel fatsoenlijke zitplaatsen te leveren als er gezinsleden zijn zodat je geen ruzie hoeft te maken om een fatsoenlijke plek. Bij ons thuis zit je gewoon overal lekker dus hoef je nooit ruzie te maken :Y)

TS je hebt je kinderen zelf gemaakt en opgevoed (neem ik aan) dus de enige bij wie je kan klagen ben jezelf. Ik vind het ook voor een 13 jarige wel heel aso om met het hele gezin in de kamer drinken voor jezelf te halen en de rest niets aan te bieden, dat ging er bij ons vroeger echt niet in hoor, als je naar de keuken keek werden de bestellingen al doorgegeven :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:13

Oh echt heul herkenbaar haha, als mijn moeder niet in het rechterhoekje kan zitten verandert ze echt in de grootste autist ter wereld :') Gelukkig zit ik graag links, de hond gebruikt zonder schaamte de hele bank :)) Kopje koffie mag ze overigens zelf maken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:25

Hahaha, ik moest echt even denken aan Sheldon van The big bang theory die ook altijd zijn plekje op de bank claimt :')

Ik vind dat je je plekje wat extreem forceert ts, helemaal omdat het ook om je dochters gaat. De bank kun je best delen toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:31

Vreemd dat iedereen zo op de TS reageert,

toen ik nog thuis woonde was het vanzelfsprekend dat mijn ouders eerste keuze hadden wat plek in de zetel betreft. Wij pasten ons ALTIJD aan, we hebben hier zelfs nooit over nagedacht. Mijn ouders zijn totaal niet streng en hebben hier nooit achter gevraagd, ik vind het gewoon basisrespect hebben voor je ouders!

En ik vroeg m'n ouders regelmatig of ze wat wilden drinken als we samen een filmpje gingen kijken.

Ik was een vreselijke puber die alles deed wat niet mocht en meer, maar respect voor je ouders moet je altijd hebben.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:31

Op de bank wisselen we gestaag af, de ene keer links, de andere keer rechts, in het midden of op de chaise lounge. Hier geen vaste plekken dus. Aan de eettafel is dat een ander verhaal, daar zitten we (vanuit automatisme) wél op een vaste plek. :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:05

Robin_S schreef:
Vreemd dat iedereen zo op de TS reageert,

toen ik nog thuis woonde was het vanzelfsprekend dat mijn ouders eerste keuze hadden wat plek in de zetel betreft. Wij pasten ons ALTIJD aan, we hebben hier zelfs nooit over nagedacht. Mijn ouders zijn totaal niet streng en hebben hier nooit achter gevraagd, ik vind het gewoon basisrespect hebben voor je ouders!

En ik vroeg m'n ouders regelmatig of ze wat wilden drinken als we samen een filmpje gingen kijken.

Ik was een vreselijke puber die alles deed wat niet mocht en meer, maar respect voor je ouders moet je altijd hebben.

Ik vind een plekje opschuiven op de bank en koffie brengen niet echt een uiting van respect...
Ik vind dat iedereen gelijk is, waarom zouden mijn ouders meer recht hebben op een plek dan ik?
Natuurlijk mogen ze er zitten en wil ik best opstaan voor ze, omdat ik hen dat gun.
Niet omdat de rangorde zo bepaald is.
En natuurlijk neem ik initiatief omnhen drinken te geven etc. Maar dit doe ik uit automatisme en handigheid, niet om hen te dienen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:15

Ik vind dit een beetje kinderachtig eigenlijk:,).
Ik heb een eigen plekje thuis op de bank.
Bij mn vriend heb ik ook een plekje opgeist.
En bij een vriendin zit ik ook vaak in dezelfde hoek.
Maar mijn bezit is het niet.
Zit er een keertje een ander dan is er niks aan de hand.
Soms zit ik op mn moeders plek, en als zei daar graag wilt zitten vraagt ze dat netjes, en vind ik het ook geen probleem om te verschuiven.
Ik vind dat je wat voor elkaar over moet hebben.
En dat als zei er toevallig een keertje zitten,en er nog genoeg fatsoenlijke zitplaatsen voor jou over zijn, je ze dat plekje hoort te gunnen.
Of met ze overleggen dat jij graag op die plek wilt.

