Rare dingen die je als kind vond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:27

Ik sprak het automerk Peugeot altijd uit als peugoet, en Citroën als citroen. :P

En ik noemde van die neppe bloemen altijd 'echte neppers'

En ik ben nog steeds bang van rode lampjes. Vroeger moest er ook altijd een handdoek over het beeldscherm van de tv als ik een nachtje bij mijn ouders sliep, want daar zouden spoken in zitten en die kwamen eruit als je geen handdoek over de tv deed. Ik vond die dingen wel zo eng in het donker haha
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 28-03-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:28

vuurneon schreef:
SuperAssie schreef:
Tegen mij zeiden ze dat ik heel hard moest wrijven met wc papier :')
Je wil niet weten hoe hard ik gewreven heb en het heeft nooit geholpen -O-

O wat zullen zij gelachen hebben om je :')

Nog steeds :')
Als het wc papier ineens hard gaat word er gelijk geroepen: Heb je weer zitten wrijven!? :')
Daar kom ik nooit meer vanaf haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:28

Ik dacht vroeger ook dat ik kon vliegen als ik van de trap sprong, dat had ik gedroomd en dat werkte...

Ik ben dus daadwerkelijk van de trap gesprongen toen ik wakker was en met een noodvaart 12 treden naar beneden gedonderd. Letterlijk van boven naar beneden, dus niet van de trap af gevallen maar gesprongen...

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:29

xPabloBokt schreef:
Ik sprak het automerk Peugeot altijd uit als peugoet, en Citroën als citroen. :P

En ik noemde van die neppe bloemen altijd 'echte neppers'

Ik noemde een Smart (auto) altijd een Smartie of een m&m :P

BarryPlopper

Re: Rare dingen die je als kind vond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:33

mijn vader was vroeger ooit eens een leiding aan het lijmen met van die pvc lijm, ik vond dat best lekker ruiken, toen vertelde hij ook nog eens dat je daar high van word maar ik als klein kereltje dacht natuurlijk dat je dan in een haai zou veranderen :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:35

Oh schiet me nog wat te binnen, ik mocht nooit de zaadjes van iets opeten(watermeloen of zo om iets te noemen) want dan zou er een boom in mijn buik gaan groeien!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:36

SuperAssie schreef:
Oh schiet me nog wat te binnen, ik mocht nooit de zaadjes van iets opeten(watermeloen of zo om iets te noemen) want dan zou er een boom in mijn buik gaan groeien!

Precies :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:39

Ik heb vroeger als kind járenlang gedacht dat de tuinhuisjes langs het spoor krottenwijken waren.
Ik zat dan naast m'n moeder in de trein, kwamen we langs die huisjes, en ik maar stilletjes denken 'ohhh, wat erg, in Nederland zijn ook krottenwijken, daar wonen heel arme mensen.'

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:44

Ik bedenk een hele erge..

De hond van vrienden van mijn ouders had wel eens het probleem mensen te bestijgen.. Als kind zag ik daar het kwaad niet van in tot mijn vader zei dat dat niet mocht en dat honden zo kindjes maken/krijgen.

Ik heb weken lang gedacht dat ik puppy's zou krijgen, en hoe beschamend dat zou zijn want ik was nog zo jong.. Ik bekeek dagelijks mijn buik en voelen en als ik dan een darm voelde was ik er van overtuigd dat dit een puppy was.. Tot mijn moeder me huilend vond.. Mama ik wil nog geen puppy's ;( ..

