het zit me tot hier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:02

Iris82 schreef:
Yamcha schreef:
How about huiselijk geweld? Lijkt me een goede reden? Moet dat meisje echt wachten tot ze in elkaar wordt geslagen? Onvoorstelbaar.

Nee dit is super. Het slachtoffer moet van alles regelen (en hoe meer ze regelt, hoe groter de kans slapende honden wakker te maken) de dader komt ermee weg en houdt alle spullen en het huis. Hou toch op...... Ik snap veel, maar dit vind ik echt waanzin. En nogal onrechtvaardig. Plus dat de kans van slagen me niet enorm groot lijkt.

Dan heb je een dag om te vertrekken en je spullen te pakken en naar een blijf van mijn lijf huis te gaan, toch?

Weet ik niet. Tenzij ze aangifte doet en de politie ziet er ook geen noodzaak in en laat meneer na een dagje verhoor weer vrij. Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:02

Iris82 schreef:
Yamcha schreef:
How about huiselijk geweld? Lijkt me een goede reden? Moet dat meisje echt wachten tot ze in elkaar wordt geslagen? Onvoorstelbaar.

Nee dit is super. Het slachtoffer moet van alles regelen (en hoe meer ze regelt, hoe groter de kans slapende honden wakker te maken) de dader komt ermee weg en houdt alle spullen en het huis. Hou toch op...... Ik snap veel, maar dit vind ik echt waanzin. En nogal onrechtvaardig. Plus dat de kans van slagen me niet enorm groot lijkt.

Weet ik niet. Tenzij ze aangifte doet en de politie ziet er ook geen noodzaak in en laat meneer na een dagje verhoor weer vrij. Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

Juist dat bedoelde ik. Dan escaleert het voor ze weg kan komen

Anoniem

Re: het zit me tot hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:06

Het escaleert toch wel. An accident waiting to happen. Echt.

Met al dit geregel duurt het veel langer voor ze weg is en dan is de kans dat een en ander escaleert veel groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:27

TS Hoe is het ermee? Alles oké daar :(:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:53

Heftig hoor, ik wens je heel veel sterkte!!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 09:24

Vanmiddag uitslag geheugenpoli.
Huisarts heb ik ook op de hoogte gesteld. Want meneer liep te brullen dat ie niet meer wilde leven.
Afgelopen week 2 x bijna geëscaleerd waaronder 1 x dat ik zijn zus aan de telefoon had.
Die heeft hem kunnen kalmeren maar hij zat al met iets in zijn handen om naar mijn hoofd te gooien.
Ik ben nog steeds bezig voor andere woonruimte voor mezelf maar het gaat niet van een leien dakje.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:28

heeft je bijna ex geen familie?
Zo ja, dan vind ik het een zeer bijzonder verhaal dat jij alles in je eentje mag sjeffen en er zelf kapot aan gaat......

Edit: ik lees net iets over een zus (had niet alles gelezen nog).
Waarom nemen zij hem niet in huis of what ever?
Al is het maar voor het weekend zodat jij en je hond weer een beetje op adem kan komen?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:38

MissChrys schreef:
Zo ja, dan vind ik het een zeer bijzonder verhaal dat jij alles in je eentje mag sjeffen en er zelf kapot aan gaat......

Al is het maar voor het weekend zodat jij en je hond weer een beetje op adem kan komen?

Zou jij je broer in die staat in huis nemen???
Mijn vader had korsakov die heeft in een speciale kliniek gezeten omdat hij alleen woonde en dat niet meer ging.
Gelukkig was hij niet agressief maar ik herken het wel van andere patienten
@TS maak dat je daar weg komt kan kun je niet tijdelijk bij vrienden of familie in?

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:41

Nee dat zou ik niet graag doen in dit geval.
Maar ze zadelen nu een ander met het probleem op, terwijl ik persoonlijk vind dat je verantwoordelijk bent voor elkaar als gezin zijnde.
Ik vind het niet eerlijk dat 1 persoon alle ellende draagt, vooral niet als deze er zelf ook onderdoor dreigt te gaan.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 10:07

MissChrys schreef:

Hij heeft een broer waar hij geen contact meer mee heeft. En zijn zus is ernstig ziek. Wat ze heeft graag per pb. Niet zo'n fris verhaal.
Hij heeft 3 dochters die allemaal beschadigd zijn door zoals hij is.
Dus nee die nemen hem niet in huis.

En ikzelf heb geen contact met mijn familie en bij mijn stiefouders wil ik niet zijn. Dat gaat niet goed komen mijn stiefmoeder is ook alcoholist.