Verplicht koffiezetten vind ik ook een beetje een aparte verwachting.
Ik maak vaak thee voor mn moeder uit mezelf.
En als mn moeder er een keertje om vraagt pak ik het ook met liefde.
Maar me verplichten dat te regelen vind ik wel apart.

Als het je echt dwarszit moet je de regels aanscherpen in je gezin.
Geen koffie=geen telefoon ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:18

Tja, jennifuur, natuurlijk is iedereen gelijk.

Maar zolang je bij je ouders in huis woont, zijn zij nog wel de baas. Het is hun zetel. Toen ik vroeger bij mijn grootouders kwam haalden we het zelfs nog niet in ons hoofd om in opa's zetel te gaan zitten! Bij ons was het als kind vanzelfsprekend dat de volwassenen altijd de beste plaatsen kregen, en dat is ons tijdens onze puberjaren altijd bijgebleven.

Ik vind persoonlijk dat er wel een rangorde moet zijn tussen ouders en kinderen/tieners, en dat moet kunnen zonder streng en conservatief te zijn. Maar dat is geheel mijn mening :)

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:29

IK!:) we hebben een hoekbank mijn plekkie is de hoek zelf haha

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:08

Nou jeetje, als we het al raar gaan vinden dat TS vindt dat het op zijn plaats is om haar dochters om een kop koffie te vragen, omdat ze al de hele dag voor ze zorgt..
Mijn moeder zit ook zo in elkaar, en dat klinkt meestal als; 'Kan je even koffie voor me inschenken?'. :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:16

Arc_En_Ciel schreef:
Nou jeetje, als we het al raar gaan vinden dat TS vindt dat het op zijn plaats is om haar dochters om een kop koffie te vragen, omdat ze al de hele dag voor ze zorgt..
Mijn moeder zit ook zo in elkaar, en dat klinkt meestal als; 'Kan je even koffie voor me inschenken?'. :')

Ik lees nergens dat iemand het raar vind dat TS vraagt om een kopje koffie. Maar het gaat meer om de toon van het bericht. TS geeft aan dat ze zoveel voor haar dochter doet (naar de stad brengen als ze net op de bank zit bijv) en dat daarom haar dochter een kop koffie moet halen.
Imo is het ook niet meer als normaal om wat drinken voor je moeder in te schenken maar het gaat er om op wat voor toon het gevraagd word. Als mij vroeger bevolen werd om koffie te zetten omdat mijn moeder de was had gedaan, het huis schoon had gemaakt, eten had gekookt én me naar paardrijden had gebracht had ik ook mijn kont tegen de krib gegooid.
Ik doe het met alle liefde en plezier maar niet wanneer ik een bevel krijg om iets te doen. En dat is hoe de toon van het bericht van TS op mij (en geloof ook op anderen) overkomt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:21

_JTM schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Ik lees nergens dat iemand het raar vind dat TS vraagt om een kopje koffie. Maar het gaat meer om de toon van het bericht. TS geeft aan dat ze zoveel voor haar dochter doet (naar de stad brengen als ze net op de bank zit bijv) en dat daarom haar dochter een kop koffie moet halen.
Imo is het ook niet meer als normaal om wat drinken voor je moeder in te schenken maar het gaat er om op wat voor toon het gevraagd word. Als mij vroeger bevolen werd om koffie te zetten omdat mijn moeder de was had gedaan, het huis schoon had gemaakt, eten had gekookt én me naar paardrijden had gebracht had ik ook mijn kont tegen de krib gegooid.
Ik doe het met alle liefde en plezier maar niet wanneer ik een bevel krijg om iets te doen. En dat is hoe de toon van het bericht van TS op mij (en geloof ook op anderen) overkomt.