Tjah.. :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:47

Hahaha die teletubbie aflevering vond ik juist het allerleukste van allemaal en maar verontwaardigd zijn als die stomme dieren optocht weer voorbij kwam, want dat was toch zo vreselijk saai xD

Verder heb ik heel lang gelooft dat hachee 'beers poep en rapen' heette. Want ik vroeg wat we gingen eten en toen zei mijn moeder voor de grap 'beers poep en rapen' :') Het heeft ook heel lang geduurd voordat ik doorhad dat het over beren poep ging en over rapen.. Ik dacht dat het gewoon 1 woord was xD

Ik dacht vroeger ook altijd dat als je in het donker naar de wc zou gaan, dat er dan een zeehond aan je kont zou likken.. Ik ga nog steeds niet op mn gemak naar de wc in het donker... :')

En dat als je in natuurwater zwom, dat de vissen dan aan je tenen gingen sabbelen :Y)
(Ik hoef er niet bij te vertellen dat ik niet in mn eentje in natuurwater ga zwemmen toch? Met zn 2en is dan wel weer goed, want dan jaag je de vissen weg :j )

Ow en natuurlijk de bekende: 'Er groeit een boom in je buik als je de pitten opeet'. Dus ik heb in groep drie heel stoer een keer een manderijnenpit opgegeten, want dan kreeg ik een manderijnen boom in mijn buik en dan kon ik altijd manderijnen eten :')

En dat als je een gekke bek trok om 12 uur s'nachts dat hij dan zou blijven staan.

Ook (toen ik echt nog heel klein was, 3 ofzo) wist ik zeker dat ik fontein goed uitsprak, maar eigenlijk zei ik tontein en ik heb echt heel lang niet geloofd dat ik tontein zei inplaats van fontein. Was er ook super verontwaardigd over xD

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:49

Oh ja, ik dacht vroeger altijd dat je 'stoned' werd als je heel veel steentjes at :')
Stone als in het Engelse woord voor steen dacht ik toen hahaha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:50

ik dacht vroeger dat als mensen sex hadden ze net als honden vast zouden komen te zitten...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:02

Mijn oudste zus besprak met mijn moeder dat ze stage ging lopen. Ik begreep maar niet wat ze bedoelde, hoe ze dan moest lopen?
Ook met krukken lopen snapte ik niet. Wij hadden twee vierkante krukken in de keuken en ik probeerde te bedenken hoe je daarmee moest lopen. Ik vond het ingewikkeld en ook een beetje flauw dat je dat juist moest doen als je je enkel verstuikt had.

Als ik snachts naar de wc moest moest ik een trap af. De wc zat in de hal naast de voordeur. Ik vond het eng dat er takken tegen het raam van de voordeur tikten want ik dacht dat dat spoken of inbrekers waren. Ik bedacht altijd een heel scenario om ze te snel af te zijn, vliegen van de trap was daar één van en supersupersnel de trap weer op. (Als ik weer in mijn bed lag was er geen gevaar meer. )

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:04

Er schieten me steeds meer dingen te binnen :') Ik was misschien een jaar of 4 toen mijn oma aan mijn neef vroeg of hij de tafels al kon. Ik weet nog dat ik al helemaal voor me zag hoe hij met tafels stond te schuiven..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:07

Om 12 uur moet je niet in het bos komen want dan vallen de olifanten uit de bomen!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:09

Ik heb het hele topic gelezen en lach me rot :D

Ik zag die Teletubbie aflevering en herinner me opeens dat mijn zusje die ook heel eng vond en ervan moest huilen! Ik was hem zelf alweer helemaal vergeten.

Ik zelf geloofde heilig in het spookuur. Als ik om 12 uur nog wakker lag, durfde ik niet meer te gaan slapen tot de klok 1u had geslagen, anders was ik bang dat de spoken en geesten me kwamen halen. Pas later kwam ik er achter dat hij elk half uur ook 1 keer sloeg en dat ik dus telkens om half 1 alweer was gaan slapen. Aangezien me nooit iets was overkomen, was de angst toen ook weg.