Dus ik ben druk op zoek naar andere woonruimte. Tevens ben ik bezig met een urgentie maar die krijg je ook niet zonder slag of stoot.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:13

Ik heb alleen de posts van TS gelezen.

TS, ik heb bijzonder veel respect dat je nu zo bezig bent voor jezelf te kiezen! _/-\o_ Je doet het heel goed en ik ben blij dat Maatschappelijk werk je kan helpen en dat je Psych je ook zo helpt. Heel sterk! Ik weet dus ook dat je hier bijzonder sterk uit gaat komen! +:)+

Ik heb wel wat posts tussendoor gelezen van anderen en kan alleen maar denken dat een aantal van jullie jouw probleem zwaar onderschat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:18

Wil je perse in je huidige regio blijven? Want er zijn altijd nog andere gemeentes waar wachtlijsten bv een stuk korter zijn. Ik zou het iig eens overwegen, zeker als je verder niks of weinig hebt dat je bind aan je huidige omgeving. Op die manier kun je echt helemaal opnieuw beginnen als je dat wilt.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:23

Ben je posts aan het lezen: is voor mijzelf een hele verre van mijn bed show , maar wilde je even zeggen dat ik je zo dapper en verstandig vind klinken!
Hou vol: je bent op de goede weg en volgens mij krijg je hier goeie tips. Hoop dat je de juiste mensen op je pad tegenkomt, want je zou dit niet helemaal alleen hoeven moeten doen....

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:12

jeetje ts jammer dan he dat het zo langzaam gaat allemaal terwijl je zooo graag wilt. Je bent iig wel ermee bezig dat is al heel wat...goed dat je verschillende instanties inschakelt, ik hoop dat er snel iets gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:51

Is ook niet zo vreemd, je kunt niet nú een ander huis krijgen tenzij je flink wat te makken hebt, en dat is niet het geval hier.

Anyway: even my two cents:
bel de woningstichting. Vertel dat je vriend lichamelijk en geestelijk gewelddadig is, dat jij je ernstig bedreigd voelt en daar nú weg moet.

Bel de politie met hetzelfde verhaal: 0800 8844
Bel het Meldpunt Huiselijk Geweld: 0900 – 1262626

Citaat:
Er is sprake van huiselijk geweld wanneer er bijvoorbeeld in een gezin sprake is van veel ruzie, als er wordt gescholden en er klappen vallen. Ook komt het voor dat er psychische druk wordt uitgeoefend, mensen elkaar bedreigen, iemand wordt gestalkt. Of dat een partner dingen verbiedt, zoals bijvoorbeeld omgang met vrienden. Ook kan er sprake zijn van financiële afpersing of seksueel misbruik.

In al deze gevallen (en volgens mij komen zowat al deze dingen voor) kun je dus gewoon aangifte doen van huiselijk geweld, je hoeft niet te wachten tot je doodgeslagen wordt of zo. Wat iedereen ook zegt. Als de dreiging direct is bel je 112.

Dan bel je contactpersoon bij de GKB, en zeg dat je van plan bent op heel korte termijn bij hem weg te gaan, en eventueel met je hond naar een blijf-van-mijn-lijfhuis te gaan. Vraag wat er met betrekking tot de schuldsanering geregeld kan worden, daar zijn vast regelingen voor. Het maakt denk ik wel uit of je met een minnelijke schuldsanering te maken hebt of dat de sanering door de rechter is opgelegd.

Is wat ik zou doen.
En guess what, ik heb in huis gewoond bij iemand die psychische druk uitoefende, mij alle omgang met vrienden of familie verbood, en zij probeerde mij ook nog zover te krijgen dat ik fysiek dingen voor haar deed. Toen heb ik een weekendtas ingepakt en ben vertrokken. Denk niet dat ik niet bang was voor de gevolgen! Dat was ik wel, ik was doodsbang. Maar ik wist ook, dat ik me niet wilde laten kapotmaken, zij had mijn zelfzekerheid echt beschadigd, zij heeft mij gemanipuleerd tot het doen van dingen voor haar, ik heb nooit geweten dat er iemand ter wereld mij zover zou kunnen krijgen. Maar toen het verder ging dan dat, besloot ik dat het genoeg was, nu écht, en ik ben gegaan.

Ik had geen cent, en het is echt heel moeilijk geweest daarna, maar ik heb nooit spijt gehad, ik was trots op mezelf, op wat ik gedaan had, en van toen af heb ik besloten dat ik nooit meer iemand toe zou laten mij zo te behandelen.