Sorry, ik bedoelde inderdaad het kopje koffie met het argument dat het in ruil voor de zorg is :j

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:31

Hoi TS, wat dapper dat je je verhaal en twijfels op bokt zet. Volgens mij betekent dat dat je er echt over na hebt gedacht en niet zomaar iets doordrukt zoals anderen hier zeggen. Ik hoor uit je verhaal dat je vindt dat je recht hebt op je plekje op de bank en je kopje koffie in ruil voor het werk wat je overdag allemaal doet. Ik ben het met je eens dat kinderen hun ouders moeten respecteren en aan ze kunnen denken als ze zelf wat te drinken halen. Alleen denk ik is het oppassen dat het iets doen voor een ander geen 'ruilhandel' wordt. Ik doe dit voor jou, dus jij moet dat doen voor mij. Daar is namelijk geen beginnen aan. Je weet nooit wanneer je gelijk staat aan elkaar, of dat er nog schuld openstaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Bovendien wordt het een betaalmiddel waar je iets mee gedaan kunt krijgen, helemaal niet vanuit respect of normen en waarden maar puur vanuit is het nu eerlijk? Geloof me, ik ben geen moeder, maar die verhouding is nooit eerlijk. Je kinderen zullen je nooit kunnen terug betalen voor alles wat je voor ze doet. Met geen 1000 kopjes koffie. Dus zoals hierboven is gezegd, probeer in de basis regels te stellen die voor iedereen en altijd gelden. (Als je naar de keuken loopt vraag je of er iemand is die iets wil drinken) In plaats van regels en privéleges voor bepaalde personen. omdat ik jou taxi, wil ik van jou koffie.
Dan zul je veel meer respect ontvangen verwacht ik.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:52

Doanique schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind dat je je kinderen hopelijk uit liefde genomen hebt en dat je dus ook uit liefde kookt, de was en de plas doet en ze taxie'd en dat je dat niet "onder hun neus schuift" omdat ze geen kopje koffie voor je gaan halen. Dat je graag op dat plekje zit, prima, dat je ze zegt dat ze jou daar moeten laten zitten ook prima maar als jij niet zit zou ik niet weten waarom zij er niet mogen zitten. En die kop koffie kan je ook prima zelf pakken. Toen ik 15/16 was deed ik met liefde dingen uit mezelf voor mijn moeder (zoals een kopje koffie maken) maar zodra het geëist werd a la "ik breng je ook overal en doe je was" kon ze op haar kop gaan staan. Tuurlijk mag je een kopje koffie, ze verbieden je het toch niet? :+ Je hebt benen, sta op en pak het. Vind de post eigenlijk vrij kinderachtig overkomen voor een moeder.. :o

Jij zegt het ik denk het...

Doe toch niet zo moeilijk en ga een keer ergens anders zitten, die kinderen kijken tegen mama op en willen ook graag op mama's plekje zitten. -O-

Getypt vanaf mijn vaders plekje op de bank ja.

_/-\o_ :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:01

Arc_En_Ciel schreef:

Eens.
TS heeft groot gelijk. Deel van je opvoeding is ook leren zorgen voor anderen. Ook als je puber bent. Want als je straks op jezelf staat, moet je ook voor jezelf en anderen zorgen. Ooit word je ook ouder en als je dan nooit geleerd heb voor anderen te zorgen; komen jouw kinderen er wel heel slecht vanaf.

Mijn puber zoon helpt mee in huis, in de zaak, met de verzorging van de dieren, kookt 1 x in de week het avondeten, haalt de vaatwasser leeg.
Ik wil namelijk als ouder dat hij straks, als hij een eigen gezin heeft, ook gewoon mee helpt en niet alles op zijn vrouw terecht komt.

Dus dames die vinden dat je als puber niet mee moet helpen en koffie moet zetten voor je ouders.............denk eraan dat je straks ook een vriend of vriendin wil die mee helpt en voor je zorgt en niet je overal alleen voor op laat draaien.

Je woont met zijn allen in het huis en je moet daar dan ook in mee helpen. Het is geen hotel. Je kan niet jong genoeg beginnen met het 'trainen' van je kinderen :D voor jezelf, voor het gezin maar ook voor later.