Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jess_vH schreef:hij gaf wel toe dat het voor 90% waarschijnlijk zo is maar dan omdat ze dan wat achterlooen in ontwikkeling haha
zijn woorden he niet de mijne. Ook dat het land zoveel potentie heeft maar niemand er iets mee doet
knuffeldier schreef:Goof mijn vriend is inderdaad ook geen moslim, hij moet er ook helemaal niks van hebben. Hij heeft er ook erg de schurft over in hoe het momenteel in Turkije gaat qua politiek. Inderdaad trieste bedoeling dat kiezers daar gewoon omgekocht worden met gratis eten en dergelijke. Zeker de mensen uit de oost kant kijken dan niet verder dan hun neus lang is en stemmen weer op de bekrompen islamitische partijen. Die bezitten overigens ook zo goed als alle tv stations, dus iets anders dan bekrompen informatie krijgen ze niet.
Mijn vriend zegt trouwens zichzelf ook echt totaal niet te herkennen of te identificeren met de gemiddelde Turk die in Nederland woont.
Ik moet echt minder engels met hem gaan praten, ik betrap me zelf er vaak op dat ik engels tegen de kat praat, zelfs als mijn vriend er niet is![]()
Willen jullie zelf ook de moedertaal van je vriend leren spreken of niet (of doet je dat misschien al) ik ben ooit begonnen aan een zelfstudie turks, maar schiet niet op. Ken dan ook maar weinig woorden. Maar wil het wel leren.

), dan wil ik er niet aan denken wat het geweest was als hij nog niet eens hier geboren was
.
. Degene die hier schreef met een Amerikaanse gevange lijkt me ook niet gemakkelijk. Hopelijk krijgt het een happy end. Kan je hem eigenlijk gaan bezoeken in de gevangenis daar? Kwanyin schreef:Ik heb een vriend met Turkse roots, tweede generatie hier geboren en getogen, beter Nederlands sprekend dan de gemiddelde Vlaming en een goed beroep, maar je moest een zien wat voor verschrikte (ja, echt compleet verbaasde tot zelfs geschokte) gezichten ik krijg als mensen voor de eerste keer horen dat ik samen ben een 'turk'(sic). Wij hebben natuurlijk ook wel onze cultuurverschilletjes, hij heeft thuis ook wel zijn Turkse roots meegekregen(ook wel geen praktiserend moslim trouwens). Maar als ik zie hoe wij al zo vaak beoordeeld en bekeken worden door anderen en hoe sterk wij soms in onze schoenen hebben moeten staan (want uiteraard, alle negatieve kantjes hebben niets met karakter te maken maar zijn nu eenmaal "omdat dat in zijn cultuur gewoon normaal is"), dan wil ik er niet aan denken wat het geweest was als hij nog niet eens hier geboren was
.
Maargoed buiten dat even gezegd te hebben vind ik het wel leuk om jullie verhalen te lezen. Degene die hier schreef met een Amerikaanse gevange lijkt me ook niet gemakkelijk. Hopelijk krijgt het een happy end. Kan je hem eigenlijk gaan bezoeken in de gevangenis daar?
Furrow schreef:Maar dat bekeken zou dat niet vaak je eigen gevoel zijn?
Ik ben zelf Belg van regio Antwerpen, heb in mijn 27 jarig bestaan nog nooit een opmerking gehoord.
Het is hier echt gewoon normaal, wat het ook is.
.