Ik dacht ook dat als ik in de buurt van een rat kwam, ik de builenpest zou krijgen. Ratten woonden (in ieder geval in mijn beleving) alleen in de buurt van water. Dus als ik bij een vriendinnetje ging logeren moest ik altijd eerst checken of er geen vijver of beekje in de buurt was. Anders durfde ik niet te gaan slapen, want dan zou ik de pest krijgen! :roll:

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:42

Ketaki schreef:
ik zal dan ook mijn angst maar bekennen hier:

ik durfde s avonds nooit alleen naar boven om mn bedje op te zoeken.

was veel te bang dat er onzichtbare "mensen/monsters" op mn slaapkamer waren, of me gingen achtervolgen :') :')

als ik midden in de nacht eruit moest om bv naar het toilet te gaan, was ik snel eruit, maar nog veel sneller er weer in :oo :oo :oo :oo ^) ^) ^)

Nou dat toilet bezoekje liet ik toen (-nu nog-) dan maar wachten hoor!

Vroeger was ik altijd bang voor van die graven die iets boven de grond liggen. Dat er tussen 00.00 en 01.00 de dode eruit kwamen. Dit kwam omdat ik een keer een nachtmerrie had en wakker shrok om 00.30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:48

Ik was vroeger bang dat er een heks onder mijn bed zou zitten.. Dus elke avond bang onder mn bed kijken..

Of dat beestjes je vingers op zouden eten als je met je hand naast je bed hangend sliep :+

De o zo bekende wolken kwamen ook hier van een fabriek :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:53

Joaltijd schreef:
Ik was vroeger bang dat er een heks onder mijn bed zou zitten.. Dus elke avond bang onder mn bed kijken..

Of dat beestjes je vingers op zouden eten als je met je hand naast je bed hangend sliep :+

Jaaa dit had ik ook hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:53

Oja, kennen jullie het frieze zinnetje:
'Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte fries!'
(boter, brie en groene kaas, wie dat niet zeggen kan is geen echte/oprechte fries!)

Mn vader vertelde dat vroeger met de oorlogen allemaal mensen op een boot kwamen, ze de zin moesten zeggen.. Anders haaienvoer! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:54

Arc_En_Ciel schreef:
Joaltijd schreef:

Jaaa dit had ik ook hahaha

Ik doe het nu trouwens best vaak :')

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:55

Ik dacht toen ik klein was dat je zwanger werd van trouwen :')
Ik dacht ook dat alles op tv live was en dat een straat een land was en een stad een werelddeel en dan Nederland de wereld.

Ik ben ook behoorlijk naïef geweest (wie niet?) ;Hand in tijgerhaaien verblijf steken (maar die bij het roggenrif mocht ik toch ook aaien?)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:56

Arc_En_Ciel schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat denken de Fransen nog steeds hoor! :j

Grappig.

In Almere, bij Doemere, zit een soort hele hoge standaard met een grote bol erop, die 's avond lichtgeeft.
Bijna alle Almeerse kinderen dachten vroeger dat dat de maan was _O-

Ik ben schuldig, dacht ook altijd dat dat de maan was :o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:58

Frederieke_ schreef:
ik dacht altijd dat er geesten uit de wc kwamen als je door trekt, durfde savonds ook niet echt door te trekken of met een hele lange arm en dan héel hard terug mn kamer in rennen :') op de een of andere manier ben ik er nog steeds niet gerust op :+

Wow ik dacht dat ik de enige was :+

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:00

Weet je wat ik trouwens altijd gedacht heb, kennen jullie het liedje anyone of us van gareth gates? Daarin zingen ze stupid mistake en ik als klein kind verstond stoep in de steek, ik heb echt tot mn 8e gedacht dat die man de stoep in de steek liet overdag en dan soms weer terug kwam en steeds de stoep in de steek liet.. :')

En trouwens ook superlang gedacht dat vrijen gewoom knuffelen was, en als we dan met de klas in de bibliotheek waren was iedereen altijd aan het lachen om die boekjes maar ik snapte het nooit.

En ik heb echt tot mn 6e gedacht dat je een tweede naam had gekregen voor als ze ooit je eerste naam zouden vergeten, dus dat ik ooit Lianne zou heten, oeeeps.
Laatst bijgewerkt door xDeena_ op 29-03-14 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt