Eten aan eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Re: Eten aan eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:45

Gewoon altijd netjes aan de eettafel. Vind het altijd zo raar als mensen eten voor de tv of computer. Maar dat komt denk ook omdat ik van huis uit meegekregen heb om altijd aan de eettafel te eten.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:48

Als mijn vriend en ik bij elkaar zijn, dan eten we eigenlijk altijd op de bank. Ben ik alleen, dan eet ik altijd aan de eettafel. Daar kan mijn laptop makkelijk op, haha.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:13

Meestal gewoon op de bank voor de tv :Y) :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:19

Meestal gewoon aan de eettafel en per uitzondering voor de tv.
Meestal als de frituurpan aan gaat ofzo, of stamppot/rijst..
Hier bij mijn vriend aan de eettafel, die vind zelfs ontbijten voor de laptop niet ok. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:40

Als ik alleen ben altijd op de bank, als ik eters heb bijna altijd aan de eettafel. Bij m'n ouders ook altijd aan de eettafel, maar die hebben ook geen salontafel dus dan wordt het al weer lastig :))

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:10

Thuis wordt altijd aan de eettafel gegeten. Gezellig, iedereen samen rond de tafel :)
Aan de salontafel doet mij denken aan Amerikaanse toestanden... :n

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:59

Eettafel. :j

Bijna al mijn vrienden / familieleden doen dat trouwens. Oké, soms een frietje of pizzatje voor de TV moet kunnen maar over het algemeen vind ik eten aan de eettafel wel zo fijn. :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:03

Ofwel aan de salontafel tijdens het TV kijken.
Eettafel als de laptop interessant is :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:06

Wij eten altijd aan de eettafel. :j Een enkele keer op een luie zondag wel eens op de bank maar dat is echt een uitzondering. Ontbijt en lunch eten we eigenlijk zelden aan de eettafel, best apart.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:09

Doordeweeks op de bank, omdat ik dan vaak alleen eet. In het weekend aan tafel met mijn vriend omdat hij dan thuis is :) Als er bezoek is wordt er altijd aan de eettafel gegeten. Bij mijn ouders was en is het altijd aan de eettafel eten, behalve het toetje want dan wordt er ondertussen nieuws gekeken ;)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:16

Avondeten doen mijn vriend en ik altijd aan de eettafel. Het zit zo gezellig tegenover elkaar en dat praat makkelijker. Wel staat bijna altijd de tv zachtjes aan. Dit omdat we Masterchef volgen :o
Maar laptops en telefoons enz. wil ik echt niet aan tafel hebben.

In het weekend ontbijten we ook aan de eettafel.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde aten we ook altijd met zijn alle aan de eettafel. Dat was ook meestal het enige moment dat we allemaal samen waren en over onze dag/ belevenissen konden kletsen.

Als wij kinderen krijgen, wil ik ook gewoon aan de eettafel blijven eten met zijn alle. Dan gaat wel de tv uit.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:12

Avondeten doen we vrijwel altijd aan de eettafel. Als we soep met stokbrood eten eten we dit vaak wel op schoot op de bank.
Ik vind het aan de eettafel eigenlijk ook altijd veel gezelliger. :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:15

Aan de eettafel :)

Anders heb je meer aandacht voor de TV dan voor de andere mensen

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:18

Aan tafel (samenwonend)! Is ook geen onderhandeling in mogelijk. Vriend wil nog wel eens voor de tv eten. Maar als het geen weekend is en we eten geen friet of pizza dan wil ik altijd aan de eettafel eten. :) Vind voor de tv zo ongezellig.
Gelukkig kook ik ook en dek ik mooi de tafel voor hij thuis komt. Kan hij direct aanschuiven :)

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:00

Aan tafel. Dan gaat de aandacht naar de persoon die tegenover je zit en niet de tv. Dat vind ik wel belangrijk, even de dag doornemen of bijvoorbeeld eventuele irritaties over het werk/school of wat dan ook kwijt kunnen zodat je de rest van de avond op je gemak kunt zitten. Plus er wordt vaak de rest van de avond al tv gekeken.