Dat is ook nooit meer gebeurd. Mijn lief nu draagt mij op handen, hij is een schat en ik ben dol op hem, en ik heb alle vrijheid die ik wil. En die geef ik nooit meer af, voor niemand.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:32

Ik wil je alleen maar heel veel sterkte en succes wensen bij het maken van al je keuzes in deze ongelooflijk lastige situatie!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 23:56

Geen concrete uitslag. Wel dat er geheugenproblemen zijn net zoals evenwicht en motoriek stoornis maar waar het door komt weten ze niet. Nou is het ook wel een psychologe van lik me vestje hoor. Over een jaar terug komen en in de tussentijd moeten we ons maar vermaken met ggz. Oftewel we zijn geen steek verder
Dus ik ga bellen met maatschappelijk werk hopelijk kunnen zij wat druk zetten bij de ggz
Psychologe mogen ze wat mij betreft gelijk ontslaan. Ze kraamde nogal wat onzin uit.

Als in korsakov is te genezen. En hij moest maar wat geheugensteuntje s gaan gebruiken om zijn leven makkelijker te maken.

Ik ben maar even weggelopen voor ik haar over de tafel gesleurd had. Ik voel me door de geheugenpoli in de steek gelaten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:55

Met ggz heb ik ook geen goede ervaringen, maar je kan wel altijd om een andere psycholoog binnen het bedrijf zelf vragen :) Korsakov te genezen? Mevrouw heeft een opfriscursus nodig B-)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:04

leestmee schreef:
Geen concrete uitslag. Wel dat er geheugenproblemen zijn net zoals evenwicht en motoriek stoornis maar waar het door komt weten ze niet. Nou is het ook wel een psychologe van lik me vestje hoor. Over een jaar terug komen en in de tussentijd moeten we ons maar vermaken met ggz. Oftewel we zijn geen steek verder
Dus ik ga bellen met maatschappelijk werk hopelijk kunnen zij wat druk zetten bij de ggz
Psychologe mogen ze wat mij betreft gelijk ontslaan. Ze kraamde nogal wat onzin uit.

Als in korsakov is te genezen. En hij moest maar wat geheugensteuntje s gaan gebruiken om zijn leven makkelijker te maken.

Ik ben maar even weggelopen voor ik haar over de tafel gesleurd had. Ik voel me door de geheugenpoli in de steek gelaten.

Te genezen nog wel ???????? dan mag die mevrouw wel eens achter der oor krabben en ff bedenken welke opleiding zij gevolgd heeft de malloot

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:12

Vandaag weer gesprek gehad met maatschappelijk werk.
Een telefoonnummer gekregen waardoor de boel evt. Opengebroken word en er hulp voor meneer ingezet kan worden.
Alsnog moet hij dan willen. Ook moest ik maar eens kijken op steunpunt huiselijk geweld.
De ggz kon zij geen druk achter zetten omdat ik de hulpvraag bij hen gestart ben en niet meneer.
Maar dat moest ik dan nog maar eens proberen via MW van de geheugenpoli. Dus daar ook maar een mail heen gestuurd.
Verder zal een urgentie moeilijk worden dus ben het nu via de particuliere verhuur aan het proberen. Makelaar is geen optie vanwege de inkomenseis die zij stellen. Ik leer de hond nu naast de fiets te lopen zodat ze mee kan als ik boodschappen ga doen. Verder wanneer ik thuis ben hou ik haar uit de buurt van meneer.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:21

je bent er maar druk mee. Heb je het idee dat hij door heeft dat je ergens mee bezig bent?
Wat goed om je hond dat aan te leren..slimme oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:18

Zucht. Lees alsjeblieft mijn eerdere posts. Als dit niet werkt, moet je andere kanalen gaan aanspreken.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:41

Met mijn psych gesproken. En hij zegt laat het er niet bij zitten ga naar je huisarts eis dat er nog een onderzoek komt evt doorverwijzing naar neuroloog en dien een klacht in.
En wat weggaan betreft hij zegt dat ik mijn hoofd erbij moet houden en evt. Plannen bijstellen.
Ik moet regelmatig contact met hem leggen zodat hij weet hoe of wat en ook zodat ie weet dat het "goed " gaat.
Hij zegt ook meneer kan me niets schelen het gaat me om jou.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:08

Ik lees al even mee en ik vind dat je goed bezig bent om proberen weg te komen. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik hetzelfde doen wat Yamcha al aangeeft. Veel sterkte

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:29

Jeetje ik heb ontzettend veel respect voor je, dat je dit toch allemaal doet.

Verder kan ik je geen tips geven maar wil je toch een ontzettend grote knuffel geven.