Is correct kassadraaien zo lastig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:45

no--a schreef:
Wauw, knap hoe je dit zo uit verband weet te halen...
Mocht mijn verwoording verwarrend zijn, dan mijn excuses daarvoor (zie dat ik mijn ene zin half heb vervolgd na de andere zin), maar ik geloof dat ik nergens heb gezegd dat ik na 3,5 uur werken niet meer klantvriendelijk ben!
Na lang achter elkaar kassa draaien zeg ik nog steeds netjes goedenavond, vraag netjes om de bonuskaart, geef netjes en rustig de klant zijn geld terug en wens iedere klant een fijne avond. Wat helaas lang niet iedere cassiere doet nee.
Wat ik bedoelde te zeggen is met name dat mijn focus na een aantal uur kassa draaien zonder pauze gewoon weg is. Ik probeer zo goed mogelijk op te letten maar ik merk dat ik vaker artikelen dubbel aansla wanneer ik al een paar uur zit. Ben gelukkig oplettend genoeg om het te merken en te corrigeren maar vervelend is het wel ;)
Maar qua klantvriendelijkheid? Blijf altijd mijn best doen. Heb het alleen na 3 uur kassadraaien wel weer gehad als de 100e klant aankomt met een grapje 'dat ie het toch niet terug krijgt van de belasting' of 'dat ik het bonnetje wel boven mijn bed mag hangen als ik dat wil'. Dan krijgt de klant helaas alleen een flauw lachje terug. Een leuk praatje maken is geen probleem, maar op zulke stomme (excusez moi) opmerkingen zit ik dan helaas niet meer echt op te wachten. Als dat klantonvriendelijk is, dan so be it:')

Ik haal het niet uit zijn verband, ik interpreteer het door jouw woordkeuze anders dan dat jij bedoelde :) Zoals je het nu op hebt geschreven snap ik inderdaad wat je bedoelt!
Bij die grapjes van dat 'ze het toch niet terug krijgen van de belasting' als je vraagt of ze het bonnetje willen hebben kan ik sowieso niet anders reageren dan een flauw lachje. Wat moet je nou als caissière met zo'n opmerking denk ik dan :+

kosseh

Re: Is correct kassadraaien zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:50

Jaa dat grapje is na een paar keer echt niet leuk meer.

Wij moeten elk briefje controleren onder zo een lamp. Na een keer of 20 kan ik ook niet meer doen als of het grappig is als zegen . Zo heb ik ze toch weer goed gedrukt vannacht.... en dat ze zelf dan echt er om moeten lachen. De eerste paar keer vind ik hem wel leuk. Daarna lach ik ook nog wel maar wel met flauw lachje.